Jump to content

Yeni Mazda 3 Pişmanlık


Mazda333
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

@ilhan sence Mazda3 dizel den performans olarak çokmu düşük ? 

 

Onur dizel ve benzinli otomobil arasında performans karşılaştırması yapmak biraz haksızlık olur. Malum bizim dizel guzular, manuel vites. Benim test ettiğim araç, At ve benzinli.

 

Bizim Dizel guzular tabi ki performans olarak daha iyi. Öyle ki İstanbul Park yolunda benim guzuyla ilk kalkışlarda bayağı bir egzoz dumanı yutturmuşumdur. :) Ama uzun yolda  kanımca 4-5 viteste mesafeyi kapatır skyactiv Mazda 3.

 

Ama arada uçurum farklar yok öyle. Bir dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak gözüm kapalı en ufak bir tereddüt yaşamadan skyactiv Mazda 3'ü alırım. 2 çocuklu bir aile babası olarak benim performans beklentim yok zaten, bu otomobilden. Yakıt yönünden ise minimum yakıt değerlerini yakalayacağıma eminim. Bizim dizel guzulara bile 7,5 - 8 litre yakıyor derken. Benim ortalamam 5,6 - 5,8 maksimum 6 litrelerde geziyor. Sakin ve kontrollü bir sürücü olduğumdan, yakıt değerlerini yakalarım. Kaldı ki şu dizelin traktör sesinden, manuel vitesinden bıktım artık. Benzinli ve At olsun varsın 1-2 litre fazla yaksın benim dizelimden.

 

Ama atmosferik motorlu bir otomobilden beklenti çok olmamalı Onur. Performans arıyorsan hiç bulaşma, dizel guzuna binmeye devam et derim. :)

Otomatik vitesi mazda 3 dizelin (115 bg) yanına yaklaşamaz :) 140-150 ile çıktığı yokuşu dizel 170-180 lerde tırmanıyor. Ama manuelde durum ne olur bilemem.

 

3 Yolcuyla dik yokuşu 6 viteste çıktığımı bilirim. Dizelin en güzel yönüde zaten bu. O yüksek torkla bana mısın demiyor.

 

Ama dediğim gibi o traktör sesinden ve manuel vitesten bıktım artık. Ama bir türlü cesaret edemiyorum değişikliğe..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında sakin kullanırım aracı , çok nadiren boş gördüm mü yolu basarım .

Bazende şehiriçinde kanıma dokunursalar 3 viitesde 270 torkun gücünü göstermeyi seviyorum.

aslında geçen hafta abimin 2nci nesil Mazda3 AT aracını kullandım . Manuel moda alıp kullanınca çokda kötü gelmedi bana .

Otomatik vitesde iken sanki şanzıman seni bekletiyor ve kararsızlık yaşıyor gibi bir his uyandırıyor. 

Şimdi birde ben Mazda2 manuel benzinliye iyice alıştım. Yaklaşık ortalama 7 litre yakıyorum. Ondan inip MazDa3 dizele bindiğimde biraz tedirgin kullanıyorum malesef. 

Peki aramızda 3ncü nesil MazDa3 ile 2nci nesil Mazda3 ün performans karşılaştırmasını yapabilecek kullanıcı var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında sakin kullanırım aracı , çok nadiren boş gördüm mü yolu basarım .

Bazende şehiriçinde kanıma dokunursalar 3 viitesde 270 torkun gücünü göstermeyi seviyorum.

aslında geçen hafta abimin 2nci nesil Mazda3 AT aracını kullandım . Manuel moda alıp kullanınca çokda kötü gelmedi bana .

Otomatik vitesde iken sanki şanzıman seni bekletiyor ve kararsızlık yaşıyor gibi bir his uyandırıyor. 

Şimdi birde ben Mazda2 manuel benzinliye iyice alıştım. Yaklaşık ortalama 7 litre yakıyorum. Ondan inip MazDa3 dizele bindiğimde biraz tedirgin kullanıyorum malesef. 

Peki aramızda 3ncü nesil MazDa3 ile 2nci nesil Mazda3 ün performans karşılaştırmasını yapabilecek kullanıcı var mı ?

 

Her ikisinide kullanmış birisi olarak Skyactiv Mazda 3 bir tık üst performansta diyebilirim. Yol tutuşu kesinlikle bizim guzulardan daha üstün. Öyle ki İstanbul Parkta direksiyona ileri sürüş teknik eğitimleri veren hoca geçti. Rx-8 sahibi arkadaşımla biz otomobil kullanmıyormuşuz dedik. O virajlara bir girişi vardı !! Rx-8 kullanıcısı arkadaşım pes artık dedi. 

 

Ama hız-hızlanma, 0-100 km olarak çok aman aman bir beklenti içinde olmamak lazım.

 

1.5 Mazda 2 AT, 1.6 At Mazda 3'ten daha iyi performansa sahip diyebilirim. Daha öncede bir çok defa söyledim. Mazda 3 AT kullanıcısı, Mazda 2 ATkullansın. Mazda 3'ünden soğur yeminle. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

.

Otomatik vitesde iken sanki şanzıman seni bekletiyor ve kararsızlık yaşıyor gibi bir his uyandırıyor. 

 

Aynen öyle oluyor. Önce bir gönlünü almak lazım geliyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilhan hocam sizin otomobili de ben kıskanıyorum:) o motor yanılmıyorsam tdci olarak focus'ta da kullanılan motor. eski bi focus kullanıcısı olarak çok özlüyorum şahsen o performansı ki bu o motorların 6 beygir arttırılarak daha da güçlendirilmiş iyileştirilmiş hali olsa gerek.

aynı motor citroen c5'te de kullanılıyor. yazın kullanma fırsatı buluyorum ve o kasaya bile yeterli geliyor ki mazda'da tam bir keyif şeysine dönüşüyordur.

bence siz o otomobildem atmosferik bi skyactive geçtiğinizde siz de bi "keşke" diyeceksinizdir.

gerçi bu yönde bi beklentiniz olmadığını belirtmişsiniz ama yine de bana öyle geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her ikisinide kullanmış birisi olarak Skyactiv Mazda 3 bir tık üst performansta diyebilirim. Yol tutuşu kesinlikle bizim guzulardan daha üstün. Öyle ki İstanbul Parkta direksiyona ileri sürüş teknik eğitimleri veren hoca geçti. Rx-8 sahibi arkadaşımla biz otomobil kullanmıyormuşuz dedik. O virajlara bir girişi vardı !! Rx-8 kullanıcısı arkadaşım pes artık dedi. 

 

Ama hız-hızlanma, 0-100 km olarak çok aman aman bir beklenti içinde olmamak lazım.

 

1.5 Mazda 2 AT, 1.6 At Mazda 3'ten daha iyi performansa sahip diyebilirim. Daha öncede bir çok defa söyledim. Mazda 3 AT kullanıcısı, Mazda 2 ATkullansın. Mazda 3'ünden soğur yeminle. :D< :D>

 

MAzda2 1.3 biraz yokuş gördümü bayılması haricinde hiç sıkıntı yaşatmıyor.

Hatta ilk 3 viteste 1.3 demeye bin şahit lazım. 1.5 olan makyajlı kasayı düşünemiyorum bile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilhan hocam sizin otomobili de ben kıskanıyorum:) o motor yanılmıyorsam tdci olarak focus'ta da kullanılan motor. eski bi focus kullanıcısı olarak çok özlüyorum şahsen o performansı ki bu o motorların 6 beygir arttırılarak daha da güçlendirilmiş iyileştirilmiş hali olsa gerek.

aynı motor citroen c5'te de kullanılıyor. yazın kullanma fırsatı buluyorum ve o kasaya bile yeterli geliyor ki mazda'da tam bir keyif şeysine dönüşüyordur.

bence siz o otomobildem atmosferik bi skyactive geçtiğinizde siz de bi "keşke" diyeceksinizdir.

gerçi bu yönde bi beklentiniz olmadığını belirtmişsiniz ama yine de bana öyle geliyor.

 

Sırf bu sebepten cesaret edemiyorum. Malum sahip olduğumuz ev, otomobil, telefon vs. değiştirirken. Amaç hep çıtayı yükseltip, daha iyisini alabilmektir.

 

Performans konusunda kesinlikle keşke derim. Ama yakıt konusunda kesinlikle ve kesinlikle keşke demem.

 

İstanbul'da artık manuel vites otomobil kullanmaktan bıktım, yoruldum...Sırf arayış içinde olma sebebim de bu aslında. Ama bazen bir histe "D" segmenti bir otomobile yahutta Crossover bir otomobile geç diyor. Bu konuda kararsızlık yaşarken, gül gibi otomobilimede seve seve, mutlu, mutlu biniyorum. :)

 

Açık ve net söylemem gerekirse. Şu an ki 2011 model Mazda 3'mü değiştirmem için. Piyasada evet işte bu benim otomobilimi %100 değiştirebilir diyebileceğim "C" segmenti bir otomobil yok. Dizel At Mazda 3 gelirse iş değişir tabi. Bu kararım belki değişebilir. Şu anki değişiklik aslında benim için, gereksiz ve lüks bir değişim olur itiraf etmek gerekirse. Oda dediğim gibi manuel vitesten ötürü. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Mevcut yorumlardan sonra pek yazacak bişey kalmamış lakin bu yağ konusu çok önemli özellikle uzun vadede dayanıklı yağların bahsi geçmiş, bence bir araba yağ değişimine 10 bin değil 7 bin-8 bin aralığında girmelidir aynı şekilde iki yağ değişimindede filtre değişmelidir, değişim zamanıda önemli, ister bu km yi yapın ister yapmayın,  her yıl yağı yenilemelisiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Mevcut yorumlardan sonra pek yazacak bişey kalmamış lakin bu yağ konusu çok önemli özellikle uzun vadede dayanıklı yağların bahsi geçmiş, bence bir araba yağ değişimine 10 bin değil 7 bin-8 bin aralığında girmelidir aynı şekilde iki yağ değişimindede filtre değişmelidir, değişim zamanıda önemli, ister bu km yi yapın ister yapmayın,  her yıl yağı yenilemelisiniz.

Böyle bir genelleme kesinlikle yanlış olur!.. He mazda yağına güvenmiyordur, 6 ayda der 2 ayda o ayrı... Ancak öyle markalar varki 10 lt yağ için 100000 tl'lik makinaya 3 kat garanti veriyor. en çok kullanılan yağlardan olan mobil 1 için 15 binde bir değişiyordum, ve her seferinde 2004 model araçtan tertemiz yağ çıkıyordu. yazık değilmi? Sürekli yağ analizi yaptıran biri olarak şunu net söyliyeyim, paramız kesinlikle boşa gidiyor. Çevre kirliliğide cabası. 

 

 

Ayrıca konuyu açan arkadaşa kesinlikle katılıyorum(yakıt harici). Son 1 ayda yol 4000km yol yaptım; özellikle yol sesi ve kapı üstlerinden gelen rüzgar sesi beni benden aldı. ve 1 yıllık araçta karşılaştığım sorunlar hiç hoş değil, artık sıkılmaya başladım. bundan önceki aracım 2004 model altea idi ve kazalı bir araçtı. ona rağmen bu kadar diken üstünde değildim. artık foruma araç arızası hakkında hiçbirşey yazmayı düşünmüyorum çünkü maalesef hiçkimse aracını kötületmiyor. ancak biraz uyanın derim dostlarım abilerim. çok daha iyi araçlar var... aracı genel olarak özetleyecek olursak; aksesuar sıkıntısı, ön arka takım sıkıntısı, ses sıkıntısı, performans sıkıntısı, koltuk döşemelerinin çabuk deforme olması, bakım periyodu sıkıntısı vs vs... az kaldı biraz daha kasarsa beni satacağum oni (: he şunu da belirteyim satmamamın tek sebebi ne alacak olduğumu bilmemem (: yani hiçbir zaman bir sonraki aracım daha kötüsü olmadı, eşdeğer birşey bulamıyorum, yükseltecek durumdada değilim... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Böyle bir genelleme kesinlikle yanlış olur!.. He mazda yağına güvenmiyordur, 6 ayda der 2 ayda o ayrı... Ancak öyle markalar varki 10 lt yağ için 100000 tl'lik makinaya 3 kat garanti veriyor. en çok kullanılan yağlardan olan mobil 1 için 15 binde bir değişiyordum, ve her seferinde 2004 model araçtan tertemiz yağ çıkıyordu. yazık değilmi? Sürekli yağ analizi yaptıran biri olarak şunu net söyliyeyim, paramız kesinlikle boşa gidiyor. Çevre kirliliğide cabası. 

 

 

Ayrıca konuyu açan arkadaşa kesinlikle katılıyorum(yakıt harici). Son 1 ayda yol 4000km yol yaptım; özellikle yol sesi ve kapı üstlerinden gelen rüzgar sesi beni benden aldı. ve 1 yıllık araçta karşılaştığım sorunlar hiç hoş değil, artık sıkılmaya başladım. bundan önceki aracım 2004 model altea idi ve kazalı bir araçtı. ona rağmen bu kadar diken üstünde değildim. artık foruma araç arızası hakkında hiçbirşey yazmayı düşünmüyorum çünkü maalesef hiçkimse aracını kötületmiyor. ancak biraz uyanın derim dostlarım abilerim. çok daha iyi araçlar var... aracı genel olarak özetleyecek olursak; aksesuar sıkıntısı, ön arka takım sıkıntısı, ses sıkıntısı, performans sıkıntısı, koltuk döşemelerinin çabuk deforme olması, bakım periyodu sıkıntısı vs vs... az kaldı biraz daha kasarsa beni satacağum oni (: he şunu da belirteyim satmamamın tek sebebi ne alacak olduğumu bilmemem (: yani hiçbir zaman bir sonraki aracım daha kötüsü olmadı, eşdeğer birşey bulamıyorum, yükseltecek durumdada değilim... 

 

Öncelikli olarak mevzu bahis geçen konu zaten arıza konusu değil. Arıza konusu da olmuş olsa görüşlerini yazmamak bence hata olur. Burada herkes deneyim, tecrübe, görüş ve fikirlerini yazıyor. O yüzden bunu esirgememen lazım bence.

 

Sonra çok daha iyi araçlar var dedikten sonra. Akabinde eşdeğer bir şey bulamıyorum demeni biraz tuhaf buldum. Ama şunu söyleyeyim bende araç değiştirmeyi düşünüyorum. Aynı şekilde bende hep çıta yükseltiyorum. Ama şu anki mevcut 2011 model otomobilimi, değiştirmemi sağlayacak. "C" Segmentinden bir otomobil bulamıyorum-beğenmiyorum-tercih edemiyorum kendime. O yüzden direk "D" segmentine ve Crossover sınıfına bakıyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslinda disardan bakildiginda power ile diger alt modellerin farki 18 lik jantlar ve sis farlarindaki krom cerceveler.bu ikisi bu kadar mi degistirir arabayi :) ortalama 7 yi gorsem zaten hic sikinti etmiycem de daha goremedik o degerleri.birde arkadaslar ben sivasta gorev yapiyorum ve orada servis yok.arabanun 6 aylik bakiminda gecikme olursa garantide sikinti cikma olasiligi nedir? Tecrubeli arkadaslar yanitlarsa cok sevinirim..

servis yardımcı olur merak etme :) zaten garantilik bir durumu olmaz inşallah :) power ile farkı zamanla kapatabilirsin. mazda.com.tr'den araç yapılandırıp aksesuarlara bakabilirsin. zamanla araca uygularsın olur sana power :) jant işi kalır, onu da 18'i yazlık , 16'yı kış lastiğine takarsın olur biter :) yakıt konusunda sürüş modeliniz etkili sanırım. Elektronik gaz pedalı olduğu için yeni araçların hepsinde gaz tepkisi geç olur. Aracınızda hız sabitleme olsaydı çok işinize yarardı aslında. Bunu kendiniz yapmanız lazım. Şöyle diyeyim, aracı çok sert olmadan istediğini hıza çıkartın ve o hızda sabit tutmaya çalışın. anlık yakıt göstergesini de takip ederseniz gazın çalışma mantığını anlarsınız. bazen gaza bassanız da araç hızlanmaz. o arada yaktığınız yakıt boşa gidiyor. Hızlanmak için gerekli gaza alışmanız lazım yani. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın dış görünüşüne ve gaza bastığınızda çıkardığı seslere bakarak cidden uçacak sanılıyor. Otomatiği bilmiyorum fakat benim aracım ankara'da kasmadan 7 litre yakıyor. Ancak klima açıkken 1 litreye yakın bir artış oluyor. Performansı şöyle kıyaslamıştım daha önceden de. 1.6 corolla ve civic'ten kötü. Ancak 1.5 değil de 1.6 olsa ve motor gücü 130 hp'nin üzerine çıksa idi bu gibi şikayetler azalırdı. 

Yeni mazda 3 almak pişmanlık mıdır? Bazı zamanlar iyiki almışım diyorum. Bazı zamanlar aklı olan almaz diyorum :). Ama genel olarak memnunum aracımdan. Görsel olarak da ne power'daki jantı ne de kendi aracımdaki jantı seviyorum. Çok daha şık jantlarla satılabilirdi araç. Opel'in veya Vw'nin jantları çok daha sportif duruyor. Ayrıca 16" jantlar da aracı çok sıradanlaştırıyor. 

Konu sahibine tavsiyem ise güzel bir 17" jant+arka cam filmi+arka spoiler+köpek balığı anteni ve arka egzoz çıkışı. Bir nebze daha sevdirecektir araç kendini :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oncelikle herkese dusuncelerini paylastigi icin tesekkur ederim.benim son dusuncem bu fiyatlara daha performansli daha ekonomik daha konforlu zarar ettirmeyecek ve 6 ayda bi servis sikintisi cekmeyeceginiz cok alternatif var.ben kendimce bi hata yaptim benim icinde bi deneyim oldu.alacak arkadaslara benim tavsiyem almayin olurdu :) yinede iyi bi test surusu yapip oyle karar verin.saygilar sevgiler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Ben motor yağı satan firma değilim bizzat zamanında yağ değişimi yapılmadığı için sübap , yani itici sesi yapan motor görmüş biriyim , benzinli motorlar zaten yağı eskitmez, tabii görüntü olarak, ama yağ özelliğini yitirir, siz bilirsiniz sn anarchist, yağ analizini kime nasıl yaptırdınız bilemiyorum lakin size önerim şu; motora ilk yağı bıraktığınızda parmaklarınızın arasına alarak bir dokunun, rengine bakın sonra 8000 km civarında gene parmaklarınınız arasına alın ve gene rengine bakın , mevzuyu anlayacaksınız. Benim yağ analiz şeklimde bu ,

     Ayrıca ben tam olarak anlamadım 10 ltr yağ için 100 binlik makinaya garanti vermek nasıl oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oncelikle herkese dusuncelerini paylastigi icin tesekkur ederim.benim son dusuncem bu fiyatlara daha performansli daha ekonomik daha konforlu zarar ettirmeyecek ve 6 ayda bi servis sikintisi cekmeyeceginiz cok alternatif var.ben kendimce bi hata yaptim benim icinde bi deneyim oldu.alacak arkadaslara benim tavsiyem almayin olurdu :) yinede iyi bi test surusu yapip oyle karar verin.saygilar sevgiler...

 

Ben önerilerinizi görmek isterim.

Hem daha performanslı , daha ekonomik , daha konforlu , zarar ettirmeyecek , 6 ayda bir servis sıkıntısı çekmeyeceğimiz öneriler nelerdir.

Onlarıda görüp üzerine konuşabiliriz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çoğu mesajda bir önceki aracımız Clio 3'ten bahsedip dururum ya, o araç artık eşimin üzerinde ve bazen işe (okula) gidip gelirken o kullanıyor, sürüş pratiği yapıyor. Fakat bazen ben devralıyorum ve ... aman tanrım, bu kadar mı fark olur? E olur tabi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...