Jump to content

2013 Model BMW 3.16i Kullanan Var mı ?


xanatoliax
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sevgili dostlar  , bir arkadaşım mazda 3 sky power ile 2013 f30 kasa bmw 3.16i arasında kaldı , f30 95.000 tl , kullanan var mı ? görüşleriniz nelerdir ?

İlhan tarafından düzenlendi
Konu Mazda 3'ten Bmw bölümüne taşınmıştır.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili dostlar  , bir arkadaşım mazda 3 sky power ile 2013 f30 kasa bmw 3.16i arasında kaldı , f30 95.000 tl , kullanan var mı ? görüşleriniz nelerdir ?

2 yıl önce, 2.Nesil Mazda 3 Hb aracını. Bmw 1 Serisi ile değiştirmek isteyen @Onur arkadaşımız vardı. Kendisini bir hafta sonu, eniştemin çalıştığı Bmw Borusan Otoya götürdüm. Arkadaşım showroomda ki aracın direksiyonuna geçti. 1-2 dakikalık incelemeden sonra araçtan indi. Test sürüşü bile yapmadan araçtan vazgeçmişti. Aracın iç hacmi, baş, diz, tavan yüksekliği yetmedi. Torpido, bagaj hacmi, iç eşya koyma gözleri vs..yok gibi birşeydi. Akabinde 3 serisini inceledik. Ama gittik birlikte 5.25d X-Drive test etmiştik. 

Bayiden çıktıktan sonra Bmw 1 serisini kafasından tamamen silerek, gül gibi otomobiline binmeye devam etti. Şu an kendisinde 2011 Mazda 6 Sport var.

Ama bu zevktir kişiden kişiye değişir. Otomobili almakla iş bitmiyor. Kasko, trafik , servisi, parçası vs...devamlılığı var. Tüm bu maliyetleri göz önünde bulundurması gerekiyor arkadaşınızın. 

Skyactiv Mazda 3'ü İstanbul F-1 parkta limitlerini zorlayarak kullanmış birisi olarak. C segmentinde sürüş karakteri olarak en iyisi diyebilirim. 

Bmw tamam premium marka, 2.eli daha kıymetlidir vs. Arkadaşınız bence Bmw 1 serisini yakından incelesin ve test sürüşü yapsın derim. Bu arada Skyactiv Mazda 3 kullanmıştır herhalde ? Böylelikle arada ki farkı kendisi daha net görecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 yıl önce, 2.Nesil Mazda 3 Hb aracını. Bmw 1 Serisi ile değiştirmek isteyen @Onur arkadaşımız vardı. Kendisini bir hafta sonu, eniştemin çalıştığı Bmw Borusan Otoya götürdüm. Arkadaşım showroomda ki aracın direksiyonuna geçti. 1-2 dakikalık incelemeden sonra araçtan indi. Test sürüşü bile yapmadan araçtan vazgeçmişti. Aracın iç hacmi, baş, diz, tavan yüksekliği yetmedi. Torpido, bagaj hacmi, iç eşya koyma gözleri vs..yok gibi birşeydi. Akabinde 3 serisini inceledik. Ama gittik birlikte 5.25d X-Drive test etmiştik. 

Bayiden çıktıktan sonra Bmw 1 serisini kafasından tamamen silerek, gül gibi otomobiline binmeye devam etti. Şu an kendisinde 2011 Mazda 6 Sport var.

Ama bu zevktir kişiden kişiye değişir. Otomobili almakla iş bitmiyor. Kasko, trafik , servisi, parçası vs...devamlılığı var. Tüm bu maliyetleri göz önünde bulundurması gerekiyor arkadaşınızın. 

Skyactiv Mazda 3'ü İstanbul F-1 parkta limitlerini zorlayarak kullanmış birisi olarak. C segmentinde sürüş karakteri olarak en iyisi diyebilirim. 

Bmw tamam premium marka, 2.eli daha kıymetlidir vs. Arkadaşınız bence Bmw 1 serisini yakından incelesin ve test sürüşü yapsın derim. Bu arada Skyactiv Mazda 3 kullanmıştır herhalde ? Böylelikle arada ki farkı kendisi daha net görecektir.

görüşlerin için teşekkür ederim ama  , araç 3 serisi yanlız. 3.16 i  136 hp  f30 kasa olan . 1 serisi için bende aynını dedim . hatta bi ara cla bakmıştım onun iç hacmide bana yetersiz geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hani servis, yedek parça fiyatları gibi şeyleri takmayacak biriyse, performans arayan bir gençse tabii ki BMW 3.16i derim. 1480kg boş ağırlığına rağmen 0 - 100km hızlanması 9,2 san. Mazda 3 otomatik 11,6 san. 136 beygir, 220nm torka sahip ki bunu 1350 d/dak gibi düşük devirde verebiliyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

görüşlerin için teşekkür ederim ama  , araç 3 serisi yanlız. 3.16 i  136 hp  f30 kasa olan . 1 serisi için bende aynını dedim . hatta bi ara cla bakmıştım onun iç hacmide bana yetersiz geldi.

Pardon, pardon ve pardon....

Ben Bmw 3 serisi kısmını atlamışım. Baştan sona Mazda 3'mü yoksa Bmw 1 serisi mi ? olarak düşündüm yorumladım. Sizin söylemeseniz ben halen devam ederdim sanırım. :)

Fakat yanılmamda şu da var. Bende de biraz şartlanmışlık, ve bu konuda biraz ön yargım da var sanırım. Çünkü Mazda 3 "C" segmenti olduğu için. Şahsen sadece "C" segmentleri ile mukayese ederim. Bura da beni Bmw 3'ten çok, Mazda 3 yanılttı. :fiuw:

Yanıta gelince hiç tereddütsüz "D" segmenti olan Bmw 3 derim.

Ama soru Mazda 6'mı ? Bmw 3 serisi mi ? Olsaydı...O zaman da tereddütsüz Mazda 6 derdim.

Bakımlara gelince Bmw'de minimum 1000 Liradan başlar periyodik bakımlar.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@M.E.G bu BMW kaç km veya ayda bakıma giriyor?

Yılda bir ya da 15 bin Km diye biliyorum. (30 Bin km'de duydum) ama bunu kimden duydum hatırlamıyorum.:fiuw:

@M.E.G noktayı koyacaktır ama. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pardon, pardon ve pardon....

Ben Bmw 3 serisi kısmını atlamışım. Baştan sona Mazda 3'mü yoksa Bmw 1 serisi mi ? olarak düşündüm yorumladım. Sizin söylemeseniz ben halen devam ederdim sanırım. :)

Fakat yanılmamda şu da var. Bende de biraz şartlanmışlık, ve bu konuda biraz ön yargım da var sanırım. Çünkü Mazda 3 "C" segmenti olduğu için. Şahsen sadece "C" segmentleri ile mukayese ederim. Bura da beni Bmw 3'ten çok, Mazda 3 yanılttı. :fiuw:

Yanıta gelince hiç tereddütsüz "D" segmenti olan Bmw 3 derim.

Ama soru Mazda 6'mı ? Bmw 3 serisi mi ? Olsaydı...O zaman da tereddütsüz Mazda 6 derdim.

Bakımlara gelince Bmw'de minimum 1000 Liradan başlar periyodik bakımlar.

 

bmw 3 serisi c+ değil mi ?  benim bildiğim 5 serisinden başlıyor d segment yanlışmıyım  ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bmw 3 serisi c+ değil mi ?  benim bildiğim 5 serisinden başlıyor d segment yanlışmıyım  ?

Ben hep "D" segmenti olarak biliyorum. Şimdi tekrar baktım, 4-5 sitede hep "D" segmenti olarak geçiyor. Bu işin resmi boyutu sanırım şase uzunlukları olabilir.

Mazda 3 4585mm

Bmw 3 4633mm

Resmiyette C+ diye bir şey var mı ? Kanımca otomobil firmalarının bir terimi. Tıpkı Crossover- mini crossover modelleri gibi. Bilgi açısından güvenilir diyebileceğimiz siteler arasında Wikipedia'da "D" segmenti olarak geçiyor. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class

C+ olsa D'de olsa işin özü denk araçlar değiller. 

 

İlhan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@M.E.G bu BMW kaç km veya ayda bakıma giriyor?

Yılda 1 veya 10.000 km bakımları. Periyodik bakımları da 500-750 tl civarıydı.

Bmw 3 kasa D segmenti. Yani insignia, passat, mazda6, mercedes c kasa ile aynı segmentte.

Genç bir arkadaşımızsa ve performansa düşkünse şüphesiz bmw derim. Şanzımanı, motoru ve motor sesi harika... Bir de parlement mavi M paketse görüntüsü harika.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Yılda 1 veya 10.000 km bakımları. Periyodik bakımları da 500-750 tl civarıydı.

 

Bmw 3 kasa D segmenti. Yani insignia, passat, mazda6, mercedes c kasa ile aynı segmentte.

 

Genç bir arkadaşımızsa ve performansa düşkünse şüphesiz bmw derim. Şanzımanı, motoru ve motor sesi harika... Bir de parlement mavi M paketse görüntüsü harika.

 

 

BMW nin o kasasının sadece mavisi alınır zaten, AVM de 3 tanesini yan yana görmüştüm. 31, 46, 06 plakalıydı her biri.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bmw 5 serisi E, Bmw 7 serisi F segmenti diye biliyorum.

Ama İlhan abinin de dediği gibi 3 serisi D segmentiymiş.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bmw 5 serisi ne segment  o halde ? yada 7 serisi ?

D sınıfı orta üst sınıf

E sınıfı üst sınıf bmw 5 kasa, mercedes E, audi A6

F sınıfı lüks sınıf bmw 7 kasa, mercedes s, audi a8 v.b.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

D sınıfı orta üst sınıf

E sınıfı üst sınıf bmw 5 kasa, mercedes E, audi A6

F sınıfı lüks sınıf bmw 7 kasa, mercedes s, audi a8 v.b.

Bizim forumda segmentler üzerine sanki bir konumuz vardı. Segmentlerin hatta neyin üzerine belirlendiği ile ilgili. Ama konuyu bulamadım. :(

Yada başka forumlardan hatırlıyorum, o kadar çok konu okuyunca. Neyi nerede okumuştum, yada yazmıştım unutuyorum bazen. :D

Bu arada Mustafam nereden buluyorsun bu ucuz fiyatları yahu 500-750 lira.. Bizim şirkette bomboş Bmw 1 serisi vardı, öyle ki jant kapaklı filan düşün. Sene 2010'da aldık, 2012'de sattık. O dönem bile böyle bir tutara bakım yaptıramamışızdır herhalde. Borusan yetkili servisini kullanıyoruz bu arada. Eniştem bile Borusan'da çalıştığı halde ben cesaret edemiyorum. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim forumda segmentler üzerine sanki bir konumuz vardı. Segmentlerin hatta neyin üzerine belirlendiği ile ilgili. Ama konuyu bulamadım. [emoji20]

Yada başka forumlardan hatırlıyorum, o kadar çok konu okuyunca. Neyi nerede okumuştum, yada yazmıştım unutuyorum bazen. [emoji3]

Bu arada Mustafam nereden buluyorsun bu ucuz fiyatları yahu 500-750 lira.. Bizim şirkette bomboş Bmw 1 serisi vardı, öyle ki jant kapaklı filan düşün. Sene 2010'da aldık, 2012'de sattık. O dönem bile böyle bir tutara bakım yaptıramamışızdır herhalde. Borusan yetkili servisini kullanıyoruz bu arada. Eniştem bile Borusan'da çalıştığı halde ben cesaret edemiyorum. [emoji4]

Abi arayın Erzurum bmw YETKİLİ servisini fiyat alın bakın ne kadar tutuyor :) Şüpheye düşüp aradım şimdi polen değişirse 500 civarı değişmezse 400 civarı tutar dedi. İnanmayan arasın bilgi sahibi olsun :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada Mustafam nereden buluyorsun bu ucuz fiyatları yahu 500-750 lira.. 

Abi yağını, hava filtresini falan kendisi değiştiriyor Mustafa. O yüzden ucuza geliyor ona bakımlar :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu konudaki görüşleri merak ediyorum..mazda mı verip 3,20 alma gibi bir fikrim var..yorumları bekliyoruz.

not: yalnız mazdama her binişimde bu fikirden vazgeçiyorum sürüş keyfini başka arabada bulamam heralde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi yağını, hava filtresini falan kendisi değiştiriyor Mustafa. O yüzden ucuza geliyor ona bakımlar [emoji3]

O periyodik bakımlar haricinde başkanım :) Benim aracın bakımları 30 bin kmde. Ben her 10 binde kendim değişiyorum 30 bin de de servise götürüyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...