Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Önceki arabamda da olmuştu ve Lastikçim çakılda çok kullanılırsa ya da yıkamacıda lastiğe sürdükleri parlatıcılardan olduğunu söylemişti :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki arabamda da olmuştu ve Lastikçim çakılda çok kullanılırsa ya da yıkamacıda lastiğe sürdükleri parlatıcılardan olduğunu söylemişti :)

Birinci olmadığına göre ikinci olabilir.

Bu arada Mustafa, Nokian'ın kışlıklarına laf söyletmem , hakikaten çok memnunum ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

merhaba arkadaşlar. aracımın üzerindeki 195/65 R15 ölçülerindeki Bridgestone lastikleri henüz 8500km olmasına rağmen aşırı sert oluşu ve çok fazla gürültü yaptığı için geçen hafta,konforu düşünerek michelin energy saver aynı ebatta lastiklerle değiştirdim. araç içine giren lastik sesine bariz şekilde faydası oldu ama bu seferde virajlarda herhalde lastik çok esnediği için özellikle ön taraftan araç lastik üstüne yığılıyor.lastik basınçları normal değerlerinde.hergün kullandığım ve iyi bildiğim bir virajı dsc açıkken 90km ile rahat dönerken, aynı hızda yeni lastiklerle araç viraj dışına çok yattı.bu hızda o viraja girince her iki çeşit lastiklede dsc devreye giriyor.(dsc nin ne kadar fayda sağladığını anlamak için aynı viraja kapalı iken girdiğimde neredeyse bariyerlere patlatıyordum.mazda da dsc gerçekten işe yarıyor ,toyota gibi değil)

    michelin enegy saver lastikler konusunda görüş belirtirseniz sevinirim.bu lastikleri taktıktan sonra acaba aracı çokmu zorluyorum diye düşünmeye başladım.jantlar 15 lik olduğu için çok fazla lastik seçeneği olmuyor.konfor benim için elbette önemli ama güvenliği tehlikeye atıyorsa eğer, bir miktar ödün verebilirim.varmıdır kullandığınız ve alternetif sunabileceğiniz bir lastik?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha Önce Michelin Energy modelini kullandım (Megane II 1,6 modelde) ıslak zeminde ani frenlerde yola tutunmada sıkıntı yaşadım bayağı. Bahsettiğim bu araçtaki lastiklerin 2 tanesi yanaklardan aldığı darbeden dolayı yarıldı. Bunda elbette benim de kusurum vardır birisi çivi girdi diğeri kaldırımdan dolayı yarıldı. Lastikçi ile muhabbet arasında Michelin lastiklerinin yanaklarının çok zayıf olduğunu söyledi (onun yalancısıyım) Sonra Megane II aracıma Bridgestone ER-300 Turanza 195/65/15 Lastik Aldım ilk fark ettiğim Yol ve lastik sesinde bayağı bir azala oldu. Ve ıslak zeminlerde ani frenlerde bir kızaklama kayma şeritten sapma hiç yaşamadım. Sonraki aracım Honda Jazz'dı üzerinde aldığımda Bridgestone Potenza lastik vardı o lastikten de çok memnun kaldım. Ömürü bitince onada ER-300 Turanza aldım çünkü memnun kaldığım bir lastikti. Şu an mazda 3 var üzerinde orjinal lastikleri duruyor Toyo marka henüz daha aracım yeni olduğu bu lastikle ilgili bir yorum yapmam mümkün değil.Ama bununda ömürü bitince yine gönlümden ER-300 Turanza lastik geçer.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanıtın için teşekkür ederim ilhan.eski seri enery'lerden hiç kullanmadım.bununla birlikte internette yaptığım araştırmalara göre bahsettiğin sorunlar ve özellikle ıslak zemin performansı,yapılan  testlerde de çok vasatmış.yeni energy saver serisinde bu sorun giderilmiş görünüyor.kendi çapımda yaptığım birkaç denemede de ıslak zemin performansını iyi buldum diyebilirim(lastiği test eden kuruluşlar energy ve energy saver olarak iki farklı test sonucu açıklamış.3mt lik ciddi bir iyileşme olduğu açıklanmış.

        benim sorunuma gelirsek, seninde dediğin gibi michelinlerde lastik yanakları gerçekten ince gibi geldi banada.virajlarda bundan ötürü,her ne kadar orjinal ebat olarak 65 yanak lastik kullansamda bu durumda sanki yeterli yanal destek sağlamadığı için jant iç tarafına yığılma eğilimi gösteriyor sanki.(ince yanaklı lastiklerle bu durum çözülebilir bunun farkındayım). sen şimdi er330 diyince aklıma geldi, ben eski lastik modelini yazmayı unutmuşum. bendekiler b250 idi.yanaklar oldukça sert olduğu için virajda michelin kadar yatmıyordu ama dediğim gibi resmen takozdu. peki b250 ile er330 arasında ne kadar fark vardır? gerekirse lastikleri söküp er330 veya farklı bir lastik düşünebilirim.(tabi yine konfor kriterini gözönünde bulundurarak)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Erdoğan,

Er-300 Turanza Lastikle  B250 arasındaki farkları Teknik olarak arasındaki en büyük fark Er-300 Turanza modelinin Yüksek Performans Lastiği oluşudur. B250 den En büyük farkı su tahliye eden ve yola iyi tutunma sağlayan lastik desen yapısı. Çok fazla hızlı araç kullanan birisi değilim yüksek hız ve viraj performansını benim vermem haliyle mümkün değil. Ama bir kere olsun ıslak zeminde beni utandırmadı ER-300. Birde asfalt sesi gerçekten azalıyor bu modelde. Birde bu model ilginçtir Üst segment araçlarda da çok kullanılıyor. Eniştem Bmw Borusan Otoda çalışıyor bayağı bir Bmw kullanıcısının da bu lastiği tercih ettiğini bana söylemişti. Lastik tamircisinin bana yorumu Bridgestone lastiklerinin Türkiye yollarına daha uyumlu dayanıklı ve sağlam bir lastik olduğunu Michelinlerin de iyi lastik olduğunu ama yanaklarının çok zayıf olduğu için bizim yollara uyum sağlamıyor diye bir muhabbetimiz geçmişti. Aslında bu konunun size  daha teknik bir şekilde size anlatma yolu vardır ama bende o teknik kapasite olmadığı için ifade edemiyor olabilirim. Düz mantık anlatmaya çalıştım umarım faydalı olur sizin için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

energy saverler işimi görmeyecek sanırım.turanza'ları iyice araştırayım bakalım ne sonuç çıkacak.yanıtlar için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Bugün starmaxx(petlas) navaro h serisi 205/55/16 4 takım  lastik aldım. Lastikleri aldığım bayi aynı zamanda michelin bayisi, iyi de muhabbetimiz vardır onun önerisi üzerine aldığım lastikler oldukça yumuşak. İlk izlenimler lastiklerin tutunması, performansı gayet başarılı. Fren mesafesi iyi. Çok fazla yol sesi de duymadım, uzun süredir kış lastiği kullandığım için ses oldukça azaldı. Yağmur performansını bilmiyorum ama dört oluklu olması sanırım yağmurda da iyi tunmayı sağlar. Üstüne aldığım uzaktan kumandalı oyuncak araba, 1 yıl yardım da cabası. En önemlisi de fiyatı aynı ebatta michelin 240 lirayken tanesi 155 liradan starmaxxı aldım üstelik dediğim gibi michelin bayisinden. Paramızda memleketimizde kaldı....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün starmaxx(petlas) navaro h serisi 205/55/16 4 takım  lastik aldım. Lastikleri aldığım bayi aynı zamanda michelin bayisi, iyi de muhabbetimiz vardır onun önerisi üzerine aldığım lastikler oldukça yumuşak. İlk izlenimler lastiklerin tutunması, performansı gayet başarılı. Fren mesafesi iyi. Çok fazla yol sesi de duymadım, uzun süredir kış lastiği kullandığım için ses oldukça azaldı. Yağmur performansını bilmiyorum ama dört oluklu olması sanırım yağmurda da iyi tunmayı sağlar. Üstüne aldığım uzaktan kumandalı oyuncak araba, 1 yıl yardım da cabası. En önemlisi de fiyatı aynı ebatta michelin 240 lirayken tanesi 155 liradan starmaxxı aldım üstelik dediğim gibi michelin bayisinden. Paramızda memleketimizde kaldı....

hayırlı olsun.

bende kararsız kalmıştım marka konusunda.memnuniyetiniz birçok kişiye fikir vermiş olacak.

fiyatı da uygun,özellikle ses konusunda ve yol tutuşunda başarılı ise sıkıntı olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Bugün Michelin Energy Saver(205 55 16) taktım, tanesi 185 TL kampanyalı fiyatmış.

Tabi daha lastikçide aldı merak nasıl olucak diye :)  çıktım  biraz hız biraz tümsek derken  hemen belli etti kendini,bize lazım olan lastik budur, başka lastik aramayın mükemmel oldu aracın konforu tepkileri vs...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün Michelin Energy Saver(205 55 16) taktım, tanesi 185 TL kampanyalı fiyatmış.

Tabi daha lastikçide aldı merak nasıl olucak diye :)  çıktım  biraz hız biraz tümsek derken  hemen belli etti kendini,bize lazım olan lastik budur, başka lastik aramayın mükemmel oldu aracın konforu tepkileri vs...

Güle güle kazasız belasız kullan inşallah. Biraz uzun vadeli kullan, ondan sonra yorumlarını bekleriz. Bence daha mükemmel demen için çok erken. Islak zemin, viraj, fren, ani manevra performansıı filan görmelisin bence. Bulunduğun il soğuk bir iklimi var, lastiğin soğuktaki, sıcaktaki performansını görmelisin. Yol sesi ne şekilde vs. bunları uzun vadede değerlendirebilirsin. Michelin kesinlikle iyi bir markadır, ama her Şehir'e ve her otomobile uygun bir marka değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düz mantık iyidir, hoştur, teknik konularda insanı yanıltmaz.

Merhaba Erdoğan,

Er-300 Turanza Lastikle  B250 arasındaki farkları Teknik olarak arasındaki en büyük fark Er-300 Turanza modelinin Yüksek Performans Lastiği oluşudur. B250 den En büyük farkı su tahliye eden ve yola iyi tutunma sağlayan lastik desen yapısı. Çok fazla hızlı araç kullanan birisi değilim yüksek hız ve viraj performansını benim vermem haliyle mümkün değil. Ama bir kere olsun ıslak zeminde beni utandırmadı ER-300. Birde asfalt sesi gerçekten azalıyor bu modelde. Birde bu model ilginçtir Üst segment araçlarda da çok kullanılıyor. Eniştem Bmw Borusan Otoda çalışıyor bayağı bir Bmw kullanıcısının da bu lastiği tercih ettiğini bana söylemişti. Lastik tamircisinin bana yorumu Bridgestone lastiklerinin Türkiye yollarına daha uyumlu dayanıklı ve sağlam bir lastik olduğunu Michelinlerin de iyi lastik olduğunu ama yanaklarının çok zayıf olduğu için bizim yollara uyum sağlamıyor diye bir muhabbetimiz geçmişti. Aslında bu konunun size  daha teknik bir şekilde size anlatma yolu vardır ama bende o teknik kapasite olmadığı için ifade edemiyor olabilirim. Düz mantık anlatmaya çalıştım umarım faydalı olur sizin için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün Michelin Energy Saver(205 55 16) taktım, tanesi 185 TL kampanyalı fiyatmış.

Tabi daha lastikçide aldı merak nasıl olucak diye :)  çıktım  biraz hız biraz tümsek derken  hemen belli etti kendini,bize lazım olan lastik budur, başka lastik aramayın mükemmel oldu aracın konforu tepkileri vs...

Aynen, bende onu kullanıyorum, araba değişiyor resmen...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güle güle kazasız belasız kullan inşallah. Biraz uzun vadeli kullan, ondan sonra yorumlarını bekleriz. Bence daha mükemmel demen için çok erken. Islak zemin, viraj, fren, ani manevra performansıı filan görmelisin bence. Bulunduğun il soğuk bir iklimi var, lastiğin soğuktaki, sıcaktaki performansını görmelisin. Yol sesi ne şekilde vs. bunları uzun vadede değerlendirebilirsin. Michelin kesinlikle iyi bir markadır, ama her Şehir'e ve her otomobile uygun bir marka değildir.

Yok hocam  teste gerek yok , bugün 30 km kadar zorladım lastikleri ve dediğin herşeyi yaptım.Bugün fırtına var ve sıcaklık  12 derece hemde sağnak yağışlıydı tüm gün.

Duruş ve manevra sessizlik  her bakımdan Toyo'dan İYİ Michelin  bu lafımda iddalıyım.

Hatta bizim araba en iyi performansında olucaksa  ilk 2 yada 3 seçenek içindedir  Michelin Energy Saver.  Önyargılıydım ve Fransız olmasından dolayı sevmezdim ama cidden  yapıştırıyor yola arabayı bu lastik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

petlas starmaxx novaro h 205/55/16, st532 aynı lastiği 4-5 aydır kullanıyorum çok güzel ve tavsiye ederim, amaaaaa ışlak zeminde başarısız, su tahliye kanalları yan taraflardan açık olmadığı için su birikintisinde aşırı cekme yapıyor, sonuçda kış lastiği değil. kuru havada lastiğin performansı harıka, kesinlikle tavsiye ederim. ayrıca türk malı olması bi başka güzel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...