Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

16 saat önce, Mutlu Tekir :

68 db lik michelin primacy 4 e geçince bariz azaldığını hissettim. 

En garantisi sizin aracın içini söküp bitüself ve sünger yapıştırmanız tabana. Yol sesini baya azaltır. Ya da en basiti direk mazda 6 ya geçin.

Ayrıca bu yıpratmada durmadan gelmenin etkisi de çok. Aralarda dinlenerek gelseniz o kadar yorulmazsınız hem de yol üstündeki gerek doğal gerek tarihi güzellikleri görmüş olursunuz. Belçika'ya ben İstanbul'dan 5 günde gitmiştim geze geze.

Genelde 3-3,5 satte bir pause ve 1 gün otelde kalirim.  Bir alman markasi uzun yolda bir japon kadar rahatsizlik vermez. Hem daha ucuz hemde daha sorunsuz olmasi sebebiyle tabiki bir japonu almana tercih ederim. Kismetse inş. son kasa mazda6 2.5 motor düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, g3z3g3n1616 :

Bir alman markasi uzun yolda bir japon kadar rahatsizlik vermez.

Çok iddialı olmuş. :) 

Hiç Golf,  BMW 3-5 yada Audi a4 e binmediniz sanırım. 


Mazda 3 aracımla geçen yaz yorgunluk hissetmeden en az 7 saat süren kesintisiz yolculuklar yaptık. İndikten sonra da 2-3 saat dışarıda zaman geçirdik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, Lupara :

Çok iddialı olmuş. :) 

Hiç Golf,  BMW 3-5 yada Audi a4 e binmediniz sanırım. 


Mazda 3 aracımla geçen yaz yorgunluk hissetmeden en az 7 saat süren kesintisiz yolculuklar yaptık. İndikten sonra da 2-3 saat dışarıda zaman geçirdik.

Kişisel bir durum bu. Yol sesine hassas olan adamı çoğu japon aracı hayli rahatsız eder (son nesillerde değişiyor bu iş gerçi) 1 saatlik bir yolculukta bile bir arkadaşım hemen farketti mesela benim araçtaki sesi. Çoğu kişi böyledir, normali de bu zaten.

Fakat ben kolik bebek gibi elektrik süpürgesi, saç kurutma makinası seslerini de seven biri olarak yol sesinden rahatsız olmayan, hatta seven anormal azınlıktayım. Virajlı yollarda yavaş da gidemiyorum uzun yolda, aracın yolla temas ettiğinin işitmek, yol yüzey değişimlerini dinlemek hoşuma gider. Tek sevmediğim şey pürüzsüz otoban asfaltında bile çok ses gelmesi, eski Civicler, Corollalar böyleydi mesela, yol sesi dinmek bilmezdi araba içinde. BM kasa böyle değil düzgün asfaltta makul ölçüde ses geliyor.

Golf BMW 3-5 Audi A4 vb bunlar çok daha izole araçlar bizimkilere göre. Bizim araçlarla izolasyon açısından sorun yaşamayanlar genelde bu konuda daha iyisini bilmeyenler oluyor veya ses titreşim vb pek umursamayanlar.

Bu arada bende 215/45R18 bir tavsiye istiyorum aslında ama pilot sport 4'ten veya çok ucuz lastiklerden başka seçenek yok sanırım. PS4 için 1000tl fiyat veriyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Leanback :

Kişisel bir durum bu. Yol sesine hassas olan adamı çoğu japon aracı hayli rahatsız eder (son nesillerde değişiyor bu iş gerçi) 1 saatlik bir yolculukta bile bir arkadaşım hemen farketti mesela benim araçtaki sesi. Çoğu kişi böyledir, normali de bu zaten.

Fakat ben kolik bebek gibi elektrik süpürgesi, saç kurutma makinası seslerini de seven biri olarak yol sesinden rahatsız olmayan, hatta seven anormal azınlıktayım. Virajlı yollarda yavaş da gidemiyorum uzun yolda, aracın yolla temas ettiğinin işitmek, yol yüzey değişimlerini dinlemek hoşuma gider. Tek sevmediğim şey pürüzsüz otoban asfaltında bile çok ses gelmesi, eski Civicler, Corollalar böyleydi mesela, yol sesi dinmek bilmezdi araba içinde. BM kasa böyle değil düzgün asfaltta makul ölçüde ses geliyor.

Golf BMW 3-5 Audi A4 vb bunlar çok daha izole araçlar bizimkilere göre. Bizim araçlarla izolasyon açısından sorun yaşamayanlar genelde bu konuda daha iyisini bilmeyenler oluyor veya ses titreşim vb pek umursamayanlar.

Kişisel tercihlere saygı duymak gerek tabi. Ama japon araçlarının üzerine konforsuz etiketi koymak biraz haksızlık. Alman aracı derken 2018 mersoyu japon aracı derken 91 model civic i baz almak yanlış olur diye düşünüyorum. 

BM kasa mazda 3 leri bilmiyorum ama uzun yolda BL kasayı konfor olarak beğeniyorum. Aracım 170bin kmde.

Bahsedilen modellere gelince tanıdıklarımda 5.20, 3.16 , a4 var. Uzun yol konforu gerçekten hayal kırıklığı oldu. O kadar da sessiz değillerdi. 100km yi geçince yol sesi, rüzgar sesi rahatsız edici boyutta. Ş.içi zaten zıplamalı hoplamalı. Golfü en az mazda kadar sert süspansiyonları nedeniyle konfor açısından listeye almaya gerek bile yok.

Benim bindiğim en sessiz ve süspansiyon olarak  da yormayan araçlar 97 model e200 ve 2012 model c5 ti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Lupara :

Kişisel tercihlere saygı duymak gerek tabi. Ama japon araçlarının üzerine konforsuz etiketi koymak biraz haksızlık. Alman aracı derken 2018 mersoyu japon aracı derken 91 model civic i baz almak yanlış olur diye düşünüyorum. 

BM kasa mazda 3 leri bilmiyorum ama uzun yolda BL kasayı konfor olarak beğeniyorum. Aracım 170bin kmde.

Bahsedilen modellere gelince tanıdıklarımda 5.20, 3.16 , a4 var. Uzun yol konforu gerçekten hayal kırıklığı oldu. O kadar da sessiz değillerdi. 100km yi geçince yol sesi, rüzgar sesi rahatsız edici boyutta. Ş.içi zaten zıplamalı hoplamalı. Golfü en az mazda kadar sert süspansiyonları nedeniyle konfor açısından listeye almaya gerek bile yok.

Benim bindiğim en sessiz ve süspansiyon olarak  da yormayan araçlar 97 model e200 ve 2012 model c5 ti. 

Aslında haklısın, 3 serisi gerçekten fazla rüzgar sesi alıyor ve genel olarak pek sessiz değil. Özel olarak düşünmedim, komple Alman otomobili olarak düşünmüştüm. Ancak güncel kasa (B9) A4 gerçekten çok sessiz otomobil, A5 sportback'de öyle, ikisiyle de uzun yol yaptım. Makyajlı F10 5 serisi de çok iyidir, sizde cam falan mı açık kaldı bunlarda acaba :) 

Süspansiyon olarak zaten problem yok da benim bahsettiğim tek konu işitsel konfor.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Leanback :

Aslında haklısın, 3 serisi gerçekten fazla rüzgar sesi alıyor ve genel olarak pek sessiz değil. Özel olarak düşünmedim, komple Alman otomobili olarak düşünmüştüm. Ancak güncel kasa (B9) A4 gerçekten çok sessiz otomobil, A5 sportback'de öyle, ikisiyle de uzun yol yaptım. Makyajlı F10 5 serisi de çok iyidir, sizde cam falan mı açık kaldı bunlarda acaba :) 

Süspansiyon olarak zaten problem yok da benim bahsettiğim tek konu işitsel konfor.

Sessiz lastik + ek fitil + vortex generator ile araç belirgin sessizleşiyor. Özellikle yaptığım vortex generator uygulaması ile rüzgar sesinde belirgin azalma oluyor. Benim gibi sesten muzdariplere önerilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Mutlu Tekir :

Sessiz lastik + ek fitil + vortex generator ile araç belirgin sessizleşiyor. Özellikle yaptığım vortex generator uygulaması ile rüzgar sesinde belirgin azalma oluyor. Benim gibi sesten muzdariplere önerilir.

ben aliexpressten aldim hocam dediğinizden ama tam olarak nerelere yapıştıracağımı bilmiyorum. gerçi elime ulaşmadı hala ama.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Katil Balina :

ben aliexpressten aldim hocam dediğinizden ama tam olarak nerelere yapıştıracağımı bilmiyorum. gerçi elime ulaşmadı hala ama.

Burada anlattım abi.  Resimleri paylaştım. 3 tane tekli parçayı B sütununa takmıştım sonra A sütununa alınca daha iyi oldu.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Mutlu Tekir :

Burada anlattım abi.  Resimleri paylaştım. 3 tane tekli parçayı B sütununa takmıştım sonra A sütununa alınca daha iyi oldu.

 

sağolun hocam gelince denerim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşlar bende lastigi değiştireceğim onun için  3 nesil de en iyi 3 lastik sıralaması önerisinde bulunabilecek varsa çok makbule geçer

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, 61kdeniz :

merhaba arkadaşlar bende lastigi değiştireceğim onun için  3 nesil de en iyi 3 lastik sıralaması önerisinde bulunabilecek varsa çok makbule geçer

Yazlık olarak yaklaşık 2 haftadır Michelin Primacy 4 kullanıyorum. Aquaplaning gerçekten çok iyi, neredeyse bir kış lastiği seviyesinde. Virajda tutunma performansı da benim için tatminkar çok agresif bir sürüş tarzım olmadığı için. Lastik gürültüsü en düşük lastiklerden biri, ama genel olarak aracın izolasyon yetersizliği o ses düşüklüğünü fark etmemi engelliyor 😄 Fren performansı ise ıslak zeminde de kuru zeminde de gayet güvenli hissettirdi bana. Lastik yeni olmasına rağmen daha hiç kaydırma uyarısı falan da almadım. 

Lastik ebadım: 205/60 16

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar merhaba,

Lastik konusu oldukça sıkıntılı ve ben de 215/45/18 yazlık arıyorum. Nedendir bilinmez bu lastik kaliteli (örn. michelin PS 4) markalarda bulunamıyor, aslında mazda Türkiye bu konuyu da halletmesi lazım.

Bulduğumuz yerlerde fiyat oldukça yüksek geliyor,  bunun yerine 225/40/18 takarsak sorun olur mu? 215 alırsak PS 4 1000 TL civarında geziyor ama 225 alırsak hem 2019 üretim hem de 600 TL.

Bazı lastikciler sorun yok dedi ama bazıları da sorun olabileceğini söylüyor.

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, mcagris :

Arkadaşlar merhaba,

Lastik konusu oldukça sıkıntılı ve ben de 215/45/18 yazlık arıyorum. Nedendir bilinmez bu lastik kaliteli (örn. michelin PS 4) markalarda bulunamıyor, aslında mazda Türkiye bu konuyu da halletmesi lazım.

Bulduğumuz yerlerde fiyat oldukça yüksek geliyor,  bunun yerine 225/40/18 takarsak sorun olur mu? 215 alırsak PS 4 1000 TL civarında geziyor ama 225 alırsak hem 2019 üretim hem de 600 TL.

Bazı lastikciler sorun yok dedi ama bazıları da sorun olabileceğini söylüyor.

teşekkürler

Keskin çukurlara sahip, bozuk yollarda sık kullanmıyorsanız sorun olmaz, genelde yuvarlanma daire çapının %3 altı ve üstü arasındaki değerler kabul görür, 225/40R18 bu aralıkta kalıyor. Ancak 235/40R18 daha uygun gibi, fark %-0.8'de kalıyor. Taban genişlediği için yakıt tüketimi biraz artacaktır. 

Premium olması şart değil derseniz orjinal ölçüde bu lastik de olabilir, 2019 üretimi, https://urun.n11.com/oto-lastik/kumho-21545-r18-93y-yeni-ecsta-ps71-2019-uretim-strec-korumali-P200790588

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, mcagris :

Arkadaşlar merhaba,

Lastik konusu oldukça sıkıntılı ve ben de 215/45/18 yazlık arıyorum. Nedendir bilinmez bu lastik kaliteli (örn. michelin PS 4) markalarda bulunamıyor, aslında mazda Türkiye bu konuyu da halletmesi lazım.

Bulduğumuz yerlerde fiyat oldukça yüksek geliyor,  bunun yerine 225/40/18 takarsak sorun olur mu? 215 alırsak PS 4 1000 TL civarında geziyor ama 225 alırsak hem 2019 üretim hem de 600 TL.

Bazı lastikciler sorun yok dedi ama bazıları da sorun olabileceğini söylüyor.

teşekkürler

225/40/18 yerine225/45/18 tercih edebilirsiniz. benim kışlıklar öyle. hiçbir sorun yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215 45 R18 yerine

""Öncelikle 225 45 R18 takabilirsiniz   en uygunu budur. ""

Sonra 225 40 R18 takabilirsiniz.  Tavsiye etmem.

235 40 18 takamazsınız.

 

215 45 18 Falken deneyebilirsinzi 500 tl fiyatı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

215 45 R18 yerine

""Öncelikle 225 45 R18 takabilirsiniz   en uygunu budur. ""

Sonra 225 40 R18 takabilirsiniz.  Tavsiye etmem.

235 40 18 takamazsınız.

 

215 45 18 Falken deneyebilirsinzi 500 tl fiyatı var.

235/40/18 ucu ucuna takılıyor hocam, 245 olmuyor. Biliyorum 7 inch'te limit 225 denir ama her ölçünün bir üstü ve altı değeri için pay bırakılıyor. İstersen 195'te takabilirsin alt limit 205 olmasına rağmen ama 185 takamazsın.

225/45R18 evet daha doğru bir ölçü. Ancak hız göstergesinin az göstermesi ve torku düşük bir araçta tekerlek çapını arttırmak pek içime sinmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

235 takılı mazda 3 makyajlı kasa test aracı geldi bize 

sanırım lastikçi saolsun kış lastiği bulamamış 215mm    235 takmış...

XL yanak olmasına rağmen ucu ucuna tutuyordu jantı..    böyle çıktı çıkacak gibi duruyor..  hatta sağlam bi virajda çıkabilir bile  XL olmasa kesin çıkardı..

bu 7J  olayında janttan janta da fark var.  Aynı genişlikteki iki jantın lastik geçme yuvaları farklı olabiliyor..

 

Bir de 235 40 18 XL   muhtemelen 225 45 18   den  ağırdır.   hem ağırlık farkı hemde yüzey sürtünmesinin artmasından dolayı  performans olarak o da  225e 45 18 gibi olacaktır.  

keza kullandığm 235 lastikli mazda 3 , kıvraklığını kaybetmişti.

7J jantta 40-45 yanakta üst limit 215 aslında    yanak 55 olursa 225-235 olabilir.  

ben 7J ye  225 45 17  takıp tel kırdım balon yaptırdım paramparça ettim lastikleri. 

225 bile kalın olduğu için 40 yanağa indirmek daha da kasılmasını sağlıyor ..   yanak kısaldıkça tam jant kadar lastik takmanız lazım.. yanak büyüdükçe isterseniz 255 de takabilrisniz 😃 

225 45  R18 candır.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@ZealotPek ağırlık farkı olacağını sanmam, o iş lastik modelinden modeline değişiyor çünkü. Fakat doğru, 225/45/18 daha uygun bir ölçü.

Yine de karar verdim, bende değiştirirsem orjinal ölçüden şaşmayacağım. Bu sezon değiştirecektim gerçi de geçen yaz deli gibi kayan PS3'lerim bu sezon birden yolu tutmaya karar verdi. Tozlu asfaltta arayollarda falan yine kayıyorda iyi asfaltta sağlam tutuyor. Ne cins bir lastik anlamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, Leanback :

@ZealotPek ağırlık farkı olacağını sanmam, o iş lastik modelinden modeline değişiyor çünkü. Fakat doğru, 225/45/18 daha uygun bir ölçü.

Yine de karar verdim, bende değiştirirsem orjinal ölçüden şaşmayacağım. Bu sezon değiştirecektim gerçi de geçen yaz deli gibi kayan PS3'lerim bu sezon birden yolu tutmaya karar verdi. Tozlu asfaltta arayollarda falan yine kayıyorda iyi asfaltta sağlam tutuyor. Ne cins bir lastik anlamadım.

 

W- Y  serisi  + Ultra High Performans lastikler  çok sert hamurlu olur..    1-2 senede  o hamur daha sertleşir...    aracınızın üstünde gelen lastiklerse 2015 model araba ile en iyi ihtimalle 2015 üretim lastik gelmiştir ki bu da  spor seri bi lastiğin sertleşmesi için yetrli süre...  neden böyle derseniz  çok geç ısınsın  çok ısınınca da kararlığını kaybetmesin die  normal eko lastiklerden farklı bir hamur yapısı var..   yani gidip   sıfır bi  petlas 205 55 16 taksanız daha iyi tutar  ama otobanda 1 saat yol gidince ,  PS3  farkını ortaya koyacaktır..   bide bunlar treadwear ı yüksek lastikler..   aynı markanın primacy serisine göre mesela kıyaslarsak  aşınmaya karşı dirençli  daha sert hamurlu . işte kullanım amacı ile ilgili..   sizin arabayı şeritten şeride atıp  olmadık hareketler yaparak  kullanmanız için tasarlanmış. düz viraja girince 4-5 yaşındaki PS3 kayar.. benim 6 da'da  potenza S001 ve CSC5 var    aynı durumdalar..   hiiç bi fark yok anlattıklarınızla ama biraz ısınsın..   çok iyi yapışıyor  ve her koşulda tepkileri inanılmaz iyi 200 ++ kmh ile olmadık şeyler yapabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...