Jump to content

ELM327 OBD2 Cihazları ve Torque Pro Programının Kullanımı


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Malumunuz üzere araçlarımızın OBD portlarından çeşitli yöntemlerle veriler görebiliyoruz. Bu yöntemlerden biriside ELM327 OBD2 Scan Toollar. Bende bu cihazdan tedarik ettim ve Torque Pro programı ile (başka programlarda var ama görebildiğim kadarı ile en kapsamlısı bu mobil cihazlar için) aracımın bazı verilerini görebiliyorum. Bu veriler ile aracın durumu hakkında belki bilenler bilmeyenlere anlatsın tarzında bir konumuz olabilir. Ayrıca bu cihazlar yardımı ile aracınızdaki DTC hata kodlarını görebiliyor vede sıfırlayabiliyorsunuz.

Bu arada bu cihazların bazı versiyonları var, forumlarda okuduğum kadarı ile v2.1 olanları sıkıntılıymış, v1.5 olanını tavsiye ediyorlar.

Teknik Bilgiler ve araçlar.
1- ELM327 OBD2 Cihazları (piyasada çeşit çeşit bulunmakta benim aldığım bu alttaki üründen)

sku_182988_1.jpg

 

2- Android ve ioslarda çalışan Torque Pro Programı

 

3-TOYOTA Hata kodları
http://alflash.com.ua/Learn/toyota_dtc/index.html
Mazda'nınkini bilemiyorum.

4-MAF sensör Servis Bülteni
http://alflash.com.ua/tsb/maf_t/

5-AFR Air Fuel Ratio
http://en.wikipedia.org/wiki/Air%E2%80%93fuel_ratio

Ideal-stoichiometry.jpg

 

6-STFT - LTFT Short Term Fuel Trim ve Long Term Fuel Sensör

Döküman;

 

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oRX2V6_a3dc

7-Scanner Danner Ana sayfa
http://www.youtube.com/channel/UCrf6f8hn5oy4alB2WXJCIqA

 

 

 

Öncelikle kısa açıklamak gerekirse, ELM327 aracın ECU'suyla iletişim sağlayan bir köprü. Torque programı ile de aracın ECU'sunda olanları telefonumuzdan görebiliyoruz. Belli başlı hata kodları, anlık yakıt tüketimi, soğutma suyu sıcaklığı, otomatik şanzıman yağı sıcaklığı, hava-yakıt karışım oranı (AFR), vs. bir sürü bilgiyi görmek mümkün. STFT (Short Term Fuel Trim) kısa dönem yakıt trimi, LTFT (Long Term Fuel Trim) ise uzun dönem yakıt trimi olarak adlandırılır. Motor çalışırken hiç bir zaman anlık gönderilen yakıt miktarı ile istenen AFR tutturulamaz. Çünkü gerek silindir içi patlamanın verimi, gerekse anlık içeri alınan hava miktarı sürekli değişkendir. Bu nedenle hava yakıt oranı sürekli oynadığından (küçük miktarlarda) bunu sabit tutmak için ECU enjektörlere sürekli komut gönderir. Alınan hava miktarına ve çeşitli sensörlerden aldığı bilgilere karşılık sürekli yakıtı belirli oranlarda azaltıp artırma komutu verir.

 

AFR (Air-Fuel Ratio) hava-yakıt oranını temsil eder. Benzinin stokyometrik karışım oranı 14.7 dir. 14.7 birim hava 1 birim benzin ile tepkimeye girdiğinde teorikte tam olarak yanar. Fakat gerçekten işler değişiyor. Silindir içindeki yanma süresi milisaniyeler cinsinden olduğundan hızlı bir yanmanın gerçekleşmesi gerekiyor. Ayrıca hiç bir zaman bir tepkime yüksek bir verimle gerçekleşemez. Aynısı silindir içi patlamada da olmakta. Ne kadar karışım iyi de tutturulsa silindir yapısı nedeniyle yanmadan çıkan maddeler olmakta. Bunlar da emisyon değerlerini etkilemekte. İstenirse konunun altında detaylı tartışılabilinir. AFR oranı 14.7'den düşerse zengin karışım, 14.7'den yükselirse fakir karışım meydana gelir. Her iki durum da motora zararlıdır, fakat fakir karışım subaplar açısından daha da zararlıdır, çünkü fakir karışım sonucu oluşan patlama silindir içi sıcaklığı artırır.

 

Yüksek rakımlı bir yere çıkıldı diyelim, hava yoğunluğu azaldı, giren oksijen miktarı azaldı, fakat gönderilen yakıt miktarı fazla. İrtifaya çıkmadan önceki durumda her şey güzeldi AFR tam 14.7 idi, irtifaya tırmandıkça yakıt sabit kalıyor ama hava azalıyor. Egzosdaki sensörle bu durumu algılayan ECU enjektörlere komut gönderiyor, hava azaldı yakıtı da azalt diye. Yoksa motora zengin karışım olacak yoksa. Böylece sürekli bir döngü oluyor. Aynısı irtifa aşağı inerken de tam tersi oluyor, hava artıyor, yakıt miktarı aynı kalıyor. ECU komut göndererek yakıtı artırıyor ve AFR'nin tutturulması sağlanıyor.

 

İşte bu anlık gönderdiği değerlere STFT deniyor, ve bu değerlerin zamana göre ortalamasına da LTFT deniyor. Motor fakir karışımda ise, ECU %+ x STFT komutu göndererek yakıtı artırıyor, eğer zengin karışımda ise -% x komutu göndererek yakıt azaltıyor. Sürekli bir döngü halinde devam ediyor bu durum. LTFT ise uzun dönem ortalaması, kullanıcının sürdüğü ortamdaki şartları bir nevi aklında tutuyor ECU ve araç ilk çalıştığında bu LTFT değerine göre çalışıyor ki ortam şartlarına adaptasyonu zor olmasın, süre almasın.

 

Bu temel bilgileri öğrendikten sonra Torque ile aracın sağlığına bakılabilir. Bunun için Torque programında log yapılarak aracın hareket halindeki, çeşitli şartlarda, zorluklarda sürüşü gerçekleştirilir. İstenirse detaylı olarak açıklarım. Daha sonra oluşan bu log dosyası  analizi yapılmak üzere bilgisayarda açılması gerekir. Bu konuda Torque log analyzer programı kullanılır.

 

Alıntı

 

 

 

Programın arşivini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz, arşivi bir yere açıp içindeki TLVA_Win.exe programını çalıştırın, eğer inceleyecek log dosyanız yoksa arşiv içindeki ORNEK_200KM_UZUN_YOL_LOG_COROLLA.csv isimli örnek kaydı inceleyebilirsiniz.

http://www.sourceforge.net/projects/torquelogviewandanalyze/files/latest/download

Eksik yerlerini buradan bildirirseniz sevinirim vakit buldukça düzeltmeye çalışırım.

 

 

 
Alıntı

Fuel Trim Long Bank 1 ve Fuel Trim Short Bank 1 verileri aracın LTFT ve STFT değerlerini verir. STFT +-%10, LTFT +-%2.5 sınır değerleri içerisinde olmalıdır. Bunun dışında bu değerler - ise zengin çalışıyordur demektir, bir zararı olacağını sanmıyorum bu durumun motora. Fakat +%10'dan fazlaysa motor fakir karışım yüzünden fazla sıcaklığa maruz kalır.

 

 

Kötü ayarlı araçların STFT değerlerinin %5 den çok fazla olduğu ve dağınık olduğu görülebilmektedir. Grafiğin üst tarafı fakir karışımı, alt tarafı ise zengin karışımı simgelemektedir. Üst kısım tehlikelidir. Silindir içi sıcaklığı artırır. Bu da subapların erken yanmasına sebep olur. Aynı zamanda silindir içi yanma sıcaklığı arttığından NOx emisyonlarını çok artırır, bu da katalitik konvertörün ömrünü azaltır. Zengin kısımda ise COx emisyonu artar, silindir içi sıcaklık çok yüksek olmaz. Benzinli sürüşte zengin karışım kurum oluşumuna ve tıkanmasına yol açar, fakat lpg gaz olduğundan böyle bir durumla karşılaşılmaz.

İyi ayarlanmış grafikte 1500-2000 devirden sonra karışımın tam olması gerektiği yerde olduğu görülmektedir. Diğer kötü ayarlı grafiklerde ise karışımın fakir kaldığı görülmektedir. Bu yüksek devirlerde kullanım ile uzun vadede motora zararı olacaktır.

Subap yakıp az yakmasındansa, birazcık fazla yakıt yaksın ama subapları geç yaksın. wink.gif

 

Kötü ayarlı 

Am8Xqr.jpg

 

 

Kötü ayarlı 2

 

GYW4ov.png

 

 

İyi ayarlı

 

JY8znE.png

 

İstenilen şey STFT-Motor devri grafiğinin  mümkün olduğunca fakir karışım kısmında olmaması yüksek devirlerde bir miktar zengin kısımda olmasıdır.
 
 
Alıntı
İlgilenenler için.

Torque'un Fuel Economy denilen bir eklentisi bulunmakta. Anlık, 5-30dk-2saatlik ekonomi ortalamasını da sunmakta. 

http://www.youtube.com/watch?v=P4KDbenz_PQ

Torque Pro istiyor bu eklenti için, isteyenlere Torque Pro linkini de özelden gönderebilirim.

Fuel economy Torque Pro plugin         https://www.dropbox.com/s/flgo5t1slfbdrnn/fueleconomytorquepro.apk?dl=0

 

 

 

 

 

Alıntı

Bunların hiçbirisi gerçek ELM327 değil aslında.
ELM327 adında aslında bir chip var.
Bizim elimizdeki cihazlar PIC ten bozma bağlantılar.

Yapacakta birşey yok, gerçek ELM daha pahalı oldugundan elimizdekiler ile yetinmeye devam edecegiz.

 

 

 

 

Tüm bu bilgilerden sonra LPG ile ilgili bazı sorulara cevaplar bulunabilir.

 

Alıntı

Hangi LPG kiti takılmalı?

Hangi usta iyiyse bulunulan şehirde o ustanın taktığı kit taktırılır.
Örnek veriyorum Karabükte hem brc hem prins yetkili servisi olan yer ayarın A sından anlamıyor. Sırd ayar nedeniyle ankaraya gidiyorum. Prins yerine atiker obd2 kit taktırmış olsaydım ayar kablosunu kendim alır kendim ayar yapardım fakat lanet prinsin kablosu 650 tl. Yazılım bulmak sıkıntı. Kaliteli olabilir, ama destek de önemli.

 

 

 

 

Alıntı

"Bu ayar olayını anlamak mümkün değil ne ayarı bu?Bir kere yapılınca neden tekrar tekrar yapılıyor ki?"

İşte bu bakış açısı yüzünden motorlar uzun vadede subap yakıyor.
OBD2 kitler olsa ayarı motorun ecusu ile iletişim kurarak simüle ediyorlar ve sınırlar dahilinde tutuyorlar. Fakat OBD2 olmayan kitler değişen hava koşulları, mevsim koşulları, gündüz gece sıcaklık farkı, uzun yolda rakım farkı gibi sebeplerle değişen hava yoğunluğu sonucunda motor içindeki hava-yakıt karışımı da değişmekte. Bu da motorun ecu sunun değerlerini yükseltmektedir. (Bakınız STFT, LTFT)
Bir diğer koşul da, OBD2 olmayan kitlerin ayarı ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, eninde sonunda çok küçük değerler motorda birikiyor ve topyekün bir büyümüş hata teşkil ediyor. Bu nedenle de mevsimsel değişimlerde değişen değerler, ayarlama ile düzeltilmelidir. 
Bir diğer hata ise, kendilerini usta zannedenlerin araç dururken rölantide ayar yapmalarıdır. Rölantide yapılan ayar aracın yüksek devirlerindeki ihtiyacı bilemez.  Yüksek devirlerde fakir kalmaya sebep olur ve de bu silindir içi sıcaklığın artmasını sağlar, uzun vadede de subap sıkması ardından subap yanması...

Ayar yapılmazsa ileride ne olur? Açacağınız konu başlığını yazayım: "Aracım lpg de sıkıntısız çalışıyor, ama benzinde tekliyor." ya da "Aracımda benzinde çalışmıyor, ama motor ısınıp lpg ye geçince hiç bir sıkıntı yok, neden"... Bu sorunlar başlamamışsa bile aracınızın gidişi iyi olsa bile, ayarları bozuk olabilir. Bunun için de motorların hatalara toleransına teşekkür edin.

Mazda 3 aracımda Prins silverline var. Kablo alamıyorum çünkü fiyatı çok pahalı. Karabük'teki ustacık rölantide bir şeyler yaptığını sandı daha da fakirleştirdi. Bu işten anlamadığını anlayınca karışımı zenginleştirdim. Fakat yine de fakir karışmmış. Ankara'daki ustama gidince %170 gerektiğini söyledi ve şu an stft +-%7 ltft değerleri de +-%2.5 arasında.

 

 

 

 

Alıntı
OBD2 kitler yalan mıdır?                                                                                                                                                                             Her ne kadar ustalar OBD2 olayı yalan dese de ben deneyimlediklerime ve gördüklerime inanırım. smiley.gif Ankara'nın geçidinde de deniz seviyesinde de yazın da kışın da limit değerler içinde tutuyordu hep değerleri. LPG kiti kendim taktırmış olsaydım şimdiki aracıma yine aynı ustama atiker obd2 yi taktırırdım.

 

 

 

 

Alıntı

Prins gibi kaliteli kitlerin ayara ihtiyacı yoktu, ihtiyacı varsa da zaten arıza ışığı yakar, niye uğraşalım ki bunlara?        Ayara gerek yok demeleri kadar saçma bir şey yok. Aracımın gidişi iyiydi vs ama elm327 ve torque ile kontrol ettiğimde stft %10 dan aşağıda değildi, ltft ise almış başını gitmiş %14 lerdeydi. Ama görünürde sıkıntısı yoktu. Böyle kullanmaya devam etsem nolurdu? Subapları sıkıntılı Mazda 3'üm 40bine varmadan subap yakardı fakir karışım yüzünden. 
Aynı olayı Karabük'teki Prins yetkili servisinde yaşadım. (Bakınız Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3 başlıklı konum 6. sayfası) Aynısını söyledi ışık yaktı mı? Yok yakmadı dedim, o zaman Prinse ayara gerek yok, kaliteli kit bu. Nasıl bir kafadır? Nasıl bir mantıktır? 

Ankara'da şaşmazlarda Quattro Garage'da Bekir usta sorunumu çözdü, ltft de stft de olması gereken değerlerde, hatta 2bin devirden sonra birazcık da zengin karışıma ayarladı. Varsın biraz fazla yaksın ama subap yakmasın çünkü. Prins in ayar kablosu ve programında lisans gerektirdiğinden ayarı ücretli yapıyorlar. Fakat Bekir usta yolda aracı zorlayarak ayar yapıyor, sonra da bin git hiçbir şey yaşanmaz uzun süre.

Bir üstteki mesajımda da dediğim gibi, "Motorun bazı hataları tolere edebilmesi, onun sesinde, gidişinde sıkıntısının olmaması; her zaman iyi çalıştığı, sıkıntısız olduğu anlamına gelmez."

 

 

 

 

Alıntı
"Bir lpgde sıkıntı yaşayan daha, LPG zararlıdır."                                                                                                                                Ben de başka bir yorumda bulunayım. smiley.gif 
Bir araç ona bakmayanın, hor kullananın, bakımlarını aksatanın elinde mındar olacağına, aracının kıymetini bilenin altında varsın gitsin lpg takılsın. 
Lpg ile olan sıkıntıların ustalardan kaynaklandığını düşünüyorum, hatta eminim. Montaj hatalarını düşünmezsek (ustanın beceriksizliği), 2-3 sene sonra ortaya çıkmaya başlayan sorunlara çözüm bulamayacak o kadar çok ustacık var ki. Abdullah eğer 3. ayda attıysan usta montajı ya hatalı yapmıştır, ya da ayarı tutturamamıştır.

Kuzenim aracını satmadan evvel ara sıra gaz kokusu duyuyordu. Zonguldakta baktırmadığı yer kalmadı, kimse sorunu bulamadı.
Geçen gün ben regülatörden ses geliyor diye gittim Karabük'tekine Prins kaliteli kit abi regülatörü ses yapmaz diye kestirip attı. İşte bu "halledelir abi,sıkıntı olmaz abi" diye konuşan tiplerden uzak durmak gerekiyor.

Bu tür sorunları düşünerekten önceki aracıma yarisime atiker obd2 taktırmıştım. Olur da bir şey olursa tüm herşeyi baştan değiştirirm, sıfırlarım diye. Tekleme, çalışmama, vs durumla da karşılaşsaydım enjektör ve regülatörü hemen değiştirirdim. 

Çünkü arabaların parçaları gibi lpg sistemindeki parçaların da bir ömrü var.

 

 

 

Kardeş forum Toyotaclubtr'den alıntıdır. Murat Köse, Ahmet Güve abilerim, Hasan Yetkin kardeşim ve benim paylaştıklarımdan alıntıdır.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biraz teknik bir konu Mehmet abi. 
Evet sahibim ve bunun sonucunda konuyu açmayı uygun gördüm. LTFT, STFT' nin ne olduğu ve hangi program ile nasıl bakılabileceğini vs. açıklamak istedim. Ayrıca da gidişinde sıkıntı yok, arıza lambası yakmıyor, o zaman aracımda/lpg kitimde sıkıntı yok mantığının neden yanlış olduğunu bu stft değerleriyle açıklamak istedim.

Karışıklık neredeyse yardımcı olabilirsen, karışık olmayan hale dönüştürmeye çalışırım. :)

 

Özür dilerim alıntılar kendi başına gözükünce karışmış iyice. düzelttim, bazı temel bilgileri de ekledim. 
İlgili arkadaşlarla detaylıca tartışabiliriz de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

mutlu eline sağlık harika paylaşım :) log kullanmayı bilmiyordum pek güzel oldu. Bende dashcmd var, ipad ile pek keyifli oluyor. Lpg için çok faydalı olur. Dizelde kullanım alanı var mıdır? 


Biraz teknik bir konu Mehmet abi. 
Evet sahibim ve bunun sonucunda konuyu açmayı uygun gördüm. LTFT, STFT' nin ne olduğu ve hangi program ile nasıl bakılabileceğini vs. açıklamak istedim. Ayrıca da gidişinde sıkıntı yok, arıza lambası yakmıyor, o zaman aracımda/lpg kitimde sıkıntı yok mantığının neden yanlış olduğunu bu stft değerleriyle açıklamak istedim.

Karışıklık neredeyse yardımcı olabilirsen, karışık olmayan hale dönüştürmeye çalışırım. :)

 

Özür dilerim alıntılar kendi başına gözükünce karışmış iyice. düzelttim, bazı temel bilgileri de ekledim. 
İlgili arkadaşlarla detaylıca tartışabiliriz de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mutlu eline sağlık harika paylaşım :) log kullanmayı bilmiyordum pek güzel oldu. Bende dashcmd var, ipad ile pek keyifli oluyor. Lpg için çok faydalı olur. Dizelde kullanım alanı var mıdır? 

 

 

Bilmem ki abi dizelde kullanım alanı olur mu, Turbo basıncı kontrol edilebilir, enjektör basınçları aynı şekilde.

Yakıt ekonomisi plugin ile tasarruflu kullanıma teşvik edebilir.

 

Ben de aracıma obdden dijital hız göstergesi yapmak istiyorum da, analog ile pek uyuşamıyorum, özellikle radarların olduğu bölgelerde. Telefon ve torque ya da dediğin dasccommend programı kullanılabilir ama ben bütünleşik bir şey istiyorum. Bakalım bulabilecek miyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilmem ki abi dizelde kullanım alanı olur mu, Turbo basıncı kontrol edilebilir, enjektör basınçları aynı şekilde.

Yakıt ekonomisi plugin ile tasarruflu kullanıma teşvik edebilir.

 

Ben de aracıma obdden dijital hız göstergesi yapmak istiyorum da, analog ile pek uyuşamıyorum, özellikle radarların olduğu bölgelerde. Telefon ve torque ya da dediğin dasccommend programı kullanılabilir ama ben bütünleşik bir şey istiyorum. Bakalım bulabilecek miyim.

Deneyelim bakalım. Bu yarisin takometreye 2 koymamışlar. 199 dedi 200 demedi  :fiuw:  dediğin gibi obdden takometre okuyabiliriz  >:D  Bazı multimedya cihazlarda obd bağlantısı var ama hiç görmek nasip olmadı. Nasıldır, verimli midir, iş görür mü... Bir de ben sürekli takılı bırakmıyorum, sisteme zararı olur diye endişeleniyorum. Bir sıkıntı çıkarır mı bu cihazlar? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Deneyelim bakalım. Bu yarisin takometreye 2 koymamışlar. 199 dedi 200 demedi  :fiuw:  dediğin gibi obdden takometre okuyabiliriz  >:D  Bazı multimedya cihazlarda obd bağlantısı var ama hiç görmek nasip olmadı. Nasıldır, verimli midir, iş görür mü... Bir de ben sürekli takılı bırakmıyorum, sisteme zararı olur diye endişeleniyorum. Bir sıkıntı çıkarır mı bu cihazlar? 

 

Ben elm327 mi çıkarmıyorum hiç, çok çok az bir akım çektiğinden bir zararı olmuyor. 

Multimedia cihazlardaki obd bağlantısını bilmiyorum abi :) Hiç orjinal teyp harici bir cihaz kullanmadım. 

 

Aynen yariste lpg ile deneme amaçlı 200 üstüne çıktığımda farketmiştim. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce hiç böyle işleri tecrübe etmedim. Sorum komik de gelebilir :) Mutlu, bu cihazla farların otomatik yandığı ışık şiddetinin set değerini yükselebilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce hiç böyle işleri tecrübe etmedim. Sorum komik de gelebilir :) Mutlu, bu cihazla farların otomatik yandığı ışık şiddetinin set değerini yükselebilir miyiz?

 

Abi senin dediğin olay Mazda'nın kendi yazılımıyla olur sadece. Dediğin olayı ben de yaptırmak istiyorum aslında. 

Aslında Mazda'nın araç yazılımını ve bağlantısını ucuza bulabilsek ne güzel olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Mutlu Kardeşim, çok çok faydalı bir konu, ellerin dert görmesin :clap:

 

Bu başlığı okuduktan sonra ucuz buldum ve bir elm327 obd2 cihazı aldım. Telefondan takip etmek çok pratik. Asıl istediğim arabadaki mltimedyadan takip etmekti ama cihazı bluetooth'tan ekleyemedim bir türlü(muhtemelen sebep multimedyanın android sürümü 2.2 olmasındandır)

 

 

Bu arada bu cihazların bazı versiyonları var, forumlarda okuduğum kadarı ile v2.1 olanları sıkıntılıymış, v1.5 olanını tavsiye ediyorlar.

Ne açıdan sıkıntılar varmış kardeşim bilgimiz var mı?

 

 

Hem arıza kodu falan olursa onları takip ediyorum hem de anladığım kadarıyla AFR, STFT,LTFT gibi değerler anlık görmek iyi hissettiriyor :)

 

AFR, STFT ve LTFT dışında ne gibi değerleri kontrol etmek lazım?

 

 

Uzun yolda telefonumdan aldığım bir ekran görüntüsünü örnek olsun diye paylaşmak istedim. yorumlayabiliriz :)   

post-9427-0-80903900-1441577253_thumb.pn

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2kRkZ2.png
Ne güzel sizin cihazlar stft ltft ayrı ayrı gösteriyor. Cihazın özelliği mi yoksa benim programda mi sıkıntı var? Okuyabildigim değerler resimde mevcut ama cihazı almamin asil amacı ltft stft okuyabilmek.
Paylaşım mükemmel Allah razi olsun yazandan da paylasandan da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 cihaz çinden 12 tlye ayağıma geldi. programa 10tl vermek gücüme gidiyor :D

Ben öyle bir şey demedim ki :) sanal dünyada arayan Mevla'sını da buluyor belasını da. Hem de saniyeler içinde  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu Kardeşim, çok çok faydalı bir konu, ellerin dert görmesin :clap:

 

Bu başlığı okuduktan sonra ucuz buldum ve bir elm327 obd2 cihazı aldım. Telefondan takip etmek çok pratik. Asıl istediğim arabadaki mltimedyadan takip etmekti ama cihazı bluetooth'tan ekleyemedim bir türlü(muhtemelen sebep multimedyanın android sürümü 2.2 olmasındandır)

 

 

Ne açıdan sıkıntılar varmış kardeşim bilgimiz var mı?

 

 

Hem arıza kodu falan olursa onları takip ediyorum hem de anladığım kadarıyla AFR, STFT,LTFT gibi değerler anlık görmek iyi hissettiriyor :)

 

AFR, STFT ve LTFT dışında ne gibi değerleri kontrol etmek lazım?

 

 

Uzun yolda telefonumdan aldığım bir ekran görüntüsünü örnek olsun diye paylaşmak istedim. yorumlayabiliriz :)   

 

Önemli olan paylaşmak bilgiyi yaymak. Yanlışlıklar varsa hep birlikte düzeltmeye çalışmak.

v2.1 de bazı bilgiler görülemiyor Torque'dan diye biliyordum ama şimdiye kadar çoktan düzeltilmiştir diye sanıyorum.

 

STFT, LTFT yanında deviri de kaydetmeniz iyi olur. Devire bağlı olarak bakıyorum ben stft ve ltft değerlerine.

 

Kayıtı da ayarlar dan logging kısmından seçtim kayıt edilmesini istediklerimi. afr, fuel trim short term bank 1, fuel trim long term bank 1, o2 sensor bank 1, equivalence ratio bank 1, vs değerleri kayıt ediyorum. realtime information ekranını açıp seçeneklerden start logging diyorum. yolculuğu bitirince de stop logging. oluşan log dosyasını da linkini verdiğim program aracılığıyla inceliyorum.

2kRkZ2.png

Ne güzel sizin cihazlar stft ltft ayrı ayrı gösteriyor. Cihazın özelliği mi yoksa benim programda mi sıkıntı var? Okuyabildigim değerler resimde mevcut ama cihazı almamin asil amacı ltft stft okuyabilmek.

Paylaşım mükemmel Allah razi olsun yazandan da paylasandan da.

 

 

Resim torque dan mı bilmiyorum ama ltft = fuel trim long term bank1,  stft= fuel trim short term bank1 dır. bir üstteki mesajımda nasıl logging yapılacağını anlattım.

Benim de cihaz v2.1. Pro yu satın almak zorundamıyız? cihaz çinden 12 tlye ayağıma geldi. programa 10tl vermek gücüme gidiyor :D

 

Pronun linkini vermiş olmam lazım. 

 

Aşağıdaki linklerden birinin doğru çalışması lazım. Hangisi olduğunu unuttum.

 

https://www.dropbox.com/s/d3zw6lgm6jk4uem/Torque_Pro_OBD2_Car_V1.5.10_mumayi_0cbba.apk?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/a0f98lvt9nhuvui/Torque_v1.5.58.apk?dl=0

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Biraz geçmiş konunun üstünden fakat bir sorum var yanıtlandıysa affedin fakat ben göremedim.... Profilimde resmi olan Mazda 323 hb'de obd2 soketi var mı? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, redox16 :

Biraz geçmiş konunun üstünden fakat bir sorum var yanıtlandıysa affedin fakat ben göremedim.... Profilimde resmi olan Mazda 323 hb'de obd2 soketi var mı? 

Ben de farkedemediysem kusura bakmayın. 99-2000 yıllarından itibaren kullanılmaya başlandı. OBD soketi olup olmadığını ancak araçta arayarak anlayabilirsiniz. Direksiyon altı sol taraflarda arayın, soket aşağı bakacak şekilde duruyor, elinizi gözlerin üstüne attığınızda ancak hissedebilirsiniz. Google da modelinizin isminin yanına obd yazıp da aratırsanız belki yeri konusunda yardımcı olabilir.

OBD varsa ilk obdli modellerden olduğundan kullanabileceğiniz özellik sayısı çok kısıtlı olabilir, sonradan sürpriz ile karşılaşmayın..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam Bende 2001 626 var, kaputu açınca akünün yakınlarında diagnostics yazan küçük bir kutu var ve eski sistem benim arabadaki. Sizin araçta da durum büyük ihtimalle böyle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...