Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Power mı Reflex mi?


Mazda3Barisss
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

       "Konu Mazda ise donanım teferruattır" diyerek sözlerime başladıktan sonra;

 

        Farklı donanım seçeneklerini tercih etmek tamamen imkan ve öncelik meselesi. Kimisi Bose için deli olur, kimisi ise araba da müzik bile açmaz, Bose de neymiş der?. Kimisi için xenon ve led far bir yaşam biçimi iken, bir başkası için yol aydınlansın yeter. Sözün özü bunlara fazla takılıp yürek tüketmeye gerek olmadığıdır. Elbette ki gönül isterdi ki arabalarımız 0 dan 100 e 7 ya da 8 saniyede çıksın, rampada hep yol isteyelim, şöyle panaromik sunroof larımız olsun.  Bütün güzellikler bir arada olsun istiyorsanız kafadan 150.000 TL den başlayıp 500.000 € ya varan  fiyatlarla farklı markalar showroomlarda sizi bekliyor.

 

       "Herkesin bildiği sır değildir" derler ama ben yine de size, sizin bildiğiniz bir sır vereceğim. Siz Mazda sahipleri!... velhasıl zengin adamlarsınız. Olaya ticari bakanlar emin olun  şunu söylüyor. "Ben mazda alacak kadar zengin değilim."  Derdi para olan adamın, demode olmuş atmosferik motorlu, üstelik ikinci elde zayıf olan, yedek parça ve servis konusunda spekilosyanları dinlemeye tahammülü bile olmayan birinin mazda ile ne işi olur? Türkiye de sürücülerin %90 ını bu mantaliteye sahip. Paslı olsun Toyota olsun, plastik olsun Renault olsun, yeni skandal ile hava zehirli olsun ama VW olsun ve son olarak Fordcular da zaten kendini Lord sanıyor... E geriye bizim gibi milletin enayi gözüyle baktığı, parasının hesabını bilmeyen zengin Mazdacılar kalıyor. :2funny:

         Biz bilmiyoruz sanki aynı paraya gidip bir Corolla alıp, tüp çaktırıp gezmeyi. Ama şu gerçekler yaşandı ve yaşanıyor:

         - Tüv de sıra beklerken, beklemekten sıkılmış diğer kişilerin gözü Skyaktiv Mazda nın üzernde idi. Meraklı soru soranlar vesaire. Gidin ulan yüzlerce araç sıra bekliyor. Onlara bakın işte. Ama bakan yok...

         - Trafik ışıklarında, istisnalar dışında bmw ve merco ların varlığında bile, yerli ve yabancı uyruklu dilencilerin gözü direk sizin arabaya çevriliyor ve ilk yardımsever sizin olmanız isteniyor...

         - Yollarda solladığınız araçların kabininden size imrendiklerini duyar gibi olmanıza gerek yok, inanın imreniyorlar.

         - Oturduğum Lojmanın kapısından ben girip çıkmaktan bıktım ama kapıdaki güvenlik benim arabayı sevici gözlerle süzmekten bıkmadı...

         - Kredi borcunuz olsa bile komşularınız sizi zengin sanmıyor mu? hadi itiraf edin...

       

          Daha çokça sayabileceğimiz, otomobilimizi özel ve ayrıcalıklı kılacak örnekleri hepiniz yaşamışsınızdır. Bizler de arabamız gibi butik adamlarız. Mazdanız varsa işte böyle zenginsiniz arkadaşlar. Ruhlarınız zengin. Ha bir gün bu durumdan sıkılrsak, biz de geçeriz "turbo" ve "genel" olanlara. Allah kimseye kaza bela vermesin yeter.

Ağzınıza Sağlık..

Daha bir hafta önce aldığım Mazda-3 Sedan 2015 model Power _ Kırmızı aracımızı tamda bu yazdıkların nedeniyle tercih ettik.

20 yaşında İzmir'de  üniv. öğrencisi oğlum bile mazdayı ve diğer araçları inceleyip Leon yerine Mazda da Mazda diye tutturduysa vardır bir keramet deyip inceleyip, birde test sürüşünden sonra MAZDAAAA deyiverdik..

Orta yaş biri olarak müziği Bose ile dinledikten sonra 25 yaşında hissetmek gibi bir durumda cabası...

Mazda Power Candır. (nokta)

Ayhanozdas tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

       Otomobiliniz hayırlı uğurlu olsun Ayhan Bey. Güzel günlerde kullanın. Oğlunuz çok şanslı. Bu yaşta Mazda sahibi bir ailenin bireyi olmanın kıymetini bilsin. 20 yaşındayken ben de üniversite öğrencisiydim. O zamanlar okula arabayla gelmek sadece zengin çocuklarına has bir durumdu. Bir gün fakültenin önünde durakta, körüklü otobüs kuyruğunda beklerken "dım tıss, dım tıss" diyerekten Pontiac kılıklı, kırmızı bir araba geçti. Hiç unutmam  Freddie Mercury' nin Living on my own adlı şarkısı çalıyordu. Ben  "Vaayyy bee" diyip arkasından gıptayla bakakalmıştım. O bir Mazda 323 idi. Böyle farları içine gömülen, filmlerden çıkmış gibi acaip havalı bir araba. İşte o dönem hayallerimi, bir sınıfımızdaki saz çalan kız ile bir de Mazda 323 süsledi durdu. İtiraf edeyim, fakirlik ve gençlik ikilemi ilerleyen yıllarda beni hayallerimi gerçekleştirme konusunda hırslı ve takıntılı yaptı. Yıllar aktı geçti. İş, güç, evlilik, çor-çocuk derken hayatımın ilk arabasını 39 yaşında alabildim.:2funny:  Ve tabiki o araba Mazda 3 den başkası olamazdı. 5 yıl geçti ve ikinci arabam da yine bir Mazda 3 oldu. Artık günümüzde araba dediğiniz şey o kadar yaygın ve sıradan ki, benim bu salakça ve minicik kalmış  tutkum çok demode olmuş durumda. Şu an sizinle aynı yaştayız.  Bizler bu yaşta Bose den yüksek volümle şarkı dinliyorsak, led far ve büyük jantlardan bahsediyorsak vardır bir sebebi. Gençliğimizi yaşatıyoruz içimizde. Birbirimizi çok daha iyi anlıyoruz. 

           Bu arada Leon sahipleri beni affetsin ama,  Leon denilince nedense hep ağzı soğan kokan, cahillikle çakma kabadayılığın arasına sıkışmış, kirli sakallı bir sürücü tiplemesinin gözümün önüne gelmesini engelleyemiyorum.8:) İyi ki almamışsınız diyorum. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

       Otomobiliniz hayırlı uğurlu olsun Ayhan Bey. Güzel günlerde kullanın. Oğlunuz çok şanslı. Bu yaşta Mazda sahibi bir ailenin bireyi olmanın kıymetini bilsin. 20 yaşındayken ben de üniversite öğrencisiydim. O zamanlar okula arabayla gelmek sadece zengin çocuklarına has bir durumdu. Bir gün fakültenin önünde durakta, körüklü otobüs kuyruğunda beklerken "dım tıss, dım tıss" diyerekten Pontiac kılıklı, kırmızı bir araba geçti. Hiç unutmam  Freddie Mercury' nin Living on my own adlı şarkısı çalıyordu. Ben  "Vaayyy bee" diyip arkasından gıptayla bakakalmıştım. O bir Mazda 323 idi. Böyle farları içine gömülen, filmlerden çıkmış gibi acaip havalı bir araba. İşte o dönem hayallerimi, bir sınıfımızdaki saz çalan kız ile bir de Mazda 323 süsledi durdu. İtiraf edeyim, fakirlik ve gençlik ikilemi ilerleyen yıllarda beni hayallerimi gerçekleştirme konusunda hırslı ve takıntılı yaptı. Yıllar aktı geçti. İş, güç, evlilik, çor-çocuk derken hayatımın ilk arabasını 39 yaşında alabildim.:2funny:  Ve tabiki o araba Mazda 3 den başkası olamazdı. 5 yıl geçti ve ikinci arabam da yine bir Mazda 3 oldu. Artık günümüzde araba dediğiniz şey o kadar yaygın ve sıradan ki, benim bu salakça ve minicik kalmış  tutkum çok demode olmuş durumda. Şu an sizinle aynı yaştayız.  Bizler bu yaşta Bose den yüksek volümle şarkı dinliyorsak, led far ve büyük jantlardan bahsediyorsak vardır bir sebebi. Gençliğimizi yaşatıyoruz içimizde. Birbirimizi çok daha iyi anlıyoruz. 

           Bu arada Leon sahipleri beni affetsin ama,  Leon denilince nedense hep ağzı soğan kokan, cahillikle çakma kabadayılığın arasına sıkışmış, kirli sakallı bir sürücü tiplemesinin gözümün önüne gelmesini engelleyemiyorum.8:) İyi ki almamışsınız diyorum. 

 

seni scw'ye üye olmaya davet ediyorum abi. aracının markasının ne olduğu hiç önemli değil. üye ol ve ağzı soğan kokan leoncuları gör. leon 2004'sonrası kasası ile golfü bile kesmeyi başarabilen yegane araçlardandır. bence bu kadar ön yargılı olmayın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Sevgili Anarchist. Ben Adana da yaşıyorum. İnan burada her marka grubunun sürücü karakteri gerçekten çok belirgin. Şahincilerin yaptığı bazı maganda hareketlere ben Leoncularda da şahit oldum. Elbette şahin, leon vs. kullanan çok beyfendi, kaltieli insanlarımız vardır. Ama bana pek denk gelmedi. Belki de önyargımın sebebi bundandır. Bir şey yanlış anlaşılmasın, ben Leon kötü arabadır demiyorum zaten. Ancak başka marka kullanıcılarının bizi ve Mazdayı acımasıca eleştirileri karşısında bizim de azıcık önyargılı eleştiri hakkımız olsun değil mi? ^-^

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
20.08.2015 at 11:18, Badilcan :

Bir araçtan hem performans hemde düşük yakıt tüketimi bekleniyorsa , 2nci nesil Mazda3 Dizel her zaman tercih edilebilir.

Şu an piyasada 45000 tl ile 50000 tl arasında düşük kilometreli çok temiz dizel Mazda3 araçlar var. Performans isteyenlerin bu aracıda test etmesini öneririm. 

Kitap gibi , gidisi,durusu,tutusu 3.Nesil Mazda 3 ler tampon izler Anca

Mazda41 tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.12.2016 at 15:03, Mazda41 :

Kitap gibi , gidisi,durusu,tutusu 3.Nesil Mazda 3 ler tampon izler Anca

Otomatik olanları izler. Manuel olanlar her türlü kapışır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26.12.2016 at 09:58, Mazda41 :

? Duzde belki rampada :tey:ara hizlanmalarda 8)

Düzde ilk kalkış hariç alır diye düşünüyorum. Ancak rampada gerçekten denemek isterim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, Mazda41 :

Imkani yok hangi sehirdesiniz

 

Kocaelide iseniz kalkabiliriz

Ankaradayım. Ancak gerçekten şaşırtabilir sizi. 10.3 sn 0-100 hızlanması var manuelin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Manuel skyactiv mazda3 Kocaelinde dizel 3'ü her türlü geçer. Ama Ankara' da işler değişebilir :)

rolling te belki düşük devirde kalkarsanız biraz dizel ilerler fakat benzinli yine geçer.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben mazda 3'ün dizelini değil ancak aynı motorlu focusun dizelini kullandım. Ara hızlanmalarda evet focus öne atılıyor ancak manuel mazda 3 2. viteste 95'e kadar çıkıyor. Otomatikle karıştırmayın hem manuel hem de 16" jantın avantajı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, M.E.G :

Focus dizelden biraz daha seri dizel 3. Şanzıman oranları kısa. 

Şanzıman oranlarının kısa olması da sık vites değiştirmek demek. Denemek lazım gerçekten. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben focusla denemiştim dizel 3' ü. Dizel 3 geçiyor. Son hız focusun daha fazla.

5 dakika önce, fatalhand :

Şanzıman oranlarının kısa olması da sık vites değiştirmek demek. Denemek lazım gerçekten. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, M.E.G :

Ben focusla denemiştim dizel 3' ü. Dizel 3 geçiyor. Son hız focusun daha fazla.

 

Focusla ağırlık farkı var mı yoksa sadece şanzıman oranı farkı mı var?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, fatalhand :

Focusla ağırlık farkı var mı yoksa sadece şanzıman oranı farkı mı var?

Ben şanzıman diye düşünüyorum. Dizel 3 220 yi milim geçmiyor devir bitiyor güç bitiyor. Focus 230 a kadar gidiyor mesela. O da şanzımanın uzun olmasından kaynaklı. Ağırlık olarak birbirlerine çok yakınlar. Motordan, yürüyen aksama kadar bir çok şey aynı. Şanzıman markaları bile :) sadece oranları farklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, M.E.G :

Ben şanzıman diye düşünüyorum. Dizel 3 220 yi milim geçmiyor devir bitiyor güç bitiyor. Focus 230 a kadar gidiyor mesela. O da şanzımanın uzun olmasından kaynaklı. Ağırlık olarak birbirlerine çok yakınlar. Motordan, yürüyen aksama kadar bir çok şey aynı. Şanzıman markaları bile :) sadece oranları farklı.

115hp aracın 230lara gelmesi garip. Ben kendi aracımla hafif meyilde ancak 220yi gördüm. Düz yolda 200-205 arasında kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, fatalhand :

115hp aracın 230lara gelmesi garip. Ben kendi aracımla hafif meyilde ancak 220yi gördüm. Düz yolda 200-205 arasında kalıyor.

Yokuş iniş bahsettiğim zaten. Düz yolda o hızlara ulaşılmaz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...