Jump to content

Hyundai 140 HP 1.4 T-GDI Motorunu Duyurdu !


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 
 
Hyundai 1.4 T-GDİ adını verdiği Kappa serisine ait yeni 1.4 litrelik turbo benzinli bir motor geliştirdiğini duyurdu. 
 
 
wad8d32j.jpg
 
Hyundai'nin yeni turbo motor ailesini adım adım genişletme planı kapsamında, 1.0 litre T-Gdi ve Twin Turbo motorların ardından şimdi de 1.4 litre motor temel alınarak geliştirilecek yeni küçük turbo motor duyuruldu. 
 
yygphrw8.jpg
 
140 hp güç ve 242 Nm tork değerlerine sahip yeni motor, selefi olan Gamma 1.4 litre motordan daha hafif. Yeniden mühendislik çalışmasından geçirilmiş turbo ile, motor daha hızlı gaz kesme yanıtına ve düşük motor devirlerinde daha güçlü torka sahip. 
 
Hyundai Motor'un Rüsselsheim'deki Avrupa Teknik Merkezi'nde Güç Aktarım Mekanizmaları bölümünün başında bulunan Dr. Michael Winkler, yeni motor ile ilgili şunları aktardı: “Yeni küçük benzinli motorlarımızın avantajları çok açık; boyut olarak kompakt ve hafifler, yakıt tasarrufu sağladıkları gibi farklı güç çıkışları ile müşterilerimize geniş seçenekler de sunabiliyorlar.
 
Mühendislerimiz yakıt tüketiminde ve CO2 emisyonlarında sürüş hazzından ödün vermeden tasarruf sağladılar ve otomobillerimizin eğlenceli oldukları kadar ekonomik de olabildiklerini kanıtladılar”.
 
1,353 cc dört silindirli ve turboşarjlı benzinli motor selefi Gamma 1.4 litre motordan çok daha hafif. Motorun temel ağırlığı 14 kg azaltılmış, daha verimli ve güçlü olması sağlanmış. Motorun güç çıkışı 140 hp, tork ise 242 Nm.
 
Yeni Kappa 1.4 T-GDi motorda egzoz manifolduna entegre edilmiş bir yüksek basınçlı tek sarmallı turboşarj çalışma sırasındaki verimliliği arttırıyor. Yeri değiştirilmiş ve yeniden mühendislik çalışması yapılmış turbo gaz kesme yanıt hızını arttırırken düşük devirlerdeki tork gücünü de geliştiriyor. Yeni tasarım, yakıtı silindirin içine doğrudan enjekte ediyor, daha iyi güç ve yakıt tasarrufu için yanma oranlarını geliştiriyor.  
 
Hyundai tarafından geliştirilen bu yeni motorun, i30, Elantra ve Tucson gibi kompakt modellerde kullanılması bekleniyor. 
 
gh5eic4w.jpg
 
yqgnh8mi.jpg
 
tibfn94y.jpg
 
jpsx4xii.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu benzinli motorsa niye t-gdi denmiş. ekseriyet d dizel mutorlar için kullanılıyor ya?

ayrıca 240 civarı tork? 1.4 litre 140 hp benzinden mi elde edilmiş ben mi yanlış okuyorum.

öyleyse şahane tabi.

ama adamlar gerçekten iyi yere tükkan açmış. biraz fazla para vererek bmw'den mercedest'en mühendis apartmıyorlarsa bişey bilmiyorum:))

tüketim ne bilmiyorum tabi ama çok iyi görünüyor değerler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aaa ben ona dikkat etmedim. Dediğin gibi D yi görünce direk dizel dye düşündüm. Benzer bir durum Mitsubishi Carisma'da vardi GDI motorda.. Direk Enjeksiyonu temsil ediyordur sanırım o DI .. Gasoline Direct Injection ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gdi direkt enjeksiyonu ifade ediyor. t ise turbo olduğunu. t-gdi yani turbo direk enjeksiyonlu şeklinde. hyundai dizellerde crdi motor kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vaziyet alın burası karışacak :D (Buna LPG takılır mı sorusu geldi geliyor..)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG
    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Hyundai, C segmentindeki başarılı modeli i30’un tamamen yenilenmiş halinin ilk fotoğraflarını nihayet gözler önüne serdi. Çok daha modern, kaliteli ve iddialı bir yapıya sahip olan Yeni i30, ilk bakışta neler vaad ettiğini de hissettirmiş oluyor.
      Ekim ayında kapılarını ziyaretçilere açacak Paris Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanı yapılacak olan Hyundai Yeni i30, Avrupa’daki müşterilerinin beklentilerine göre yine Avrupa’da geliştirilerek üretiliyor. Yerini alacağı modele göre daha rafine ve daha modern çizgilerden oluşan Yeni i30, yenilenen özellikleriyle kalite hissini daha da yukarı taşıyor.
      Hyundai Motor Grubu Baş Tasarımcısı ve Bölüm Başkanı Peter Schreyer, yenilenen otomobille ilgili olarak, ”Herkese hitap eden yepyeni bir otomobil üretmek adına sadece müşteri odaklı yaklaşmadık. Çok daha geniş bir yelpazede, çeşitli beğenileri ve görüşleri olan insanlar üzerinde durarak bu iddialı modelimizi gün yüzüne çıkardık. Tasarım dili tamamen doğal olan ve akıcı çizgilere yer verdiğimiz Yeni i30, zarif gövdesiyle Hyundai dizayn felsefesini de bambaşka bir boyuta taşıyor. Yepyeni basamaklı ızgarası sayesinde bu değişimi vurgulamak istiyoruz” dedi.
      Hyundai Yeni i30, üstün güvenlik, mobil çözümler ve konfor anlamında marka adına yepyeni bir dönemin başladığını temsil edecek. Yüksek kalite hissi, üstün donanımlar, etkin ve dinamik güç üniteleri ve aktarma organlarıyla öne çıkacak.
      Kaynak
×
×
  • Yeni Oluştur...