Jump to content

Yeni Toyota Hilux ( 8.Nesil ) Tanıtıldı.


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 
 
Adını “efsaneler” arasına başarıyla yazdıran Hilux’un 8’inci nesli tanıtıldı.
 
ngvhty66.jpg
 
Zorlu koşulların altından başarıyla çıkmasıyla bilinen Hilux’ın yeni nesli dayanıklılık ve güvenlik özelliklerinin yanında en üst düzey kaliteyi de sunuyor.
 
Kuzey Kutbundan Antarktika’ya, Volkanlardan Dakar Rallisi’ne kadar her türlü koşulda kendisini bugüne kadar ispatlayan Hilux’ın 8’inci nesli; teknolojik özellikleri, sofistike tasarımı ve yüksek off-road yetenekleriyle SUV tarzı mükemmel bir sürüş konforu yaşatıyor. Yeni Toyota Hilux, Pick-Up segmentinde yeni bir çağın öncüsü olmaya hazırlanırken, 4×4 yetenekleri ile Land Cruiser seviyesine yakın olduğunu da ispatladı. Yeni Hilux, ekim ayı başından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak.
 
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Yeni Hilux’ın önümüzdeki yıldan itibaren segmentinde lider olma iddiasını taşıdığını belirterek, “2014 yılında 1.670 adet satmıştık. Yaklaşık yüzde 15’lik bir pazar payımız var. 2016 yılı hedefimiz ise segmentinde yüzde 30 civarında pay alarak, 5 bin adetlere çıkarmak ve pick-up segmentinde lider olmak. Hilux, zaten 16 milyondan fazla satış rakamıyla dünyada da en çok satan pick-up” dedi.
 
Hilux’ın Toyota içinde de önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Bozkurt, “Corolla’dan sonra en çok satan modelimiz. Artık Hilux’ı yine lider pozisyonuna ulaştırmak için bütün imkanlara sahibiz. Aracın üzerinde Land Cruiser’dan esinlenmiş, hatta direk alınmış özellikler Hilux’ta da var. 
 
Tüm bunlar Hilux’ın hem şehirli hem de iş aracı dediğimiz özelliklerin tek araçta toplanmasına sebep oldu. Hilux ile dünyanın her şartlarında gündüz işinizi yapabilir, seyahat edebilirsiniz. Ama gece olunca da yaşadığınız şehrin en lüks restoranlarına bir 4×4 kullanıcısı olarak smokininizi giyip gidebilirsiniz. Zaten Hilux’ın en üst donanım seviyesinin ismi de bu özelliğinden dolayı Hi-Cruiser” diye konuştu.
 
İlk kez 1968 yılında satışa sunulan Hilux global pick-up pazarında 16 milyondan daha fazla satış adetlerine ulaşarak her geçen gün başarısını katladı. Hilux, Avrupa pazarında yüzde 23,5’lük pay ile en çok satan pick-up unvanını da elinde bulunduruyor.
 
kouvznq7.jpg
 
CESUR TASARIM
 
Yeni Toyota Hilux, teknolojik özelliklerinin yanı sıra tasarım konusunda da büyük bir gelişim kaydetti. Önceki jenerasyona göre 70 mm daha uzun (5,330 mm), 20 mm daha geniş (1,855 mm) ve 35 mm daha alçak (1,815 mm) olan Yeni Hilux, her neslinde olduğu gibi yine eşsiz bir tasarıma sahip. Her noktada pratikliği artırılan yeni Hilux daha fazla taşıma kapasitesiyle de dikkat çekiyor.
 
Toyota’nın “Keen Look- Keskin Bakış” tasarım dilini yansıtan ızgara ve farlar, güçlü bir görünüme sahip sis farlarını barındıran tampon ve “Under Priority- Öncelikli” tasarım felsefesiyle oluşturulan alt ızgara, Yeni Hilux’a şık ve güçlü bir görünüm kazandırdı. Profilde yer alan çizgiler güçlü duruşunu desteklerken, hem önde hem de arkadaki tamponlar araca daha iyi off-road yetenekleri kazandıracak şekilde tasarlandı. Yeni Hilux’ın akıcı dış tasarımı, yeni çelik arka tampon ve stop grubuyla tamamlanıyor.
 
Hilux’ ;D beş popüler baz rengin yanı sıra üç yeni dikkat çeken renk de sunuluyor: Metalik Turuncu, Lav Kırmızı ve Şimşek Mavi.
 
SOFİSTİKE VE YENİLİKÇİ BİR KABİN
 
Yeni Hilux tamamen yenilenen kabininde bir SUV’un donanım seviyesini ve kalitesini sunuyor. Orta konsolda, 7 inç’lik tablet tarzı dokunmatik multimedya ekran yer alıyor. Premium seviyesinde kolayca kullanılabilen bu dokunmatik ekran, daha rahat kullanım için ön koltuklara daha yakın olacak şekilde konumlandırıldı.
 
w86zyefq.jpg
 
Sürücünün önünde yer alan yeni hız ve devir saati göstergelerinin ortasında ise renkli 4.2 inç’lik TFT çok fonksiyonlu bir ekran bulunuyor. Direksiyondan da kolayca yönetilebilen bu ekran, en gerekli sürüş bilgilerini sürücüye yansıtıyor. Yeni teleskopik ayarlı direksiyon kolonu ise her sürücünün ideal sürüş pozisyonunu yakalamasını sağlıyor.
 
Yeni kabin tasarımı, bir otomobil rahatlığı getirirken, baş ve diz mesafesi artırılan Hilux’ın arka koltukları da daha konforlu olacak şekilde geliştirildi.
 
YENİ MOTOR SEÇENEKLERİ ile PERFORMANSLI BİR SÜRÜŞ
 
Tasarımı ve teknolojisiyle sınıfında çıtayı yükseltmeyi başaran Yeni Toyota Hilux, motor seçenekleriyle de iddiasını artırıyor. Yeni Hilux, iki motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Yeni 2.4 D-4D dizel motor 150 bg güç/400 Nm tork üretirken,  2.8 D-4D dizel motor ise 177 bg güç/450 Nm tork güç üretiyor. Yerini aldıkları daha büyük güç ünitelerine göre yakıt verimliliği yüzde 9 oranında artırılan motorlarla donatılan Yeni Hilux, dört çeker sürüş özelliğine sahip 2.4 D-4D motorunun 7.3 lt/ 100 km tüketim ortalamasıyla ne kadar verimli olduğunu da kanıtlıyor. 2.4 D-4D motora sahip Hilux, 6 ileri manuel şanzıman ile sunulurken, yeni 2.8 D-4D ise dört tekerlekten çekiş ve yeni 6 ileri Süper ECT (Elektronik kontrollü şanzıman) otomatik vites kutusuyla donatıldı.
 
Ayrıca tüm Hilux modellerinde, ECO ve POWER olmak üzere iki farklı sürüş modunda tercih yapılabiliyor.
 
DAHA SAĞLAM BİR ŞASİ VE GÖVDE
 
Yeni Toyota Hilux, yüzde 20 oranında artırılmış burulma direncine sahip şasi yapısıyla daha iyi yol tutuş, sürüş konforu ve çarpışma güvenliği sağlıyor. Süspansiyon bağlantı parçalarının güçlendirilmesiyle beraber, çekme kapasitesi 3.2 tona çıkarılarak önemli bir iyileştirme yapıldı.
 
eb2yzai2.jpg
 
SUV KONFORU VE ÜST SEVİYEDE GÜVENLİK
 
Sekizinci nesil Toyota Hilux geliştirilen süspansiyon sistemiyle birlikte SUV tarzı sürüş konforu ve yol tutuş dengesi getiriyor. Bir dizi yeni fren kontrol sistemleri sayesinde Yeni Hilux’ın off-road yetenekleri Land Cruiser seviyelerine çıkıyor. Sürüş konforu ve off-road yeteneklerinin yanı sıra Yeni Toyota Hilux üst düzey güvenlik özelliklerini de sınıfına getiriyor. Yeni, daha güçlü şasi yapısı ile önceki jenerasyona göre enerji absorbe etme özelliği yüzde 15 oranında artan Yeni Hilux’ın ve sürücü ile yolcu koruma performansı da artış gösterdi.
 
YENİ TOYOTA LAND CRUISER ÇITAYI YÜKSELTTİ
 
İzlanda’da tanıtılan bir ;Dşka yeni toyota modeli ise Land Cruiser Prado oldu. 60 yılı aşkın off-road geçmişine sahip olarak 4×4 ikonu haline gelen Land Cruiser Prado, yenilenerek bu alandaki çıtayı daha yukarıya çıkartmayı başardı. 
 
Rakipsiz off-road performansı ve dayanıklılığı sayesinde dünyanın en güvenilir 4×4’ü olarak ün yapan Land Cruiser Prado, şimdi 177 bg güç üreten yeni 2.8 litre D-4D turbo dizel motor seçeneğini de sunuyor.
 
Yeni Land Cruiser Prado, bugüne kadar hiçbir SUV’un sağlayamadığı yüksek off-road kapasitesini şimdi çok daha geliştirilmiş yol dinamikleriyle birleştiriyor. 
 
Bu yılın sonunda Toyota Plazalarda satışına başlanması planlanan Yeni Land Cruiser Prado, güçlü duruşu, sürüş keyfi ve yüksek donanım seviyesiyle birlikte 4×4 premium pazarında dikkatleri bir kez daha üzerine çekmeye hazırlanıyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok uzun km ler yapmış biri olarak gerçekten sağlam araçlar. 174 bin km yol yaptım ve eski şirketten ayrılırken 330 bin km de teslim ettim.

Ne yürüyen aksamda ne motorda ne turboda ne enjeksiyonlarda bir sıkıntı yaşamadım. Benden önce de aynı şekilde hiç birşeyi değişmemiş. 4x4 sistem olarak L200 daha iyidi. Bunda geliştirme yapmışlardır kesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

    o zaman en az yakıt sarfiyatını çinliler elde eder bu hesaba göre :)

 

  ilhan geçen gidip bakmıştım bugünde teste gideceğim kısmetse bombaya bak şimdi :) çok alakasız olacak ama yeni Toyota hılux bakıyorum araç müthiş olmuş hele ful paket bordosu.aracı hem şehir içi hemde arazi kullanımı için tasarlamışlar bu sefer çok sessiz ve konforlu bir araç ve teknik özellikleri Toyota Land Cruser ile % 70 aynı hale getirilmiş.isofix bağlantılı arka koltuklar sessiz kabin iç dizayn ve sınıfında dünyanın bir numarası.donanım olarak da çok ilgimi çekti doğrusu ve değişikliği seven birisiyimdir hep..aslında tam sana göre bir gezgin aracı :)

 

Abi bu araçlar otomobil - arazi aracı olarak mı geçiyor. Yoksa kamyonet olarak mı geçiyor ? 

 

Yani motor hacmi 2.4 - 2.8 Dizel motor seçeneği var. 3 yılda ödenecek mtv ile 2.el bir otomobil alıyorsun yoksa..

 

Birde ağrılıklı asfalt kullanımı için çok ideal olduğunu düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bu araçlar otomobil - arazi aracı olarak mı geçiyor. Yoksa kamyonet olarak mı geçiyor ? 

 

Yani motor hacmi 2.4 - 2.8 Dizel motor seçeneği var. 3 yılda ödenecek mtv ile 2.el bir otomobil alıyorsun yoksa..

 

Birde ağrılıklı asfalt kullanımı için çok ideal olduğunu düşünmüyorum.

 

 

kamyonet olarak geçiyor.. vergisini de ağırlığına göre ödüyorsun.  motor hacmindan bağımsız .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bu araçlar otomobil - arazi aracı olarak mı geçiyor. Yoksa kamyonet olarak mı geçiyor ?

Yani motor hacmi 2.4 - 2.8 Dizel motor seçeneği var. 3 yılda ödenecek mtv ile 2.el bir otomobil alıyorsun yoksa..

Birde ağrılıklı asfalt kullanımı için çok ideal olduğunu düşünmüyorum.

Kamyonet geçiyor ve şehir dışı hız limiti 85 miydi neydi :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  tabiki kamyonet olarak geçiyor yoksa bu fiyatlara zaten almak mümkün olmaz. bu yeni versiyon da çok farklılıklar mevcut. dedim ya şehir içindede çok konforlu.bu akımı ilk vw amarok başlattı ama toyota bir basamak üste çıkarmış olayı.bugün öğlen kullanacağım kısmetse yorumlarımı yazarım

 

O zaman seni bu konuya bekliyorum @Balkan abi. :)

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/23169-toyota-hilux-8nesil-tan%C4%B1t%C4%B1ld%C4%B1/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   çok zekisin ilhan :) mesajı bu sefer yumuşak bir şekilde verdin

 

Abi  yeni güncel böyle bir konumuz var. Sende bu aracı test edeceğim diyorsun. Paylaşacağın değerli bilgiler de, doğru başlık altında otomobil severlere ulaşsın istiyorum. Yoksa arada kaynar gider bu bilgiler, pek kimseninde işe yaramaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çoğu mazda kullanıcısının hayal edip yaptıramadığı işlem. Allah yardımcınız olsun şimdiden. Mazda bizi düşürdüğün durumdan utan :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

pick up kullanmış birı olarak söylüyorum :  asla asla bir  binek araç gibi olamaz.  

başta cazip gelir ama kullandıkça anlasınız.

oturma pozisyonu  dik'tir.  nispeten sandalye gibii..  bir D sınıfındaki gibi ayaklarınızı uzatarak gaza basmazsınız.

şasesi süspansiyonları ne derlerse desinler  bir kamyonettir. 2 ton yükü taşımak için tasarlanmışlardır

lastikleri yük taşımaya yönelik tasarlanmıştır,  binek araçlardaki gibi,  b sınıfı ekonomi  68db sessizlik  gibi vaatleri yoktur.  ıslık çalabilir. ses yapabilir. yumuşacık değillerdir.

zaten lastik basıncını da  45-60psi filan basıyorsunuz. marka modele göre değişiklik gösteriyor

 

-en önemlisi bagajı yoktur..    arkada bir yük haznesi var ama bu bagaj değildir..  halı kaplı bagajın yerini tutmaz.  

üstünü kapattırsanız bile bazen bir subwoofer,  bazen bir valiz koyamazsınız.  çanta koysanız  uzanıp en arkadan alamazsınız.  herşeyi bağlamanız lazım.

marketten aldığınız poşetleri bagaja atsanız,  domatesler salça, yumurtalar menemen olur.  

yükleri arka koltuğa koyma kısmı  bana "şık" gelmiyor."

  

görüntü de zaten arkaya hard top  takınca, kamyon gibi oluyor.

 

şehir içinde park etme problemleri yaşıyorsunuz. hiçbir yere sığmıyor.  lanet ediyorsunz.  gelip bir clio, sizin giremediğiniz yere dikine giriyor.

 

hız sınırları çok düşük. istanbul d100 (e5)  ' te   50  olması lazım.. (binek 80)

 

tüketimi yüksek.. sonuçta 2100 kg boş ağırlığı oolan bir kütleyi hareket ettirmeniz gerekiyor.

 

son sürati düşük. ve  nispeten güvensiz.. arkana kaymak, takla atmak,  bir binek araca göre çok çok çok daha kolay.. 

 

 

vergisi 6 aylık 650tl 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  koltukta ayakları uzatıp kullanmak bu yeni kasada mümkün.bizzat yakından gördüm. diğer dediklerinizi de bugünkü testim sırasında gözlemleyip öğreneceğim kısmetse. zaten ben illa alacağım demiyorum böyle bir aracı ama bazen tercihler değişebilir öyle değilmi yeniliklere açık olmak lazım. ben mercedes s 500 alırkende kocaman araba napacaksın park sorunu v.s demişlerdi ama alışınca ve bazı noktalara dikkat edince tüm sıkıntılar kayboluyor.ama istanbul için durum tabiki farklı olabilir bilemiyorum.ayrıca  yeni hılux de çok iyi bir otomatik şanzıman kullanıldı bu da sürüş konforunu ve manevraları çok rahatlatan birşey. bakalım öğleden sonra naçizane yorumlarımı ilhanın belirttiği konu başlığı altında yazacağım hele bir test edeyim :)

 

Alakalı mesajların tamamını bu başlığın altına taşıdım. Konuyu açan arkadaşa ayıp olmasın. Çip Tuningten girdik Toyota Hilux'ta çıktık..Arkadaş ne alaka dese bize yeridir..Bu yanıtlar burada daha fayda sağlayacaktır..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baya heybetli duruyor ama ben test edecek vereni bulamamıştım :) izlenimler icin teşekkürler . Bu yüksek araçlar bize ters [emoji1]

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

her ne kadar şehir içi kullanıma eski jenerasyona göre daha yatkın olduğunu söylesek de özellikle virajlarda tedirgin etti.yana yatma eğilimi fazlaydı. bende performanslı kullanımı ve viraj makas olayını sevdiğim için her ne kadar genel özelliklerini kalite,dizayn,konfor ve sağlamlık kısmını başarılı bulsam da hılux olayını kafamda bitirmiş oldum yani almaktan vazgeçtim :)

 

Abi ben bu filmin sonunu, baştan biliyordum da. Heyecanı kaçmasın diye baştan söylemek istemedim. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   ah ben seni bir yakalarsam o filmin sonunu da ben biliyorum ilhan  : :boks:   : :sopa:  :2funny:  :2funny:

 

    tamam bir daha yorum yapmayacağım o zaman  :- kıymet bulamadık

 

Allah Allah !! "Kıymet Bulamadık" Bunu da nereden çıkardın şimdi @Balkan abi.

 

Pikap tarzı otomobil senin huyuna, suyuna, karakterine ters bir otomobil bir kere. Senin sürüş karakterine uygun bir otomobil değil. Sen sürekli düz asfaltın üzerindesin. Senin ki geçici bir hevesti. Kullanmanı ve bunları senin yazmanı bekledim. Bir dönem bende pikap merak ettim. Malum dağ, taş, bayır gezmeyi tozmayı sevdiğimiz için bir ara düşündüm. Ama bilirkişi arkadaşlardan fikir alınca ve üzerine birde sürüş deneyimim olunca direk vazgeçmiştim.

 

Benim fikrim sana uygun otomobil olarak başta "D" segmenti bir otomobil. Ardından Crossover seçeneği.

 

Bence Hyunadai Tuscon'u da bir test etmelisin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  evet tucsona da bir ara gidip test edeceğim ama fahir talip in test yorumlarından sonra ilgim biraz azaldı

 

Abi boşver sen git bence bir test et. Zaman ve fırsat olsa inan bende o aracı test etmek istiyorum. Beğenip, beğenmemek yada alıp alıp almamak değil. Şu an motor seçenekleri ve donanımla bayağı bir ses getirdi Tuscon. Bence imkanın varsa test etmelisin. Burada izlenimlerini paylaşırsan seviniriz. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir dağ evine yerleşmediğim sürece talibi olacağım son araçlar bunlar. bir milim çekici helmiyor bunlar bana. kullanan herkes de gözümde şantiye şefi:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  şantiye şefi ne alaka biraz abartılı oldu sanırım .alsaydık öylemi görünecektik bu yoruma göre.hem hılux yakından görüp kullandınmı hiç

 

Abi abartılı derken !

 

Şantiye şefliği bir meslek. Bu meslekte benim 2 tane arkadaşım var. @Katil Balina arkadaşımızın demek istediği. Kullanım alanı olarak bu kişiler için daha uygunu vurgulamak. En azından yukarıda yazılandan bu anlamı çıkarıyorum ben.

 

Şahsen böyle bir şey için ne alınırım.  Nede garip bulurum bu durumu.

 

Makine mühendisi bir arkadaşım var. Sürekli işi arazide oluyor. Kendisinde Jetta var..Arazide batıyor, çıkıyor, tabanını vuruyor sürekli. Kendisine yakın zamanda bu tarz bir araba önermiştim. Gitti kendisi Dacia Duster aldı. :D

Bu arada, forumda da şantiye şefi arkadaşlarımız var. Ama şu an isimlerini hatırlayamıyorum. Bir arkadaşımız hatta İzmit'ten genç bir arkadaşımız bu işle meşgul. Etkinliğimize şantiye nöbetinden çıkıp gelmişti bir keresinde. Sanırım ismi de Emre idi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   o zaman yolda her gördüğümüz mazda iki yi bayan arabası yada babası öğrenci çocuğuna almış olarak görüyorum demek te nolmal sayılır bu yoruma dayanarak. yurt dışında insanlar ne pick up lara biniyor bir görsen ilhan ve bunların çoğu şantiye şefi değil.hatta burada olsa fordun f 150 modeli var feci bir makina. önemli olan bu tip araçlarda normal kullanıcı binecek ise havalı görünmesi ve konforlu olması bu kadar basit öküz altında buzağı aramayalım lütfen.

 

   ayrıca benim için performans önemli olmasaydı son derece zevkli bulduğum bu aracı mutlaka alırdım.bir devlet mensubu ve sporcu antrenör olarak

 

Abi hiç bir şey ama bu otomobillerin gerçek kullanım amacını ne olduğunu değiştiremez. İstediği kadar lüks, konforlu, donanımlı olsun. Bu araçların kullanım alanları ve amaçları bellidir.

 

Ama şu var insanlar değişiklik arıyor. Otomobil firmaları da bunu çok iyi kullanıyorlar. Örneğin hayatımıza Crossoverlar çok fena girdi. Öncesinde Mpv otomobiller bayağı bir furyaydı. Şimdileri mini crossoverları sokmaya başladılar.

 

Demem o ki Pikap tarzı otomobillerde ayrı bir pazar yaratabilmek.

 

Amerika'da ki Arazi-Crossosver-Pikap tarzı otomobillerin  kullanım alanları araştırıldığında. %8'lik gibi istatistik arazide kullandığı ortaya çıkmış. Otomobil firmaları da bundan ötürü reklamlarında  artık. Otomobillerinin arazide ki teknik özelliklerinden-başarılarından çok. Şehir içi konfor, güvenlik, donanımlarını vurgulamaya başlamışlar.

 

Amaç her iki kullanıcıya da hitap edebilmek için. Bu tarz otomobillerin donanımlarını, konforlarını artırıyorlar. Tamamen ticari hamleler abi.

 

Bu arada bu tarz araçları forumda en çok kullanan arkadaşımız @M.E.G arkadaşımızdır. Şahsen kendisinin fikrini merak ediyorum. Bu tarz aracı binek otomobil olarak  alıp kullanmak ister mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Geçtiğimiz günlerde düzenlenen New York Auto Show'da tanıtılan 2019 model Toyota RAV4, etkileyici tasarımıyla görenleri hayran bıraktı. Aynı fuarda tanıtılan 2019 model Subaru Forester da rekabete dahil olan modellerden biri. Yeni Toyota RAV4'ü, en büyük rakipleri Honda CR-V, Nissan X-Trail ve Subaru Forester ile kıyasladık.
      Tasarım

      Bu kısım biraz öznel olsa da kıyasladığımız 4 araç da birbirinden farklı tasarımlar sunuyor. Maceracı ruhlu 2019 Toyota RAV4, biraz daha saldırgan ve erkeksi görünüyor. Honda CR-V ile neredeyse aynı boyutlara sahip olan RAV4'ün tasarımını biz çok beğendik. Subaru Forester ise, her zamanki gibi sadeliğiyle öne çıkıyor. Oldukça işlevsel ve sade bir tasarıma sahip olan Forester'ın boyutları, eski modele göre biraz daha büyümüş.

      Toyota RAV4'ün en büyük rakibi olarak nitelendirebileceğimiz Honda CR-V, kompakt SUV sınıfının en iddialı modellerinden biri. 2017 yılında büyük tasarım değişikliği geçiren CR-V, hâlâ rakipleri kadar agresif bir görünüme kavuşmuş değil. Nissan tarafına gelecek olursak, X-Trail modeli yakın bir zamanda makyajlanmış olmasına rağmen bildiğimiz tasarımı büyük oranda koruyor. Sadece biraz daha agresif çizgilere kavuşan X-Trail, klasik tasarımından ödün vermiyor. En başta da dediğimiz gibi biraz öznel bir kısım olsa da RAV4'ün tasarımı kıyasladıklarımız arasında en iyi gibi görünüyor. 
      Teknik Detaylar
      2019 model Toyota RAV4, yeni motor seçenekleriyle beraber geliyor. Henüz tüm detayları açıklanmasa da motor seçenekleriyle ilgili bazı tahminler bulunuyor. 2.5 litrelik benzinli motora sahip olacak RAV4, sekiz vitesli bir otomatik şanzımanla beraber gelecek. Ülkemiz için oldukça yüksek olan bu motor hacminin vergisi nasıl olur, siz düşünün. Benzinli motora ek olarak, performans odaklı bir hibrit modele de sahip olacak olan RAV4, CVT şanzımanla desteklenecek. Dört tekerden çekiş özelliğinin opsiyonel olarak sunulacağı da gelen diğer bilgiler arasında.
       

      Subaru Forester ise yine 2.5 litrelik bir motora sahip olacak. 182 beygir gücünde motora sahip olan Forester, turboşarjlı XT modelinin sonladırılacak olması haberiyle bizleri üzüyor. Forester ile ilgili bir diğer detay ise, Japon araçlarında görmeye alıştığımız CVT şanzımanın tüm modellerde yer alacak olması. Subaru'nun diğer modellerinden de alışık olduğumuz üzere, tüm Forester modelleri dört tekerden çekiş özelliğine sahip olacak.
      Honda CR-V tarafına baktığımızda 1.5 litrelik 200 beygir gücünde bir motorla karşılaşıyoruz. CVT şanzımanla desteklenen bu motor, dört silindirli. Nissan X-Trail ise 2.5 litrelik 4 silindirli motorla geliyor. Tek motor seçeneği olarak sunulan 170 beygir gücüne sahip bu motorla Nissan, rakiplerinin gerisinde kalıyor.
      İç Tasarım

      Toyota'nın TNGA mimarisi üzerine kurulan RAV4, dışarıdan küçük görünmesine rağmen iç kısımda oldukça geniş bir alan sunuyor. Aracın iç dizaynı ise bildiğimiz Toyota: Sade, ama yeterli. 2019 model RAV4, eskisine göre çok daha yüksek premium hissiyatına sahip. Araçta aynı zamanda Apple CarPlay desteğine sahip bir multimedya sistemi bulunuyor.

      Forester'ın iç tasarımı ise oldukça güzel görünüyor, ancak yolda test etmeden karar vermemek lazım. Neden mi? Çünkü Subaru modelleri, genelde yetersiz iç tasarım kalitesi ile uzun yolda bol bol trim seslerine sebebiyet verebiliyor. Yeni Forester ile bu konuda oldukça iddialı olan Subaru, bir şansı hak ediyor. EyeSight sürücü destek sistemine sahip olan Forester, aynı zamanda Subaru'nun Apple CarPlay ve Android Auto destekli Starlink multimedya sistemine sahip.

      Honda CR-V'nin iç tasarımı ise bir Honda klasiği, ancak beklenenden daha az premium hissiyatına sahip. Yüksek teknoloji özelliklerini barındıran CR-V, Honda Sensing adı verilen sürüş destek sistemiyle beraber geliyor. Tabii ki rakiplerinden geri kalmayıp Apple CarPlay ve Android Auto desteğini barındıran CR-V, oldukça iyi bir iç tasarım sunuyor.

      Nissan'ın X-Trail modeli ise yine gayet güzel bir iç tasarıma sahip olmasına rağmen, Nissan'ın ProPilot asistanıyla ilgili bazı şüpheler bulunuyor. Standart olarak sunulmayıp, opsiyonel olarak ayrıca satılan bu sürüş destek sistemleri Nissan'a rakiplerine karşı eksi puan kazandırıyor.
      Donanım
      ASFALT 3Tamamen değişen tasarımıyla 2019 Toyota RAV4 ve öne çıkan özellikleri [Video]Ozan ÖĞRETMENOĞLU28 Mart 2018 59 Amerika’da düzenlenen tanıtımla birlikte tüm dünyanın karşısına çıkan 2019 Toyota RAV4 ile birlikte meraklılarını yepyeni bir deneyim bekliyor. Resmi kaynaklarından gelen ilk ipuçlarından itibaren sizlerle değerlendirme beklentilerimizi paylaştığımız ve New York Otomobil Fuarı’nın Türkiye için en önemli modellerinden birisi olan 2019 Toyota RAV4 nihayet artık karşımızda duruyor. Beklediğimiz gibi iç ve dış dünyasında yapılan değişimler ile hiç olmadığı kadar araziyle bütünleşen RAV4, içerideki özellikleriyle de modern şehir içi kullanıcılarının da dikkatini çekme potansiyeline sahip. FT-AC konseptinden ödünç aldığı bu tasarım detaylarını son nesil güvenlik ekipmanlarıyla güçlendiren aracın motor kısmında şimdilik sadece Amerika pazarı için sunulacak olan seçeneğin detayları veriliyor. Avrupa’da sunulmasını beklediğimiz 1,8 ve 2.0 litrelik hibritlerin duyurusu için biraz daha beklememiz gerekecek. Donanım Ebatsal olarak bir önceki jenerasyona göre iyileştirmelerin yapıldığı 2019 Toyota RAV4, bunu görünüş olarak fazlasıyla hissettiriyor. Aracın tasarımını şekillendirecek üç farklı seriye yer verdiğini gördüğümüz Toyota, en güçlü karakteri Limited olarak nitelendirdiği ve arazi hissiyatını yansıtan versiyonda kullanıcılara sunuyor. Ön bölümdeki bu karakteristik farkı arka tarafta Jeep Grand Cherokee’yi andıran ışıklandırma tasarımıyla veren modelde 19 inç‘lik özel tasarım jantlar da işin tuzu-biberi niteliğinde. İç tasarıma geçmeden önce RAV4’ün gövde ve sürüş dinamiklerine doğrudan etki eden parçasını da vakit kaybetmeden belirtelim. Yeni TNGA platformuyla birlikte bir önceki jenerasyona göre yüzde 57 oranında daha rijit olan model, sürüş dinamiğinin yanında araç içerisindeki yalıtımıyla da bu farkı hissettirme iddiasında. 



      Kaynak: Log & Webtekno
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
×
×
  • Yeni Oluştur...