Jump to content

Yeni Mazda 3 Pişmanlık


Mazda333
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ben mazda 3 gibi bir aracı tasarım olarak bmw 1 yada a3 ile kıyaslarım sadece ki o hava verilmiş fazlasıyla malzeme aynı olmayabilir belki içerde ama kalite algısı mazda 3 de çok yüksek koltukları saymazsak oda 2-2,5k ya halloluyor zaten 

opel zaten bütün arabalarında fazla yakan bir marka dizelleri bile diğer dizellerden fazla yakar motorları ne kadar iyi tartısılır bence motor anlamında opel arge yapmıyor

corsayada binsen astrayada binsen iç mekan malzeme döşeme aynı malzemeler kullanılmış gibi geliyor bana fark göremiyorum özellikle bu yeni corsa ve astra k da konsoluda benzetmişler iyice abi kardeş olmuş arabalar 

diğer bir açıdan ankarada yasıyosanız zaten opelin servisleri rezalettir kepazedir dolandırıcıdır 5tl sigorta atar araçta  5bin tl fatura çıkartır aracı servisten çıkartırken köpek yerine koymaz vs vs özel servislerede garanti varken gitmek olmuyor

astra mazda 3 ün alternatifi değil kesinlikle farklı araçlar.

 

ben hep kendime soruyorum bu soruyu araçlara bakarken hangisini alsam diye düşünürken,

1 - çok bilen adamın golfumu?

2- eniştenin astrasımı?

3- sen işini bilirsin leon mu?

3- yoksa kendi mazdammı diye :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  alacağın olsun bosphoruss 8:) demek bana karşı bir ön yargı oluşmuş

Bunu sen oluşturdun. Artık o kadar çok kendini tekrar ediyorsun ki yorumlarını şahsen ben okumamaya başladım ( dikkat edersen bu kısımdan sonrasını okumadım :D ).. Amacının da fikir paylaşmak değil sadece Mazda'yı kötülemek olduğu izlenimi uyanıyor artık bizde..

Burak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  alacağın olsun bosphoruss 8:) demek bana karşı bir ön yargı oluşmuş ama neyse zaman ve tecrübe en iyi cevap olacaktır bu konuda.bir gün söylediklerimin doğru olduğunu anlarsın umarım. ayrıca subaru konusunda şaşacak birşey yok çok kaliteli bir üretim teknikleri var. outback olsun,yeni forester ve levorg olsun son derece kaliteli ve elit modeller. ama xv için aynı şeyleri söyleyemem,kesinlikle yetersiz kalite olarak. ayrıca tekrar belirteyim Türkiye deki en fazla mazda satın alıp kullanan kişi olarak sözlerimin bir değeri yoksa diyecek fazla bir şeyim yok sevgili kardeşim.

  ben hiçbir araç hakkında yeterince inceleyip kullanmadan araştırmadan net fikir beyan etmem.heleki mazda konusunda.

 geçenlerde forumda yeni mazda altının orta konsoluyla ilgili bir eleştride bulunmuştum mesela kimseden cevap gelmedi nedense.6 nın orta konsolu dikkat edin elinizle sağa sola oynattığınızda laçka bir şekilde esneyip oynuyor bence çok iğrenç bir durum ve ucuzluk hissi veriyor. bu durum cx5 te ve nispeten yeni mazda 3 te de mevcut. bu konuda birçok bahane üretilebilir belki ama neden bu saçma işçilik sıkıntısı  bir toyota,honda,opel,vw,peugeot,subaru,volvo vs markalarda yok.

@Balkan Abi geçen haftaya kadar bende/bizde öyle sanıyorduk. Ta ki ben buradan kalkıp, Eskişehir MazdaClubTR buluşmasına gidip. @ilhanmuhurhanci abi ile tanışıncaya kadar.

Bu konuda rekor adaşım @ilhanmuhurhanci abide, bunu bilmeni isterim. Ve bu durumu bir kere olsun dile getirmedi biliyor musun ? Eskişehir Mazda Esoto bayisinin satış müdürü Fazlı beyden öğrendim-öğrendik. Geçtiğimiz hafta 8. Sıfır Mazda'sını aldı. (Skyactiv Mazda 3)

NWk3ka.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  demek öyle burak.tespit ve yorumlarımı mazdayı kötülemek olarak algılıyorsan hiç birşey demiyorum sana. ve gördünmü bak gene kaçamak cevaplarla soruma bile cevap vermeden böyle bir ithamda bulunmuşsun ne diyeyim. tam aksi şekilde düşünen arkadaşlarda var bu forumda hatta birçok kişinin bu tutumuznuzdan dolayı ve çizdiğiniz tarafgir görüntü nedeniyle forumdan çıktığını biliyorum.sana gerçekten saygı duyuyor ve muhabbet besliyordum ama bu cevabın hayal kırıklığı yarattı bende

 tamam ilhan varsın ikinci olayım ne farkeder.. demekki mazda yönetimide böyle bir davetiye yollamak için sekizinci mazdanın alınmasını bekliyormuş ne diyeyim.ayrıca ilhan bey bunu bir kere bile gündeme getirmedi demişsin ve ayıp etmişsin resmen. gerektiği zaman o da gündeme getiriyordur merak etme zaman ve mekan meselesi sadece..

Abi sürekli ayıp eden, yanlış yapan, yalan-yanlış yazan, görmeyen, anlamayan, vs..hep benim-hep biziz.  Allah aşkına yahu, şu çuvaldızı bir kere olsun kendine batır. Yapman gereken tek şey. Üye olduğun günden bu güne kadar. Sadece hangi konu başlıklarının altına yorum yapmışsın ! Arada bir  öz eleştiri yapmalıyız...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilhan bravo..  ben ne zaman sürekli olarak seni,sizi yanlış yapan yalan söyleyen olarak suçladım hatırlamıyorum..acaba şu iğne çuvaldız meselesini siz yapıyormusunuz.. ben bu güne kadar hep doğru bildiklerimi savundum,ne yağcılık yaptım ne de taraf tuttum.yeri geldi muhalefet ettim nokta kadar menfaat için virgül gibi eğilmedim. 

 bu forumda beni sevemeyen,çekemeyen,yanlış bulan,yorumlarımın zoruna gittiği kimseler olabilir pek tabiki.kimse kimseyi beğenmek ve olumlamak zorunda değil.ama hakkımda bunun tam tersini düşünen arkadaşlarda var unutma. ayrıca bu güne kadar yaptığım birçok yorumu görmezden geleceksende sen bilirsin kardeşim.belkide yaptığım birçok yorumda eleştiri ve muhalefetle harmanlanmış yorumlar olduğu için bu fikre kapıldın.

Çuvaldızı batırıyoruz abi ! Yeri geldi senden özür bile diledim, bir konuda yanlış anlaşılmadan dolayı..Geçmiş konulara şöyle bir bak istersen.

Sürekli neden beni destekleyenlerde var özelden yazanlarda var vs yazma gereği hissediyorsun anlamış değilim. 

Örneğin ben bir şey yazarken kim ne düşünür, ne yorum yapar diye yazmıyorum. Kendime ait olan düşüncemi/fikrimi yazıyorum. Yazdığım ilgi/destek/köstek görür müyüm diye düşünmüyorum. Ama sende şu var yazdıklarına herkesin katılmasını bekliyorsun. Senin motor perfomansını, yakıtını, malzeme ve işçiliğini beğenmediğin bir modeli istiyorsun ki kimse beğenmesin. Yahu beğenme görecelidir...zevkler ve renkler...Ben artık aynı durumu papağan gibi tekrarlamaktan yoruldum ve hatta bıktım..Sürekli artık kendini tekrarlıyorsun. Her konuda sürekli aynı şeyleri yazıyorsun. 7 Mazda aldım, Mazda tüm modelleri gereksiz pahalı, Mazda 6 ön konsol çok dandik, malzeme işçilik yeterli değil, motor performansı tırt...Artık ezberledik yeminle ezberledik...Bu durumu cidden artık takıntı haline getirmişsin farkında değilsin..

Kimse sana neden eleştiriyorsun, beğenmiyorsun vs demiyor..Aynı şeyleri lütfen tekrarlama diyor...

Seninle aynı fikir olmayanlar yandaş/yağcı/menfaatçi ilan ediliyor ne hikmetse. Kabul et ki eleştiriye açık birisi değilsin. Bu güne kadar bizlere karşı bulunduğun tüm imalara ve ithamlara yeterince hoşgörü gösterdiğimi-mizi düşünüyorum. Bu göstermiş olduğumuz hoşgörüde tarafsız olduğumuzun ispatıdır aslında..Ama tabi bu durumu kabullenirsen..

Dediğim gibi sürekli aynı şeyleri tekrarlamaktan ben kendi adıma yoruldum ve bıktım. O yüzden bu başlık altında son yanıtımdır...

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  alacağın olsun bosphoruss 8:) demek bana karşı bir ön yargı oluşmuş ama neyse zaman ve tecrübe en iyi cevap olacaktır bu konuda.bir gün söylediklerimin doğru olduğunu anlarsın umarım. ayrıca subaru konusunda şaşacak birşey yok çok kaliteli bir üretim teknikleri var. outback olsun,yeni forester ve levorg olsun son derece kaliteli ve elit modeller. ama xv için aynı şeyleri söyleyemem,kesinlikle yetersiz kalite olarak. ayrıca tekrar belirteyim Türkiye deki en fazla mazda satın alıp kullanan kişi olarak sözlerimin bir değeri yoksa diyecek fazla bir şeyim yok sevgili kardeşim.

  ben hiçbir araç hakkında yeterince inceleyip kullanmadan araştırmadan net fikir beyan etmem.heleki mazda konusunda.

 geçenlerde forumda yeni mazda altının orta konsoluyla ilgili bir eleştride bulunmuştum mesela kimseden cevap gelmedi nedense.6 nın orta konsolu dikkat edin elinizle sağa sola oynattığınızda laçka bir şekilde esneyip oynuyor bence çok iğrenç bir durum ve ucuzluk hissi veriyor. bu durum cx5 te ve nispeten yeni mazda 3 te de mevcut. bu konuda birçok bahane üretilebilir belki ama neden bu saçma işçilik sıkıntısı  bir toyota,honda,opel,vw,peugeot,subaru,volvo vs markalarda yok.

abi sende ne desem yanlıs anlıyorsun,,klavyeden yazarken duygu aktarımı mimikler olmadıgı için olsa gerek..araba tecrübenıze inanıyorum hatta en doğrusunu kullanıcı verir forumlar yalan dolan diye düşünen biriyim,cok farklı marka araçlara binmedim sizin gibi karsılastırma yapayım o yüzden söyledikleriniz benim için referans niteliğinde gerçkten,,mazda neden dezavantajlı diye sayıyordunuz(bende katılıyorum size bazı dezavantajlarına rağmen fiyat avantajı sunmaması sıfır satın alma sansını cok azaltıyo),,subaruyu da beğenirsiniz ama dediğim gibi 2.eli yok,parça mazda gibi,benzınlı,hakkaten cok pahalı vs bunlara değinir güzel araç yanlıs satıs politikası dersiniz diye düşündüm,,hiçbisey demeden beğenince dedim bu subaru olmus heralde balkan abi bile ses etmediğine göre)))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yazılan herseyi tamamen okuyamadım ama ben hala klavyenın yanlıs anlasılması olarak görüyorum,,zira ne @İlhanhan abinin,ne @Balkan abinin mazda sevdasından şüphe edebilirz,,şahsen tanımasamda ikiside çok değerli insanlar,sadece mazda sevgisi ve reel piyasa gerçekleri konusunda anlasamamıslardır,,ilhan abinin mazda aşkı,balkan abinin mazda ile ilgili kötü deneyimleri çakısıp  sorun olmus olabılır,,@revivo73 ünde dediği gibi öyle küsüp gitmek @Balkan abiye yakısmaz,zira en eski üyelerden sanırım,kaptan gemisini terketmez misali davranıs beklıyorum şahsen,,benimkide biraz ne şiş yansın ne kesap tadında bir yorum oldu ama içimden geçen orta yolun çok kolay birşekilde bulunabileceği şeklinde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

Diğer arkadaşlar gibi teknik konulardan pek anlamam. Uçuk kaçık arabalar hariç (Bugatti, Ferrari vs.) bunların dışında yollarda gördüğünüz hemen hemen tüm araçların sıfırını ikinci elini de kullanmış 50 yaşında biri olarak. Şunu söyleyim. Kebab yapmayı bilmem ama çok güzel yerim. Hangisinin daha lezzetli olduğunu anında söylerim. Sharon Stone kız arkadaşınız olsun diyelim. ( yaşım itibariyle bu örneği veriyorum) :-) yerine başka birini yazabilirsiniz yeni nesilden. Ama kimse aaaaaaaaaaaaa arkadaşın kız arkadaşı çok güzelmiş demediği sürece, Sharon Stone size pek bir şey ifade etmeyecektir. Sanırım biraz da psikolojik bir durum. İçiniz rahat olsun. 2012 bir mazda kullanıyorum. Gayet de memnunum. Japonlar 3 yıl boş boş oturup miskinlik yapacak insanlar değildir. Düşüncelerinizin zamanla değişeceğini düşünüyorum. Kaldı ki 40 liralık araba ile 100 liralık keyif alan biri olarak, ismi lazım olmayan o markaların,  100 lira değerindeki araçlarının,  bana yaşattıklarını düşündükçe. Kendime kızmadan edemiyorum. Neden daha önce "Mazda" almamışım diye. Siz ona bir kere bakın, o size 10 kere bakar. Rahat olun.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...

Hort.
Performans konusunda şikayet edenlerin habgi arabaları kullandığını merak ediyorum. Bence bu konuda şikayet edenler atmosferik motor kullanmayı tam bilmiyorlar.
Ben 2000 model 323 ümle bile performans konusunda sıkıntı yaşamadım. İnsanlar 2015 model arabada performasn sıkıntısı yaşıyorlar. İlginç. Araba c sınıfı aile otomobili. Performans istiyorsan basacaksın. Hem yakmasın, hem iyi gitsin diye bişey yok.

Benim fikrim mazda keyfine düşkün zengin arabasıdır. Yakıtı düşünerek gazlamayacak kişi mazda almasın. C3 dizel alsın. 
Ayrıca mazda benim gözümde marion cotillard dır. Kusurları olsa da katlanırım.:rolleyes:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Lupara :

Hort.
Performans konusunda şikayet edenlerin habgi arabaları kullandığını merak ediyorum

Tanıdığım, bildiğim, bilgi birikimlerine güvendiğim ilk aklıma gelen isimler olarak @M.E.G ve @Zealot hemen sıralasınlar size hangi araçları kullandıklarını.:fiuw:

2 saat önce, Lupara :

Araba c sınıfı aile otomobili. Performans istiyorsan basacaksın. Hem yakmasın, hem iyi gitsin diye bişey yok.

İlk aklıma gelenler Leon, Golf, Jetta, Octavia vs bunların hepsi "C" segmenti otomobiller. Yani genelde ailelerin tercih ettiği otomobil modelleri. 1.0 - 1.2 - 1.4 TSI + (ACT) Bu modeller hem iyi gidiyor, hemde az yakıyorlar.Şu an kayınçomun 1.2 TSI Leon'u benim dizel Mazda 3'ten daha az yakıyor. Şimdi diyeceksiniz ki sizde dizel araç kullanmasını bilmiyorsunuz ! :D Vallahi eğer ben bilmiyorsam, forumda bir çok kişi bilmiyor demektir. Yakıt konusunda rekor bende diyebilirim.:fiuw:

 

3 saat önce, Lupara :

Benim fikrim mazda keyfine düşkün zengin arabasıdır

Mazda Türkiye Yönetiminin her seferinde bizim muhatıbımız-rakiplerimiz "Premium" markalar vurgusunun meyvelerini yemeye başladılar sanırım.

3 saat önce, Lupara :

Yakıtı düşünerek gazlamayacak kişi mazda almasın. C3 dizel alsın. 

Bencilce bir düşünce...

Mazda 3'te yakıtı düşünsenizde-düşünmesenizde aracın performansı belli ! Performans yönünden 2.Nesil Dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak. Yeni Skyactive Mazda 3 (Benzinli) beni tatmin etmiyor.  Hele Skyactiv Dizel Mazda 3'ten ne yakıt sarfiyatı yönünden, nede performans açısından beni tatmin etmedi. Bu demek değil bu araçlar kötü araçlar. Hayır aksine sınıfının en iyi, en donanımlı ve en güvenli otomobillerin başını çekiyorlardır eminim. 2 çocuklu bir aile babası olarak, aile otomobili niteliğinde Benzinli Skyactiv Mazda 3'ü gözüm kapalı alırım. Benim, sizin bir performans beklentisi olmayabilir. Ama performans beklentisi içinde olanlara haksızlık yapmamak lazım. Burada performans bekleyen kullanıcılar, yakıttan da feragat etmeye hazırlar. Lakin Mazda'da böyle bir durumda söz konusu değil. Ülkemize gelen Mazda 3'te kullanılan motor tek tip 1.5 Skyactive..

Koy alternatif motor seçenği olak 1.4 / 1.5 / 1.6 gibi bir tane Turbo motor. Performans bekleyenler de mutlu olsun, biz beklentisi olmayanlarda mutlu olsun.

Hemen bir örnek vereyim..

Yakın zamanda Honda Civic geldi ülkemize.1.6  cc 125 Hp  - 7 Litre karma yakıt tüketimi var.

Bir süre sonra akabinde;

1.5 cc 182 Hp - 6.1 Litre karma yakıt tüketimi var.

Performansta fazla, yakıt tüketimi de düşük.. İstenildiğinde oluyor..

İşin özü "Kral Çıplak"...

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun dönem 2.nesil dizel mazda 3 ve 1.2 Tsi Leon kullanıcısıyım. Kahramanmaraş'ı bilenler bilir. dağın yamacına kurulu bir şehirdir ve rampası inişi çoktur. 

Yakıt olarak bu iki araç kafa kafayadır benim için. 2. nesilin trim sesleri beni deli ettiği için satmıştım (46000 km)

Bende performans meraklısı bir adam değilim fakat tadını alınca devamını istiyorsunuz.

Skyactiv 1.5 Turbolu çıktı desinler 48 saat uyuyamam sanırım nasıl eder de alırım hesabını yapmaktan. Çünkü alternatifsiz olur benim için.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, İlhan :

Koy alternatif motor seçenği olak 1.4 / 1.5 / 1.6 gibi bir tane Turbo motor. Performans bekleyenler de mutlu olsun, biz beklentisi olmayanlarda mutlu olsun.
 

 

Mazda yaptı zaten 2.0lt atmosferik 1.4 tsi'dan az yakıp en az onun gibi giden 120-165hp iki motor. İkisi de harikulade motorlar, Avrupada 1.4 tsi Golften daha ucuza satılıyor Mazda 3 2.0'ler. 1.4'ten ne kadar yol ve satın alım vergisi alınıyorsa onlarda da o vergi alınıyor.

Burada çıplak olan Mazda değil, Türkiye motorlu taşıtlar vergi politikasıdır. Bütün gelişmiş ülkelerde 90ların sonunda terkedilmiş motor hacmi sistemine dayalı Ötv gibi bir sistem varoldukça Mazda gibi Subaru gibi üreticiler veya diğer Amerika pazar odaklı üreticilerin bu pazarda iş yapabilme olasılığı yok, tek tip otomobillere mahkumuz. Şu anda benim bu arabaya verdiğim bedel ile 2.0lt 165hp modele biniyor olmam lazımdı, fakat yaşadığımız ülke malum.

1.5lt motora gelince, bu motor temelde Mazda 2 motoru. O kasa altına 0-100'ünü 9n'nin dahi altında tamamlayan bu sınıfın en performanslı otomobili Mazda 2, orada bu motorun performans olarak da avantajını görüyorsun. Mazda 3'te keyifli motor sesi ve telli gaz pedalı gibi orta ve üst devir ani gaz tepkisi çok keyifli, tork bandı çok düzgün, dikkat ederseniz maksimum torku 4000lerde vermesine rağmen 4-2-1 headers sayesinde hemen 2500 devirden itibaren çekişi başlıyor, çoğu atmosferik motor 3000 devirlerde anca canlanmaya başlar. Uzun yolda bağırıp çağırmıyor, devir yükselse bile motorun Ford veya Gm atmosferikleri gibi homurtulu bir sesi olmadığı için rahatsız etmiyor. Ankara içi tüketimim 7lt, gazlasam bile 8.5 üstüne çıkmıyor. C segment bir araca konulmuş ufak bir atmosferik bir motor için elinden geleni yapıyor, benim bu motordan daha fazlasını beklemem haksızlık olur.

Dezavantaj olarak bahsedilecek bir konu varsa küçük hacim atmosferik motor-tam otomatik şanzıman birlikteliğidir. Bu ilişkinin aksak yürümesinin faturası genelde motora çıkıyor türkiyede çoğu araç bu kombinasyonla alındığı için. Henüz kullanmadım ama manuel modelin çok daha başka olduğuna eminim. 24 mayısta Antalyaya gittim aracımla, torosları tamamen manuel konumda çıkıp indim ve gerçekten keyif aldım, otomatik moda alınca ise şanzıman yolun sürekli değişen eğimine göre iki saniyede bir düşürüp sonra büyütüp, sonra bir daha düşürüp durmaktan bitap düşüyor. Torksuz motor ile otomatik şanzıman ilişkisi böyledir bunun kaçarı yok, araç 2.0 skyactiv olsa böyle olmayacaktı.

Neticede benim isteğim turbo motor falan gelmesi değil, gelmesin zaten hacimli skyactiv motorlar 2.0 olsun Amerikadaki 2.5 olsun kesinlikle daha keyifli. Ötv alınacaksa bile vergi politikası değişsin, motor hacmi denklemden çıksın, günümüz koşullarında daha geçerli bir kademelendirme gelsin, Alfa Romeo 4c ile Mazda 3 1.5 dizel aynı oranda Mtv Ötv yemesin yeter.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Söylediklerinizin tamamına katılıyorum @LeanbackTamamında hemfikiriz. Ama günümüzün vergilendirme koşulları ile bu durumu düşündüğümüzde rakiplerine göre geride kalıyor Mazda.

Bu vergilendirme olayı zaten forumda çok yazıldı çizildi. Keşke ülkemizde emisyona veya ortalamaya göre bir vergilendirme türü olsa da, yüksek hacimli araçlara binebilsek. Yaklaşık 1 hafta süreliğine 2.2 Dizel CX-5 kaldı biz test ekibinde. İnanılmaz keyifli bir otomobil..

1.5 Mazda 2 inanılmaz keyifli, seri ve performanslı bir araç. Şöyle ki 1 ve 2.Nesil Mazda 3'ü olupta Mazda 2'yi kullanan bir kişi, Mazda 3 aracından soğur. O derece bariz fark var..

2020 ve sonrasında sanırım ülkemizde vergilendirme ile ilgili bir yöntem değişikliği olacak. Ama büyük bir avantaj sağlayacağımız konusunda hiç ümitli değilim..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Lupara :

Hort.
Performans konusunda şikayet edenlerin habgi arabaları kullandığını merak ediyorum. Bence bu konuda şikayet edenler atmosferik motor kullanmayı tam bilmiyorlar.
Ben 2000 model 323 ümle bile performans konusunda sıkıntı yaşamadım. İnsanlar 2015 model arabada performasn sıkıntısı yaşıyorlar. İlginç. Araba c sınıfı aile otomobili. Performans istiyorsan basacaksın. Hem yakmasın, hem iyi gitsin diye bişey yok.

Benim fikrim mazda keyfine düşkün zengin arabasıdır. Yakıtı düşünerek gazlamayacak kişi mazda almasın. C3 dizel alsın. 
Ayrıca mazda benim gözümde marion cotillard dır. Kusurları olsa da katlanırım.:rolleyes:

Öncelikle arabayı hangi araçlarla kıyaslayıp performansız dediğimiz önemli. Şimdi ben burda kağıt verisinde sözüm ona üstün ama kullanırken mazda3 gibi olmayıp saçma sapan alt devirlerde hareket yapan arabalarda sayarım. Onu geçtim 0-100 olarak mazda3' den iyi olup sonra o ivmelenmenin kesildiği araçlarda. Mesela bu arabayı ne kadar zorlarsan zorla bir turbolu kadar çok yaktıramazsın. Ama turbo motor yapıştırırsan aynı şekilde çeker benzini. Şimdi opel astra 1.4 turbo araç güzel ivmeleniyor ama basarsan aynı oranda senden sömürüyor. Seat leon dizel bana göre ne az yakıyor nede insanların abartığı kadar iyi gidiyor. Şimdi bunu şu şekilde kıyaslayayım opelin dizeli ile vw dizelini aynı anda  inip diğerine geç direk sür aradaki bariz farkı anlarsın. Bu durumda leon hantal mı değil. Normal güzergahım olan yolda çoğu marka modeli kullandım mazda3 normal bir kullanıcıya yeterlidir. Öyle diğer nesillerinde bayıldığı yerde bayılmıyor baya baya gidiyor. Misal ford mondeo, superb, passat, s60 dizellerini kullanma şansım oldu. İlk üç vites ivmelenen mondeo bakıyorsun bir anda kesiliyor :D  Superb dizel asla almam alt devirlerde bu kadar zor kalkan bir araç görmedim. Passat normal ama superb ye göre daha kıvrak. S60 içlerinde sürüş tarzı olarak beğendiğim ama bir passat kadar seri olmayan araçtı. Neden bu örneği verdim çok fazla piyasada araçlar var sürdükçe tatminsizlik başlıyor ama devir bandına mazda hızlanmayı öyle güzel ayarlıyorki bazı sözüm ona çok satan markalara göre beni daha çok tatmin etti. Şuan ailem ile gezeyim basayım gitsin hemde yanlaması vs.  bir araç arıyorsan direk 3.20ied al. Gidip onu aldıktan sonra audi 1.4 150bg, c180 sür bunlar bunun kadar kıvrak değil dersin. 

Mazda3 hantal değil onun şanzumanını ayarlayan ve yazılımını yazan kişinin ben... Bir araç manual ile D modunda bu kadar farklı mı olur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Ali :

Öncelikle arabayı hangi araçlarla kıyaslayıp performansız dediğimiz önemli. Şimdi ben burda kağıt verisinde sözüm ona üstün ama kullanırken mazda3 gibi olmayıp saçma sapan alt devirlerde hareket yapan arabalarda sayarım. Onu geçtim 0-100 olarak mazda3' den iyi olup sonra o ivmelenmenin kesildiği araçlarda. Mesela bu arabayı ne kadar zorlarsan zorla bir turbolu kadar çok yaktıramazsın. Ama turbo motor yapıştırırsan aynı şekilde çeker benzini. Şimdi opel astra 1.4 turbo araç güzel ivmeleniyor ama basarsan aynı oranda senden sömürüyor. Seat leon dizel bana göre ne az yakıyor nede insanların abartığı kadar iyi gidiyor. Şimdi bunu şu şekilde kıyaslayayım opelin dizeli ile vw dizelini aynı anda  inip diğerine geç direk sür aradaki bariz farkı anlarsın. Bu durumda leon hantal mı değil. Normal güzergahım olan yolda çoğu marka modeli kullandım mazda3 normal bir kullanıcıya yeterlidir. Öyle diğer nesillerinde bayıldığı yerde bayılmıyor baya baya gidiyor. Misal ford mondeo, superb, passat, s60 dizellerini kullanma şansım oldu. İlk üç vites ivmelenen mondeo bakıyorsun bir anda kesiliyor :D  Superb dizel asla almam alt devirlerde bu kadar zor kalkan bir araç görmedim. Passat normal ama superb ye göre daha kıvrak. S60 içlerinde sürüş tarzı olarak beğendiğim ama bir passat kadar seri olmayan araçtı. Neden bu örneği verdim çok fazla piyasada araçlar var sürdükçe tatminsizlik başlıyor ama devir bandına mazda hızlanmayı öyle güzel ayarlıyorki bazı sözüm ona çok satan markalara göre beni daha çok tatmin etti. Şuan ailem ile gezeyim basayım gitsin hemde yanlaması vs.  bir araç arıyorsan direk 3.20ied al. Gidip onu aldıktan sonra audi 1.4 150bg, c180 sür bunlar bunun kadar kıvrak değil dersin. 

Mazda3 hantal değil onun şanzumanını ayarlayan ve yazılımını yazan kişinin ben... Bir araç manual ile D modunda bu kadar farklı mı olur. 

eline sağlık. şiir gibi yazmışsın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, İlhan :

Tanıdığım, bildiğim, bilgi birikimlerine güvendiğim ilk aklıma gelen isimler olarak @M.E.G ve @Zealot hemen sıralasınlar size hangi araçları kullandıklarını.:fiuw:

İlk aklıma gelenler Leon, Golf, Jetta, Octavia vs bunların hepsi "C" segmenti otomobiller. Yani genelde ailelerin tercih ettiği otomobil modelleri. 1.0 - 1.2 - 1.4 TSI + (ACT) Bu modeller hem iyi gidiyor, hemde az yakıyorlar.Şu an kayınçomun 1.2 TSI Leon'u benim dizel Mazda 3'ten daha az yakıyor. Şimdi diyeceksiniz ki sizde dizel araç kullanmasını bilmiyorsunuz ! :D Vallahi eğer ben bilmiyorsam, forumda bir çok kişi bilmiyor demektir. Yakıt konusunda rekor bende diyebilirim.:fiuw:

 

 

Şuan Mazda6 2.0 skyactiv 165bg. 

Muadil güçteki önceki kullandığım araçlar ;

Bmw X1 2.0 Xdrive 177 bg 

Bmw 3.20 ied

Passat 1.4 tsi 150 bg Act

Mercedes c180 1.8 Cgi

Hyundai Tucson 1.6 tgdi 177 bg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben skyactive mazda 3 dizel yada herhangi bir otomatik mazda kullanmadım. Ancak manuel benzinlisi ve bende ki BL kasa için de benzer şeyler söylendiği için müdahil oldum. Muhtemelen yakın karakterdelerdir. 

Aslında değinmek istediğim noktaya gelinmiş.
Adamlar şanzımanı öyle bir ayarlamışlar ki her devirde ve her hızda çekiş sağlamışlar. Performans konusunda büyük bir aldatmaca olan 0-100kk süresi mazda da geçerli değil. Bir arkadaşın değindiği gibi 80km ye kadar acayip seri olup, sonra bayılmıyor. Üstelik değişik bir şekilde, kontrolsüz hızlanmıyor da. 60 la giderken hissedilen güven ile 140 la giderken hisedilen güven aynı.Ayrıca performans konusunda rakiplerinden daha iyi değil ama rakiplerinden geri değil.

Benim için bir c sınıfı araçta yeterli olan performans, uzun rampaları istediğim hızda çıkmak, ara sollamalarda sıkıntı yaşamamak, uzun süre yüksek devirli sürüşe dayanmak ve bunlar için arabayı zorlarken arabanın elimde kalmayacağını bilmektir. Bence mazda bunu sağlıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Leanback :

Dezavantaj olarak bahsedilecek bir konu varsa küçük hacim atmosferik motor-tam otomatik şanzıman birlikteliğidir. Bu ilişkinin aksak yürümesinin faturası genelde motora çıkıyor türkiyede çoğu araç bu kombinasyonla alındığı için. Henüz kullanmadım ama manuel modelin çok daha başka olduğuna eminim. 24 mayısta Antalyaya gittim aracımla, torosları tamamen manuel konumda çıkıp indim ve gerçekten keyif aldım, otomatik moda alınca ise şanzıman yolun sürekli değişen eğimine göre iki saniyede bir düşürüp sonra büyütüp, sonra bir daha düşürüp durmaktan bitap düşüyor. Torksuz motor ile otomatik şanzıman ilişkisi böyledir bunun kaçarı yok, araç 2.0 skyactiv olsa böyle olmayacaktı.

Son derece isabetli bir yorum.  Küçük hacimli bir motordan otomatik sanziman ile performans beklemek, nafile bir bekleyistir.  Herkes iyi bilir ki otomatik sanziman / küçük motor kombinasyonu rahat kullanimdan öte bir yarar saglamaz.  Otomatik sanziman ABD'de çok yaygindir ama oradaki motor hacimleri ortalamasi bizim Türkiye'deki motor hacimlerinden çok daha büyüktür.  Küçük motor / otomatik sanziman olsa olsa bayanlarin tercih edebilecekleri bir araç türüdür (sanirim genelde öyle de yapiyorlar).  Otomatik vites bir araba alip ta "performans iyi degil" diyenler, olsa olsa bu anlattigim konuyu iyi bilmeyen sürücülerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...