Jump to content

Opel Insignia 1.6 Dizel Motor Seçenekleri


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1 dakika önce, mucar :

Siz de süperb öneriyorsunuz yani :-) . Süperb her yanıyla güzel gibi ancak dediğim gibi dsg beni uzun vadede korkutuyor bir de makam arabası gibi geliyor ve 40 yaş üstü arabası gibi geliyor bana :-)

Bende passat var act 6 aydır kullandığım ve 30 bin km yol yaptığım ondan diyorum :) şehir dışında 90 sabit git 3.5-3.7 ortalama çok rahat tutturuyorsun, yakıt açıısndan sizi üzmez. Passat'ın sürüş dinamikleri superb den biraz daha iyi, Superb inde konforu biraz daha iyi. Ama öyle aman aman slalom yapayım, virajda yanlayayım demiyorsanız suberp çok iyi işler çıkarıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, M.E.G :

Bende passat var act 6 aydır kullandığım ve 30 bin km yol yaptığım ondan diyorum :) şehir dışında 90 sabit git 3.5-3.7 ortalama çok rahat tutturuyorsun, yakıt açıısndan sizi üzmez. Passat'ın sürüş dinamikleri superb den biraz daha iyi, Superb inde konforu biraz daha iyi. Ama öyle aman aman slalom yapayım, virajda yanlayayım demiyorsanız suberp çok iyi işler çıkarıyor. 

Öyle bir amacım yok tabiki. Zaten uzun yolu genelde eşim ve 2 çocuğum ile yapacağım için.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, mucar :

Öyle bir amacım yok tabiki. Zaten uzun yolu genelde eşim ve 2 çocuğum ile yapacağım için.  

Çocuk ve bol bavullu yolculuk varsa sizde de, superb daha iyi. Bagajın yüklemesi boşaltması çok kolay, arka koltuk ısıtması hoş bir özellik, arka diz mesafesi çok fazla çocuklar o araya oturup oyun bile oynayabilir :D 

Passat' ın artısı arka yolcular klima sıcaklığını kendi ayarlıyor o kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, İlhan :

Mazda 3'ten sonra yakıt konusunda SuberB üzmez. Aksine +performan ve daha düşük yakıt tüketimi. İnsignia'nın yakıt tüketimi konusunda bonkör, fabrika verilerini yakalayabilen daha çıkmadı 9 kullanıcı arasından.  İnsignia 1550 Kg..kullanıcılar şehir içi minimum 7,5 - 8 litre arası tüketimlerden bahsediyorlar. 

Ama aracın sabıkalı DSG şanzımanı yüzünden tereddüt varsa evet katılıyorum.

Tipine gelince zevkler ve renkler meselesi..Ben yeni SuperB'yi 2 çocuk babası olarak, insignia'dan daha çok beğeniyorum. Biz şirkete alırken resmen C Segmenti fiyatın dip fiyatla satın almıştık. fiyat konusunda cazipliği varsa düşünülebilir. 

@mucar yıllık ortalama kat ettiğiniz yada katetmeyi planladığınız yol kaç km'dir ?

 

                          Mazda 3       Skoda SuberB

Şehir İçi               8.5                           6.3

Şehir Dışı            5.3                           4.5

Karma                 6.5                            5.1

 

 

Abi bildğin Skoda yı kayırmışsın, Mazda nın fabrika verileri aşağıdaki gibidir. Yani Skoda ile arasında yakıt farkı yok.

Ayrıca şehir içi fiili verileri belki aynı olabilir, bilmiyorum. Şahsi fikrim ise kesinlikle SuperB daha çok yakıyordur. Ne kadar ACT olsa bile 4 silindirli bir araç ve ACT 6 larda çok efektif değerler veriyor. Ayrıca turbo lu olduğu için rampalarda sıkıştıracaksın ve yakıt fırlayacaktır.

Golf 7  1.2 TSI aracıyla 7 nin altına düşemedi arkadaşım ve görseniz aracı hiç üzmez. 

uzun yolda da aynı fikre sahibim. (90 km mevzusu hariç) 130 km hızla giderken mazda nın daha yakacağından yanayım.

       

  Mazda 3       Skoda SuberB

Şehir İçi               6.5                           6.3

Şehir Dışı            4.5                           4.5

Karma                 5.2                            5.1

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, İlhan :

Mazda 3'ten sonra yakıt konusunda SuberB üzmez. Aksine +performan ve daha düşük yakıt tüketimi. İnsignia'nın yakıt tüketimi konusunda bonkör, fabrika verilerini yakalayabilen daha çıkmadı 9 kullanıcı arasından.  İnsignia 1550 Kg..kullanıcılar şehir içi minimum 7,5 - 8 litre arası tüketimlerden bahsediyorlar. 

Ama aracın sabıkalı DSG şanzımanı yüzünden tereddüt varsa evet katılıyorum.

Tipine gelince zevkler ve renkler meselesi..Ben yeni SuperB'yi 2 çocuk babası olarak, insignia'dan daha çok beğeniyorum. Biz şirkete alırken resmen C Segmenti fiyatın dip fiyatla satın almıştık. fiyat konusunda cazipliği varsa düşünülebilir. 

@mucar yıllık ortalama kat ettiğiniz yada katetmeyi planladığınız yol kaç km'dir ?

 

                          Mazda 3       Skoda SuberB

Şehir İçi               8.5                           6.3

Şehir Dışı            5.3                           4.5

Karma                 6.5                            5.1

 

 

 

28 dakika önce, Mümin :

Abi bildğin Skoda yı kayırmışsın, Mazda nın fabrika verileri aşağıdaki gibidir. Yani Skoda ile arasında yakıt farkı yok.

Ayrıca şehir içi fiili verileri belki aynı olabilir, bilmiyorum. Şahsi fikrim ise kesinlikle SuperB daha çok yakıyordur. Ne kadar ACT olsa bile 4 silindirli bir araç ve ACT 6 larda çok efektif değerler veriyor. Ayrıca turbo lu olduğu için rampalarda sıkıştıracaksın ve yakıt fırlayacaktır.

Golf 7  1.2 TSI aracıyla 7 nin altına düşemedi arkadaşım ve görseniz aracı hiç üzmez. 

uzun yolda da aynı fikre sahibim. (90 km mevzusu hariç) 130 km hızla giderken mazda nın daha yakacağından yanayım.

       

  Mazda 3       Skoda SuberB

Şehir İçi               6.5                           6.3

Şehir Dışı            4.5                           4.5

Karma                 5.2                            5.1

@Mümin'cim atladığın bir nokta var, @mucar arkadaşımızın otomobili 2.Nesil Mazda 3

Haliyle yukarıdaki değerlerde-karşılaştırma da 2.nesil Mazda 3'e ait. Farkındaysan yukarıda yazımda da Mazda 3'ten sonra yakıt konusunda SuperB üzmez demişim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, mucar :

km konusunda haklısınız tabiki. ancak mazda 6 150 bin civarında bir fiyata sahip ayrıca yıllık 3000 tl ye yakın vergi...neyse önümde daha 5-6 ay var gibi. belki de yine mazda 3 ama bu kez sedan tercih ederim :) çok teşekkürler yorumlarınız için

@İlhan Abi pardon öyle düşündüysen, bende yukarıdaki cümleden dolayı 3. nesile kaydım. Peki 3.nesil'in SuperB den az yakacağında hem fikir miyiz ? Benim anlamadığım bir diğer konu 2006 Mavi boncuğum varken 9-10 litreyi düşemezken, şimdiki 2006 Titanyum gride 8 litrelerde geziyor aracım, ben mi değiştim anlamadım

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mümin :

@İlhan Abi pardon öyle düşündüysen, bende yukarıdaki cümleden dolayı 3. nesile kaydım. Peki 3.nesil'in SuperB den az yakacağında hem fikir miyiz ? Benim anlamadığım bir diğer konu 2006 Mavi boncuğum varken 9-10 litreyi düşemezken, şimdiki 2006 Titanyum gride 8 litrelerde geziyor aracım, ben mi değiştim anlamadım

 

Mazda 3 1.5 skyactiv az yakacak olsa dahi Superb'in getireceği konfor, rahatlık, geniş iç mekan aradaki yakıt farkını unutturur. Superb'in yeni kasasını harika yapmış adamlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, Mümin :

@İlhan Abi pardon öyle düşündüysen, bende yukarıdaki cümleden dolayı 3. nesile kaydım. Peki 3.nesil'in SuperB den az yakacağında hem fikir miyiz ? Benim anlamadığım bir diğer konu 2006 Mavi boncuğum varken 9-10 litreyi düşemezken, şimdiki 2006 Titanyum gride 8 litrelerde geziyor aracım, ben mi değiştim anlamadım

 

Direk kendi otomobiliyle kıyasladım ben. Bilinçli bir şekilde niye yoksa Skoda SuperB'yi kayırayım ! En kötü ihtimal yanlış duymuşumdur, yanlış görmüşümdür.. yahutta yanlış kalmıştır aklımda..Yoksa Skoda'yı niye öveyim, kayırayım..Daha koltuğuna oturmuşluğum yok. :D

Her iki modelinde yakıt karşılaştırmasına gelirsek..Otomatik Vites

Mazda 3 Ağırlık: 1.285.-Kg

Skoda SuperB 1.425.-Kg

SuperB 140 kg daha ağır...

Yakıt verileri

                        Mazda 3 AT 120 HP                   Skoda SuperB - Dsg 1.4 TSİ ACT 150 HP

Şehir İçi                  6,5                                                            6,3

Şehir Dışı               4,5                                                            4,5

Ortalama                5,2                                                            5,1

 

Kağıt üstündeki fabrika verilerine baktığımızda arada uçuk kaçık fark yok. Ama gerçek hayatta Mazda 3'ün yakıt değerlerinden bayağı bir şikayet edip hayıflanan arkadaşımız var.  Ama şu var ki bu aracı test ettiğimizde biz yakıt yönünden oldukça makul değerler yakalamıştık. Aynı keza benimle aynı modele sahip dizel kullanıcıları da şehir içi 7-8,5 litre arası sarfiyatlardan bahsediyorlar. Benim araç 130 Bin km'ye yaklaştı bu yüksek rakamları daha hiç görmedim. Demem o ki sürücü faktörü çok önemli. O yüzden burada herkesin  sarfiyat paylaşımlarını çok gerçekçi bulmuyorum.

SuperB'ye gelince uzun soluklu - geniş kapsamlı test etmek lazım. Aynı ACT motora sahip Leon FR alan bir arkadaşım var. Şehir içi Şehir dışı yakıt sarfiyatı konusunda çok memnun. Fabrika değerlerini yakalayabildiğini..Ve bu kadarını kendisi bile beklemediğini söylemişti bana.

Sahibi olmadığım..yada uzun soluklu test edemediğim bir otomobil olduğu için, ne desem yanlış olur. Yani söylediklerim kağıt üzerindeki fabrika verilerinden, forumlardan, kullanıcılardan duyduklarımdır..

Bu TSİ ACT motoru kimden duyduysam yakıt sarfiyatı yönünden çok methediyorlar. Arada çok uçuk kaçık bir yakıt sarfiyatı farkı olacağını düşünmüyorum.

Arada oluşabilecek ufak sarfiyat farkını da bence düşünmeye değmez. @Mutlu Tekir arkadaşımında dediği gibi segment, hacim ve performans farkı bunu insana unutturur.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, İlhan :

Direk kendi otomobiliyle kıyasladım ben. Bilinçli bir şekilde niye yoksa Skoda SuperB'yi kayırayım ! En kötü ihtimal yanlış duymuşumdur, yanlış görmüşümdür.. yahutta yanlış kalmıştır aklımda..Yoksa Skoda'yı niye öveyim, kayırayım..Daha koltuğuna oturmuşluğum yok. :D

Her iki modelinde yakıt karşılaştırmasına gelirsek..Otomatik Vites

Mazda 3 Ağırlık: 1.285.-Kg

Skoda SuperB 1.425.-Kg

SuperB 140 kg daha ağır...

Yakıt verileri

                        Mazda 3 AT 120 HP                   Skoda SuperB - Dsg 1.4 TSİ ACT 150 HP

Şehir İçi                  6,5                                                            6,3

Şehir Dışı               4,5                                                            4,5

Ortalama                5,2                                                            5,1

 

Kağıt üstündeki fabrika verilerine baktığımızda arada uçuk kaçık fark yok. Ama gerçek hayatta Mazda 3'ün yakıt değerlerinden bayağı bir şikayet edip hayıflanan arkadaşımız var.  Ama şu var ki bu aracı test ettiğimizde biz yakıt yönünden oldukça makul değerler yakalamıştık. Aynı keza benimle aynı modele sahip dizel kullanıcıları da şehir içi 7-8,5 litre arası sarfiyatlardan bahsediyorlar. Benim araç 130 Bin km'ye yaklaştı bu yüksek rakamları daha hiç görmedim. Demem o ki sürücü faktörü çok önemli. O yüzden burada herkesin  sarfiyat paylaşımlarını çok gerçekçi bulmuyorum.

SuperB'ye gelince uzun soluklu - geniş kapsamlı test etmek lazım. Aynı ACT motora sahip Leon FR alan bir arkadaşım var. Şehir içi Şehir dışı yakıt sarfiyatı konusunda çok memnun. Fabrika değerlerini yakalayabildiğini..Ve bu kadarını kendisi bile beklemediğini söylemişti bana.

Sahibi olmadığım..yada uzun soluklu test edemediğim bir otomobil olduğu için, ne desem yanlış olur. Yani söylediklerim kağıt üzerindeki fabrika verilerinden, forumlardan, kullanıcılardan duyduklarımdır..

Bu TSİ ACT motoru kimden duyduysam yakıt sarfiyatı yönünden çok methediyorlar. Arada çok uçuk kaçık bir yakıt sarfiyatı farkı olacağını düşünmüyorum.

Arada oluşabilecek ufak sarfiyat farkını da bence düşünmeye değmez. @Mutlu Tekir arkadaşımında dediği gibi segment, hacim ve performans farkı bunu insana unutturur.

 

 

abi benim arabamla direk bi kıyaslama yaptığını biliyorum yakıt açısından ki benim 2011 model otomatik vites aracım şehir içi 10.5 civarı yakıyor :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SuperB nin performansı yakıtı görüntüsü fiyatı vs herşeyi benim için, senin için, onun için çok iyi olabilir fakat "trim" seslerinden çok şikayet eden adam var. şayet "gerçekten" böyleyse hiçbir albenisi kalmaz benim için. Nitekim 2.nesil Mazda 3 ü satmamtaki ufak nedenlerden birisi de buydu. Sevdiğim birşeyde bunu gözardı edebilirim fakat sevebileceğimi düşündüğüm birşeyde sanırım pek katlanamam. 

Ama SuperB sakin/ortalama kullanımda şehir içi 7, uzun yol 120-130 la 5,5 ları görüyorsan ciddi ciddi üzerine kafa yorulur elbette

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, Mümin :

SuperB nin performansı yakıtı görüntüsü fiyatı vs herşeyi benim için, senin için, onun için çok iyi olabilir fakat "trim" seslerinden çok şikayet eden adam var. şayet "gerçekten" böyleyse hiçbir albenisi kalmaz benim için. Nitekim 2.nesil Mazda 3 ü satmamtaki ufak nedenlerden birisi de buydu. Sevdiğim birşeyde bunu gözardı edebilirim fakat sevebileceğimi düşündüğüm birşeyde sanırım pek katlanamam. 

Ama SuperB sakin/ortalama kullanımda şehir içi 7, uzun yol 120-130 la 5,5 ları görüyorsan ciddi ciddi üzerine kafa yorulur elbette

Uzun yol; 120-130 hızlar arası Ankara- Erzurum yolculuğu : 102 ortalama hız ile 3 kişi, bagaj; 590 litrenin her yeri dolu, 8 saat yolculuğun 5 saati klima açık 5.2 yaktı.

20160702_125140.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@M.E.G bu senin ACT passat'ın görüntüsü değil mi ? Skoda'da bunla paralel olacaktır diyorsun haklı olarak.

Şehir içi verileri nasıl peki ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, M.E.G :

Uzun yol; 120-130 hızlar arası Ankara- Erzurum yolculuğu : 102 ortalama hız ile 3 kişi, bagaj; 590 litrenin her yeri dolu, 8 saat yolculuğun 5 saati klima açık 5.2 yaktı.

20160702_125140.jpg

süper :)

ben de süperb e doğru kayacağım sanırım :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Mümin :

@M.E.G bu senin ACT passat'ın görüntüsü değil mi ? Skoda'da bunla paralel olacaktır diyorsun haklı olarak.

Şehir içi verileri nasıl peki ?

 

Bu da Ankara, Düzce, (Topuk yaylası + akçakoca bol bol gezi) Adapazarı, Amasya şehir içi gezmeleri dahil. Gidiş- Dönüş ortalamam ki Mazda3' ün o süratlerde o yakıtı tutturacağına imkan vermiyorum. 90 sabit 5.0 litre anca görenler var. 

 

Şehir içi kasarsam 6.5 bile yaktırıyorum. Dizel gibi kullanırsam ki zaten torku falan dizelden farkı yok 1400 devirde 250 nm. 

20160710_170733.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Mümin :

SuperB nin performansı yakıtı görüntüsü fiyatı vs herşeyi benim için, senin için, onun için çok iyi olabilir fakat "trim" seslerinden çok şikayet adam var. şayet "gerçekten" böyleyse hiçbir albenisi kalmaz benim için. Nitekim 2.nesil Mazda 3 ü satmamtaki ufak nedenlerden birisi de buydu. Sevdiğim birşeyde bunu gözardı edebilirim fakat sevebileceğimi düşündüğüm birşeyde sanırım pek katlanamam. 

Ama SuperB sakin/ortalam kullanımda şehir içi 7, uzun yol 120-130 la 5,5 ları görüyorsan ciddi ciddi üzerine kafa yorulur elbette

Trim sesi varsa, takıntılı kişiler için evet çok ciddi problem. 3.nesil Mazda 3'te önceki nesillere göre ses konforu iyileştirmesi yapıldığı halde, halen çok sesli gürültülü bulanlar var. 

SuperB'nin en büyük avantajı hacmini donanımını, fiyatını vs geçtim... 1.4 TSİ ACT motora sahip olması.

Aynı motoru Skoda, Seat, VW kullanıyor bilmiyorum belki Audi'de kullanıyor mudur ? @M.E.G sen kesin biliyorsundur bu soruyu. :)

Az yaksın, ama çok kaçsın...Tercihim otomatiktir..Mtv düşük alt dilim olsun..olmuşken de donanımı full olsun..sonra servis yedek parça elimin altında olsun denildiğinde..Eleğin üzerinde bu markalar kalıyor maalesef şu sıralar.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten ACT gündemde yokken ilk AUDİ 8 silindir üzerinde deneme yaptılar, araç uzun yolda 4 silindiri kapatıyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, İlhan :

Trim sesi varsa, takıntılı kişiler için evet çok ciddi problem. 3.nesil Mazda 3'te önceki nesillere göre ses konforu iyileştirmesi yapıldığı halde, halen çok sesli gürültülü bulanlar var. 

SuperB'nin en büyük avantajı hacmini donanımını, fiyatını vs geçtim... 1.4 TSİ ACT motora sahip olması.

Aynı motoru Skoda, Seat, VW kullanıyor bilmiyorum belki Audi'de kullanıyor mudur ? @M.E.G sen kesin biliyorsundur bu soruyu. :)

Az yaksın, ama çok kaçsın...Tercihim otomatiktir..Mtv düşük alt dilim olsun..olmuşken de donanımı full olsun..sonra servis yedek parça elimin altında olsun denildiğinde..Eleğin üzerinde bu markalar kalıyor maalesef şu sıralar.. 

Abi yeni audi a4 1.4 tsi 150 bg ACT motor.

Fakat 150 bg CC, Seat Leon ( ACT isteğe bağlı 4000 TL farkla) 150 bg olanlar ACT değil. 

Yani 150 bg olanın 2 farklı motor tipi var. Yazılım falan yaptıracaksanız ACT yazılıma uygun değil haberiniz olsun :) 

ACT' nin çalışma prensibi 3000 devir altında, motor 100 nm  torktan daha düşük torka ihtiyacı varsa 2 silindiri kapatıyor. Bu da anlık  3,5-4.0 litre tüketimlerle gidiyorsunuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

merhaba arkadaşlar. daha önce süperb ve insignia yeni araç tercihlerimdi diye yazmştım. bugün insignia team diye bir forumda okuduklarım beni çok şaşırttı. orda insanlar 15000 km bakımı için servise 900-1500 tl arası ücret ödediklerini yazıyorlar. ben mazda 3 aracımı 6 yıldır kullanıyorum ve şimdiye kadar hep servise götürdüm bakım için ve 350 tl den fazla ücret ödemedim. insanlar bir de mazda servisi pahalı falan filan diye şeyler söylerler. orda yazılanları okuyunca ha bir de tabi son gürses opel servisi rezaletini duyunca opel sanırım benim için başlamadan bitti ve sanırım mazda aşkım daha da kabardı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, mucar :

merhaba arkadaşlar. daha önce süperb ve insignia yeni araç tercihlerimdi diye yazmştım. bugün insignia team diye bir forumda okuduklarım beni çok şaşırttı. orda insanlar 15000 km bakımı için servise 900-1500 tl arası ücret ödediklerini yazıyorlar. ben mazda 3 aracımı 6 yıldır kullanıyorum ve şimdiye kadar hep servise götürdüm bakım için ve 350 tl den fazla ücret ödemedim. insanlar bir de mazda servisi pahalı falan filan diye şeyler söylerler. orda yazılanları okuyunca ha bir de tabi son gürses opel servisi rezaletini duyunca opel sanırım benim için başlamadan bitti ve sanırım mazda aşkım daha da kabardı

15000 km'yi tamamlamamış araçlar için servise gitme mecburiyeti 1 yıl mı opel'de?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Mehmet Özdemir :

15000 km'yi tamamlamamış araçlar için servise gitme mecburiyeti 1 yıl mı opel'de?

orasını bilmiyorum ama o ücretler çok fena geldi bana. o foruma da yazdım bi de mazda için servisi pahalı parçası pahalı derler diye :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel, yeni Grandland X fiyatlarını Avrupa pazarı için duyurdu. Almanya'da yeni Opel Grandland X Fiyatı 23.700 euro'dan başlayacak.

      Modern, dinamik çizgiler, havalı bir off-road görünümü, yüksek manevra kabiliyeti, yüksek oturma konumu, en yeni teknolojiler, geniş alan ve konfor; yeni Opel Grandland X talebin ve rekabetin çok yüksek olduğu SUV segmentinde fiyat - performans oranı ile de iddialı bir yarışmacı. Yeni Opel Grandland X, Eylül ayında Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (IAA) prömiyerini gerçekleştirecek ve kısa süre sonra bayilerde olacak. Otomobil şimdiden 23.700 € 'dan başlayan fiyatlarla siparişe açıldı (tüm fiyatlara Almanya'da KDV dahildir). Yeni model standart olarak çok sayıda özellikle birlikte geliyor. Bunlar arasında kamera tabanlı Şeritten Ayrılma Uyarısı, Yol İşaretleri Tanıma, Yokuş Kalkış Asistanı, Radyo R4.0 Bluetooth ile eller serbest telefon kullanımı, partikül ve koku filtreli klima, çok sayıda ayar imkânı olan konforlu koltuklar ve 40:60 katlanabilir arka koltuk sırtları, Opel OnStar, Edition donanım seviyesinden itibaren standart geliyor.
       
      Opel'in yeni kompakt SUV'sinin havalı, dinamik tasarımı, onu göz alıcı yapıyor. Opsiyonel iki renkli kombinasyonlar otomobilin çekiciliğini daha da artırıyor. 4.48 metre uzunluğundaki Grandland X, atletik görünümü, gergin kasları ve kısa çıkıntıları ile taze ve canlı dış boyutlara sahip. 2675 milimetrelik uzun aks mesafesi sayesinde, cömert bir iç genişlik sağlanmış. Bagaj ve spor ekipmanları için 514 ila 1652 litrelik bir yük hacmi bulunan yeni Opel SUV, son derece geniş kompakt sınıf station wagom nodellerle bile aynı seviyede.

      Grandland X, birinci sınıf ultra-modern sürüş yardımı, eğlence ve konfor özellikleri portföyüne sahip. Otomatik Acil Fren, yaya algılama fonksiyonu ile İleri Çarpışma Uyarısı, Sürücü Uyuşukluğu Alarmı, Gelişmiş Park Yardımı ve 360 ° Kamera, Innovation donanım seviyesi ile gelen özelliklerden sadece bazıları. Seçilen hız ve mesafeye göre öndeki araçla aradaki güvenli mesafeyi koruyan, fren ve gazı da kontrol edebilen Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (800 €) gibi sistemler, güvenliği daha da artırıyor. Tipik birinci sınıf Opel konforu, AGR (Sağlıklı Sırtlar İçin Kampanya) sertifikalı ergonomik koltuklar (sürücü koltuğu için 390 € fiyatla. Grandland X Innovation ile standart), ısıtmalı direksiyon simidi, ön ve arka koltuk ısıtması, basit tekme hareketi ile açılan bagaj kapağı gibi özelliklerle devam ediyor. 700 Euro karşılığında sunulan panoramik tepe penceresi iç mekanı daha aydınlık ve ferah yapıyor, ayrıca harika bir gökyüzü manzarası sunuyor.
      Tipik Opel stili ile, Grandland X sürücüleri ve yolcuları, en yeni nesil Android Auto ve Apple CarPlay uyumlu IntelliLink sistemlerinin yanı sıra Wi-Fi erişim noktası dahil olmak üzere kişisel bağlantı ve servis asistanı Opel OnStar ile otel odalarında rezervasyon ve park yeri araması gibi yeni özelliklerin keyfini çıkarıyor. Akıllı telefonlar, endüktif şarjla kablosuz olarak dahi şarj edilebiliyor. En iyi ses deneyiminden yararlanmak isteyen müzik hayranları için, sekiz hoparlör ve bir subwoofer ile Denon premium ses sistemi, 580 € fiyatla otomobile eklenebiliyor.

       
      Opel, Uyumlanabilir İleri Aydınlatma (AFL) LED farları sayesinde Grandland X'e son derece parlak sürüş ışığı sağlayarak, aydınlatma teknolojisinde liderliğe olan bağlılığını bir kez daha ortaya koyuyor. Viraj lambası, uzun far asistanı ve otomatik seviyelendirme gibi fonksiyonlar, her durumda önünüzdeki yolun en iyi şekilde aydınlatılmasını garanti ediyor.
       
      Modern motorlarla sürüş keyfi ve Grip Control çekiş sistemi
      Birçok sürücü destek sistemine ek olarak, güçlü motorlar ve isteğe bağlı elektronik Grip Control çekiş sistemi, Grandland X'de hem keyifli hem de güvenli sürüşe katkıda bulunuyor. Giriş seviyesinde, mükemmel CO2 emisyonlarına sahip iki motor bulunuyor ve bunlar hem çevre dostu hem de ekonomik verimlilik sağlıyor. Her iki motor da modern altı ileri manuel şanzıman veya sürtünme optimizasyonlu altı ileri otomatik şanzıman ile kombine edilebiliyor ve Durdur/Başlat sistemiyle geliyor.
       
      1.2 tamamen alüminyum Turbo benzinli direkt enjeksiyonlu motor, (NEDC yakıt tüketimi: kentsel 6,4 l / 100 km, kent dışı 4,9 l / 100 km, ortalama 5,5-5,4 l / 100 km, 127-124 g / km CO2) 96 kW / 130 hp güç çıkışı ve 230 Nm maksimum tork sunuyor.
       
      88 kW / 120 hp gücündeki 1.6 litrelik dizel motor, (NEDC yakıt tüketimi: kentsel 5.1-4.7 l / 100 km, kent dışı 4.2-3.9 l / 100 km, ortalama 4.6-4.3 l / 100 km, 118-111 g / km CO2) ise 300 Nm tork üretiyor.
       
      Daha fazla güç isteyen müşteriler için, Opel yakın gelecekte Grandland X motor portföyünü genişletecek.

      İsteğe bağlı elektronik Grip Control, gücün yola güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlıyor ve böylece yıl boyunca ve her yüzeyde en iyi çekişi garantiliyor. Sürücünün beş sürüş modu seçeneği var. Sistem tork dağılımını ön tekerleklere uyumluyor, gerekirse tekerlek dönüşünü sağlıyor ve otomatik şanzıman ile vites değişim noktaları ve gaz kelebeği tepkisi ayarlanıyor. Bu en iyi çekişi ve stabil bir sürüşü kar, çamur, kum, hava koşulları ya da yüzey kalitesi fark etmeksizin garanti ediyor. Canlı, dinamik sürüş performansı Grandland X'in lüks ve konforlu iç kabininde keyifle yaşanabiliyor.
       
      Orta kısımda multimedya, klima kontrolleri ve şasi fonksiyonlarına hızlı ve sezgisel erişim için üç farklı kontrol bölümü var. SUV'lerin tipik özelliği olan yükseltilmiş oturma pozisyonu iyi bir görüş sağlıyor.
       
      Yeni Grandland X benzinli versiyonunun giriş seviyesi fiyatı 23.700 euro'dan, dizel versiyon ise 26.500 euro'dan başlıyor. Yeni model Opel Crossland X ve çok satan Opel Mokka X kardeşlerine katılıyor. Aynı zamanda, Grandland X Opel'in Astra'dan Zafira'ya uzanan popüler kompakt otomobil segmentindeki portföyünü genişletiyor.
      Kaynak
      Benim ilk dikkatimi çeken 1.2 Turbo benzinli ve 1.6 120 bg Dizel motorlar. Sanırım bunlar PSA grubunun motorları.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel stil sahibi ve havalı olarak nitelendirdiği yeni Crossland X modelini tanıttı. Yeni Opel Crossland X markanın X ailesinin yeni üyesi olacak.

      eX-tra havalı: Hızla büyüyen CUV/SUV segmentinde tamamen yeni bir crossover
      Yeni X ailesi: Crossland X, iddalı Opel Mokka X’e katılıyor
      eX-tra rahat: Yüksek oturma pozisyonu, ferah ve konforlu iç mekan 
      eX-faktör teknolojiler: Akıllı bilgi-eğlence ve destek sistemleri
      eX-tra görüş: Head up display, 180 derecelik geri görüş kamerası ve AFL LED Farlar
      Dünya Prömiyeri 1 Şubat’ta Berlin’de 
       
      Dışarıdan bakıldığında kompakt içeriden bakıldığında ferah ve çok yönlü. Tamamen yeni Opel Crossland X, çift renkli yapısı ve havalı SUV görünümü ile B segmentindeki iddialı sportif Mokka X’e katılıyor. Opel’in çok yönlü ve şehirli crossover modeli, X ailesinin ikinci üyesi. Daha büyük Grandland X ise C segmentinde bu yılın dördüncü çeyreğinde meraklıları ile buluşacak. Opel, Crossland X ile birlikte 2017’de gerçekleştireceği büyük model atılımını başlatıyor, bu sene pazara sunulacak iki yeni X modeli farklı dünyaların en iyilerini bir araya getirecek: Cesur tasarımlı modeller ve şehirli yaşam tarzını kolaylaştıran SUV’lerin üstün ve faydalı özellikleri.  Bu modeller kesinlikle eX-tra’lara sahip otomobiller. Yeni Opel Crossland X ilk defa Berlin’de 1 Şubat’ta görücüye çıkacak.
       

      Opsiyonel olarak dört çeker özelliği ile gelen Opel Mokka X ile karşılaştırıldığında yeni Crossland X, ufak boyutları ile şehirde kendini buluyor, ama aynı zamanda organik çiftliğe alışverişe gitmeye ya da örneğin Bozcaada’da kısa bir tatil kaçamağı için çok uygun. 4,21 metrelik uzunluğu ile Astra’dan 16 cm daha kısa, ancak 10 cm daha yüksek. Böylece otomobilde seyahat edenler yüksek oturma pozisyonundan faydalanabiliyor ve kusursuz çevre görüşü elde ediyorlar. Opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavan ferahlık hissini daha da artırıyor.
       
      Ayrıca, Opel’in yeni modeli günlük sürüşü daha da konforlu, rahat ve kolay kılan yenilikler ile gelecek. Full LED farlara sahip sürüşe duyarlı geliştirilmiş ön farlar(AFL), head up display ve 180 derecelik panoramik geri görüş kamerası, geliştirilmiş park desteği sistemi, yaya tespit özellikli ön çarpışma uyarı sistemi, otonom acil fren sistemi, üç seviyeli sürücü yorgunluk sistemi, şerit takip sistemi, hız tabelası takip sistemi ve yan kör nokta uyarı sistemleri sadece birkaç örnek. Yeni Crossland X aynı zamanda Opel’in standartlarına uyumlu şekilde Apple CarPlay ve Android Auto destekleyen geniş 8 inç’e kadar opsiyonel olarak alınabilen renkli dokunmatik ekranlı IntelliLink bilgi-eğlence sistemine de sahip.

      Ön tarafta seyahat eden yolcular Opel’in ödüllü AGR sertifikalı ergonomik koltuklarının keyfini sürebilecekler. Opel B segmentinde hem Crossland X hem de Mokka X’le bu konforu sunan tek marka. Crossland X arka koltukları katlamadan elde edilen 410 litrelik bagaj hacmi ile de segmentinde öncü konumda. Dahası, arka koltuk 150 mm ileri-geri hareket edebiliyor, böylece istenirse arka koltukta seyahat eden yolculara daha fazla diz mesafesi, ya da daha geniş bagaj alanı sağlanabiliyor.
       
      Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik: “Şehir trafiğine uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış, B SUV ve crossover modellerine talep ciddi şekilde artıyor. Havalı, SUV’lerden ilham alan tasarımı, çarpıcı bağlantı özellikleri ve kullanışlı yapısı ile yeni Crossland X, sınıfında Mokka X’in yanında liderlik için ikinci güçlü adayımız olacak” dedi ve ekledi: “Crossland X, güçlü yapısıyla sürüş keyfini şehirli yaşam tarzıyla birleştiren, hem şehir içi kullanım hem de şehir dışında küçük kaçamaklar için ideal bir model.”
       
      2010’dan günümüze B CUV-SUV segmenti beşe katlanarak büyük bir büyüme gerçekleştirdi. Mokka X yüksek satış rakamlarına ulaşan ve dolayısıyla segmentinde standartları belirleyen bir model. Şimdi Crossland X kompakt segmentin altındaki en hızlı büyüyen bu segmentte Opel markasına yeni bir canlılık ve daha da büyüme getirecek.

      Net Sade Tasarım ve Çarpıcı Alan Kullanımı
      Cesur, canlı ve havalı her “şehirli crossover” otomobilin olmazsa olmaz nitelikleri. Yeni Crossland X’te bu niteliklerin hepsi mevcut ve en iyi donanım seviyeleriyle tam bir Opel karakteristiğine sahip. 4,212 mm uzunluğa, 1,765 mm genişliğe ve 1,590 mm yüksekliği ile gayet kompakt bir yapısı var. Crossland X hem sofistike hem de güçlü yapısıyla Opel’in tasarım felsefesi olan “heykelsi tasarım Alman mühendisliği ile buluştu” söylemine kendi yorumunu katıyor. Önde parlayan Opel logosu ile bezenmiş ön ızgarasını cesur şekilde sergiliyor. İki krom kanatçık logoyu sarıyor ve Opel’in “çift kanat” LED gündüz farlarına doğru uzanıyor. Ortadaki Opel logosundan krom kanatçıklara ve oradan da AFL LED farlara bağlanan krom çıtalar genişlik hissi uyandırıyor. Önde ve tüm alt bölümünde görülen SUV tipi kaplamalar ve gümüş rengi ek parçalar otomobilin kendinden emin duruşunu, ayrıca işlevsel ve sportif şıklığını da yansıtıyor.
       
      Çarpıcı yan hatları ve otomobilin alt ve üst kısımlarını görsel olarak ayıran “yüzer” hissi veren tavan, görsel olarak Crossland X’i genişletiyor ve böylece ferah iç mekanını tamamlıyor. Yüzer tavan aynı zamanda Opel ADAM’larda görmeye alıştığımız arkaya uzanan kavisli krom cam hattıyla da benzerlik taşıyor. Kişiselleştirme şampiyonunda olduğu gibi Crossland X’te de müşteriler çeşitli tavan rengi seçenekleri arasından tercih yapabilecek. Crossland X’in dikkat çekici arka tarafı ise özellikle karter koruması ile açık şekilde SUV duruşu sergiliyor. Yükseğe yerleştirilmiş ayrık stop lambaları ise “çift kanat” görünümü veriyor ve aşağı süzülen tavan hattını ve bagaj kapağı arasındaki formu destekliyor.

      Opel’in tasarım felsefesinin merkezindeki heykelsi tasarım ve üstün mühendislik yeni modelin iç tasarımında da kendisini gösteriyor. Ön konsol ve orta konsol net şekilde ve yatay olarak konumlanmış. Konsolun ve havalandırmanın çevresindeki ufak krom dokunuşlar yüksek kalite mesajını veriyor. Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu 8 inç’e kadar büyüyen opsiyonel renkli dokunmatik ekrana sahip bilgi eğlence sistemleri Radio R 4.0 IntelliLink ve Navi 5.0 IntelliLink orta konsola pürüzsüz şekilde yerleştirilmiş. Uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj imkanı da sağlanmış.
       
      Elbette, olağanüstü bağlantı özellikleri, manuel ve otomatik vites seçeneklerine sahip benzinli ve dizel gibi geniş motor seçenekleri rahatlatıcı bir yolculuk için tek başına yeterli değil. Çarpıcı ferahlık hissi ve birinci sınıf ergonomik koltukları Crossland X ile uzun yolculukları keyfe dönüştürüyor. Dahası Crossland X sağladığı yüksek konforda kendisini gösteriyor, kaydırılabilen arka koltukları aynı zamanda katlanabiliyor. 60’a 40 katlanabilen koltuklar, 150 mm geriye de kaydırılıp arka koltukta seyahati daha konforlu hale getirebiliyor. Alternatif olarak arka koltuklar öne çekilip bagaj kapasitesi sınıfının lideri olacak şekilde 520 litreye yükseltilebiliyor. Koltuk dayanağı katlandığında uzun eşyalar rahatlıkla taşınabiliyor. Arka koltuklar tamamen katlandığında ise bagaj hacmi 1.255 litreye yükseliyor. Elbette kabinde de birçok eşya saklama gözü mevcut.
       
      Standartları belirleyen aydınlatma teknolojisi ve önemli destek sistemleri
      Yeni Opel Crossland X’te bulunan birçok ultra modern teknoloji sayesinde seyahatler daha güvenli ve rahatlatıcı olacak. Full LED Farlara sahip Sürüşe duyarlı geliştirilmiş ön farlar AFLkaranlıkta kusursuz aydınlatma sağlıyor. Viraj aydınlatması, uzun far desteği ve otomatik seviyelendirme seyredilen yolu optimal şekilde aydınlatıyor. Opsiyonel olarak sunulacak Head Up Display ise hız, navigasyon ve destek sistemlerinin bildirilerini ön cama yansıtarak dikkat dağılmalarının önüne geçiyor.

      Opel Eye ön kamera çeşitli verileri işleyerek, trafik işaret tanıma ve şerit takip sistemi gibi sürüş destek sistemlerinin temelini sağlıyor. Eğer sistem sürücünün şeritten istemsiz olarak ayrıldığını algılarsa sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Hız limitleyici özellikli Cruise Control sürüşü daha rahat kılan unsurlardan birisi. Eğer geçici olarak otomobilin hızı düşerse imkan olduğunda hızlanmak için sürücünün gaza basmasına gerek yok, Crossland X ayarlanan hıza kendi kendine yeniden ulaşıyor. Yaya tespit edebilen ve acil fren sistemine sahip ön çarpışma uyarı sistemi kazaların önlenmesine yardımcı oluyor. Sistem sadece sesli ve görsel uyarı vermiyor aynı zamanda da öndeki araçla aradaki mesafe hızlıca kapanır ve sürücü buna tepki vermezse kendiliğinden fren yapıyor. Ön çarpışma uyarı sistemi özel Sürücü dalgınlık sistemi ile de bağlantılı. Bu sistem sürücünün sürüş stiline göre yorgunluğunu değerlendiriyor ve bir mola verilmesi gerektiğini sürücüye bildiriyor.   

      Crossland X aynı zamanda Panoramik Geri Görüş Kamerasına da sahip. Bu kamera arka görüşü 180 dereceye yayıyor. Böylece sürücü geri giderken yolun iki tarafından da gelen trafiği görebiliyor. Son nesil Gelişmiş Park Desteği otomobilin park edilmesini daha da kolaylaştırıyor. Sistem uygun park alanını görüyor ve otomobili otomatik park ediyor. Aynı şekilde park alanından otomatik olarak çıkabiliyor. İki durumda da sürücünün sadece gaz ve fren pedallarına dokunması yeterli. Kış aylarında ise ısıtmalı direksiyon simidi ve ön cam, güvenlik ve rahatlığı artırıyor.
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel 2017 yılında, 2020’ye kadar 29 yeni model ve 17 yeni motor sunacağı büyük ürün atılımı kapsamında müşterilerini heyecan verici yeni modellerle tanıştıracak. Bu modellerin başında Opel’in yeni amiral gemisi Insignia Grand Sport bulunuyor. Yeni model, Avrupa genelinde 900 bin satış rakamına ulaşan ve 2009 Avrupa’da yılın otomobili seçilen birinci nesil Insignia’dan tamamen farklı bir tasarıma sahip ve sürüşü daha güvenli ve daha rahat kılan birçok teknolojiyi de bünyesinde barındırıyor. Yeni Insignia kullanılan hafif materyaller ve geliştirilmiş mühendislik çözümleri sayesinde 175 kg’a kadar hafifledi. Bu, sürüşte çeviklik ve hassasiyete doğrudan etki ediyor. Segmentindeki en sofistike sistem olan tork vektörleme yeteneğine sahip dört çeker sistemi gibi yüksek teknoloji özelliklerini bünyesinde barındıran Yeni Insignia Grand Sport, 1.5 165 hp benzinli ve 1.6 136 hp dizel motor seçenekleri ile ilgiyi üzerinde toplayacak.

      Bu modelin Dünya prömiyeri Mart 2017’de Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yapılacak. Ülkemizde ise Nisan sonunda İstanbul Otomobil Fuarı’nda meraklıları ile buluşacak. Ülkemizde 2017 satış hedefini 5 bin 500 adet açıklayan Özcan Keklik, Haziran ayında satışlara başlamayı planladıklarını belirtti.
       
      Insignia Grand Sport gibi yeni Insignia’nın Sports Tourer modeli de Opel’in yeni tasarım dilini belirleyen Monza Konsept’ini yansıtacak. Bir önceki modelle kıyasladığımızda yeni Insignia Sports Tourer arka koltuklarda ve bagaj kapasitesinde daha da geniş alan sunacak. Yeni Insignia Country Tourer 4x4 ve off-road tarzı ile ana yollardan çıkmayı sevenler için çarpıcı bir seçenek olacak.
       
      Bu iki model de 2017 üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak.
      Opel’in ilk defa Mokka X ile anmaya başladığı “X” takısına sahip olacak yeni modelleri B ve C crossover modellerimiz Crossland X ve Grandland X olacak. Opel Genel Müdürü “X”i geleneksel gövde tasarımlarına göre daha cesur, daha maceracı ve dayanıklı bir karakteri vurgu olarak tanımlıyor ve şöyle açıklıyor: “Opel’in yeni nesil segment kimliği olan X, klasik gövde tipi ile sportif, havalı, son moda SUV ve Crossover gövde tipi arasındaki geçişi simgeliyor. Tamamen yeni iki yeni modelimiz ile büyüyen crossover pazarında müşterilerimize çarpıcı alternatifler sunacağız.”
       

      Üçüncü çeyrekte satışa sunulacak B Crossover modeli Crossland X ile Opel 2017’de bin 500 adetlik satış rakamına ulaşmayı hedefliyor.
       
      Crossland X’in büyük abisi C Crossover modeli Grandland X ise yüksek oturma pozisyonu ile görüş rahatlığı vaat ediyor. 2017’nin son çeyreğinde müşterileriyle buluşacak Grandland X’in satış hedefi ise 1.000 adet.
       
      2017’de ülkemizde satışa sunulmayacak olsa da Avrupa genelinde ismini sıkça duyacağımız bir diğer Opel modeli ise 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan elektrikli otomobil Ampera-e olacak. Sıfır emisyon değeriyle çevreci kimliğini ortaya koyan Otomobil, 360 Nm tork ve 206 hp gücüyle de yüksek performans vaad ediyor. Opel Mühendislerinin batarya teknolojilerinde kat ettiği önemli mesafeler sayesinde Ampera-e tam 500 km menzile sahip. Bu değerle en yakın rakibine 100 km fark atacak. Ampera-e, elektrikli ulaşımın artık geniş kitlelere yayılma zamanının geldiğinin bir kanıtı.
       
      Keklik, kapanış bölümünde ise: “Tüm bunların anlamı Opel olarak 2017 yılının bizler için güçlenerek daha yukarı doğru yol aldığımız bir yıl olacağıdır. Bununla beraber her zaman olduğu gibi ‘Müşteri Çoşkusu Yaratmak’ tüm hedeflerimizin en başında yer almaya devam edecek” diyerek sözlerini noktaladı.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Yeni İnsignia'da en çok dikkatimi çeken aracın hafiflemesi olmuş. Bu durum performans ve yakıt ekonomisi olarak geri dönüş sağlayacaktır eminim. Mevcut İnsignia'larda beni en çok rahatsız eden durum ise aracın iç hacmi idi. Özellikle arka koltukta oturanlar için sıkıntılıydı. Birde oto koltuğu ile çocuk oturmaya kalktığınızda, çocuğun kafası tavana değecek gibi oluyordu. Şimdi yeni İnsignia 29mm  daha alçalmış. Buna bağlı olarak aracın uzunluğu, genişliği ve dingil mesafesi uzamış. Tüm bunlar aracın iç hacmine nasıl yansıyacak merak ediyorum. 
      İnternette eski ve yeni kasa İnsignia'yı karşılaştırmışlar. Şöyle bir makale ve tablo ortaya çıkmış..
       
      Alıntıdır
      Yeni Opel Insignia geçtiğimiz günlerde tanıtıldı ve modelde yaşanan değişim son zamanlarda gördüğümüz en önemli yenileme operasyonlarından birisi olduğunu hissettiriyordu. Ayrıca aracın boyutlarında da büyüme gerçekleşti. Biz de bu önemli değişimin düzeyini görebilmek için bir önceki ve yeni modelin hem görünüm hem de boyut karşılaştırmasını yapacağız.

      Boyut karşılaştırması   Yeni Opel Insignia'nın aşağıdaki tabloda verdiğimiz ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin hissedilir miktarda arttığını görüyoruz. Ancak fotoğraflarda görüldüğü kadar uzamadığı da dikkat çekiyor. %1.2 oranında yani 5.7cm boyu uzayan araç, sanki 15-20cm uzamış gibi görünüyor. Ancak bu algının oluşmasında iki büyük etken bulunuyor. Birincisi ciddi oranda yani 9.2cm artış yaşayan dingil aralığı ve ikincisi de yüksekliğin hissedilir bir oranda yani yaklaşık 3cm azalmış olması olarak gösterilebilir. Genişlik ise neredeyse hiç değişmemiş. Bu değişime yaklaşık 6cm'lik uzayan boyu da eklenince karşımıza daha basık ve uzun görünen bir araç çıkmış oldu.   Yeni-eski Opel Insignia boyut karşılaştırması Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.    Yeni Opel Insignia ve bazı rakipleri boyut karşılaştırması Görünüm karşılaştırması   Yeni Opel Insignia yerini aldığı model ile en ufak bir tasarım detayı barındırmıyor. Öyle ki hangi açıdan bakarsak bakalım en ufak bir benzerlik göremedik. Bu duruma kokpit de dahil. Aslında tasarım olarak sevilen bir model olmasına rağmen bu şekilde bir farklılığa gidilmiş olması şaşırtıcı ve bu da Opel'in yeni benimsediği tasarım anlayışından kaynaklanıyor denilebilir. Ancak boyutları büyümesine rağmen yukarıdaki tablolarda da gördüğümüz gibi uzunluk olarak çok önemli bir değişikliğe uğramayan yeni Insignia için Özellikle sosyal medya hesaplarımızda yapılan yorumlarda bir çok kişi aracın çok büyüdüğünü düşünüyordu. Yukarıdaki boyut karşılaştırması başlığı altında bu durumun nedenlerini zaten analiz etmiştik. Aşağıdaki karşılaştırmalı görsellerin de analizimizi desteklediğini düşünüyoruz.              
          Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Opel Insignia 2017 yılında yenileniyor ve aracın çeşitli prototipleri de özellikle Avrupa'da bulunan büyük otomobil dergilerine verildi ve bu modeller de test geçtiğimiz günlerde edildi. Bu doğrultuda merak edilen bazı önemli bilgiler de Opel tarafından otomobil gazetecilerine açıklandı. Biz de model hakkında önemli bilgiler içeren bu ön testleri ve fotoğrafları analiz etmek istedik. (Görsel tahmini çizimdir)

      Yeni Opel Insignia  ölçüler Uzunluk: 4899mm (+57mm daha uzun) Genişlik: 1863mm (+7mm daha geniş) Yükseklik: 1469mm (-29mm daha basık) Dingil açıklığı: 2829mm (+92mm daha uzun) Diz mesafesi: Bir miktar daha fazla Baş mesafesi: 952mm (-13mm daha az) Sürüş pozisyonu 30mm daha alçak Bagaj hacmi: 500lt civarı Ağırlık: 1400kg-1450kg (-175kg daha az - %8-%9 civarı daha hafif) Yeni Opel Insignia'nın ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin önemli oranda arttığını görüyoruz. Öyle ki bir üst sınıfta bulunan ve her ikisi de yeni tanıtılan Mercedes E Serisi ve BMW 5 Serisi'ne yakın olan boyutları oldukça dikkat çekici. Aşağıdaki tablodan da görüleceği gibi sadece dingil aralığı diğer iki modelden belirgin olarak daha az. Diğer 3 ölçüyü de göz ile anlamak gerçekten de zor.    Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.      Tüm bu ölçülerden gördüğümüz kadarıyla yeni Opel Insignia boyut olarak sınıfının en büyük araçlarından birisi olmaya aday gibi gözüküyor. Boyutlardaki bu büyüme özellikle arka koltuk sırasındaki diz mesafesinin artmasını sağlayabilir. Burada Alman Autobild'den 2 metre boyu ile ünlü gazetecinin çekilen fotoğrafı oldukça önemli. Bu kadar uzun boya sahip bir kişinin dizlerinin ön koltuğa değmiyor olması önemli. Ayrıca aracın yüksekliğinde azalma meydana gelmiş olmasına rağmen baş mesafesi de oldukça iyi görünüyor. Bu da yere daha basık ancak ferah olan sportif bir yapının ortaya çıkmasını sağlayabilir.    Yeni Opel Insignia motorlar  
      Opel'in çeşitli modellerinde halen kullanılmakta olan 1.6lt ve 2.0lt turbo dizel ile 2.0lt turbo benzin motorları herhangi bir teknik değişiklik olmadan kullanılmaya devam edilecek ancak en büyük sürpriz 1.4lt turbo-benzin motorun yerine tamamen yeniden tasarlanan 1.5lt motorun geçmiş olması oldukça dikkat çekici. Yani hacim küçültme yerine bu sefer az da olsa hacim yükseltme ile karşı karşıyayız. Geçtiğimiz günlerde bu doğrultuda bir analizimiz olmuş ve düşük hacimli motorlarda emisyon kontrolünün zorlaşması nedeniyle özellikle düşük hacimli motorlarda hacim artışı ile karşılaşabileceğimizi belirtmiştik.    1.5lt turbo-benzin 165ps güç 250nm tork 2.0lt turbo-benzin 250ps güç 400nm tork 1.6lt turbo-dizel 160ps güç 350nm tork 2.0lt turbo-dizel 195ps güç 400nm tork Bu motorun yanında ülkemizde olmasa da halen Astra modellerinde kullanılan 1.6lt çift-turbo dizel 160ps gücündeki motor da yeni Insignia seçenekleri arasında bulunacak. Bu iki motor haricinde oldukça güçlü 2.0lt benzin ve dizel seçenekleri mevcut ancak ülkemizi daha çok diğer seçenekler ilgilendiriyor. Burada esas önemli olan ise aracın boyutlarındaki büyümeye rağmen ağırlığında neredeyse %10 oranında azalma olması ve bunun yanında yeni kullanılmaya başlanan 8 ileri tork konvertörlü şanzımanın tüm değerleri etkileyebilme potansiyeli.      Motor veriminde artmanın yanı sıra, hem ağırlık azalması hem de güç aktarımın daha kayıpsız olması mutlaka performans ve tüketim değerlerini oldukça iyi yönde etkileyecektir. Bilindiği gibi Opel'in en fazla eleştirilen iki noktası ağırlık ve güç aktarımıydı ve bunların sonucu olarak da güçlü motorlar kullanılmasına rağmen hem performansı hem de tüketim değerleri rakiplerinin gerisindeydi. Ancak her iki konuda da iyileştirme yapılmış olması Opel Insignia'nın karşımıza bambaşka bir model olarak çıkmasını sağlayacak gibi görünüyor. Zaten aracı test eden gazetecilerin de yorumları bu yönde ve aracı oldukça atak bulduklarını belirtiyorlar.   
      Diğer kesinleşen bilgiler 6 ileri manuel ve 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman GM E2XX platformu Önden çekişli  Sportback ve Sportwagon kasa tipleri Ford Focus RS benzeri sürekli 4x4 çekiş, tork vectoring ve adaptif süspansiyon sistemi 8 inch Apple Car Play ve Android Auto özellikli bilgi-eğlence sistemi Lastik ebatlarında bir değişiklik bulunmuyor SONUÇ   Öyle görünüyor ki yeni Opel Insignia eleştirilen bazı önemli noktalarını ciddi oranda iyileştirmiş ve karşımıza hem daha büyük ve rahat hem de daha performanslı ve düşük tüketime sahip değerleri ile çıkacak. Umarız ilk satılmaya başlandığında ülkemize düşük hacimli benzin ve dizel motorlara entegre edilmiş 8 ileri şanzımanıyla çıkar. Fiyatının da mevcut Insignia ile çok farklı olmayacağını umuyoruz ki VW Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo ve Renault Talisman gibi dişli rakipleri karşısında sağlam durabilmesi için bu olmazsa olmaz bir parametre olarak dikkat çekecektir.         
       
       
       
       
       
       
      Kaynak:SekizSilindir

×
×
  • Yeni Oluştur...