Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1280x9,81x(1795/2)=Fx65  F=17,33 KN

1280x9,81x(1795/2)=Fx64  F=17,61 KN Yol tutus yüzde 1,61 arttı 😂

mazda-3-dimensions-boyutlar.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 kanak 4 kanal durumunu şimdi öğrendim 1 hafta önce aldığım gf ler 3 kanallı imiş suan moralim sıfır sıfır sıfır.

  • Üzgün 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Horizon05 :

3 kanak 4 kanal durumunu şimdi öğrendim 1 hafta önce aldığım gf ler 3 kanallı imiş suan moralim sıfır sıfır sıfır.

Morali sifirlayacak birsey yok. Sahsen asfalt yogunluklu bir sehirde yasasaydim sorun etmezdim. Asfaltta sifir problem. 

Benim yasadigim yerde onune bakmadan yurursen 3. adimda cukura dusme ihtimaliniz yuksek. Yol durumu boyle olunca araba cok zipliyordu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, Lupara :

Morali sifirlayacak birsey yok. Sahsen asfalt yogunluklu bir sehirde yasasaydim sorun etmezdim. Asfaltta sifir problem. 

Benim yasadigim yerde onune bakmadan yurursen 3. adimda cukura dusme ihtimaliniz yuksek. Yol durumu boyle olunca araba cok zipliyordu. 

4 Kanallıdan kullandım çok memnun kalmıştım 3 kanallının aynı performansı vereceğinden emin değilim herşeyi geçtim bu ayrıntıyı nasıl kaçırdım kendime kızıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Horizon05 :

4 Kanallıdan kullandım çok memnun kalmıştım 3 kanallının aynı performansı vereceğinden emin değilim herşeyi geçtim bu ayrıntıyı nasıl kaçırdım kendime kızıyorum.

Çok az zararla satabılırsınız ben 4 yıllık lastıklerı bıle sattım çok ıyı bı fıyata sahibinden comdan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, ozgur35 :

Çok az zararla satabılırsınız ben 4 yıllık lastıklerı bıle sattım çok ıyı bı fıyata sahibinden comdan

Aslında düşünmüyor değilim  teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar merhaba. Çok vaktim yok o yüzden bütün yazıyı okuyamadım. 4 adet yeni lastik alcam. Şu hepsiburada da tanesi 379 TL ye michelin primacy 4 var. Benim lastikcim de takması ile beraber toplamda 1580 TL verebileceğini söyledi. Ebatlar orjinal 205 55 16. Sormak istediğim primacy 4 iyimidir, kullanan varmı, önerir misiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Akuma :

Arkadaşlar merhaba. Çok vaktim yok o yüzden bütün yazıyı okuyamadım. 4 adet yeni lastik alcam. Şu hepsiburada da tanesi 379 TL ye michelin primacy 4 var. Benim lastikcim de takması ile beraber toplamda 1580 TL verebileceğini söyledi. Ebatlar orjinal 205 55 16. Sormak istediğim primacy 4 iyimidir, kullanan varmı, önerir misiniz. 

Aracınız hangi model hocam? 3. Nesilde orjinal boyutun 205 60 16 olması lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012 Mazda 3. Orjinal ebat 205 55 16. Şu an üzerinde 2016 yılının 9. Ayından bridgestone var. Ama nasılsa baya yıpranmış. Araba virajda yönlenirsem savrulmaya başlıyor. Biraz sert fren yaparsam hemen kaymaya başlıyor, abs devreye giriyor ama bu faydası olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben az sonra primacy 4 alacağım 60 16 boyut için 525 demişti lastikcim. Fiyat farkını görünce bi üzüldüm 😄

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

7 dakika önce, bsokollu :

Ben az sonra primacy 4 alacağım 60 16 boyut için 525 demişti lastikcim. Fiyat farkını görünce bi üzüldüm 😄

Valla çok yüksekmiş. Tek fark 60 yanak olmasına karşı bu kadar fiyat farkı olması enteresan 😁🤔

Gebzeye gelme imkanınız varsa fiyat sorayım isterseniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eger vaktiniz varsa Continental ContiPremiumContact lastiklere de bir bakin.  Yan duvarda TRACTION AA olmasi lazim.  Ben bir önceki aracimda kullanmistim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

205-60-16 standart dışı olduğundan çok pahalıdır. onun yerine 55 yanak lastik alırsanız daha uyguna gelir. 

Ben primacy 4'ü 400e aldım. Şimdilik memnunum. Çok sessiz bir lastik ve konforlu da. Havalar soğuk olduğundan ve yollarda çok toz olduğundan ani frenlerde abs devreye giriyor. Ama abs devreye girmeyecek şekilde frene basarsam tatmin edici fren performansı var. Havalar biraz daha ısınsın göreceğiz. 

CPC6 alacaktım fakat ses sebebiyle Primacy4 de karar kıldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16.03.2019 at 00:19, ozgur35 :

Öyle desene abı 3 kanallı bı ıse yaramaz 4 kanallısı ödüllü lastık.  Çünkü 4 kanallı yanakları aşırı yumusak .3 kanallsı Fiat Egea lastıgı

Bizim araclar dıgerlerın 0.5 0.7 mm felan daha basık Yanaklar yüzden hatta 1 cm bıle olabılır. Çünkü ibrahım kumpasla ölçmüstü takılmamıs efg dıger lastık yanagından  0.3 mm düşüktü. Araç agırlıgıyla 6 7 mm basar bence

 

51984893_10156926750324593_7093280545387315200_n.jpg

Diyorum fotoğraf bir yerden tanıdık geliyor 🤣

Benim 3. yıllık (sadece yazlık olarak kullanıldılar) Efi Perf. ile arkadaşın Focus 3 de kullandığı Primacy 4...

Goodyear ın yanakların şişik durması, sürekli inikmiş gibi bir görüntü vermesi bana göre kötü görüntüydü. Bir de o kadar kollayarak kullanmama rağmen yanak desteğinin de olmaması sebebiyle ufak bir balon başlangıcı oldu.
Kasislere ilk girme anında fazla esnemesi, tamponun alt noktasının dokunma durumu da oluyordu. Yanal esnemeleri de bir miktar güvensizlik veriyor sert dönüşlerde. Bunlar haricinde ilk senenin sonunda sertleşmeye, ABS nin daha çabuk girmeye başlaması dışında bir sorun yaşamadım. Fren olarak da orijinal diskler, Ate balatalar var aracımda. ABS nin frenlerdeki değişiklikten dolayı erken girme vs durumu ihtimal değil yani.

Konfor olarak primacy4 e göre efi perf %10 daha konforlu. Daha yumuşak yanak sebebiyle. Ki yanaktaki efi nin sevmediğim yönleri ve köy yolunda stabilizeye girme durumları için 91W yanak destekli olarak aldım Primacy4 leri. 
Kasise ilk girme anındaki lastiğin fazla esnemesi (kasise yavaş da girilse) büyük ölçüde azaldı. Dememe için keskin dönüşlerde yanak desteğinin çok fark ettirdiğini gözlemledim. 

Frenlerimi TRW Dtec serisi ile değiştirmeyi düşünüyorum. TRW Türkiye ile görüştüm; 50 lira için çin malı balata alanların olduğu piyasa olarak Türkiye de satamayız diye getirmiyoruz dedi. Balatayı sormam, araştırmam çalışanlardan birinin ilgisini çekmiş, geri dönüş yaptı. Pistlere çıktığını söyledi, kendisi de tavsiye etti. Özel siparişle getirmeye çalışacağız bakalım. Dteclerin iddiası olan %45 daha az toz ve oem ortalamasından daha düşük fren mesafesi nedeniyle onları deneyeceğim. Seramiklerin soğuk frenajdaki eksileri olmayan bir balata olduğu söyleniyor. Primacy4 lastikli focus 3 ile 100-0 km fren testleri deneyeceğiz. Tanıdığım Mazda lı arkadaşlarda aynı lastiği kullanan, jant/lastik ebadı aynı olan biri olmadığı için fren sistemi, lastikleri aynı olan focus daha gerçekçi bir ölçüm olacak diye düşünüyorum.
Balataları ayarlayana kadar kendi aracımı da deneyeyim işe geldiğim yolda bugün 80 den 0 a dip fren yaptım. Hava 8 derece olmasına rağmen Efi perf.lerden daha iyi durdu gibi geldi araç. Aracı aldığımda acil fren uyarı sistemi olarak ani frende seri şekilde yanan flaşörleri hangi durumda yanıyor diye 5-6 kere denememe rağmen yakamamıştım. Hatta makyajlı kasada çıkarmışlar sanırım bu özelliği diyordum, kabullenmiştim artık. Bugün frenajda ilk defa flaşörler yandı. Yola efi perf.lerden daha iyi tutunduğunu düşünürken bu da psikolojik değil sanırım dedirtti. Yanağı o kadar yumuşak lastiğin sert frenajda eğilip bükülüp performanslı frenajda dezavantaja geçtiğini düşünüyorum. Konfor olarak daha esnek olduğu için Primacy4 den bir tık daha iyi ama.
 
Primacy4 uzun yolda, yanal yükte ve esnemelerde Efi perflerden daha iyi. 
Frenajda yeni olmasının etkisi de olabilir ama primacy şuan için daha iyi.
Efi perf. konfor olarak Primacy4 den biraz daha iyi.
Ses olarak ikisinin de katalog değeri 68db. Ben de ses olarak fark hissetmedim.

Geri kalanını zaman gösterecek, Efi perf.ler gibi bir sene sonra durum değişmez umarım. Biraz da michelinin aşınsa da performansı güvenli sloganıyla çıkarmasına güvenerek aldım. Para verdim aldım diye bir mala iyi demeyi sevmem.  Aldıktan sonra bu olmadı diyip; çıkarıp attığım çok şey olmuştur. Olaya elimden geldiğince psikolojik yaklaşmamaya çalışıyorum. 
 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

4 saat önce, Akuma :

Arkadaşlar merhaba. Çok vaktim yok o yüzden bütün yazıyı okuyamadım. 4 adet yeni lastik alcam. Şu hepsiburada da tanesi 379 TL ye michelin primacy 4 var. Benim lastikcim de takması ile beraber toplamda 1580 TL verebileceğini söyledi. Ebatlar orjinal 205 55 16. Sormak istediğim primacy 4 iyimidir, kullanan varmı, önerir misiniz. 

continental pc5 60.000 km kullandım.yeniden pc5 aldım şimdi pc6 çıkmış diye duydum ama tam emin değilim.fren performansı ve yol tutuşu konusunda herhangi bir problem yaşamadım ve lastiklerin ciddi anlamda sağlam olduğunu düşünüyorum ama biraz ses problemi oluyor o kadar.

 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de 2 hafta önce 205 55 16 Falken aldım. Yakıt C, Islak A, 67db değerleri çok iyi geldi. tanesi 300 TL. Aslında daha ucuz yollu lastik almak için çıkmıştım ama değerleri görünce dayanamadım aldım. Yokohama Ae50'lerden sonra çok sessiz geldi, fren viraj gibi stres durumlarini çok zorlamadım ama pek fark yok gibi. Ne çok yumuşak ne çok sert, konforu tamamen ortalama. Sessizliği ile başarılı buldum şimdilik. Kalitesini önümüzdeki sezon taktığımda gösterecek. Bence iyi lastik ilk taktığım gündeki performansı en az kayıpla sonraki 3-4 yıla taşıyabilen lastiktir. Yokohama da o açıdan iyiydi ama sesi yüksekti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Konunun tamamında bahsi geçen yumuşak lastikler ile mazda nin araç üzerindeki orijinal Michelin lastikler i arasında çok fark varmi dır? Ben 2 senedir yaz izni için Türkiye e mazda 3 ile gelip giderim. Kısmetse bu senede geleceğim. Gelip gitme 6000 km ve beni çok yıpratıyor asfalt ve rüzgar sesi. Konuda adı geçen herhangi bir yumuşak lastik ile değiştirmek beni bir nebze de olsa rahatlatırmi arkadaşlar? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, g3z3g3n1616 :

Konunun tamamında bahsi geçen yumuşak lastikler ile mazda nin araç üzerindeki orijinal Michelin lastikler i arasında çok fark varmi dır? Ben 2 senedir yaz izni için Türkiye e mazda 3 ile gelip giderim. Kısmetse bu senede geleceğim. Gelip gitme 6000 km ve beni çok yıpratıyor asfalt ve rüzgar sesi. Konuda adı geçen herhangi bir yumuşak lastik ile değiştirmek beni bir nebze de olsa rahatlatırmi arkadaşlar? 

 

68 db lik michelin primacy 4 e geçince bariz azaldığını hissettim. 

En garantisi sizin aracın içini söküp bitüself ve sünger yapıştırmanız tabana. Yol sesini baya azaltır. Ya da en basiti direk mazda 6 ya geçin.

Ayrıca bu yıpratmada durmadan gelmenin etkisi de çok. Aralarda dinlenerek gelseniz o kadar yorulmazsınız hem de yol üstündeki gerek doğal gerek tarihi güzellikleri görmüş olursunuz. Belçika'ya ben İstanbul'dan 5 günde gitmiştim geze geze.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Mutlu Tekir :

68 db lik michelin primacy 4 e geçince bariz azaldığını hissettim. 

Geçen hafta ben de aynı lastikten aldım. Ses azalması gerçekten fark edilir durumda. Eski lastikler Bridgestone Turanza 1'di, 3 kanallı 2016 yılından 30.000 km kadar yapmış, onu da belirteyim

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...