Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar bende yokohama c drive 2 almayı düşünüyorum mart sonu gibi araştırmalarımı yaptım japona japon yakışır diye düşündüm :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

işin açığı kötü lastik pek yok artık (dandik markaları saymazsak)..lastiğin kalitesini kullandığı kauçuk oranı belirliyor gibi..yoksa hepsi zaten son teknolojilerle üretiliyor..bir çok teste tabi tutuluyorlar..kanımca belirleyici olan kullandıkları kauçuk oranlarıdır ki edindiğim bilgiler ışığında michelin bu konuda bir adım önde..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araştırmayı severim hem kendim bizzat test ederek hemde medyadan...

yurt dışı testlerde yapılan sonuçlara göre en üst sırayı daima continantel alıyor...ardından Nokian  ve son zamanda iyi çıkış yapan koreli Hankook...

conti...nokian...Hankook

conti yi hondamdan biliyoyorum gerçekten muazzam yol tutuyor...Hankook un en üst modelini de conti eskiyince almıştım...ventus du heralde.en az conti kadar iyidi.bi nokian kullanmadım...ama testler onunda çok iyi olduğunu söylüyor... :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçtan araca bile o lastiklerin performansı değişir.

Mazda üzerinde bu markaların yapılmış testleri varsa oturup konuşalım yoksa herkes kendine göre bir makra beğenecektir.

Ben lassa kullanıyorum, ihtiyaçlarımı karşılıyor. Aranızda şumaherler vardır, en iyi turu conti ile alıyorum diyordur, onlara birşey diyemiyorum. 50-70-110-120 limitlerinde işimi lassa görüyor. Sıkıntı yaşamadım.

Çamur yolda (çamurlu değil, çamur) 40 km/h den sonra esp devreye giriyor. Limitlerinizi bilip süreceksiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birde Premium contact 5 var  hangisi iyi ki bunların lastik bilgim çok iyi değil .)

conti eco contact 5 205/55/R16 baktım 91 V fiyatlarıda uygun geldi aslında :)

ikiside on numara lastik istediğini alabilirsin pişman olmazsın      :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kış lastiğiyse kesinlikle nokian

yaz lastiğiyse seçenek artar michelin continental başı çekenlerdir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

1 hafta önce Bridgestone Turanza T001 225/55/r16 aldım şuan için iyi gibi... 4 lastik 820,00 tl verdim.

hocam 16 janta 225 taban yormaz mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam 16 janta 225 taban yormaz mı?

Aracı aldığımda da 225 idi kılavuz olmadığı için bakma şansımda olmadı açıkcası. Yorup yormaması konusunda bir kıyaslama yapamıyorum. Şimdi elimde hem kışlık hem yazlık 225 lastikler var kullanacağız artık. Kılavuzda kaç yazıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı aldığımda da 225 idi kılavuz olmadığı için bakma şansımda olmadı açıkcası. Yorup yormaması konusunda bir kıyaslama yapamıyorum. Şimdi elimde hem kışlık hem yazlık 225 lastikler var kullanacağız artık. Kılavuzda kaç yazıyor?

kılavuzu bilmiyorum ama bu standarttır genelde..16 jant binek aracın lastik ebadı 205/55/16 yada 215/55/16 dır..diğer değişiklikler yakıtı ve araç konforunu etkiler diye biliyorum ama konuda uzman değilim tabii..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kılavuzu bilmiyorum ama bu standarttır genelde..16 jant binek aracın lastik ebadı 205/55/16 yada 215/55/16 dır..diğer değişiklikler yakıtı ve araç konforunu etkiler diye biliyorum ama konuda uzman değilim tabii..

Bülent'e katılıyorum var bu işte bir gariplik. 215 bile duymadım ben. 195/55/16 - 205/55/16 arası olması lazım o modelin standartı. Yakıt sarfiyatı, sürüş konforu, sürüş güvenliği, yol sesi vs. değişkenlik gösterebilir bu durumda.

Aracın ilk sahibi yanlış takmış olabilir. Sizde üzerinde ki mevcut lastik ebatından yola çıkarak. Aynı ebatlar ile devam etmişsiniz.

Paylaşacağım linkte lastik hesaplama tablosu var. 205 ebatı baz alırsa %3 üzeri. 195 ebatı baz alırsak %5 üzeri sapma var. %3 üzerinde ki sapmayı, yakıt tüketimi, yol tutuş ve fren güvenliği açısından tavsiye etmiyor.

Lastik çok önemlidir, aracı yola bağlayan tek şey. O yüzden bir an önce kontrollerinizi yapın bence.

http://www.jant.com.tr/jant-lastik-hesaplama.htm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın ilk sahibi yanlış takmış olabilir. Sizde üzerinde ki mevcut lastik ebatından yola çıkarak. Aynı ebatlar ile devam etmişsiniz.

bence şu tespit tamamen doğru..205/55/16 aracınızın bir çok şeyinden daha memnun kalmanızı sağlayacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işte bir gariplik olması çok doğru, kusura bakmayın arkadaşlar gariplik bende 205 yerine 225 yazmışım. 205/55/16 aldım. Kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işte bir gariplik olması çok doğru, kusura bakmayın arkadaşlar gariplik bende 205 yerine 225 yazmışım. 205/55/16 aldım. Kusura bakmayın.

:2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 2006 model otomatik mazda3 aracıma aşağıdaki iki lastik arasından hangisini tercih etmeliyim? Araç içine çok ses alıyor gibi. Daha az ses yapan lastik hangisi?

http://www.n11.com/kumho-lastik-kampanya-20555r16-91v-ecsta-spt-ku31-P19987317

http://www.n11.com/20555r16-91v-contipremiumcontact-5-P18343876

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...