Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Jant degisimi gibi bir masraf düşünmüyorum ..suan sadece gorsel olarak guzel geliyor..bilgi sahibi olmadigim icin tavsiyelere gore olumsuz yorum cok olursa almayi düşünmüyorum kismet ...bu sekildede hic kimse takip kullanmamis heralde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

jant çapı aynı olsa bile birde jantların genişlik olayı var.

Arabanın üzerindeki jant 6.5 j yada 7 j ise 225 taban takman sıkıntı çıkarır. jantının en azından 7.5 j olması lazım.

 

Şu tablodan bakabilirsin http://www.fordclubtr.com/forum/topic/251178-jant-geni%C5%9Fli%C4%9Fine-g%C3%B6re-lastik-geni%C5%9Fli%C4%9Fi-tablosu/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araci fazla zorlayan ve yuksek hizlara cikan biri degilim sakin kullanirim ..sizin bilgilerinize gore benim kullanimimda biri icin ideal seste de azalma olur anladigim kadarıyla

 

sessizlik olarak  ince lastik daha sessiz olur gibi bir genel teori ortaya atabiliriz. sonuçta yere temas sonucu ses çıkıyor ve temas eden alan azaldığında ses de azalır.

 

ama burada lastik markası ve modeli çok önemli.

 

öyle ki lastik genişliği önemsiz kalıyor..   

 

lastik hamuru sertleştikçe ses artar. sert bir cismin-sert bir cisme sürtünmesi daha sesli olacaktır , yumuşağa göre. 

 

takacağınız lastiklerin AB etiket değerlerine bakın, takacağınız lastiklerinde  bakın. karşılaştırmanızı yapabilirsiniz. 

 

genel olarak, michelin, conti, goodyear gibi büyük markaların orta sınıf lastikleri sessizdir.  lassa petlas gibi yerli lastikleri nispeten sesli kabul edebiliriz.   3. sınıf markaları da gürültülü diye ayırabiliriz. 

 

yol tutuş konusunda, bir genelleme yok, ucuz lastiklerde iyi sonuçlar çıkartabiliyor.

30tl lik çıkma roadstone ve 100 tl lik  205 /55/16 lastiklerim

ne yazıkki 300 liralık  225/45/17 pirelli cinturato P7 lerimden daha spor sürüşe izin veriyor.    ama 225 lik cinturatolar daha sessiz. 17 jant olmasına rağmen de daha konforlu.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende 19" jantlar ve üstünde şuan achilles marka lastikler var ama değişme zamanı geldi fenada değildi ama yeni tercihim goodyear eagle f1 asymmetric 2 yarın kısmet olursa takacaz deneğimlerimi kullandıktan sonra paylaşırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç üzerinde herhangi bir tadilata gerek duymadan taktım janttın et değeri ve taban genişliği önemli ölçüsünde bulursanız sıkıntısız ama genelde satılan jantlar aradığımız kriterlerde olmuyo bu jantlarda denk geldi aldım bundan önce 18" kullanıyordum 225/40/18 et40 8,5j ölçüsünde idi orjinal ve 3,5 luk yaylarla hiç bir sıkıntı olmuyor ama et38 - et 37 böyle ofset değeri büyüyerek giderse çamurluklara sürtme riski artar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6,5J x 16   ortalama 8kg

 

8,5J x 18 ortalama 13-14kg.   

 

ağır be..     ben poryaya 15mm  750 gram spacer takmaya endişe duyuorum..    

 

valla helal olsun. ama yakışıklı duruyordur.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6,5J x 16   ortalama 8kg

 

8,5J x 18 ortalama 13-14kg.   

 

ağır be..     ben poryaya 15mm  750 gram spacer takmaya endişe duyuorum..    

 

valla helal olsun. ama yakışıklı duruyordur.. 

 

Bir fotoğrafını görsekte gözümüz gönlümüz açılsa keşke. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi bizim saplamalı poryalara spacer takmak,  diğerlerine göre daha zor..  hiç bulaşma

Yapma ya. Bende bayağı heveslenmistim , hatta arastirayim diyordum yavaştan. Eywl kardeşim. Peki hiçbir şekilde yapılamaz mi , tek çözüm jant mıdır ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi hocam bizim araçlarda porya üzerinde saplamalar var jantların deliğinden geçirip, jantı da göbeğe oturtup somunları sıkıyoruz..  (bizimkiler bijon değil aslında) 

 

vw grubunda sen daha iyi bilirsin, poryada delikler var..  onların somunları yok.. bijonları var.. 

 

bu noktada bijonlu araçlarda  porya ile jant arasına bir pul, flanş, v.s. koyup  uzun bijon ile istediğin kadar  dışarıya açabiliyorsun. çok güzel. 

 

bizim araçlarımızda ise birkaç yöntem var.  

1) poryadaki saplamaları uzatmak..  

2) 10 delikli çelik flanş yaptırmak

3) 10 delikli alüminyum flanş satın almak. (spacer)

4) somunlar kurtarırsa , 5-10 mm flanş koyarak hiçbirşeyi değiştirmeden montaj yapmak.

 

 

burda 2. ve 3. maddelerdeki spacer satın aldığında veya yaptırdığında,  o spacer ı bir jantmışcasına poryaya bağlıyorsun.. somunlarını sıkıyorsun.. ama spacer ın üstünde de 5 saplama var dışarıya doğru.. jantı onun üzerine takıyorsun sıkıyorsun..

sonra bir kaç sorun ortaya çıkıyor. 

1) porya üzerindeki saplamalar 30mm civarında ise,  15lik spacer taktığında spacerdan taşıyor.  jantın üzerinde bijon deliklerinin arasında birer tane kertik :) olması lazım.. yada 30mm spacer kullanmak zorundasın

2) spacer ları çok seversen kalıcı olsun dersen, jantında da kertik yoksa saplamaların fazlalıklarını testere ile kesebilirsin. 

3) çelik flanş ağır geliyor.  aracın performansını biraz kesiyor. 

4) bizim araçların göbeği 67.1mm  konacak spacer göbeğe oturmalı ve dışarıya doğru FATURALI olmalı.. jantın ağırlığını asla bijonlar taşımamalı. 

 

hazır spacerlar özel bir alüminyumdan yapılıyor.. 

kendin yaptırısan çelikten yapıyorlar. 

kendin çelikten yaptırırsan somunlu olan aracını, saplamalıya çevirebilirsin..  5 adet delik..  5 adet de kılavuz çekilmiş bijon delliği

ET değeri 30-20 lerde jant takabilrsin. en kolayı

fren değişim zamanı porya açılıp arkadan saplamalar uzatılırsa,  o zaman 15mm kademeli flanş ı hemen tornacıda kestir yoluna devam et.  kolay temiz hızlı..  flanş hafif alüminyum da olabilir.  hatta bazı yerleri inceltilmiş veya delinmiş olur. dahada hafif olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

arkadaşlar bugün petlas imperium pt515 model 4 mevsim lastik taktırdım.
4 adet lastik + 1 sene yol yardımıyla beraber sökme, takma, balans KDV dahil 625TL
önceki lastiklerim fabrika çıkışı TOYO idi, 4 sene iyi dayandı gariplerim : )

lastikler değiştikten sonra değiştiren arkadaş bütün lastikleri 32 bar yaptığını söyledi ama basınç sensörü aynı şeyi söylemiyordu : D
hemen bi petrole girip kontrol ettim. biri 37, biri 35, biri 33, biri 32 idi   : D
önleri 33, arkaları 32 yapıp yola devam ettim : )
bu ay genel bakım olarak buji, yağ+filtre, hava filtresi, lastik derken neredeyse bütün bakımları yapmış oldum : )

bu sırada öğrendiğim şeyler de oldu.
mesela anadolu yakasındaki iki yetkili servis tanesi 10 liradan eski tip buji takacaktı.
oysa ki mazda, eski tip bujiyi artık kullanmayı bırakmış, yerine iridyum buji gelmiş. neyse ki iridyum(4*45TL) taktım izmiteki serviste.

yağ konusuna gelince 2007 kasa mazda 3ümde sanayi ustalarının sağ kolu olan, neredeyse bütün segment(..C,D,E) arabalara koydukları 10 40 yağ kullanıyordum çünkü bakımları sanayide yaptırıyordum : )
meğer farklı yağlar da varmış : D eğer bu arabamda da servise gitmeyip yine sanayiye gitseydim 10 40 koyduracaktım belki de : D şu an farklı bir marka(eni) 5 30 yağ kullanıyorum.

hava filtresi mevzusu da meğer çok önemliymiş onu da öğrendim ve artık 5bin kmde bir değiştiricem. her şey havayla başlar. sağlıklı bi hava yoksa yağ, buji vs yalan oluyor.

lastikleri bir önceki aracımda bridgestone turanza kullanmıştım, şu an petlas aldım. henüz, aradaki fiyat farkı kadar bir fark görmedim. belki de görmem :P

bence bu saatten sonra bir sorun çıkMAZDA :nazar:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Arkadaşlar merhaba.

Aracım 2.nesil mazda 3 touring. Orijinal jantları 15" lastiklerim 195 65r15.

16" janta geçmek istiyorum kaclık lastik almalıyım?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 jant bizim yollarda daha rahat ettiriyor, ben olsam bütçeyi sessiz ve kaliteli lastiğe Good year efficient grip gibi 67-69 db , birde taban ses izolasyonuna harcardım..  sonra multimedya koydukmu konsola , k&n kutu içi filtre,  birazda araç hafifletme işleri, (stepne dışarı, hafif akü, skyactiv diyeti vb..) performans konfor 10 numara olurdu...Lastik jant parasına tüm bunlar yapılabilir...

Araç ses izolasyonu, ve araç hafifletme , performans artırma konularımız var.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, sarioglu.burhan :

Arkadaşlar merhaba.

Aracım 2.nesil mazda 3 touring. Orijinal jantları 15" lastiklerim 195 65r15.

16" janta geçmek istiyorum kaclık lastik almalıyım?

 

 

Son kasa Mazda 3 16 jant lastik var bende...15000 km. Ben de 18 geçmek istiyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, emregc :

15 f jant bizim yollarda daha rahat ettiriyor, ben olsam bütçeyi sessiz ve kaliteli lastiğe Good year efficient grip gibi 67-69 db , birde taban ses izolasyonuna harcardım..  sonra multimedya koydukmu konsola , k&n kutu içi filtre,  birazda araç hafifletme işleri, (stepne dışarı, hafif akü, skyactiv diyeti vb..) performans konfor 10 numara olurdu...Lastik jant parasına tüm bunlar yapılabilir...

Araç ses izolasyonu, ve araç hafifletme , performans artırma konularımız var.. 

Hocam

16"  de konfordan cok Fazla ödün verirmiyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...