Jump to content

Yerli Otomobil Prototipinin Kamuflajlı Görüntüsü


Ali
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Esasen mümkün çünkü  motor- şanzuman ve debriyajın yerini elektrikli motor ve şanzuman, yakıt deposu yerini de Li-ion batarya alması haricinde çok değişiklik yok. Toyota hibrid ve BMW i elektrikli seride dış görüntüyü değiştiriyorlar ki elektrikli olduğu belli olsun diye ancak o tamamen kozmetik değişiklik . Bursa'da bizim mahallede geçenlerde Renault Megan veya Fluence kasa gördüm yolcu kapısı üzerinde kocaman Electric Vehicle yazıodu onun dışında jantından içine kadar aynıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu koca platform eski ama konforlu bir platform :) Vectra, Cadillac falan konfor arabaları bunlar.. Bu platformu almışken bunu taşıyacak dizel otomatik GM 1.9 motoru da almalı... Hal böyle olunca ÖTV yide ekledin mi araç fiyatı oldu min 90 bin tl... Artık yerli otomobilide kendi burjuvaları alır, 30 binlere yerli araba bekleyen vatandaş Saab 3.1 platformunu beklesin bence...

hepsi auidiye biniyor niye alsın ki yerli yersiz araç ? [emoji1]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hepsi auidiye biniyor niye alsın ki yerli yersiz araç ? [emoji1]

Yakında gelir bize (Özel İdarelere).

Bundan sonra bu araçtan (Sahi adı neydi?) almak zorunlu diye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de bu platformu satın alan kim, devlet veya bakanlık mı? Devlet  ticaretle üretimle uğraşmaz denilerek tüm üretim tesislerini neden sattılar, özelleştirdiler o zaman?

Atatürkçülüğün ilkelerinden biri olan devletçilikte;

 

Devlet yeni teknoloji gerektiren,büyük sermayeye ihtiyaç duyulan ve milli menfaatlerin önem kazandığı alanlarda devreye girerek ilk atılımı yapar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Atatürkçülüğün ilkelerinden biri olan devletçilikte;

 

Devlet yeni teknoloji gerektiren,büyük sermayeye ihtiyaç duyulan ve milli menfaatlerin önem kazandığı alanlarda devreye girerek ilk atılımı yapar.

 

Eh, uzuuun zamandır unutmuşlardı, ilkeleri ve devrimleri. Bunu hatırlamaları ve bir şeyler yapmaya başlamaları sevindirici.

 

Neyse, Saab Yetkilileri açıklama yapmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz evelden satışta olan arabayı 5 yılda imal etmeyi hayal edelim, çinde talebeler 6 ayda sıfırdan özgün araç yapadursunlar...

 

http://www.gazetevatan.com/6-ayda-9-bin-liraya-yapti-43238-galeri-otomobil-fotogaleri/?Sayfa=1

 

2020 yılında kim bilir oto sanayisi nerede olacak yerli oto nerede :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir yerden başlanmış o da bir şey. Karşı değilim :) lakin seçim sonrası fabrika ayarlarına dönüp her şeyi satmalarından korkuyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yerli uçağımız göklerdeymiş daha henüz gören bir vatandaş olmasada ama teknolojiyi beğendim yıllardır göklerde daha iniş yapmadı :) bu yerli otomobil projesinden hiç umutlu değilim olsada çalma çırpma eski teknoloji olacağı ortada,aldığımız arabaların en düşük vergisi %80 iken yani üretmeden üretenden çok kazanıyorken bu proje hayata geçmez geçsede bakın yaptık mantığıyla kısa ömürlü olur.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teknoloji konusunda bir hata yapıyoruz: Araba üretmek teknolojiyi ifade etmez. Hele ki, 200 senelik geçmişi olan otomobil alanında ve başka ülkeden 1 günde satın alınan platform ile teknoloji üretmenin alakası yoktur ve bunun ne Atatürk, ne Devletçilik ne A ne B ne de XYZ partisiyle de alakası yoktur. Teknoloji üretmek başka şeydir. Örneğin Elektrikli Araba üretebilirim ancak onun aküsü en önemli bileşendir ve son yıllarda elektrikli araba akü teknolojisi çok gelişti ve o teknolojide kendi payımız ne halde ona bakmalı. Kaliforniya'lı Tesla araba aküsünde açık ara en ileri konumda; öyle ki (bildiğim kadarıyla)  BMW ve Porsche gibi markalar dahi aküyü Tesla'dan alıyor. Bir de işin yazılım kısmı var ki o alanda da Amerika açık ara lider.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başlamak bile yeterli artık günümüzde illa ben keşfedecek diye bir mevzu kalmadı. Her konuda alış veriş maliyetlerin düşmesini sağlıyor. Mesela kabul gören bir motoru tüm markalar araçlarında kullanabiliyolar. Önemli olan ülkede üretilmesi ve kayma değer sağlaması.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Asıl özgün yerli arabayı Hacettepe liler yapmış..  Elektrikli 300 km menzil, 0-100 7,5 saniye , max hız 180 kms (limitli)..

Geçen yıllarda bor içeren bir pil üretmişlerdi, lityum pillere oranla daha hafif ve uzun menzilli diyorlardı... Bence 2020 aracı elektrikli olsun, Reno 12 efsanesi gibi milletin hurdası çöpü gelmesin yine ülkemize...

En uzun bantta kalan araba Reno 12 (1969-2000)

1969 da Reno Fransada 12 numarayı(bizdeki adı ile  torosu) üretmeye başladı 1980 e kadar üretti sonra bantlarını bize kakaladı , bizde sahiplendik keçi gibi dağlarda dolanabildiğinden adını Toros falan koyduk, çocukluğumuz bu 1969 teknolojili aracın üstünde geçti hatta ben 2000 yılında sıfır toros görmüştüm koltukları naylonlu hemde üniversitenin içinde dolanıyordu O zamanlar az farkla Mazdalar alınıyordu, parçası ucuz diye Reno 12 alanlar vardı..  31 yıl Reno 12 den ekmek yedi Reno :) Koyunumuzu aldılar, Fransa sayemizde Fransa oldu...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yerli araba ve yerli uçak fikirleri güzel fikirler, ülkenin aldığı yolu gösteriyor.. 1970lerin, 80lerin hatta 90ların gazete ve haberlerine baktığımızda gördüğümüz tartışmalar ile şimdikiler arasında dağlar kadar fark var.. 90larda Yunanistan ile sürekli uçakların it dalaşı haberlerini okurduk, tartışmalar aynı tek düzelikte hayal kuramayan ve "bizden olmaz" zihniyetinin hakim olduğu bir türkiye idi.. tabi ben yaşımın yettiği kadarını ve araştırmalarımda gördüğüm kadarını ifade ediyorum.. yaşı benden büyük olanlar o yılları daha iyi hatırlayacaklardır.. şimdi en azından hayallerimiz var ve tartıştığımız konu araba üretmek, uçak üretmek.. zamanında hayal bile edemediğimiz şeyi en azından şimdi tartışıyoruz hatasıyla, günahıyla.. gönül isterdi ki güney kore'nin, japonya'nın yaptığı kurumsal dönüşümleri zamanında yapsaydık.. bizim de bir samsung'umuz, bizim de bir hyundai'miz, mazda'mız olsaydı.. bunda sorgulamamız gereken 2002'de iktidara gelmiş olanlar mı yoksa zamanında kurumsal dönüşümü geçirememiş ve 90 yılı dünyadaki gelişmeleri ıskalayarak geçirmiş büyüklerimiz mi? eğitim ve ar-ge yatırımlarının çok kısa sürede sonuç vermesini de bekleyemeyiz.. en az bir nesil geçmesi lazım.. şu anda gördüğüm öğretimde çok iyiyiz, teknoloji, ilerlemeler vs. fakat eğitimde geri kaldık.. hâlâ hayal kuramayan ve kendine güveni olmayan gençler yetiştiriyoruz.. sınavlarda çok iyi ama sosyal hayatta vb. alanlarda zayıf.. bu eksikliği de inşaAllâh en kısa sürede telafi edebiliriz.. ben bir akademisyen olarak karamsar değilim.. zira sadece eski gündeme değil eski tartışmalar ile günümüzdeki tartışmaları dahi kıyasladığımda umutlanmam için bu bile yetiyor.. umarım yerli markalarımız sadece otomobil ve uçakta değil genel olarak apple, samsung, mazda, toyota, boing vb. markalar gibi dünyaca bilinip saygı duyulan markalar olur.. burada biraz iş bize de düşüyor.. benim henüz çocuklarım yok ama eğer varsa çocuklarınızı "türkiye'den olmaz, bizden olmaz, biz yapamayız" diye değil, biz yaparsak daha güzelini yaparız, yeter ki çalışalım ve hayal edelim diye yetiştirin.. selâmetle..

cemkorkut tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Bu konu başlığı altındaki yorumların çoğunu okudum. Eleştirilerde mükemmeliyetçi olmamız övünülecek birşey , biz daha özgün, daha kalitelisini yapabiliriz demek, fazlasını istemek çok güzel. Malum çoğunuz biliyordur. 1. Nesil Mazda 3 lerimizin tasarımını yapan bir Türk tasarımcıydı.. Projeyi öven, bir taraftan başlamak bile çok iyi, zamanla daha iyisini yaparız, taklitle başlar zamanla özgünleşir tarzında destekleyici yorumlarda çok güzel..

     Bugün dünyanın en çok satan otomobil markası olan Toyota, zamanında Amerika'dan Ford'un eski makinelerini satın alarak üretime başladı. Dolayısıyla ilk Toyota'ların hepsinin Ford'a benzediğini hatırlatmak isterim. Bir yerden başlamak önemli tabi ama gerçekten başlamaktan bahsediyorum.. Umarım yerli diyerek , yabancı motor, yabancı şasi, yerli isim ile bir sömürü olmaz , amaç birilerini devlet gücüyle zengin etmek değilde, gerçek bir tesis yatırımı, gerçek bir planlama, gerçek bir arge yatırımı, gerçek bir Türkiye vizyonuyla ile olur. Şahsen beklentim ileride sadece Afrika ülkeleri, orta Asya'nın fakir ülkelerinden ziyade , teknolojisiyle, tasarımıyla, kalitesiyle Amerika'ya , Almanya'ya , Fransa'ya , Japonya'ya satabileceğimiz gerçek bir otomobil olması dileğinde bulunuyorum. 

mazda_ozan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir konu hala yanlış anlaşılıyor: Teknoloji üretmek, herşeyi keşfetmek değildir. Keşfetmek önemlidir, örneğin Kaliforniya'lı Tesla Li-Ion bataryada kapasiteyi 2 katına çıkaracak bir yöntem keşfetti ancak o noktaya gelene kadar dünyadaki en iyi yetenekleri bünyesine ala ala onu başarabildi, kolay değil. Ayrıca girişimcilik sermayesi ("venture capital") olarak, atıyorum kafadan 250milyon dolar aldıysa onun önemli kısmını işe aldığı o yeteneklere dağıtarak yapıyorlar, Amerikan firmaları ve şirket hissesinden belli oran da dağıtarak cazibeyi ve motivasyonu daha da arttırıyorlar. Bu da yetmiyor, Amerikan vize yönetmeliklerini özel olarak düzenliyorlar bu şekilde dünya yeteneklerini daha kolay kapabilmek için... Tesla 2002 gibi galiba kuruldu, ve yaklaşık 10 sene boyunca hiç bir araba modeli çıkarmadılar onca yıl geliştirip durdular ki bu da teknoloji geliştirmenin başka bir gerceği. Ancak tüm bunlardan sonra asıl başarı insan gücü, yetenek, ekip oluşturma ve  insanların potansiyel enerjisine bağlı  ki o noktada ülkeler, hükümetler, yasalar, yatırımlar, kamuoyu ilişkileri, reklamlar 2. planda kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İsterse tekrar şahini üretsin ama yinede üretsin artık bir yerden başlamak lazım. İşte bunca yıl maalesef bu yüzden bu beğenmemezlik yüzünden bu insanlar bir iş yapmadı hatta bu işide yapamadı. Bırakın adamlar bir başlasın üretmeye birşeyleri artık. Bunlarda üretmezse eğer yeni bir girişim için yine en az 40-50 sene beklenecek çünkü. Tekrar söylüyorum üretsinlerde isterlerse şahini üretsinler. Mutlaka ilerledikçe gelişecektir güzelleşecektir. Skoda ile geely in birebir arabaları var bak millet bakmıyor geely ıyyyy çin malı diye. Adamlar tüm londra nın taksi ihalesini satın aldı dünyanın parasını kazandı şimdi. Sen ister beğen ister beğenme. Artık şu adamına göre muameleyi kesin. Yada bir takım dengesizler gibi "ben o adamın yaptığı köprüden geçmem", "ben o adamın yaptırdığı arabaya binmem", "ben o adamın yaptığı metrobüse binmem" ve hatta hatta "cunub dolaşırım yinede o adamın getirdiği suyu kullanmam" zihniyetindeyseniz Allah aşkına artık şu dediklerinizi uygulayında bizde görelim bakalım nasıl yaşıyorsunuz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yerli otomobil bir elektrikliymiş:clap:

http://www.gazetevatan.com/ilk-yerli-otomobil-5-milyon-tl-ye-satildi-878156-yasam/ 

Yerli otomobilin yakıt tasarrufu açısından çok ciddi bir avantaj sağlayacağını vurgulayan Bakan Işık, İstanbul'da yaşayan bir kişinin günde 2-2,5 liralık, ayda ise 40-60 liralık şarj maliyetiyle dolaşabileceğini belirtti. Şehir dışına çıkılması halinde aracın arkasındaki jeneratörün devreye gireceğine değinen Işık, "100 kilometrede içten yanmalı arabalarda en az 5 litre yakarken, yerli otomobilde 2 litrelik yakıt kullanılacak. Yerli otomobil projesiyle Türkiye'nin yakıtta dışa bağımlılığı da azalacak" ifadelerini kullandı.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yerli otomobil bir elektrikliymiş:clap:

http://www.gazetevatan.com/ilk-yerli-otomobil-5-milyon-tl-ye-satildi-878156-yasam/ 

Yerli otomobilin yakıt tasarrufu açısından çok ciddi bir avantaj sağlayacağını vurgulayan Bakan Işık, İstanbul'da yaşayan bir kişinin günde 2-2,5 liralık, ayda ise 40-60 liralık şarj maliyetiyle dolaşabileceğini belirtti. Şehir dışına çıkılması halinde aracın arkasındaki jeneratörün devreye gireceğine değinen Işık, "100 kilometrede içten yanmalı arabalarda en az 5 litre yakarken, yerli otomobilde 2 litrelik yakıt kullanılacak. Yerli otomobil projesiyle Türkiye'nin yakıtta dışa bağımlılığı da azalacak" ifadelerini kullandı.

 

 

Çok güzel bir haber.

Şarj istasyonları da umarım kısa sürede yaygınlaşır. Bildiğim kadarıyla onun için ayrı bir yatırım gerekiyor. Darısı en kısa zamanda "yerli ve milli" uçağa.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...