Jump to content

EPA Volkswagen’i Emisyon Testlerinde Oynama Yapmakla Suçluyor


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 209
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    18

  • Fotifoti

    30

  • Revivo73

    31

  • Canuck

    13

7 hours ago, cothcu said:

Yarın görelim ama 5000 dolar büyük bir para.10000 kişi bile olsa 50 milyon dolar yapar.

50 milyon dolar olsa konusmaya bile degmezdi. Bu miktar cerez parasi bile degil VW icin.  ABD’de dizel motorlu 600 bin civari arac satilmis su ana kadar. Yani toplamda 3 milyar civari bir rakam yapar. Kaldi ki buna araclarin geri cagrilip sorunun giderilmesi icin harcanacak masraflar dahil degil. 

Zaten VW 2015 bilancosunda bu is icin 6.7 milyar Euro (7.6 milyar dolar) rezerv ayirdi. ABD disinda ki ulkelerde de benzer masraflara katlanacaklar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

https://eksisozluk.com/entry/55277509

çok bilgilendirici, güzel bir yazı. 

" global olarak kontrol yazılımı taşıyan araç/motor sayısı 11 milyon adet (2,1 milyon adedi audi) sadece abd’de 482 bin araç bulunuyor. araçlar arasında volkswagen’in golf, jetta, passat, beetle ve tiguan ile audi’nin a1, a3, a4, a6, q3, q5 ve tt modelleri var. aynı motoru taşıyan 1.2 milyon skoda’nın ve 700 bin seat’ın durumu net değil. hannover’deki tesislerde üretilen volkswagen transporter araçların durumu da belirsiz.

açıklanan standartlar ile karşılaştırıldığında otoyol kullanımında 10 jetta kadar, şehir içerisinde 20 jetta kadar, tırmanmalarda ise 30 jetta kadar azotoksit üretiyordu. "

 

varın hesap edin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Volkswagen, ABD`deki bayilerine 1,2 milyar dolar ödeyecek.
Konuya yakın kaynakların verdikleri bilgiye göre Volkswagen, ABD'de bulunan 650 bayisinin emisyon skandalından doğan zararlarını telafi etmek için 1,2 milyar doların üzerinde bir tazminat ödemeyi kabul etti. 

Volkswagen daha önce yaptığı açıklamada bayiler ile uzlaşmaya varıldığını ifade etmiş ancak tazminat miktarı konusunda bilgi vermemişti. Volkswagen ile 650 bayi arasında görüşmeler Mayıs ayından bu yana devam ediyordu .

Kaynak:Milliyet

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Emisyon Krizine Audi A3 de Eklendi

Yeni testler Euro 6 uyumlu 2.0 TDI motor taşıyan A3 modellerinin yasal sınırdan iki kat fazla NOx salınımı yaptığını ortaya koydu.

Audi, 2.0 TDI motor taşıyan A3 modeline uygulanan testlerde resmi azot oksit (NOx) salınımı değerlerinde çelişki olduğunun tespit edilmesi üzerine emisyon kontrol cihazı kullanmak ile suçlandı.

Alman gazete Suddeutsche Zeitung'un (SZ) haberine göre Avrupa Komisyonu'na ait bir kurum olan Ek Araştırma Merkezi tarafından gerçekleştirilen testlerde A3 modeli, motoru 25 derece Celcius ortam sıcaklığında çalıştırıldığı zaman kilometrede 163 mg NOx salınımı yapmış. Yani araç, yasal limit olan 80 mg'ı iki kattan fazla aşıyor.

Daha soğuk ortam koşullarında ise motor 140 mg / km mertebesinde NOx emisyonu yapmış. Bu değer de limitin bir hayli üzerinde.

SZ'e konuşan teknik uzman Axel Friedrich "Eğer bir araç Avrupa yönetmeliğine göre uygulanan sıcak hava testlerinde daha soğuk koşullara göre hatırı sayılır oranda yüksek değerler sergiliyorsa bu durumda hileli cihaz olasılığı artıyor. Çünkü bu olayı teknik açıdan açıklamak imkânsız." dedi.

Teste tabi tutulan A3 modeli en yeni Euro 6 emisyon standartlarından onay alan makyajlı versiyon. Aracın sertifikası Alman motorlu taşıt otoritesi Kraftfahrtsbunesamt (KBA) tarafından verilmiş.

SZ iddialarını daha da ileriye götürerek KBA'nın 2.0 TDI motora sahip A3 modelini test etmek yerine aynı motora sahip diğer Audi marka araçların sergilediği davranışlara göre geçirdiğini öne sürüyor.

Avrupa Birliği'nde (AB), sınırları içinde üretilen araçlara onay vermek o ülkenin görevi ancak verilen onay birlik içerisinde geçerlilik taşıyor. 

AB geçtiğimiz günlerde aralarında Almanya'nın da bulunduğu birkaç üye ülkeye Audi'nin sahibi olan Volkswagen Grubu'na Dieselgate skandalı üzerine ceza vermedikleri için dava açmıştı.

Volkswagen, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki araçlarda hileli emisyon cihazları kullandığını kabul etmişti ancak Avrupa'da bu durumu kabullenmemişti. Yine de marka, A.B.D.'de etkilenen araçlarla aynı motora sahip modelleri bu kıtada da geri çağırdı.

Audi, yeni gelen suçlamaları reddetti. Firmanın konu ile ilgili yaptığı açıklama şu şekilde:

"Testler ile ilgili herhangi bir bilgimiz yok. Ölçüm metodunu da, bahsedilen A3 TDI'da kullanılan motorun ne olduğunu da bilmiyoruz. Bu nedenle haberle ilgili yorum yapamama durumumuzu anlayışla karşılamanızı bekliyoruz."

"Başka test kurumlarında yapılan testlerin A3 TDI'ın Euro 6 yasal sınırlarına uygunluğunu kanıtladığını unutmamak gerekiyor." 

ezvmn5jt.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...
2 saat önce, Mehmet Özdemir :

Daha önce üretilen hile yazımlı araçlar için bir yaptırım uygulandı mı? Konudan epey uzakta kaldım. 

VW ABD'de toplam 25 milyar dolara varan bir tazminat ödemekle yükümlendirildi (veya ödedi).  Asagida linkini verecegim Fortune dergi makalesi VW emisyon skandalinin legal boyutlarini uzun uzadiya anlatiyor.  Makale çogunlukla yasa ve suçlular üzerinde duruyor ama araçlarla ilgili de su ibare var:

"Volkswagen has bought back or fixed most of the offending vehicles, and customers have received thousands of dollars per car in compensation for a variety of losses, including the deception itself and diminished resale value."

Yani VW söz konusu araçlari ya kendi satin aldi ya da onardi.  Müsterilere de araç basina binlerce dolar tazminat ödedi.

Ancak, makaleye göre VW firmasinin skandal ile ilgili ABD'de çarptirildigi ceza ile Avrupa'da çarptirildigi ceza arasinda çok ciddi farklar var.  Avrupa'da özellikle çevre ile ilgili yasalar ABD'ye göre çok daha gevsek oldugundan dolayi VW Avrupa'da o kadar ciddi bir cezaya çarptirilmadi.  Makale bunu savunuyor.

Ayrica, makaleye göre bu vakada tam olarak gün isigina çikmayan birçok nokta bulunuyor.  Bazi teknik detaylar, yapilan hilenin gerçek sorumlulari, vs gibi konular bunlar.  Belki de bunlar hiç aydinlanmayacak konular.  Anladigim kadariyla VW dava için sadece minimum hangi bilgiler gerekliyse onlari açiklamis.  Bir baska deyisle VW kendini korumaya çalismis.  Böylece bazi karanlik bölgeler kalmis.

http://fortune.com/2018/02/06/volkswagen-vw-emissions-scandal-penalties/

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Normalde avrupa, abd’ye göre çok daha fazla çevrecidir. Çevre ile ilgili anlaşma sözleşmelerde amerika’nın imzalamayıp avrupa ülkelerinin imzaladığı anlaşmalar vardır. Ama bu kadar büyük bir ceza olayı tamamen politikaya giriyor. Alman hükümetinin arkasında olduğu vw’ye avrupa’da ceza kesecek babayiğit bulunmaz. Amerika ise son yıllarda avrupa’nın dizginlerini koparmasına karşılık üst üste kırbaç vuruyor. VW konusu da onlardan biri. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni 2017 Polo net ve karizmatik tasarımı ile etkiliyor, ayrıca yolcular ve bagaj için daha fazla alan sunuyor.

      Yeni Polo piyasaya çıktı.Net ve güçlü tasarımı, daha geniş kullanım alanı, daha verimli motorları ve öncü niteliğinde sürüş yardım sistemleriyle yeni Polo önceki nesillerin başarı hikayesini sürdürmekte kararlı. Volkswagen Markası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni modeli “Polo genç ve taze bir otomobil. Karizmayı güçlü teknolojiyle birleştiriyor. Bu boyutta olup da bu kadar geniş kullanım alanı sunan başka bir otomobil yok. Bu da Polo’yu bir numaralı kompakt otomobil yapıyor ve daima öyle kalacak” diye tanımlıyor.
      Bugüne kadar 14 milyondan fazla satılan Polo, dünyanın en başarılı kompakt otomobillerinden birisi. Farklı versiyonlara sahip Polo, dünya çapında 16 milyondan fazla kez satıldı. Altıncı nesil, tamamen yeni bir dış tasarıma sahip. Bu tasarım, arabayı daha sportif ve daha büyük gösteriyor. Aynı zamanda, yeni Polo gerçekten de her bakımdan selefinden daha büyük. Sonuç olarak, sürücü ve yolcular için daha fazla kullanım alanı var ve bagaj kapasitesi 280 litreden 351 litreye çıktı.

      Yeni Polo modelinin lansmanı ile Volkswagen, dünyanın en gelişmiş kompakt otomobillerinden birini sunuyor. Bu, daha önce Golf ve Passat sınıfı için kullanılan yardım sistemlerinin Polo'ya da aktarılması anlamına geliyor. Üç standart donanım seviyesi Trendline, Comfortline ve Highline'a ek olarak, özel versiyon Polo Beats (300 watt'lık bir ses sistemi gibi özelliklere sahip) ve sportif üst model Polo GTI (147 kW / 200 PS güç çıkışı) seriyi çeşitlendiriyor. Yeni Polo'nun, giriş seviyesi Trendline versiyonu bile, evden çıkış ve eve varış fonksiyonlarına sahip LED gündüz farları, hız sınırlayıcı, Şehir Acil Durum Freni, Yaya İzleme ve Ön Bölge Asistanı çevre izleme sistemi gibi standart özelliklere sahip. Polo Trendline'ın Almanya'da fiyatı 12.975 € 'dan başlıyor.
       
      Yeni Polo ile sunulan özelliklerden bir tanesi de uyumlanabilir seyir kontrolü ACC (210 km / s hıza kadar aktive edilebilir). Polo'da sunulan yeni seçenekler arasında, arka trafik uyarısı, kör nokta algılama, şerit değiştirme sistemi, park alanlarından çıkmak için "manevra fonksiyonu" ile yarı otomatik park yardımı sistemi de bulunuyor. Park yardımı, park ederken herhangi bir darbeyi önleyerek otomatik koruma sağlıyor. İsteğe bağlı anahtarsız erişim kilitleme ve motor başlatma sistemi de modelde ilk kez sunuluyor.

      Buna ek olarak, Polo, Volkswagen Grup içerisinde yeni versiyon Active Info Display'i kullanan ilk model oldu. Dijital kontrol araçlarıyla sistem segmentte tamamen yeni. Aynı zamanda, Polo 6.5 ile 8.0 inç arasında değişen farklı boyutlarda ekranlara sahip yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Ekranlar camla kaplanmış ve kabine akıllı telefonlara benzer yüksek teknolojili bir görünüm kazandırıyor.

      Çok sayıda yeni renk seçeneği (toplam 14 dış cephe rengi mevcut) ve on iki farklı tekerlek seçeneği (14 - 18 inç, bazıları kontrast renklerde boyanmış), çok sayıda dekor ve 11 farklı koltuk kaplaması Polo'yu daha renkli ve daha kişisel hale getiriyor. Diğer kişiselleştirme seçenekleri arasında tam LED farlar, LED arka lambalar, nem ve güneş sensörü ile alerjen filtresi, akıllı telefonlar için kablosuz şarj (isteğe bağlı olarak endüktif anten bağlantısı da dahil olmak üzere), ayarlanabilir amortisörlü Sport Select süspansiyon düzeni ve bu sınıftaki en büyük panoramik açılabilir tavan pencerelerinden birisi bulunuyor.

      Avrupa'nın birçok yerinde yeni Polo, yıl bitmeden önce piyasaya sürülecek ve bir dizi Euro 6 uyumlu motor aşamalı olarak sunulacak. İlk sunulacak güç çıkışı seçenekleri, 48 kW / 65 PS'den 110 kW / 150 PS'ye kadar uzanacak. İlk kez, Polo, 66 kW / 90 PS'lik bir güç çıkışı ile yeni geliştirilen 1.0 TGI bir doğal gaz motoruyla da satışa sunulacak. Buna ek olarak, dört benzinli ve iki dizel motor seçeneği mevcut ve hepsi standart olarak durdur / başlat sistemi ve rejeneratif frenleme modu ile donatılmış. Güç çıkışı 70 kW veya üstü olan her motor çift debriyajlı bir şanzıman (DSG) ile kombine edilebiliyor.
       
      Doğal gaz
      1.0 TGI, 66 kW / 90 PS, 5 vitesli şanzıman
       
      Benzin
      1.0 MPI, 48 kW / 65 PS, 5 vitesli manuel şanzıman ile
      1.0 MPI, 55 kW / 75 PS, 5 vitesli manuel şanzıman ile
      1.0 TSI, 70 kW / 95 PS, 5 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      1.0 TSI, 85 kW / 115 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      1.5 TSI 110 kW / 150 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      2.0 TSI 147 kW / 200 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile 
       
      Dizel
      1.6 TDI 59 kW / 80 PS, 5 vitesli manuel şanzıman
      1.6 TDI, 70 kW / 95 PS, 5 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen’in 2018 Polo modeli yarı hibrit sistemiyle gelecek. Talepteki düşüş ve katı CO2 emisyon standartları nedeniyle dizel motorlar terk ediliyor.
       
       
      Volkswagen altıncı nesil 2018 Polo’da kullanılması planlanan 1.5 litre dört silindirli motorun geliştirmesini durdurdu. Bunun yerine benzinli – elektrikli yarı hibrit sistem kullanılacak. Yeni alüminyum blok, yüksek basınçlı enjeksiyonlu motor Volkswagen’in küçük motorlar atağının bir parçasını oluşturacaktı. Bu seride güncellenen yedinci nesil Golf’te kullanılan 1.5 litre dört silindirli direkt enjeksiyonlu benzinli motor da bulunuyor. Ne var ki, yüksek mühendislik maliyetleri, sıkı CO2 ve Nox emisyon standartları ve Avrupa’da B segmentinde azalan dizel talebi, Volkswagen’in dizel skandalı ile de birleşince, firma küçük dizel motorlar stratejisini bırakmaya ve benzinli – elektrikli hibrit sistemler geliştirmeye karar verdi. Bu konudaki açıklama da VW’nin Ar-Ge yöneticisi Frank Welsc’ten geldi.
       
      Geçen hafta İspanya’da yeni Golf’ün tanıtımında konuşan Welsch yeni stratejilerinde dizellerden vazgeçmelerinde özellikle etkili bir egzoz arıtma sistemi geliştirmenin yüksek maliyetinin rol oynadığını söyledi. Welsch “Sadece katalizör sistemi için 6 – 8 bin euro malzeme maliyeti çıkıyor. Katalizör sistemi en az motorun kendisi kadar pahalı. Polo’ya dizeli eklersek otomobilin fiyatının %25’i arıtma sistemi maliyetinden oluşuyor” dedi.
       
      Öte yandan, Welsch Volkswagen’in Polo ve gelecek versiyonlarında dizel motorlar sunmaya - yeni giriş seviyesi T-Cross SUV de buna dahil - ne zaman tam olarak son vereceklerini net şekilde belirtmedi. 1.6 litre dört silindirli motorun günlerinin sayılı olduğunu söyleyen Welsch EA827 için “Üç ya da dört yıla ortadan kalkacak” dedi.
       
      Volkswagen’in ürün serisinde dizel küçük motorlara alternatif sunacağını doğrulayan Volkswagen’in Ar-Ge yöneticisi, “Çok uzak olmayan bir zamanda insanlar benzinli motorlu yarı hibrit otomobilleri tercih edecekler” diye konuştu.
       
      Volkswagen’İn yeni nesil modellerinin geliştirme süreçlerini takip eden Welsch hibritlerin giderek sıkılaşan emisyon standartlarına ekonomik ve uygulanabilir bir yanıt olabileceğini savunuyor ve “Bir yarı hibrit sistem hem ucuz hem de küçük kapasiteli dizel ile aynı CO2 seviyesine sahip ve Nox emisyonu çok daha az” diyor.
       
      Yeni planlar dahilinde Volkswagen ağırlıklı olarak yeni Golf 1.5 TSI Evo Blue Motion için tanıtılan sistem gibi yeni elektrikli sistemlere yatırım yapacak. Welsch enerji geri kazanımı için 48 volt sistem kullanılacağını, en yeni sistemde dört kat daha fazla enerji elde edilebildiğini belirtiyor.
       
      Sürüş sistemi stratejisindeki değişikliğin sonucu olarak, mevcut beşinci nesil Polo’da sunulan Volkswagen turboşarjlı 1.4 litre üç silindirli dizel motorunun da üretimini durdurma kararı aldı. Motorun piyasadan ne zaman tamamen çekileceği ise henüz belirsiz.
       
      1.5 litre dört silindirli dizel motorun sonlandırılma kararına karşın, Welsch firmasının yaygın şekilde kullanılan 2.0 litre dört silindirli dizel motorunun (EA288) ise korunacağını vurguladı. Welsch “2.0 litre kesinlikle iyi bir geleceğe sahip. 1 ya da 1.5 yıl içinde yeni nesil çıkacak” dedi.
       
      Welsch ayrıca yeni 2.0 litre motorun kod adının EA288 EVO olduğunu doğruladı ve motorun CO2 emisyonlarının ciddi oranda düşürüleceği sinyalini verdi.
       
      kaynak

    • Ali
      Yazan: Ali
      FBI, Volkswagen'ın üst düzey yöneticisi Oliver Schmidt'i, emisyon skandalı sonrasında ABD yasalarını ihlal etmek suçlamasıyla tutukladı. 2014 ve Mart 2015 döneminde Alman otomotiv devi Volkswagen'ın ABD yasalarına uyum ofisinin başında bulunan Schmidt, Florida'da emisyon skandalına yönelik yürütülen bir soruşturma kapsamında Detroit'te tutuklandı. 
      Alman Volkswagen ise yaptığı açıklamada, ABD Adalet Bakanlığı ile işbirliğinin sürdüğünü, fakat yürüyen bir soruşturma ile ilgili şu aşamada henüz bir açıklama yapılmayacağını bildirdi.
      Volkswagen hakkında New York ve Massachusetts federal savcılık ofisleri tarafından yürütülen soruşturmada hazırlanan iddianameye göre Oliver Schmidt, Alman devinin ABD emisyon yasalarını ihlal etmesinde büyük rol sahibi olarak nitelendiriliyor.
      Bu arada tutuklama kararı, VW ve AMD Adalet Bakanlığı arasında emisyon skandalı nedeniyle 2 milyar doları aşan bir anlaşmanın arefesinde geldiği de dikkat çekti.
      Kaynak :http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1346196-volkswagen-yoneticisi-oliver-schmidt-fbi-tarafindan-tutuklandi
       
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen yeni Golf’ü sunar. Alman üretici 2017 Golf modelini resmi olarak gün yüzüne çıkardı. Yeni Vw Golf 2017 teknik iyileşmeleri ile öne çıkıyor.     Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess: “Yeni Golf, Volkswagen’in tarihindeki en büyük ürün atağının başlangıcını temsil ediyor”. Volkswagen kapsamlı bir güncellemeden geçirdiği Golf modelini bugün Almanya Wolfsburg’daki Autostadt içinde bulunan kulesinde tanıttı. Güncellenen otomobil yeni bir tasarım, yeni motor teknolojileri, asistan sistemler ve yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Kompakt sınıfında dünyada ilk kez en üst seviye “Discover Pro” multimedya sistemi jest kontrolü ile çalıştırılabiliyor. 9.2 inç ekranı ile sistem konsept ve görünüm olarak yine Golf’te yeni bir özellik olan dijital kontrol paneli ile bütünlük içinde. Güncellenen Golf yarı otomatik sürüş fonksiyonlarına sahip ilk kompakt otomobillerden birisi. Yeni trafik sıkışıklığı asistanı otomobilin yoğun trafikte sürücü müdahalesi olmadan dur-kalk yapmasını ve ilerlemesini sağlıyor.

      Volkswagen Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni otomobilin dünya prömiyerinde şunları söyledi: “Güncellemede en çok yeni nesil multimedya ve bağlanabilirlik özelliklerine odaklanıldı. Başka hiç bir kompakt otomobilin Golf’ten daha akıllı, güvenli ya da interaktif olmadığını söyleyebilirim. Volkswagen ivme kazanıyor. 2017’de ondan fazla yeni model ve büyük güncellemeler tanıtacağız. 2020 yılı itibariyle bütün serimiz yenilenmiş olacak”.

      Piyasaya çıktığı ilk günden bu yana 33 milyon satılan efsane model Golf’ün yeni güncellemeyle kazandığı potansiyel sahip olduğu asistan sistemlerden anlaşılabiliyor. Bunlar arasında ön kısım asistanı ve yaya takibi, yeni trafik sıkışıklığı asistanı ve acil durum assitanı gibi teknolojiler var. Firmanın yönetim kurulu üyesi ve baş mühendis Dr. Frank Welsch 2017 model yılı Golf ile birlikte kompakt sınıfında ilk kez otomatik sürüş özelliklerine de yer verdiklerine dikkat çekti. Welsch bu teknolojilere ilişkin şunları söyledi: “Şerit asistanı ve şeritten ayrılma uyarısı sistemi, uyumlanabilir seyir kontrolü ACC ve trafik sıkışıklığı asistanı gibi özelliklerin birlikte çalışması sayesinde, trafik sıkışıklığı asistanı saatte 60 km’ye kadar hızlarda, dur-kalk yapılan yoğun trafikte otomobilin hakimiyetini sürücüden devralabiliyor. Sistem direksiyonu, freni ve gazı kontrol edebiliyor”.
       
      Yeni Golf’teki bu inovasyonlara TSI motor ailesi eşlik ediyor. Güncellenen Golf yeni turboşarjlı 1.5 TSI Evo motorla geliyor. Bu motor 110 kW/150 hp güç çıkışına sahip, dört silindirli ve değişken aktif silindir yönetimi (ACT) sistemi ile geliyor. Bunu 96 kW/130 hp gücünde yine ACT teknolojili BlueMotion versiyon takip ediyor. Bu versiyon aynı zamanda boş viteste giderken motoru geçici süre için kapatabiliyor.

      Dr Welsch yeni motorlar için ise "Yeni Golf bu motorlarla benzerlerine kıyasla bir litre daha az yakıt harcıyor. Buna akıllı sürdürülebilirlik diyoruz. Bu herkes için ulaşılabilir bir ilerlemedir” dedi. Volkswagen aynı zamanda Golf GTI’ın da performansını arttırdı. Motor artık 169 kW/230 hp ya da 180 kW/254 hp güç seçenekleriyle gelecek. Yeni 7 kademe DSG (çift debriyajlı) vites yüksek verimlilikli bir alternatif olarak aşamalı şekilde 6 kademe DSG viteslerin yerini alacak.

      Volkswagen Golf güncellemesi iki ve dört kapılı versiyonları, Golf Variant, sportif Golf GTI ve Golf GTE’yi kapsıyor. Yeni Golf’ün tanıtıldığı Wolfsburg, aynı zamanda modelin yedi neslinin de geliştirildiği ve üretildiği yer. Yeni Golf tasarımıyla da önceki nesillerden ayrılıyor. Değişiklikler arasında yeni tamponlar, halojen farlar ve LED gündüz sürüş ışıkları, xenon farların yerini alan yeni full LED far seçeneği, yeni ön kanatlar, full LED arka lambaları ve alaşım tekerlekler bulunuyor.
       
      2017 model yılı Golf’ün ön satışları bu Aralık ayının başında başlayacak. Modelin giriş fiyatı değişmeyecek. Volkswagen gelecek hafta Los Angeles otomobil fuarında sıfır emisyonlu yeni e-Golf’ün de prömiyerini gerçekleştirecek.
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu açmamda ki sebep. @emregc arkadaşımın aşağıda ki mesajına istinaden olmuştur.
       
      "Mazda'nın Skyactiv projesi ile tasarımda , sağlamlıkta ve ekonomiklikte yaptığı baştan ayağa iyileştirmeleri bu görüşten muaf tutuyoruz. Ama VW,  Audi, BMW , Mercedes  gibi yenisi ile  3 sene önceki kasası arasında çok fark  olmayan araçlar için harcananlar havaya gitmektedir, yani hava atmak için ."
      1. Nesil Golf  
      1974 yılında "Maksimum bagaj kapasitesi ve güvenlik" vaad ederek pazara katıldı.

       
       
      2. Nesil Golf
      1986 yılında ABS sistemi ilk kez modellere uygulandı.
       

       
      3. Nesil Golf
      Golf 20 yaşında.
       

       
      4. Nesil Golf
       
      Isıtmalı koltuklara ve yan hava yastıklarına sahip ilk Golf.
       

       
       
      5. Nesil Golf
       
      2003 yılında 6 farklı hava yastığıyla üretime sunuldu.

       
       
       
      6. Nesil Golf
       
      2008 yılında az yakıt tüketimi sağlayan Turbo Dizel motor teknolojisine geçildi.
       

       
      7. Nesil Golf
       


×
×
  • Yeni Oluştur...