Jump to content

EPA Volkswagen’i Emisyon Testlerinde Oynama Yapmakla Suçluyor


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Cevre bakanlıgı iş gorur mu abi:) arabaların satısların da bir cok bakanlıgın , bir sekilde dahli var. Ama tabi , bu egzoz salınımında ust sınırımız ,amerika ile aynı mı? Bununla ilgili kanunlarımız nedir? Bunları arastırmalı vw sahipleri:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 209
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    18

  • Fotifoti

    30

  • Revivo73

    31

  • Canuck

    13

Valla egzoz gazı ölçtürmeye gittim, adama zorla ölçtürdüm. Geç abi sıkıntı yok deyip, kaşeyi basacaktı. Yerinden bile kalkmıyor adam. Gelenin 40 lirasını alıp, kaşeyi basıyordu. Ben biraz diklenince ölçmek zorunda kaldı.

Piyasada çevreye zararlı ne araçlar dolaşıyor şu anda Allah bilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

NTV yayin odasinda canli yayinlar sirasinda tetikte bekliyorlarmis. Olur da birisi yayin sirasinda VW, EPA, Emisyon, kem kum... der demez yayina ara verip belgesel koyacaklarmis :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunlardan birisi de benimki idi:) mazdadan once dizel pejo 307 aracım siyah duman atıyordu. Ona ragmen testen gectim. Adam bakmadı bile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Itiraf etmem lazim. TR’deyken bende 2000 Model bir Subaru GC8 vardi. Otoparkta gorevli bir abi vardi arac ruhsatimi ona veriyordum o da bir kac saat sonra egzos muayenesi yapilmis sekilde bana getiriyordu.  :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kanun, nizam duzgun islemeyince maalesef yanlıs seyler yapıyoruz. Bu ceza , oldu da(olmaz da) turkiye'den vw ye kesilse idi. Daha masa basında o iş biterdi . Duymazdık bile. Temiz bi 10 bin dolara hallolurdu:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bence sakin olalım:) bunlar daha evvellinde de belirttiğim üzere siyasi işler. 

 

ama amerika'da malum aldığım  bardak elimi yaktı diye kahveciye dava açan adamlar var. o kadar abuk subuk uyarıyı misal "elbiseleri üzerinizdeyken ütülemeyiniz" gibi boşuna yazmıyorlar burada da..

 

ama memleketteki vw kulanıcıları müsterih olsun onların yaydığı ekstradan  bimem ne kimsenin umurunda değil. herhangi bir  davaya da "kazanıma" da konu olmaz olamaz. olması için önce iç hukuk yollarının tüketilmesi lazım.  iç hukukta da kendilerine ilişkin bir şey bir referans ya da emisyon değeri olmadığı için dava bile açamazsınız... neyse..

 

diyeceğim şu;

 

hiç ama hiç kimse ve hiç bir devlet vw grubunu iflas ettirecek bir ceza veremez,  ve-re-mez!

 

vw grubu bugün istese ülke batırır öyle kolay değil beyler.. biliyorum bugünlerde bu gruba yönelik olup bitenler bu gruba kıl olanlarda  heyecan yaratıyor ama o işler öyle değil..

 

misal türkiye!

 

adamlar yarın türkiye'ye destek ve yedek parça şeysini kesiyoz dese ülke kitlenir, batar! ve üstelik bu abd için de geçerli.. o yüzden mevcut piyesin tadını çıkaralım.. bakalım neler olacak.. 

 

ha mazda olsa öttürürlerdi o ayrı, hatta  şirketi  batırabilirlerdi bile ama totalde bahsettiğimiz şirkete daha doğrusu gruba dikkatinizi çekerim;

 

volkswagen audi porsche bentley bugatti lamborghini seat skoda man scania ducati vs...

 

bunlar dese ki ABD'nin  bize uyguladığı cezanın altından kalkamayız o yüzden yurt dışında  işten çıkartmalara gidecez.. dünyada kriz çıkar! 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alltaki gönderi Face'te şimdi geldi:

 

j297rL.jpg

11.Eylül konusunda Almanya'da da o binaların uçak çarpmasıyla yıkılmadığı

hatta binalara uçak dahi gelmediği, binaların "atomizer" tertibatıyla yıkıldığına

dair haberler dolu. Ayrıca New York itfaiyesinden kıdemli itfaiyeciler

çelik konstrüksiyon binanın uçak çarpmasıyla yıkılması imkansız dediler.

 

VW olayının da böyle olma ihtimalinin yüksek old düşünüyorum.

 

Yazılım, aracın test edildiğini anlıyormuş! Nasıl anlıyor direksiyon kımıldamadan

ama tekerlekler sürekli döndüğünde egsoz emisyon kontrolü devreye girerek

emisyonu düşürüyormuş! Peki bunu halk, kamu oyu, VW kullanıcıları da deneyip

bu senaryonun doğruluğunu onaylayabiliyor mu? Henüz meraklı bir VW kullanıcısı

bu senaryoyu doğrulayabildi mi, çıkıp "hakkaten yolda yüksek NO2, testte düşük NO2

çıkarıyor" diye bir doğrulamalar geldi mi? Hayır. Şu ana kadar tüm olay EPA, VW ve tabi ki ****** medya

arasında oynanan bir oyun gibi görünüyor, VW kullanıcıları dahil herkes seyrediyor.

 

Bir de, bu dizeller VW olsun, başka marka olsun zaten hepsi zehirli duman çıkarıyor bunun testi,davasına

gerek yok, zehirli olduğunu ciğerler anlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkiz kulelerin yıkılmasının sebebi uçak çarpması değil. Zaten çelik konstrüksiyon o darbeye dayanabilecek güçte. Asıl sebep çarpma ile patlayan ve yanan parçalardan dolayı çelik konstrüksiyon boyunca sıcaklığın iletilmesi ve sıcaklığın artması.

700-800 dereceye de gelince metalin dayanımı azalmaktadır.

Ha uçaklar kimindi vs. ABD nin parmağı olabilir belki bilemem. Ama uçak çarpmasıyla yıkılmaz diyerek yüzeysel bir açıklama tatmin edici değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

New York itfaiye ekipleri o günkü gözlemlerini anlatırlarken.

 

WTC binalarının göçüşü kontrollü imha gibi görünüyordu diyorlar. Internette tam olarak o konuda birçok belgesel var,

 

bu tür çelik binalarda tüm bina kum tanesi boyutlarına ufalanıp etrafa zarar vermeden imha için geliştirilmiş atomizer imha sistemleri var, o şekilde imha edildi fakat medyaya teröristler yaptı şeklinde yansıltıldı, sonrası malum teröristleri bulacağız denilerek orta doğuda ülkelerin sınırları yeniden çizilmeye başlandı.

 

 

VW olayında da bu tarz önceden ayarlı birşeylerin olduğunu düşünmeden edemiyor insan.

Şimdi VW CEO'su olayla ilgili herşeyi hemen kabul etti ve istifa etti oysa ki VW  yönetim kurulu, teknik müdürler, yazılım programcısı mühendisler ve muhtemelen daha birçok kişi de bu olayı biliyordu; onların bilgisi / onayı olmadan kimse böyle bir olaya tek başına girişemez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

VW olayında da bu tarz önceden ayarlı birşeylerin olduğunu düşünmeden edemiyor insan.

Şimdi VW CEO'su olayla ilgili herşeyi hemen kabul etti ve istifa etti oysa ki VW  yönetim kurulu, teknik müdürler, yazılım programcısı mühendisler ve muhtemelen daha birçok kişi de bu olayı biliyordu; onların bilgisi / onayı olmadan kimse böyle bir olaya tek başına girişemez.

 

İkiz kulelerde Amerika Ortadoğu'ya girmek için bu olayı tertipledi diyelim. (  Kişisel olarak ben de bu şekilde olduğunu düşünüyorum) ama hala VW olayının neden böyle bir tertip olabileceğini anlamadım. Kimin ne çıkarı var bundan ? VW kendi kendine mi yaptı bu işi demek istiyorsun ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkiz kulelerde Amerika Ortadoğu'ya girmek için bu olayı tertipledi diyelim. (  Kişisel olarak ben de bu şekilde olduğunu düşünüyorum) ama hala VW olayının neden böyle bir tertip olabileceğini anlamadım. Kimin ne çıkarı var bundan ? VW kendi kendine mi yaptı bu işi demek istiyorsun ?

 

Nedeni şu anda tam belli değil fakat önümüzdeki günler haftalarda belli olmaya başlar.

 

Almanya'nın Avrupa'da (Hollanda 'yı saymazsak) bütçe fazlası veren tek ülke olduğunu biliyoruz; onunla ilgili birşeyler olabilir. Almanya ekonomik olarak Avrupa'da kendine yeten ve hatta taşan bir güç ve bu Amerika 'nın bazı şeylerini engelliyor olabilir. Ortadoğu'da istediklerini yapabilmek için binalara uçak çarpma videosunu bahane olarak kullanan; burada da egzos testini karşısındaki engeli alt etmek için bahane olarak kullanıyor olabilir.

 

Bu arada Almanya'nın büyük medyasından çok küçük medyasını da takip ediyorum cunku asıl gerçekler orda yazıyor. Geçen Mart , Nisan gibi bir Alman yolcu uçağı Alplerde düşmüş  büyük medyada sebep olarak "intihar eğilimli pilot" gösterilmişti, fakat küçük medyada uçağın düştüğü bölgenin Fransız hava kuvvetlerinin eğitim sahası olduğu ve onlarla bir talihsiz karşılaşma olabileceği veya Airbus uçağın teknik nedenlerle düşebileceği anlatılıyordu; tabi bu her 2 durum da Avrupa Birliğinin durumuna zarar vereceği için olayı bir pilota bağlama kararı aldıklarını belirtiyordu. VW olayında onların  ne yazacağını merak ediyorum ancak işin ilginç tarafı olayın üzerinden 5-6 gün geçmesine rağmen küçük medyada hala tek bir haber bile yok, onlarda da haberi çıksın olay daha netlik kazanabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılım, aracın test edildiğini anlıyormuş! Nasıl anlıyor direksiyon kımıldamadan

ama tekerlekler sürekli döndüğünde egsoz emisyon kontrolü devreye girerek

emisyonu düşürüyormuş! Peki bunu halk, kamu oyu, VW kullanıcıları da deneyip

bu senaryonun doğruluğunu onaylayabiliyor mu? Henüz meraklı bir VW kullanıcısı

bu senaryoyu doğrulayabildi mi, çıkıp "hakkaten yolda yüksek NO2, testte düşük NO2

çıkarıyor" diye bir doğrulamalar geldi mi? Hayır. Şu ana kadar tüm olay EPA, VW ve tabi ki ****** medya

arasında oynanan bir oyun gibi görünüyor, VW kullanıcıları dahil herkes seyrediyor.

 

Bir de, bu dizeller VW olsun, başka marka olsun zaten hepsi zehirli duman çıkarıyor bunun testi,davasına

gerek yok, zehirli olduğunu ciğerler anlıyor.

 

Aracin bunu nasil anladigini zaten sen kendin aciklamissin. EPA bu testleri Dyno uzerinde yapiyor. Aracin Dyno modunda oldugunu tespit etmeye yonelik bir program yazmak son derece kolay. Sonucta sadece on tekerler donuyor. Tekerlerin acisi, on ve arka tekerlerin donme hizi, intake’e gelen hava basinci vb kriterlere gore ECU’nun bunu tespit etmesini saglamak hic zor olmasa gerek. Zaten VW’de boyle bir programin aracta mevcut oldugunu kabul ediyor. Asagidaki linkte EPA’nin mektubunun tam metni var. Hilenin nasil yapildigi da 3. sayfada “Alleged Violations” kisminda anlatilmis.

 

http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

 

Elbette sen, ben bunu teknik olarak tespit edemeyiz. Bu son derece dogal. Ama eminim ECU programlamasindan anlayan bir muhendis bunu tespit edebilir. Ayrica bu is var mi yok mu diye tartismak gereksiz. Zaten VW’de bu programin varligini inkar etmiyor. Bu konuda kimsenin suphesi yok. Asil onemli konu bu fikir kimden cikti ve kimler yapilmasini onayladi?

 

Tabi ki tum o gazlar zehirli. Benzinli araclar da ayni sekilde. Zaten bu yuzden bu emisyon limitleri var. Amac, performansi cok oldurmeden havaya salinan o zehirin miktarini belirli bir seviyede tutmak. 400 mt’yi 10 saniyede gecen dizel arabalar da var. Ama arabadan kara tren gibi duman cikiyor. Adam motor ile egzos arasinda hic bir sey birakmamis ve ECU’deki tum sinirlamalari kaldirmis.

 

Şimdi VW CEO'su olayla ilgili herşeyi hemen kabul etti ve istifa etti oysa ki VW  yönetim kurulu, teknik müdürler, yazılım programcısı mühendisler ve muhtemelen daha birçok kişi de bu olayı biliyordu; onların bilgisi / onayı olmadan kimse böyle bir olaya tek başına girişemez.

 

Bu isin sorumlusu baskalari da var orasi kesin. CEO’nun laboratuvara gidip programlama yapacak hali yok. Hatta bu isten hic haberi yoksa hic sasirmam. Istifa etmesi de normal bence. Zaten yonetim kurulu ile bir suredir anlasmazlik yasiyormus. Muhtemelen istifasini yonetim kurulu istemistir. Onun da isine gelmis olabilir. Porsche’nin CEO’sunu getireceklermis. Simdi bir baskasi dusunecek bu pisligi nasil temizleyecegini.

 

Ayrica Almanya gibi ulkelerde “sucluluk” ile “sorumluluk” arasindaki fark daha iyi ozumsenmis. Bu iste benim sucum yok fakat bu isin sorumlusu benim diyor istifa ederek. Bu sirketin basi olarak boyle bir seyin olmasina engel olmam gerekirdi ve gorevimi beceremedim diyor acikcasi. Sahada hezimet olunca tum oyunculari gondermek mumkun degil. Teknik direktoru kovmak daha kolay :) 

 

Komplo teorilerine gelince, olabilir. Gunumuzde hersey mumkun. Endustri casuslugu ve Endustri Sabotaji had safhada. Belki birileri VW muhendislerini ayartti ve bu isi yapmalarini sagladi. Belki EPA bu durumu cok onceden tespit etti ancak uygun zamani bekliyordu.  EPA bunu kendisinin tespit ettigini soyluyor ama belki iceriden birisi ihbar etti VW’ni. Ancak gercekten bir komplo varsa bunu ispat etmenin mumkun olacagini sanmam. Herkes bir usttekini suclayacaktir talimati o verdi diye. Belki bu is o kadar uzun suredir yapiliyordu ki artik sirket icinde kimse bu durumu sorgulamiyordu bile. Fakat sonucta bir kac tane gunah kecisi bulurlar. Eger bu kadar basarili bir komplo planlandi ise bunu ispat etmesi cok zor olur. Bu bir komplo ise bu isin icinde olanlarin bir birinden haberi bile olmayabilir.  Bulasan herkes kumpasin ufak bir kismini yapar ancak tam olarak isin mahiyeti nedir onlarin bile haber olmayabilir.  “Bana boyle bir emir verildi o yuzden yaptim. Tam olarak ne oldugundan haberim yoktu” en kolay savunma bicimi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Almanya'nın sınırına dayanan mülteciler kabul edilirse VW onları düşük maaşla işe alıp çalıştırma teklifine itiraz etmiş; bu ve bunun gibi para baronlarının hoşuna gitmeyecek şeylerden dolayı bu egzos olayı ortaya çıkarıldı diyor, bir Alman yorumunda, link verebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz toplum olarak yalana alıştırıldık ama gavur ellerinde büyük günah :) mimlediler mi işin bitti. Kuzen Kanada vatandaşı kapıda kontrolde bir küçük fotograf makinesi eski demiş çantadan fişi çıkmış 5 yıldır ayrı muamele görüyor [emoji1] Alman firmaları zaten Türkiye satışları kurtarıyor yine VW biz kurtarırız ama gelişmiş ülkelerde yıllarca özel muamele göreceğine eminim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni 2017 Polo net ve karizmatik tasarımı ile etkiliyor, ayrıca yolcular ve bagaj için daha fazla alan sunuyor.

      Yeni Polo piyasaya çıktı.Net ve güçlü tasarımı, daha geniş kullanım alanı, daha verimli motorları ve öncü niteliğinde sürüş yardım sistemleriyle yeni Polo önceki nesillerin başarı hikayesini sürdürmekte kararlı. Volkswagen Markası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni modeli “Polo genç ve taze bir otomobil. Karizmayı güçlü teknolojiyle birleştiriyor. Bu boyutta olup da bu kadar geniş kullanım alanı sunan başka bir otomobil yok. Bu da Polo’yu bir numaralı kompakt otomobil yapıyor ve daima öyle kalacak” diye tanımlıyor.
      Bugüne kadar 14 milyondan fazla satılan Polo, dünyanın en başarılı kompakt otomobillerinden birisi. Farklı versiyonlara sahip Polo, dünya çapında 16 milyondan fazla kez satıldı. Altıncı nesil, tamamen yeni bir dış tasarıma sahip. Bu tasarım, arabayı daha sportif ve daha büyük gösteriyor. Aynı zamanda, yeni Polo gerçekten de her bakımdan selefinden daha büyük. Sonuç olarak, sürücü ve yolcular için daha fazla kullanım alanı var ve bagaj kapasitesi 280 litreden 351 litreye çıktı.

      Yeni Polo modelinin lansmanı ile Volkswagen, dünyanın en gelişmiş kompakt otomobillerinden birini sunuyor. Bu, daha önce Golf ve Passat sınıfı için kullanılan yardım sistemlerinin Polo'ya da aktarılması anlamına geliyor. Üç standart donanım seviyesi Trendline, Comfortline ve Highline'a ek olarak, özel versiyon Polo Beats (300 watt'lık bir ses sistemi gibi özelliklere sahip) ve sportif üst model Polo GTI (147 kW / 200 PS güç çıkışı) seriyi çeşitlendiriyor. Yeni Polo'nun, giriş seviyesi Trendline versiyonu bile, evden çıkış ve eve varış fonksiyonlarına sahip LED gündüz farları, hız sınırlayıcı, Şehir Acil Durum Freni, Yaya İzleme ve Ön Bölge Asistanı çevre izleme sistemi gibi standart özelliklere sahip. Polo Trendline'ın Almanya'da fiyatı 12.975 € 'dan başlıyor.
       
      Yeni Polo ile sunulan özelliklerden bir tanesi de uyumlanabilir seyir kontrolü ACC (210 km / s hıza kadar aktive edilebilir). Polo'da sunulan yeni seçenekler arasında, arka trafik uyarısı, kör nokta algılama, şerit değiştirme sistemi, park alanlarından çıkmak için "manevra fonksiyonu" ile yarı otomatik park yardımı sistemi de bulunuyor. Park yardımı, park ederken herhangi bir darbeyi önleyerek otomatik koruma sağlıyor. İsteğe bağlı anahtarsız erişim kilitleme ve motor başlatma sistemi de modelde ilk kez sunuluyor.

      Buna ek olarak, Polo, Volkswagen Grup içerisinde yeni versiyon Active Info Display'i kullanan ilk model oldu. Dijital kontrol araçlarıyla sistem segmentte tamamen yeni. Aynı zamanda, Polo 6.5 ile 8.0 inç arasında değişen farklı boyutlarda ekranlara sahip yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Ekranlar camla kaplanmış ve kabine akıllı telefonlara benzer yüksek teknolojili bir görünüm kazandırıyor.

      Çok sayıda yeni renk seçeneği (toplam 14 dış cephe rengi mevcut) ve on iki farklı tekerlek seçeneği (14 - 18 inç, bazıları kontrast renklerde boyanmış), çok sayıda dekor ve 11 farklı koltuk kaplaması Polo'yu daha renkli ve daha kişisel hale getiriyor. Diğer kişiselleştirme seçenekleri arasında tam LED farlar, LED arka lambalar, nem ve güneş sensörü ile alerjen filtresi, akıllı telefonlar için kablosuz şarj (isteğe bağlı olarak endüktif anten bağlantısı da dahil olmak üzere), ayarlanabilir amortisörlü Sport Select süspansiyon düzeni ve bu sınıftaki en büyük panoramik açılabilir tavan pencerelerinden birisi bulunuyor.

      Avrupa'nın birçok yerinde yeni Polo, yıl bitmeden önce piyasaya sürülecek ve bir dizi Euro 6 uyumlu motor aşamalı olarak sunulacak. İlk sunulacak güç çıkışı seçenekleri, 48 kW / 65 PS'den 110 kW / 150 PS'ye kadar uzanacak. İlk kez, Polo, 66 kW / 90 PS'lik bir güç çıkışı ile yeni geliştirilen 1.0 TGI bir doğal gaz motoruyla da satışa sunulacak. Buna ek olarak, dört benzinli ve iki dizel motor seçeneği mevcut ve hepsi standart olarak durdur / başlat sistemi ve rejeneratif frenleme modu ile donatılmış. Güç çıkışı 70 kW veya üstü olan her motor çift debriyajlı bir şanzıman (DSG) ile kombine edilebiliyor.
       
      Doğal gaz
      1.0 TGI, 66 kW / 90 PS, 5 vitesli şanzıman
       
      Benzin
      1.0 MPI, 48 kW / 65 PS, 5 vitesli manuel şanzıman ile
      1.0 MPI, 55 kW / 75 PS, 5 vitesli manuel şanzıman ile
      1.0 TSI, 70 kW / 95 PS, 5 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      1.0 TSI, 85 kW / 115 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      1.5 TSI 110 kW / 150 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      2.0 TSI 147 kW / 200 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile 
       
      Dizel
      1.6 TDI 59 kW / 80 PS, 5 vitesli manuel şanzıman
      1.6 TDI, 70 kW / 95 PS, 5 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen’in 2018 Polo modeli yarı hibrit sistemiyle gelecek. Talepteki düşüş ve katı CO2 emisyon standartları nedeniyle dizel motorlar terk ediliyor.
       
       
      Volkswagen altıncı nesil 2018 Polo’da kullanılması planlanan 1.5 litre dört silindirli motorun geliştirmesini durdurdu. Bunun yerine benzinli – elektrikli yarı hibrit sistem kullanılacak. Yeni alüminyum blok, yüksek basınçlı enjeksiyonlu motor Volkswagen’in küçük motorlar atağının bir parçasını oluşturacaktı. Bu seride güncellenen yedinci nesil Golf’te kullanılan 1.5 litre dört silindirli direkt enjeksiyonlu benzinli motor da bulunuyor. Ne var ki, yüksek mühendislik maliyetleri, sıkı CO2 ve Nox emisyon standartları ve Avrupa’da B segmentinde azalan dizel talebi, Volkswagen’in dizel skandalı ile de birleşince, firma küçük dizel motorlar stratejisini bırakmaya ve benzinli – elektrikli hibrit sistemler geliştirmeye karar verdi. Bu konudaki açıklama da VW’nin Ar-Ge yöneticisi Frank Welsc’ten geldi.
       
      Geçen hafta İspanya’da yeni Golf’ün tanıtımında konuşan Welsch yeni stratejilerinde dizellerden vazgeçmelerinde özellikle etkili bir egzoz arıtma sistemi geliştirmenin yüksek maliyetinin rol oynadığını söyledi. Welsch “Sadece katalizör sistemi için 6 – 8 bin euro malzeme maliyeti çıkıyor. Katalizör sistemi en az motorun kendisi kadar pahalı. Polo’ya dizeli eklersek otomobilin fiyatının %25’i arıtma sistemi maliyetinden oluşuyor” dedi.
       
      Öte yandan, Welsch Volkswagen’in Polo ve gelecek versiyonlarında dizel motorlar sunmaya - yeni giriş seviyesi T-Cross SUV de buna dahil - ne zaman tam olarak son vereceklerini net şekilde belirtmedi. 1.6 litre dört silindirli motorun günlerinin sayılı olduğunu söyleyen Welsch EA827 için “Üç ya da dört yıla ortadan kalkacak” dedi.
       
      Volkswagen’in ürün serisinde dizel küçük motorlara alternatif sunacağını doğrulayan Volkswagen’in Ar-Ge yöneticisi, “Çok uzak olmayan bir zamanda insanlar benzinli motorlu yarı hibrit otomobilleri tercih edecekler” diye konuştu.
       
      Volkswagen’İn yeni nesil modellerinin geliştirme süreçlerini takip eden Welsch hibritlerin giderek sıkılaşan emisyon standartlarına ekonomik ve uygulanabilir bir yanıt olabileceğini savunuyor ve “Bir yarı hibrit sistem hem ucuz hem de küçük kapasiteli dizel ile aynı CO2 seviyesine sahip ve Nox emisyonu çok daha az” diyor.
       
      Yeni planlar dahilinde Volkswagen ağırlıklı olarak yeni Golf 1.5 TSI Evo Blue Motion için tanıtılan sistem gibi yeni elektrikli sistemlere yatırım yapacak. Welsch enerji geri kazanımı için 48 volt sistem kullanılacağını, en yeni sistemde dört kat daha fazla enerji elde edilebildiğini belirtiyor.
       
      Sürüş sistemi stratejisindeki değişikliğin sonucu olarak, mevcut beşinci nesil Polo’da sunulan Volkswagen turboşarjlı 1.4 litre üç silindirli dizel motorunun da üretimini durdurma kararı aldı. Motorun piyasadan ne zaman tamamen çekileceği ise henüz belirsiz.
       
      1.5 litre dört silindirli dizel motorun sonlandırılma kararına karşın, Welsch firmasının yaygın şekilde kullanılan 2.0 litre dört silindirli dizel motorunun (EA288) ise korunacağını vurguladı. Welsch “2.0 litre kesinlikle iyi bir geleceğe sahip. 1 ya da 1.5 yıl içinde yeni nesil çıkacak” dedi.
       
      Welsch ayrıca yeni 2.0 litre motorun kod adının EA288 EVO olduğunu doğruladı ve motorun CO2 emisyonlarının ciddi oranda düşürüleceği sinyalini verdi.
       
      kaynak

    • Ali
      Yazan: Ali
      FBI, Volkswagen'ın üst düzey yöneticisi Oliver Schmidt'i, emisyon skandalı sonrasında ABD yasalarını ihlal etmek suçlamasıyla tutukladı. 2014 ve Mart 2015 döneminde Alman otomotiv devi Volkswagen'ın ABD yasalarına uyum ofisinin başında bulunan Schmidt, Florida'da emisyon skandalına yönelik yürütülen bir soruşturma kapsamında Detroit'te tutuklandı. 
      Alman Volkswagen ise yaptığı açıklamada, ABD Adalet Bakanlığı ile işbirliğinin sürdüğünü, fakat yürüyen bir soruşturma ile ilgili şu aşamada henüz bir açıklama yapılmayacağını bildirdi.
      Volkswagen hakkında New York ve Massachusetts federal savcılık ofisleri tarafından yürütülen soruşturmada hazırlanan iddianameye göre Oliver Schmidt, Alman devinin ABD emisyon yasalarını ihlal etmesinde büyük rol sahibi olarak nitelendiriliyor.
      Bu arada tutuklama kararı, VW ve AMD Adalet Bakanlığı arasında emisyon skandalı nedeniyle 2 milyar doları aşan bir anlaşmanın arefesinde geldiği de dikkat çekti.
      Kaynak :http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1346196-volkswagen-yoneticisi-oliver-schmidt-fbi-tarafindan-tutuklandi
       
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen yeni Golf’ü sunar. Alman üretici 2017 Golf modelini resmi olarak gün yüzüne çıkardı. Yeni Vw Golf 2017 teknik iyileşmeleri ile öne çıkıyor.     Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess: “Yeni Golf, Volkswagen’in tarihindeki en büyük ürün atağının başlangıcını temsil ediyor”. Volkswagen kapsamlı bir güncellemeden geçirdiği Golf modelini bugün Almanya Wolfsburg’daki Autostadt içinde bulunan kulesinde tanıttı. Güncellenen otomobil yeni bir tasarım, yeni motor teknolojileri, asistan sistemler ve yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Kompakt sınıfında dünyada ilk kez en üst seviye “Discover Pro” multimedya sistemi jest kontrolü ile çalıştırılabiliyor. 9.2 inç ekranı ile sistem konsept ve görünüm olarak yine Golf’te yeni bir özellik olan dijital kontrol paneli ile bütünlük içinde. Güncellenen Golf yarı otomatik sürüş fonksiyonlarına sahip ilk kompakt otomobillerden birisi. Yeni trafik sıkışıklığı asistanı otomobilin yoğun trafikte sürücü müdahalesi olmadan dur-kalk yapmasını ve ilerlemesini sağlıyor.

      Volkswagen Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni otomobilin dünya prömiyerinde şunları söyledi: “Güncellemede en çok yeni nesil multimedya ve bağlanabilirlik özelliklerine odaklanıldı. Başka hiç bir kompakt otomobilin Golf’ten daha akıllı, güvenli ya da interaktif olmadığını söyleyebilirim. Volkswagen ivme kazanıyor. 2017’de ondan fazla yeni model ve büyük güncellemeler tanıtacağız. 2020 yılı itibariyle bütün serimiz yenilenmiş olacak”.

      Piyasaya çıktığı ilk günden bu yana 33 milyon satılan efsane model Golf’ün yeni güncellemeyle kazandığı potansiyel sahip olduğu asistan sistemlerden anlaşılabiliyor. Bunlar arasında ön kısım asistanı ve yaya takibi, yeni trafik sıkışıklığı asistanı ve acil durum assitanı gibi teknolojiler var. Firmanın yönetim kurulu üyesi ve baş mühendis Dr. Frank Welsch 2017 model yılı Golf ile birlikte kompakt sınıfında ilk kez otomatik sürüş özelliklerine de yer verdiklerine dikkat çekti. Welsch bu teknolojilere ilişkin şunları söyledi: “Şerit asistanı ve şeritten ayrılma uyarısı sistemi, uyumlanabilir seyir kontrolü ACC ve trafik sıkışıklığı asistanı gibi özelliklerin birlikte çalışması sayesinde, trafik sıkışıklığı asistanı saatte 60 km’ye kadar hızlarda, dur-kalk yapılan yoğun trafikte otomobilin hakimiyetini sürücüden devralabiliyor. Sistem direksiyonu, freni ve gazı kontrol edebiliyor”.
       
      Yeni Golf’teki bu inovasyonlara TSI motor ailesi eşlik ediyor. Güncellenen Golf yeni turboşarjlı 1.5 TSI Evo motorla geliyor. Bu motor 110 kW/150 hp güç çıkışına sahip, dört silindirli ve değişken aktif silindir yönetimi (ACT) sistemi ile geliyor. Bunu 96 kW/130 hp gücünde yine ACT teknolojili BlueMotion versiyon takip ediyor. Bu versiyon aynı zamanda boş viteste giderken motoru geçici süre için kapatabiliyor.

      Dr Welsch yeni motorlar için ise "Yeni Golf bu motorlarla benzerlerine kıyasla bir litre daha az yakıt harcıyor. Buna akıllı sürdürülebilirlik diyoruz. Bu herkes için ulaşılabilir bir ilerlemedir” dedi. Volkswagen aynı zamanda Golf GTI’ın da performansını arttırdı. Motor artık 169 kW/230 hp ya da 180 kW/254 hp güç seçenekleriyle gelecek. Yeni 7 kademe DSG (çift debriyajlı) vites yüksek verimlilikli bir alternatif olarak aşamalı şekilde 6 kademe DSG viteslerin yerini alacak.

      Volkswagen Golf güncellemesi iki ve dört kapılı versiyonları, Golf Variant, sportif Golf GTI ve Golf GTE’yi kapsıyor. Yeni Golf’ün tanıtıldığı Wolfsburg, aynı zamanda modelin yedi neslinin de geliştirildiği ve üretildiği yer. Yeni Golf tasarımıyla da önceki nesillerden ayrılıyor. Değişiklikler arasında yeni tamponlar, halojen farlar ve LED gündüz sürüş ışıkları, xenon farların yerini alan yeni full LED far seçeneği, yeni ön kanatlar, full LED arka lambaları ve alaşım tekerlekler bulunuyor.
       
      2017 model yılı Golf’ün ön satışları bu Aralık ayının başında başlayacak. Modelin giriş fiyatı değişmeyecek. Volkswagen gelecek hafta Los Angeles otomobil fuarında sıfır emisyonlu yeni e-Golf’ün de prömiyerini gerçekleştirecek.
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu açmamda ki sebep. @emregc arkadaşımın aşağıda ki mesajına istinaden olmuştur.
       
      "Mazda'nın Skyactiv projesi ile tasarımda , sağlamlıkta ve ekonomiklikte yaptığı baştan ayağa iyileştirmeleri bu görüşten muaf tutuyoruz. Ama VW,  Audi, BMW , Mercedes  gibi yenisi ile  3 sene önceki kasası arasında çok fark  olmayan araçlar için harcananlar havaya gitmektedir, yani hava atmak için ."
      1. Nesil Golf  
      1974 yılında "Maksimum bagaj kapasitesi ve güvenlik" vaad ederek pazara katıldı.

       
       
      2. Nesil Golf
      1986 yılında ABS sistemi ilk kez modellere uygulandı.
       

       
      3. Nesil Golf
      Golf 20 yaşında.
       

       
      4. Nesil Golf
       
      Isıtmalı koltuklara ve yan hava yastıklarına sahip ilk Golf.
       

       
       
      5. Nesil Golf
       
      2003 yılında 6 farklı hava yastığıyla üretime sunuldu.

       
       
       
      6. Nesil Golf
       
      2008 yılında az yakıt tüketimi sağlayan Turbo Dizel motor teknolojisine geçildi.
       

       
      7. Nesil Golf
       


×
×
  • Yeni Oluştur...