Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

kullanım ömrü sonuna kadar yakıt tasarrfundan kendi maliyetini amorti ettiğini bildiren bir lastik fena olmaz mıydı.... mich. conti, Pirelli gibi önemli markaların en güncel lastikleri ile yapılan testlerde de açık ara önde bir lastik... goodyear efficientgirp performance

yüksek ve düşük hız farketmeden, hem frenaj hem konfor ve sessizlik hemde ıslak ve kuru yol tutusunu bir araya getirmiş sert süspansiyonlu aracımıza konfor kattıgını test ettiğim bir lastik...

forumdaki yokohama efsanesi ile ilgili de bir resim eklemiştim aylar önce etiket değerlerini gösteren... toyolara denecek söz yok ama formula araçlarının ısınma turları attıgı gibi tur atmak lazım ki lastiği ısıtana kadar bişey bekleme... TR şartlarında FALKEN bile daha performanslı...

kumho da hankook da güzeller ama daha çabuk performans kaybı yaşıyorsunuz...

NETiCEYE BAKANLAR için goodyear efficientgirp performance serisini ısrarla tavsiye ederiz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

arkadaşlar

2010 sedan 3 um icin lastik bakıyorum izmir de oldugumuz icin bizim lastikler 4 mevsim yetiyor

uzerindekiler bridgestone 195/65 r15 91v

63000 km oldu ve lastiklerin hala diş derinligi 5 mm

ama ben hafif kaymalar hissettigim icin degistirecegim

ne onerirsiniz 4 mevsim olarak servis hepsini 180 civarı dedi conti michelin ve goodyear bridgstone da buluruz dedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar

2010 sedan 3 um icin lastik bakıyorum izmir de oldugumuz icin bizim lastikler 4 mevsim yetiyor

uzerindekiler bridgestone 195/65 r15 91v

63000 km oldu ve lastiklerin hala diş derinligi 5 mm

ama ben hafif kaymalar hissettigim icin degistirecegim

ne onerirsiniz 4 mevsim olarak servis hepsini 180 civarı dedi conti michelin ve goodyear bridgstone da buluruz dedi

Hepsini demişsiniz ama 180 civarı lastiğin tanesidir. Üzerindekilerden memnunsanız o lastik daha uygun fiyata bulunabilir. İnternet satış sitelerine bakabilirsiniz.

Bende de aynı lastikler vardı 17" geçtiğim için değiştirdim. Toyo proxes T1sport aldım. Tanesi 200 lira.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar

2010 sedan 3 um icin lastik bakıyorum izmir de oldugumuz icin bizim lastikler 4 mevsim yetiyor

uzerindekiler bridgestone 195/65 r15 91v

63000 km oldu ve lastiklerin hala diş derinligi 5 mm

ama ben hafif kaymalar hissettigim icin degistirecegim

ne onerirsiniz 4 mevsim olarak servis hepsini 180 civarı dedi conti michelin ve goodyear bridgstone da buluruz dedi

Çiğli organize sanayiye girerken eskiden egzos kontrolü yapılan yerin hemen dibinde Paşa Rot diye bir yerden aldık biz, oğlum epey bir araştırdı telefon etti falan yaklaşık bir sene önce Yokohama için en uygun fiyatı vermişti ama birçok markanın ana bayii...328 35 45

Öndüzen ayarrlarını da fevkalade uygun bir fiyattan yapmışlardı, sen yine de bir kaç yere telefon et, internetten araştır, kimsenin kapısına gidip fiyat sorma, bir de lastiklerin imal tarihini kontrol et mutlaka..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar

2010 sedan 3 um icin lastik bakıyorum izmir de oldugumuz icin bizim lastikler 4 mevsim yetiyor

uzerindekiler bridgestone 195/65 r15 91v

63000 km oldu ve lastiklerin hala diş derinligi 5 mm

ama ben hafif kaymalar hissettigim icin degistirecegim

ne onerirsiniz 4 mevsim olarak servis hepsini 180 civarı dedi conti michelin ve goodyear bridgstone da buluruz dedi

İzmirde ben olsam sadece yaz lastiği bakardım, 4 mevsimler hafif kardada gidiyor bu nedenle yaz performansından sessizlikten ödün veriyor , son yıllarda izmire kar yağıyormu  bilmiyorum 2000 senesinde yağdığında 13 yıldır yağmamıştı diyorlardı :) Zaten yağsada 1 günlük kar için 4 mevsim  lastik yine almazdım , karda aracı kaydırmanın keyfide var :)

Benim önerim good year efficient grip , en sessiz lastik bu diye biliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kar yağmıyor ama bol yağmur ve buzlanma oluyor çevreyollarında özellikle..

Bir de mesela bizim gibi 12 ay İzmir il sınırlarından çıkmayanlar var, 6 ayını iş-tatil seyahatlerde geçirenler var, bütün yıl seyahate çıkıyorsan 4 mevsim değil kar bile alacaksın mecburen...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araba butun izmir cevresini dolanıyor buzlu (ozellikle menderes kemalpaşa taraflarını)

bol yagmurlu yollarda yılda 20000-25000 km arası kesin yapıyor (3 yıl 64000 km )

bridgestoneların yol tutusundan ve dayanıklılıgından memnunum

bridgestone un internet sitesinden gelip takmayla birlikte tanesine 160 tl çıkıyor hem de gelip adreste takıyorlar

selman abi dedigin yeri biliyorum aradım sordum uzerindeki lastikleri 175 tl dediler 60 tl de ayar icin istediler

bu haftasonuna kadar ayarlamak istiyorum iyicene yagmur mevsimi gelmeden

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nokian hakkablue veya zline serisi iyidir. Michelin.Good Year, Prelli, Bridgestone hepsi hikaye NOKİAN al kafan rahat etsin benzin tasarrufunda A-B sınıf frenleme mesafesinde de yine A-B sınıftır nokianlar. Kormetal yetkili disbiritördür. Az gelir hemen bir hafta on gün icerisinde de istedigin ebatlar biter.  Bridgestone Good Year piyasada D-E-F sinif lastikleriyle dolu. senelerdir nokian kullaniyorum kesinlike gerisi hikaye

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Bir aydır araştırma yapıyorum 205/55-16 için kumho bayisinin önerisi PİRELLİ SOTTOZERO SERİ2dir. kesinlikle bir çok tavsiye var bu konuda. çok kararsızım  pirelli,kumho,toyo,michelin,continental,bridgeston turanza? bu kadar çom lastik markasımı olur ya:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir aydır araştırma yapıyorum 205/55-16 için kumho bayisinin önerisi PİRELLİ SOTTOZERO SERİ2dir. kesinlikle bir çok tavsiye var bu konuda. çok kararsızım  pirelli,kumho,toyo,michelin,continental,bridgeston turanza? bu kadar çom lastik markasımı olur ya:(

bahsettiğiniz markalar arasında hem kalite hemde fiyat farkları çok fazla, size önerim bütçenizi belirleyip ona göre olan markalar arasından seçim yapmanız.....
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

çok araştırdım. etrafımda kullananlara sordum, sormadığım lastikçi ve eski şoför kalmadı. çoğunluğun ortak tercihi nokian oldu. michelin ve continantal kesinlikle önermiyorlar. gerekçe ise olması gerektiğinden daha yumuşak olduğu içinmiş. uzman değilim sadece çevremde yaptığım bu kısa araştırmalara güvendim. NOKIAN 195/60 R15 92H XL Nokian WR D3 (4 adet) aldım ve taktırdım. istanbulda yaşıyorum. şu ana kadar aşırı bir soğukla karşılaşmadım. ama yol tutuşu doğal olarak çok değişti arabamın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok araştırdım. etrafımda kullananlara sordum, sormadığım lastikçi ve eski şoför kalmadı. çoğunluğun ortak tercihi nokian oldu. michelin ve continantal kesinlikle önermiyorlar. gerekçe ise olması gerektiğinden daha yumuşak olduğu içinmiş. uzman değilim sadece çevremde yaptığım bu kısa araştırmalara güvendim. NOKIAN 195/60 R15 92H XL Nokian WR D3 (4 adet) aldım ve taktırdım. istanbulda yaşıyorum. şu ana kadar aşırı bir soğukla karşılaşmadım. ama yol tutuşu doğal olarak çok değişti arabamın.

    Size öneride bulunan vede bilgi veren kişiler bence yanlış bilgi vermiş , tam tersi kar ve kış lastikleri yumuşak hamurlu olurlar vede soğuklarda donmazlar, yumuşak hamurlu bir kış lastiğinin ne gibi bir sakıncası olucakki , asıl sert hamurlu lastik soğuk havalarda donarak yol tutuşunda vede konforda kayıpa sebep olur, çok fenada ses yapar. Aslında bahsettiğiniz mchelin ved continental de o kadar yumuşak lastikler değiller ben bir ara incelemiştim , en iyi kar lastiğini anlamak için mevcut diş derinliğine vede vakum kılcallarının el ile açılıp açılmadığına bakmalısınız, el ile açılabilen yumuşaklıkta vede derinlikte dişleri olan lastik en ideal kar lastiğidir.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam arkadaslar malum kış lastiklerini takınca yaz lastiklerimin 2008 yılında üretilmiş olduğunu ve önlerin bittiğini gördüm. şimdiden yaza güzel bir lastik alayım diyorum ama lastikle beraber 17 inch jant alsam fena da olmaz diye düşünüyorum.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-17-inc-jant___vossen-cv3-honda_toyota-5x114.3___muzaffer-ticaret-136736032/detay/

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-2004-2013-mazda3-17-orjinal-jantlari-sifir-kutusunda-faturali-144199121/detay/

üsttekini daha çok beğeniyorum aslında ama alttakide fena olmaz düşüncesindeyim. Nassıldır vossen jantlar bilgisi olan varmı. Ayrıca bu jantlara 205/50/17 mi yoksa 205/45/17 lastikmi almalıyım?

nedir fikirleriniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vossen iyi janttır ama ilandakiler sanki sahte gibi geldi bana.. Mazdanın orjinal jantları da çok kaliteli, fiyat çok uygun ve 205/45/17'lerle harika olur.. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

doğru ya sahte olabiliceğiniz hiç düşünmemiştim ben :(

ama o renk kırmızı hb kasaya harika olurdu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

arkadaşlar kış lastiğinde 'nokian' açık ara bir numaradır..iskandinav ürünüdür ve müthiş testler sonucunda üretiliyor..nokian lastiğiyle buz üzerinde hız rekoru kırıldı ayrıca..ama yaz lastiği için aynı şeyler maalesef geçerli değil..daha çok kışlık lastik üzerinde uzmanlaşmışlar..bence yaz lastiğinde de michelin en iyisidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...