Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Power mı Reflex mi?


Mazda3Barisss
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Reflex sahibi olarak powerların xenonlarina, stoplarına, jantlarına ve kadranına iç geçirerek baksam da ne kadar ekmek o kadar köfte işte :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracım Cx-3 fakat benim aracımda da benzer donanım farkları olduğu için yazma gereksinimi duydum. 

Biz teknolojik olarak dolu,  vites geçişleri sarsıntısız, çok hızlı olmasına gerek yok bastığında gitsin, yerden biraz daha yüksek ve 4wd sistemi saçmalamayan bir araç arıyorduk. 

Aracı alacağımız dönemde yaklaşık 1.5-2 ay oluyor,  Seat Ateca, Skoda Kodiaq, Auid Q2, Peugot 3008 1-2 tane daha olabilir karşılaştırılmasını yaptım. Ya 4x4 yok ya dizeli gelmiyor ya donanım yok. Özellikle Vw grubu 1.6 dizel de otomatik olayını bitirdi bitirecek bu tarz araçlar için. Cx-3 bize göre biraz küçüktü ama bu düşüneceğim en son problemdi gerçekten. 

1 üst ve kendi segmentinde değerlendirildiğinde fiyat performans arabası. 

Ben genelde uzun yol yapıyorum şehir içi gidecek olsam bile uzun yol. Aktif hız sabitleme, adaptif far benim aradığım özelliklerdi o yüzden Sense aldım. 

Bence araç seçimi %49 maddiyat, %51 kişisel tercihlerden oluşuyor. Çünkü ben param yetecek kadar olan bütün araçlara baktım mantıklısı bu geldi. Şuan bu aracı kullandığım için demiyorum. 

Bugün Ssangyong bile yapmış olsa aynı fiyata daha kalitelisini, daha kaliteli derim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Keske mazda power ve sense paketlerinde otomatigin yaninda manuelde verse. Tuketici olarak sensedeki bircok ozellik beni cezbetsede otomatik vites benim açımdan hala soru isareti. Mazda daha cok secenek ve opsiyon sunabilmeli diye dusunuyorum. Japon araclarini seviyorum. Ancak bu cekik gozlu kardesler cok garantici. Bkz. Sony

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, vethekim :

Keske mazda power ve sense paketlerinde otomatigin yaninda manuelde verse. Tuketici olarak sensedeki bircok ozellik beni cezbetsede otomatik vites benim açımdan hala soru isareti. Mazda daha cok secenek ve opsiyon sunabilmeli diye dusunuyorum. Japon araclarini seviyorum. Ancak bu cekik gozlu kardesler cok garantici. Bkz. Sony

Vallahi benim babamda manuel araç takıntılıydı. 2013 de Vw caddy alacağımız zaman Dsg alalım rahat edersin dedim. yok manuel alalım falan derken teste götürdüm. Dsg'yi test etti ve testten sonra sipariş verdik. Manuel araç bir süre sonra gerçekten eziyete dönüşüyor.(Araç kullanmayı bilenler için yada uzun süre araç kullanmışlar için diyorum).

Mesela ilk kez araba kullanacak birinin acemiliğini atması için kesinlikle manuel araç kullanması gerekiyor. Ama dediğim gibi otomatik şanzıman gerçekten bir süre sonra rahatlık oluyor. Bilmiyorum otomatik vites araç kullandınız mı ama kullanmadıysanız bir bakın derim :D 

Mazda'nın da bu tercihi sunmama sebebi bu olabilir. Diğer markalarada bakarsanız Prenium ve Üst donanım alınan bütün araçları otomatik. Çünkü tercih bundan yana oluyor. Zaten Mazda Manuel ile otomatik farkını 4 Bin Tl civarında tutmuş.(Reflex donanımda karşılaştırdım). Diğer firmalarda otomatik farkı 7-8 bin liradan başlıyor.

Bana kalsa ben Sense donanımda otomatik ve manuel arasında 4 bin lira fark olsa yine gider otomatik alırım. Şehir içi bana manuel eziyet oluyor artık özellikle sıkışık trafikte :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

DSG, ZF gibi otomatik şanzımanlar gerçekten keyif veren otomatiklerden. Ancak mazda, honda, toyota gibi markaların otomatik viteslerinin geçiş hızları hem yavaş hem de aracın performansından çalıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şu an kullandığım araç otomatik ve bir çok marka aracın otomatik vitesini denedim.( mazda hariç bir türlü denk gelmedi hep son dakikada bir işim çıktı ) muhtemelen mazdayı bir test etsem bayiden aracı alır çıkarım herhalde. evet sıkışık trafikte ve ozellikle şehir içinde otamatik vites kullanıcı açısından çok rahat.her sistemin kendine göre bir eksiği var. DSG kuru kavramalı sistemi benim kesinlikle tercihim olmazdı. otamatik vites kullandıktan sonra kolay kolay manuel vites kullanmazsınız.Mazda nın manuel vitesi gayet net çalışan dayanıklı bir vites kutusu. abartmayayım belkide seri uretimdeki en iyi manuel vites kutusu.ama ne bileyim seçimleri yerinde yapan, yakıtı artırmayan,motor freni yapabilen, karlı buzlu yolda dur kalkta sapıtmayan performans kaybı yaşatmayan veya olası bir arıza çıkardığında adamın ocağına incir ağacı dikmeyen bir otomatik vites benim bildiğim yok.en azından hepsini bir arada yapabilen yok. ne kadar ekmek o kadar köfte.ama haklısınız satın alma esnasında  mazda otomatik farkını fiyata en az yansıtan firma. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Fatalhand :

DSG, ZF gibi otomatik şanzımanlar gerçekten keyif veren otomatiklerden. Ancak mazda, honda, toyota gibi markaların otomatik viteslerinin geçiş hızları hem yavaş hem de aracın performansından çalıyor. 

performanstan çalma konusunda birşey diyemeyeceğim. Onu fark edecek tarzda farklı ve güçlü araç kullanma şansım olmadı. Ancak vites geçiş hızı için size katılamayacağım.. skyactiv otomatik vites geçişleri seri, çok keyifli ve sarsıntısızdır.. Kullandıklarım arasında en iyisi diyebilirim. Harika bir şanzumandaır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, vethekim :

Keske mazda power ve sense paketlerinde otomatigin yaninda manuelde verse. Tuketici olarak sensedeki bircok ozellik beni cezbetsede otomatik vites benim açımdan hala soru isareti. Mazda daha cok secenek ve opsiyon sunabilmeli diye dusunuyorum. Japon araclarini seviyorum. Ancak bu cekik gozlu kardesler cok garantici. Bkz. Sony

Bende sizin gibi manual konusunda direttim ama otomatik aldım memnunum. :) Trafikte yayıla yayıla sürmenin tadını alıyorum.  Fakat manual mazda3 birinci nesilin tadı halen damağımda :D Arkadaş tamam arabaların performansı çok aşırı yüksek değil ama bu arabalarda bir şey var bizi bağlıyor. Başka seri arabaya binince bazı marka modeller bana bunun tadını vermiyor. Vergi sisteminin ben neyse... 

 

Mazdayı satan çoğu kişi Bmw ,Alfa, mercedes, volvo, subaru tarzı araba almazsa memnun kalmaz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Montimpex :

performanstan çalma konusunda birşey diyemeyeceğim. Onu fark edecek tarzda farklı ve güçlü araç kullanma şansım olmadı. Ancak vites geçiş hızı için size katılamayacağım.. skyactiv otomatik vites geçişleri seri, çok keyifli ve sarsıntısızdır.. Kullandıklarım arasında en iyisi diyebilirim. Harika bir şanzumandaır..

Farkı hissetmek için araçların güçlü olmasına gerek yok. Babamda manuel corolla, eniştemde manuel civic var. Bu araçları alırken otomatik versiyonlarını test ettim. Aynı şekilde mazdanın da otomatiğini test ettim. Arada gerçekten fark oluyor. Tork konvertörlü bir otomatik vitesin performanstan çaldığı zaten bilinen bir gerçek. Mazdanın otomatik şanzımanı da vites düşürmelerde hızlı olsa da yükseltmelerde özellikle geç kalıyor. Bmw nin zf şanzımanı da tork konvertörlüdür ancak performanstan çok fazla kayıp vermeden hızlı vites değişimleri yapabiliyor. DSG de sorunlu olabilir ancak bu performansının mükemmele yakın olduğu gerçeğini değiştirmez. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

doğrudur, dediğim gibi sadece kendi kullandıklarım arasında kıyas yaparak söylemiştim. Powershit kullandıktan sonra mazda bana çok farklı gelmişti..ford da yaşadığım kararsızlığı ve bazen hissettiğim sarsıntıyı şimdiye kadar hiç görmedim.. pürüzsüz sürüş çok hoşuma gidiyor. DSG'ye kesinlikle lafım yok, eminim bizim guzulardan daha konforludur (ya da performanslı, nasıl tabi edilirse).. VW de ben sevemedim gitti..

skyactiv candır:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ZF8 çok kullandım, skyactiv drive'a göre avantajı orta karar hızlanmalarda siz hiç anlamadan pıt pıt vites büyütebilmesi. O bakımdan biraz DSGyi andırıyor, sadece ondaki keskinlik yok. Sky-drive ise çok hızlı vites küçültüyor, 1-2. viteslerde yükseltmeyi ise geç yapıyor. Zf'de Sky'da tork konvertörünü çok az kullanıyor, bu bakımdan ikisi de ekonomik denebilir.

DSG'nin avantajı her koşulda yıldırım gibi vites büyütüp küçültmesi, DSG'li aracı manuel kullanmak, sıralı yarış şanzımanı kullanmak gibi birşey. Fakat D konumunda asla Sky veya ZF gibi yumuşak ve pürüzsüz değiller, özellikle ilk hareketlerde yokuşlarda ve ani gaz emirlerinde. Günlük kullanım için modern tork konvertörlüler hala çok iyi, DSG'nin sorunları mevzusunu açmıyorum bile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Avrupada Powerların manuelleri mevcut, ülkemize gelmiyor.

3. nesil Otomatik vitesden Manuel vitese geçiş yapan biri olarak, çok büyük bir performans farkı var. Aracın tüm karakteri değişiyor.

Fakat otomatik vitesin konforu da ayrı, tabi ki tartışılmaz. Pürüzsüz vites geçişleri ve M3 ün uçan halı edasında süzülüşü bir başka zevk...

Yakıt olarak da 0.5 litre manuel az yakıyor. Yeni nesil otomatiklerin çoğu  manuellerden daha az yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, AreY :

Avrupada Powerların manuelleri mevcut, ülkemize gelmiyor.

3. nesil Otomatik vitesden Manuel vitese geçiş yapan biri olarak, çok büyük bir performans farkı var. Aracın tüm karakteri değişiyor.

Fakat otomatik vitesin konforu da ayrı, tabi ki tartışılmaz. Pürüzsüz vites geçişleri ve M3 ün uçan halı edasında süzülüşü bir başka zevk...

Yakıt olarak da 0.5 litre manuel az yakıyor. Yeni nesil otomatiklerin çoğu  manuellerden daha az yakıyor.

Ben bunu kimseye anlatamıyorum işte. Bu aracın manueli çok yaygın olmadığı için herkes power donanımlı araca göre performansı değerlendiriyor. 2'sini de kullananların daha yapıcı değerlendirme yapabileceği kanaatindeyim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzumanlı  araçlardaki sorunları, herhangi bir otomobil markasının formuna girerseniz kronik baş ağrısı gibi, migren gibi bişey olduğunu görürüz. Otomatik araçlar bana tuzsuz veya baharatsız yemek gibi gelir. Otomatik araç kullanırken sanki aracı iki kişi kullanıyor gibi hissederim. Aracı ben kullanayım, ben yöneteyim, manuel olsun, dertsiz olsun, sürüşünü hissedeyim, yaratıcının bahşettiği iki kol ve iki ayağımı kullanayım. (abartılı dramatize ettik sanki)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Renegade :

Otomatik şanzumanlı  araçlardaki sorunları, herhangi bir otomobil markasının formuna girerseniz kronik baş ağrısı gibi, migren gibi bişey olduğunu görürüz. Otomatik araçlar bana tuzsuz veya baharatsız yemek gibi gelir. Otomatik araç kullanırken sanki aracı iki kişi kullanıyor gibi hissederim. Aracı ben kullanayım, ben yöneteyim, manuel olsun, dertsiz olsun, sürüşünü hissedeyim, yaratıcının bahşettiği iki kol ve iki ayağımı kullanayım. (abartılı dramatize ettik sanki)

Abi valla dediğin hisler bende spor otomobil kullanırken oluyor :D standart aile araçlarında rahatı arıyorum valla :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, SafaTR :

Abi valla dediğin hisler bende spor otomobil kullanırken oluyor :D standart aile araçlarında rahatı arıyorum valla :D

Bence de öyle ama Mazda 3 pek standart aile aracı değil gibi, Corolla'yı, Jazz'ı vs bende düz istemem ama Mazda 3 gibi sportif tepkileri olan, üstüne düz vitesinin geçişlerine bile baya çalışılmış bir araçta düz şanzıman keyifli olur, S&k showroomda bir adet manuel 3 var, vites yollarının kısalığı, geçişleri debriyajı mest etti daha kullanmadan. Arabaya tek elle değil de, 4 elle sarılıyormuşsun gibi hissettiriyor. Her ne kadar skyactiv otomatik şanzımanı beğensem de manuel bu arabada daha keyifli olacaktır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...