Jump to content

Çeki Demiri Yüzünden Vizeden Geçemedim, Önerileriniz?


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

En altta ki fotoğrafı yayınladıktan sonra fark ettim. Sevimli bir köpek var farkındaysanız. Ama köpek uzaylı görmüş gibi duruyor, şaşkın şaşkın. :)

 

Şu düşüncede olabilir mi acaba. :D

d2k3MD.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir makine mühendisiyle 300 TL karşılığında anlaştım, projeyi Pazartesi günü verecek. O projeyle vizeye tekrar gireceğim, vize işlemleri bittikten sonra trafikte ruhsatta değişiklikleri yaptırtacağım. Trafik kısmının 100 TL gibi bir paraya hallolacağını söylediler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir makine mühendisiyle 300 TL karşılığında anlaştım, projeyi Pazartesi günü verecek. O projeyle vizeye tekrar gireceğim, vize işlemleri bittikten sonra trafikte ruhsatta değişiklikleri yaptırtacağım. Trafik kısmının 100 TL gibi bir paraya hallolacağını söylediler. 

 

Guzuyu satıp, bir başka guzu alsan. Daha sancısız olacak herhalde. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yıllar önce 2.el arabalara bakarken çekici olarak kullanılmış bir Peugeot'a denk geldik, bagaj döşemelerini kaldırıp bakınca şasi birleşim yerlerinde kırıklar ve tamir izleri görmüştük. Tabi ki, büyük ihtimalle kapasitesinin üzerinde yüklenerek hoyratça kullanılmş olmalıydı.

 

Ha bir araba çekici olarak kullanıldığı için ciddi güvenlik sorunu, kaza haberleri hiç gördük mü? Hayır.

 

Ama işte TÜV görevlisi milyonda 1 bile olsa baş ağrıtabilecek sorunları hesaba katarak, diğer arkadaşların da dediği gibi kendini de riske atmamak için ruhsata uygunluk istiyor. Yani görünüşte mantıksız gibi görünen bu istekte mantıklı gerekçeleri var. Ancak toplam masrafı birkaç yüz TL'yi de geçmeyecek bir sorun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Sonunda bitti.. Ruhsattan çeki demiri ibaresini bugün itibariyle kaldırttım :)

Muayene tekrarı diye gittim, muayene tekrarı olmaz, araçta değişiklik olacak, yeniden 182 ₺ verip vizeye gireceksin dediler. Çok günaha girdim o gün ettiğim küfürler yüzünden. Projeyle birlikte vizeden geçtikten sonra bu sabah trafik tescile gidip, 76.5 ₺ verip, bu çileden kurtuldum.

Toplam maliyet:

İlk vize 182

Proje çizim 300

İkinci vize 182

Trafik tescil 76,5

Toplam 740,5 ₺

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonunda bitti.. Ruhsattan çeki demiri ibaresini bugün itibariyle kaldırttım :)

Muayene tekrarı diye gittim, muayene tekrarı olmaz, araçta değişiklik olacak, yeniden 182 ₺ verip vizeye gireceksin dediler. Çok günaha girdim o gün ettiğim küfürler yüzünden. Projeyle birlikte vizeden geçtikten sonra bu sabah trafik tescile gidip, 76.5 ₺ verip, bu çileden kurtuldum.

Toplam maliyet:

İlk vize 182

Proje çizim 300

İkinci vize 182

Trafik tescil 76,5

Toplam 740,5 ₺

 

Vallahi Mehmet daha öncede dediğim gibi. 2.el başka guzu alsaymışsın daha kolay olurmuş. Noter masrafı olsun olsun 100-130 liradır herhalde. :D

 

Neyse geçmiş olsun kardeşim..İnan başına gelenleri okudukça bir o kadar da küfürü ben salladım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. bende zamanında 1 harf yanlış yazılmış diye ruhsat değiştirmiştim.

 

Yuhhhh artık...

 

Seninki daha sinir bozucuymuş Mürsel hocam

 

Beterin beteri var Mehmet. Bak şükret bence. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş


Sonunda bitti.. Ruhsattan çeki demiri ibaresini bugün itibariyle kaldırttım :)

Muayene tekrarı diye gittim, muayene tekrarı olmaz, araçta değişiklik olacak, yeniden 182 ₺ verip vizeye gireceksin dediler. Çok günaha girdim o gün ettiğim küfürler yüzünden. Projeyle birlikte vizeden geçtikten sonra bu sabah trafik tescile gidip, 76.5 ₺ verip, bu çileden kurtuldum.

Toplam maliyet:
İlk vize 182
Proje çizim 300
İkinci vize 182
Trafik tescil 76,5

Toplam 740,5 ₺

 

Geçmiş olsun. Ülkemizdeki bu prosedürlere bayılıyorum! ne kadar çözümcül ne kadar maduriyet giderici işler!

SpeedMazda tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonunda bitti.. Ruhsattan çeki demiri ibaresini bugün itibariyle kaldırttım :)

Muayene tekrarı diye gittim, muayene tekrarı olmaz, araçta değişiklik olacak, yeniden 182 ₺ verip vizeye gireceksin dediler. Çok günaha girdim o gün ettiğim küfürler yüzünden. Projeyle birlikte vizeden geçtikten sonra bu sabah trafik tescile gidip, 76.5 ₺ verip, bu çileden kurtuldum.

Toplam maliyet:

İlk vize 182

Proje çizim 300

İkinci vize 182

Trafik tescil 76,5

Toplam 740,5 ₺

Niye çeki demiri bi yerden alıp vizeden geçmedin ki? Daha uzuca gelirdi.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bakındım hurdacıya falan onlar da 300 350 gibi para istediler. Tabii o ara muayene tekrarını kabul etmeyeceklerini bilmiyordum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne kadar soyguncu bir devlet yapımız var bizim. 740 TL geçmiş olsun diyelim abi. Bir o kadar küfürüde ben ettim okurken.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun çeki demiri sorununu hallettiğine sevindim mehmet. Biraz pahalıya gelmiş ama olsun olurda aracı satacak olursan ilerde müşteri açısından engeli kaldırmış oldun. Belki masrafınıda araç fiyatı üzerinden gidere bilirsin diye düşünüyorum.

Arkadaşlar bende aracı bir kaç gün önce muayeneden geçirdim ve muayenesi onaylandı. İkinci kez yüzünün akıyla çıktı aracım ve beni bir kez daha mutlu etti. Elbette bu yaşta bir aracın kusursuz geçmesi olanaksız. Bir çok hafif kusur bulunuyor muayene raporunda. Bunlardan bir kaçı gereksiz bir kaçı tutarsız.

İlk kez muayeneye götürücekler, kanunda yapılan değişiklikler, yada muayenede nelere bakıldığı gibi benim araç için verilen rapor üzerinden bilgiler paylaşmanın küçükte olsa işinize yarayabileceğini düşünüyorum.

Aracın hafif kusurları üzerinden

1. Motor no okunamıyor. Ben okumaya çalışmadım. Motor haliyle yağlı idi. Temizletmeye gerek olmayacağını düşündüm. Okunamadığı için kusur olarak geçildi.

2. Fabrika tip etiketi: eksik veya yanlış bilgiler var. Ben tip etiketini hiç görmedim nerededir bilmiyorum.

3. Gaz sızdırmazlık raporu yok. Bu konuda değişiklik yapıldığını biliyordum ancak net olarak öğrenmiş oldum. Arkadaşlar ilk kez lpg taktırırken aldığınız sızdırmazlık raporu ile gidebilirsiniz. Ancak yinede yeni rapor olmaması sebebiyle hafif kusur olarak geçiliyor rapora. Önceden ağır kusur la geçilemiyordu. Diğer taraftan sızdırmazlık kontrolü yinede yapılıyor. Sadece rapor varsa kusursuz, rapor yoksa hafif kusurlu. Kontrol esnasında sızdırma olduğu taktirde sanırım sorunun giderilerek hızlı bir şekilde çağrılıyor yada uyarılarak giderilmesi isteniyor olabilir.

4. Lpg/cng yakıt sistemi: Regülatör üzerindeki bilgiler tespit edilemiyor. Bu bana biraz saçma geldi. Tüp henüz bir yıllık ve kapak son derece yeni gibi duruyor. Kapağın tozunu almamıştım belki temiz olmadığı için bunu hafif kusur olarak geçmiş rapora.

5. Sıvı gaz sistemi: camlar üzerinde ikaz etiketleri yok. Evet bu bir eksiklik cidden.

6. Motor yağ kaçakları var. 22 yaşında bir araçtan beklene bilecek bir durum.

7. Şanzıman yağ kaçakları var. Aynen.

8. Yangın söndürme tüpü: kontrol süresi geçmiş. Arkadaşlar bir önceki muayenede yönetmeliğe uygun ilk yardım seti almıştım "eksikler var" yazılarak hafif kusur verilmişti ve "yangın tüpü sürücü yada yolcu yakınında değil" şeklinde bir uyarıda verilmişti. Değişiklik yapmadım yine bagajda götürdüm ancak kusur konusu değişti.

9. Direksiyon dişli kutusu-toz körükleri: hasarlı. Halbuki daha yarım saat önce yenisini taktırdım serviste.

10.cam sileceği: Arka cam silecek süpürgesi hasarlı. Arkadaşlar normal olarak ön cam suyunun cama gelip gelmediği ve sileceklerin çalışıp çalışmadığı kontrol ediliyor. Ancak arkaya gelince önceleri kontrol ediliyordu. Yeni yönetmelikle arka cam suyu ve silecek çalışıp çalışmadığı kontrol edilmiyor. Ancak silecek lastiğine bakılıyor hasarlı ise hafif kusur olarak geçiyor. Bilmiyordum o yüzden yedeği takmamıştım.

11. Plaka aydınlatma lambaları: plakanın görünüşü yetersiz. Gün ortasında bakıldı nasıl yetersiz olduğu kanatine varıldı anlamadım.

12. Akü bağlantısı: Artı kutup başı üzerinde koruma kapağı yok. İyide eksi kutup başındada yok.

13. Kısa huzmeli far: yönü hatalı. Far ayarı yaptırıp gitmiştim yarım saat öncesinde.

14. Uzun huzmeli far: yönü hatalı. Bu da aynı şekilde ayarı yapılmıştı.

15. Uzun huzmeli far: ayarı düşük. Nasıl düşük tabii ya sen birde gece karanlıkta bak benim uzunlara gözlerin kamaşır.

16. Lastikler: yüzey çatlamaları mevcut. Evet ama ikisinde arkada.

Umarım bu bilgiler hazırlık için faydalı olur. Zaten geriye pek bir şey kalmıyor. Sanki çalışır durumda bir motor ve iyi bir rot ve balans ayarı el freni ayarı gibi şeyler. Birde ben orjinal lastik ebatlarında değişikliğe gitmiştim. Önceki muayenede sac jant ve 185-65-14 ölçü kayıtlıydı. Yeni çelik jant ve 185-60-15 ölçüleriyle girdi ve yeni ölçü kaydedildi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...