Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 saat önce, serkan306 :

@Mehmet Özdemir'e katılıyorum. Eğer fazla bütçe ayırmak istemezsen Falken'i kesinlikle öneririm. Yaz ve kış lastiklerini kullandım, aracımda yaz lastiğini halen kullanıyorum, kardeşlerim, babam, amcam, herkese aldık, hiç pişman etmedi. Kesinlikle fiyatının üstünde bir lastik. Eğer 2000-2500 TL verebiliyorsan bir takım yazlık, bir takım kışlık alırsın bu fiyata, gerçi ben 17" olarak düşündüm, benim aracınkiymiş gibi, 205 55 R16 çok daha uygun olacaktır. FALKEN Euroall Season AS200 da alabilirsin dört mevsim olarak. Lastik testleri ve yorumlarla ilgili şu siteyi de referans olarak kullanabilirsin: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/EUROALL-SEASON-AS200.htm

Çok konuştum ama kafam karıştı, ADAC testlerine bakayım iyice çorba olsun dersen: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ADAC-Winter-Tyre-Test-205-55-R16.htm

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx

:D

 

3 saat önce, Mazda41 :

Nasilsin ilhan abi 2500 3000 kadar cikabilirim 4 lastik icin

Kesinlikle katılıyorum ama Yunus para var huzur var deyince hiç Falken adını ağzıma almadım. Yoksa tam bir fiyat performans lastiğidir Falken. O0

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Mazda41 :

lastik önerin var mı abi ?

 

Araç kapı bandında hangi ebat gösteriyorsa aynı ebattan conti premium contact 5 alıp takıyorsun virajların keyfine varıyorsun:) Dikkat et sport serisi değil premium serisi olacak.Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar,

Michelin de güzel lastiktir, sitesine girersen araba marka, model ve yılına göre adım adım giriş yaptıktan sonar alman gereken lastikleri sıralar. Tabi bulunduğun bölgenin yollarının nasıl olduğu da çok önemli, yumuşak hamurlu bir lastik takarsan çivi, vida gibi delici malzemelerden ok etkilenirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, Mazda41 :

lastik öneriniz var mıdır abi ?

Ben bir önceki aracima (Subaru Impreza) Continental ContiPremiumContact lastiklerden almistim.  Bence bunlar piyasadaki en iyi lastikler arasindadir.  Ben lastik alirken lastigin yan duvarindaki Traction (tutunma) degerine bakarim.  En yüksek tutunma (Traction) degeri AA degeridir.  Lastigin yan duvarinda Traction ibaresini okuyup bunun yaninda AA yazip yazmadigina bakmanizi öneririm.  Traction degerleri (en iyiden kötüye dogru) söyle siralanir:

AA,  A,  B

Genel olarak birçok lastik Traction A degerine sahiptir.  Piyasadaki lastiklerin büyük bölümü Traction A olarak geçer.  Daha az sayidaki bazi lastikler Traction AA degerine sahiptir.  En iyileri bunlardir.  Iste bunlardan almalisiniz.  Continental ContiPremiumContact bunlara bir örnektir.  Traction B olan lastiklere ise hiç bakmayin, tavsiye etmem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, Srkn :

Araç kapı bandında hangi ebat gösteriyorsa aynı ebattan conti premium contact 5 alıp takıyorsun virajların keyfine varıyorsun:) Dikkat et sport serisi değil premium serisi olacak.Selamlar.

abi sportla farkı ne viraj performansı hangisinin daha iyi 

21 saat önce, İlhan :

 

Kesinlikle katılıyorum ama Yunus para var huzur var deyince hiç Falken adını ağzıma almadım. Yoksa tam bir fiyat performans lastiğidir Falken. O0

estağfurullah abime ödeticem  bende en iyisi olsun dedim :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, Srkn :

Araç kapı bandında hangi ebat gösteriyorsa aynı ebattan conti premium contact 5 alıp takıyorsun virajların keyfine varıyorsun:) Dikkat et sport serisi değil premium serisi olacak.Selamlar.

Ben bu lastiği 2 sene kullandım. Konfor olarak ve ıslakta çok iyiydi, hatta 250hp makina hiç sarmadan kalkıyordu fakat yanaklar o kadar yumuşak ki arabada direksiyon tepkisi, keskinlik diye birşey kalmadı, hovercraft gibi viraj dönüyordu araç yolla bağlantı yok gibi. 2. sene tutunma zayıfladı, her kalkışta kickdown'da patinaj çekmeye başladı, gerçi bu saklama koşullarından da kaynaklanabilir. CPC5 iyi bir lastik fakat kesinlikle bir viraj lastiği değil bunu net söyleyim ve daha aldığımın haftası farkettim (P7'lerden geçmiştim)

Sağ ön balon yapınca 2 önü değiştirmek yerine gidip Re002 adrenalin almıştım 4 tane, araba resmen dönüşüm geçirdi, gerildi, sıkılaştı ip gibi keskin viraj alır oldu :) Tutunma seviyesi pek değişmedi ama tepkiler müthiş iyileşti.

Yol tutuş konusunda her anlamda donanımlı lastik istiyorsanız, kesinlikle yan bloklar, sırt blokları rijit olmalı hem uzun süreli viraj kasmalarda sıcaklığa karşı dayanıklı oluyorlar hemde keskinlik ve direksiyon kırarken alınan ağırlık artışı (weight build-up) tepkisi, kaymaya başlarken o geçişi net anlatması bence sürüşe en fazla keyif katan taraf. Balona karşı doğal bir dayanıklılık sergilemeleri de cabası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Leanback :

Ben bu lastiği 2 sene kullandım. Konfor olarak ve ıslakta çok iyiydi, hatta 250hp makina hiç sarmadan kalkıyordu fakat yanaklar o kadar yumuşak ki arabada direksiyon tepkisi, keskinlik diye birşey kalmadı, hovercraft gibi viraj dönüyordu araç yolla bağlantı yok gibi. 2. sene tutunma zayıfladı, her kalkışta kickdown'da patinaj çekmeye başladı, gerçi bu saklama koşullarından da kaynaklanabilir. CPC5 iyi bir lastik fakat kesinlikle bir viraj lastiği değil bunu net söyleyim ve daha aldığımın haftası farkettim (P7'lerden geçmiştim)

Sağ ön balon yapınca 2 önü değiştirmek yerine gidip Re002 adrenalin almıştım 4 tane, araba resmen dönüşüm geçirdi, gerildi, sıkılaştı ip gibi keskin viraj alır oldu :) Tutunma seviyesi pek değişmedi ama tepkiler müthiş iyileşti.

Yol tutuş konusunda her anlamda donanımlı lastik istiyorsanız, kesinlikle yan bloklar, sırt blokları rijit olmalı hem uzun süreli viraj kasmalarda sıcaklığa karşı dayanıklı oluyorlar hemde keskinlik ve direksiyon kırarken alınan ağırlık artışı (weight build-up) tepkisi, kaymaya başlarken o geçişi net anlatması bence sürüşe en fazla keyif katan taraf. Balona karşı doğal bir dayanıklılık sergilemeleri de cabası.

250 hp araçta yanlış lastik kullanmışsınız premium değil sport serisi olmalıydı,aralarında ciddi fark var çünkü,ben 490 hp saab da sport serisini kullanıyorum inanılmaz memnunum.

6 saat önce, Mazda41 :

abi sportla farkı ne viraj performansı hangisinin daha iyi 

estağfurullah abime ödeticem  bende en iyisi olsun dedim :D 

Premium konfor odaklı sport performans odaklı lastiktir.Aracın 120 hp premium işini çok fazlası ile görecektir.Sadece yapman gereken premium serisini takıp lastiklere kesinlikle kapı bandında yazan değerlerde nitrojen basman sonrasında keyfine bakman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Srkn :

250 hp araçta yanlış lastik kullanmışsınız premium değil sport serisi olmalıydı,aralarında ciddi fark var çünkü,ben 490 hp saab da sport serisini kullanıyorum inanılmaz memnunum.

Premium konfor odaklı sport performans odaklı lastiktir.Aracın 120 hp premium işini çok fazlası ile görecektir.Sadece yapman gereken premium serisini takıp lastiklere kesinlikle kapı bandında yazan değerlerde nitrojen basman sonrasında keyfine bakman.

reis benim araba 140 hp 330 nm tork :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mazda41 :

reis benim araba 140 hp 330 nm tork :D 

 

52 dakika önce, Srkn :

Dizel olanlar 115 yada 120 hp biliyorum.

Ek yazılımla mı denir, chiple mi denir hp artışı.. Ama tabi gerçekte ne çıkar soru işareti ? Bu konuda sen daha çok araştırmaya bilgiye sahipsindir @Srkn

Birde son olarak bence Yunus'un abisi, Kumho yada Petlas alıp geçecek Yunus'a. 

Heee yok gerçekten 2500-3000 liralık lastik alırsa eğer.

@Mazda41 Yunus abine, abi diyebilir miyim ? :D  :geyik::D 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, İlhan :

 

Ek yazılımla mı denir, chiple mi denir hp artışı.. Ama tabi gerçekte ne çıkar soru işareti ? Bu konuda sen daha çok araştırmaya bilgiye sahipsindir @Srkn

Birde son olarak bence Yunus'un abisi, Kumho yada Petlas alıp geçecek Yunus'a. 

Heee yok gerçekten 2500-3000 liralık lastik alırsa eğer.

@Mazda41 Yunus abine, abi diyebilir miyim ? :D  :geyik::D 

Sizin araçların lastik ebadı nedir bilmyorum 16 ise 4 tanesi 1200 civarı tutuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Srkn :

Sizin araçların lastik ebadı nedir bilmyorum 16 ise 4 tanesi 1200 civarı tutuyor.

205 / 55 / 16

Seninde dediğin gibi ortalama 1000-1200 lira..hadi olsun olsun 1500 lira...Üzeri yapılan harcama şahsen bizim guzular için israftır..

Tabi bu zevk ve para meselesi... Ve artı kullanım tarzı-koşulları.. Kişi yaz/kış spor kullanıyordur,  viraja sert giriyordur, maksimum hızlarda seyrediyordur sürekli.. O zaman %100 şarttır performans lastiği.

Ama böyle pahalı lastik alınca da el freni çekmemek lazım. :D  :fiuw:

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28.11.2017 at 16:47, Srkn :

250 hp araçta yanlış lastik kullanmışsınız premium değil sport serisi olmalıydı,aralarında ciddi fark var çünkü,ben 490 hp saab da sport serisini kullanıyorum inanılmaz memnunum.

 

Cont sport5'i eski Leon aracımda kullanmıştım, süperdi oda. 

Yalnız pek beygir gücü meselesi değil bu. Lastiğin verdiği tepkiler ve hissiyat ile ilgili. Sport lastiklerin beygir gücü yüksek araçlarda avantajı çok yüksek hızlardan fren yapıp, yine yüksek hızlarda viraj aldıkları için ısıya daha iyi dayanıp kolay gevşememeleri. Beygir gücü veya araç tipi ne olursa olsun, premium contact benzeri sakız gibi lastikler bana göre değil. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...

şubat ayında lastikleri yenileme kararı aldım ancak şu hava biraz ısınsın dedim, lastik soğuk görmesin en azından dedim demez olaydım. Bu haftaya kadar geldik. Hankook için kabaca 900tl fiyat almıştım(tanıdık). Bu hafta sordum michelen 2700tl, hankook 2400tl 🙂 55 yanak takmayı teklif ettiler, araştırmalarım sonucu uygun olmayacağını anladım. Bu durumda önüme bir seçenek daha çıktı nexen... 1600tl'ye nexen taktırdım. İlk izlenimler iyi. Zaten 86k yapmış lastikler çıkınca araba bildiğiniz kuş oldu. Hızlanmalar, yol tutuş, fren mesafesi, ses... Ekstrem bir negatif durum ile karşılaşırsam mutlaka bilgilendirme yaparım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

205/55/16 için konuşursak Michelin primacy 3’ten goodyear efficientgrip performance’ye geçiş yaptım ve iyi ki yapmışım. 

Michelin de zaten sert olan arka amortisörler en ufak bozuklukta küt küt vuruyordu. Gy’de o azaldı. Mesela yola dökülmüş beton üstünden geçtiğinizde michelin ile gy arasında ciddi konfor farkı var. Michelin’deki arkadan gelen bam küt olayı epey azaldı 

Diğer konu ses. Michelin’de 80km hızı geçince kulağa kötü gelen ses başlıyordu. Gy’de bu ses 100-110km/s’te başlıyor. Belirtici örnek verirsem, michelin ile 80i geçtiğimi sesten anlıyordum. Gy’de hızım 100 olmuş ama farkında değilim. İbreye bakınca anlıyorum. 

Performans konusunu ise test edemedim. Zaten çok da edemem. Ancak başıma bir şey gelmesi lazım çünkü zaten sakin kullanıyorum. 

Lastikçinin uyarısı ise yanak konusunda oldu. Yumuşak yanak lastiği kaldırıma sürtme olayı olmamalı ve mümkün olduğunca çukurlardan kaç ve yavaş geç dedi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Kazazıs ve keyifli sürüşler dilerim.2014 mazda 3 power aracım için Falken 215/55 R18 95H Ziex ZE914 Ecorun lastik uygunmudur.orjinalde 215/ 45 R18  olan lastiklerde yanak 55 olursa sıkıntı olurmu

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar fikir belirtirler ama bence aracin orijinal lastik ölçülerinden uzaklasmayin.  Aracin kitabinda hangi lastik ölçüleri verilmisse o ölçülere sadik kalin.  Sonra bu ölçü degistirme isi zincirleme gidebiliyor.  Yok "aspect ratio" degistireyim, yok jant çapini degistireyim, yok lastik genisligini degistireyim derken isin ucu kaçiyor ve lastiklerle araç arasindaki orijinal ilinti tamamen kayboluyor.  Ölçüleri koruyun ama alabileceginiz en iyi lastikleri satin alin.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16" lastik yazlık alacağım. 
15" lerde Contipremiumcontact 5 kullandım ve çok memnun kaldım. Continental'in bu lastiğinin 6'sı çıkmış. İnternette 370 tl. 

Goodyear EfficientGrip Performance var, 310 tl. Ama 10bin km. sonra performansın düştüğünü söyleyenler var. 
Sizce aradaki farka benim gibi frenleme ve yol tutuşa önem veren biri için değer mi? Goodyear EfficientGrip Performance'ı uzun dönem kullanan oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben olsam lastigin yan duvarindaki TRACTION degerine bakardim.  Eger her iki lastigin de TRACTION degeri ayni ise daha uygun fiyatli olani alirdim.  Eger bir lastigin TRACTION degeri AA diger lastigin ise sadece A ise, AA olan lastigi alirdim.  Her ne olursa olsun TRACTION degerini kontrol etmeden lastik satin almayin.  Gerekirse Internetteki bayiiye de lastigin TRACTION degerini sorup ögrenin.

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...