Jump to content

Runflat Lastikler


Anilcanatan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu runflat lastiklerle ilgili birçok bilgi elbette internette var fakat kullanan var mı? Mazdalara uyumlu mu? Bir de bu lastiklerin testleri genelde yok almayı düşünenler nasıl kıyaslıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Run-flat lastikler.

Basınç düşse bile yol almaya devam eder: run-flat lastikler, lastik basıncının tümü kaybedilse bile hareketi sürdürür. Yol kenarında zorlu ve tehlikeli bir şekilde lastik değiştirmek yerine, güven içinde evinize ulaşabilir veya yardım için en yakın servise kadar aracınızı sürebilirsiniz.

Run-flat lastikler kendilerinin yedeğidir: yan takviye ve ilave yanal güçlendirme sayesinde, hava basınçlarının tümünü kaybetseler bile işlevlerini gerçekleştirmeye devam ederler. Isıya dayanıklı kauçuk bileşimi, lastikte birikecek olan ek ısıya karşı koyabilir. Run-flat lastikler takılıyken, araç dengesinde belirgin bir kayıp olmadan 150 km kadar bir mesafeyi 80 km/sa’e kadar bir hızla gitmeye devam edebilirsiniz. Sadece zaman kazanmış ve stresten kurtulmuş olmakla kalmaz, aynı zamanda yedek lastik taşımak zorunda olmadığınız için depolama alanınızı arttırmış olursunuz.
Lastik basıncını kaybetmiş olarak aracınızı sürerken tüm sürücü destek sistemleri tamamen çalışır durumdadır. Opsiyonel Adaptif Sürüş sistemi, ağırlığı diğer lastiklere dağıtarak düşük basınçlı lastik üzerindeki yükü mümkün olduğunca azaltır. Run-flat lastiklerin tekerlek jantlarının, lastiğin janttan dar virajlarda bile ayrılmamasını sağlayan özel bir tasarımı vardır.
Run-flat lastikler arttırılmış güvenlik, zihin rahatlığı ve ilave iç mekân alanı sunar. Dünyadaki en büyük otomobil kulübü olan Almanya merkezli ADAC’ın, run-flat lastikleri “havalı lastiğin icadından beri lastik tasarımındaki ilk önemli devrim” olarak tanımlamasına şaşırmamak gerekir.

Kaynak

Birde forumda şöyle bir konuda geçmişti Runflat lastik mevzusu.

http://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/15067-mazda-rx-8-lastik-secimi/?page=1

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bilgilerin haricinde şöyle olumsuz yorumlar da var;
 

** Sürüş konforu( hem yol sesi hem de çukurlardaki tepkisi) normal lastiklere göre ciddi derecede kötü 

**Ağır olduğu için yakıt sorunu

**Fren mesafesi, yol tutuş konularında normal lastiklerden daha başarısız.

Aslında tam yeni mazda 3 gibi stepnesiz araçlar için mantıklı gibi gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyiymiş. Lastiğin yan duvarlarındaki özel yapı sayesinde sıfır hava basıncında bile aracın ağırlığını taşıyabilen bir sistemmiş. Kullanan hiç görmedim şahsen (henüz).

Run-Flat Tire by Bridgestone

Benim merak ettiğim, bir süre daha havasız gider deniyor. Peki ondan sonra hava basılınca standart kullanımına devam edilebiliyor mu? Yanaklardaki bu ekstra direncin, aracın konforuna ne gibi etkileri var? Bayan sürücüler lastiğin tamamen patlak olduğunu anlayabilecekler mi? :) Anlamazlarsa ve sıfır basınçla yol almaya devam edilirse lastik parçalanıyor mu, ya da standart lastikler gibi artık çöküyor mu, ne oluyor ona? :)

Devrim Babacan tarafından düzenlendi
Kafamda deli sorular...
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bilgilerin haricinde şöyle olumsuz yorumlar da var;
 

** Sürüş konforu( hem yol sesi hem de çukurlardaki tepkisi) normal lastiklere göre ciddi derecede kötü 

**Ağır olduğu için yakıt sorunu

**Fren mesafesi, yol tutuş konularında normal lastiklerden daha başarısız.

Aslında tam yeni mazda 3 gibi stepnesiz araçlar için mantıklı gibi gözüküyor.

Biliyorsunuz dilerseniz mini stepne temin edebiliyorsunuz. Şahsen Runflat olayına girmem...Zaten 18" lastikler yeterince maliyetli...Birde Runflat olunca 1 lastiğin fiyatı herhalde 750'den başlayacaktır. 4x750=3 Bin lira lastiğe veririm diyorsanız sıkıntı yok tabi..:fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Run flat lastiklerin yanakları çok güçlü olduğundan araç sertleşiyor. Jant zaten genişse gerek yok. Konforu öldürüyor.

Tabi ki artıları da var. İyi düşünmek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biliyorsunuz dilerseniz mini stepne temin edebiliyorsunuz. Şahsen Runflat olayına girmem...Zaten 18" lastikler yeterince maliyetli...Birde Runflat olunca 1 lastiğin fiyatı herhalde 750'den başlayacaktır. 4x750=3 Bin lira lastiğe veririm diyorsanız sıkıntı yok tabi..:fiuw:

Ben pirellinin runflat lastiğini 500 TL' ye buldum o yüzden düşünüyorum kaldı ki normal kışlık lastikler de 500 TL.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben pirellinin runflat lastiğini 500 TL' ye buldum o yüzden düşünüyorum kaldı ki normal kışlık lastikler de 500 TL.

Bu durumda kaçırmayın bu fırsatı, çok iyi fiyat derim.

Diğer bir alternatif önerim ise. Şu an servis kampanyası var, "16" jant alın derim. 16" lastikler fiyat olarak daha makul, 150-200 lira arası tanesini halledebilirsiniz. 

16"jant/lastiğin performansı kışın 18"'ten kat ve kat iyidir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu durumda kaçırmayın bu fırsatı, çok iyi fiyat derim.

Diğer bir alternatif önerim ise. Şu an servis kampanyası var, "16" jant alın derim. 16" lastikler fiyat olarak daha makul, 150-200 lira arası tanesini halledebilirsiniz. 

16"jant/lastiğin performansı kışın 18"'ten kat ve kat iyidir...

Bu 16 '' jant kampanyasını siz söylemiştiniz fakat biraz araştırdığımda lastik ebadını değiştirmenin bazı sıkıntılı durumlara yol açtığını okudum çok içime sinmedi bilemiyorum açıkçası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu 16 '' jant kampanyasını siz söylemiştiniz fakat biraz araştırdığımda lastik ebadını değiştirmenin bazı sıkıntılı durumlara yol açtığını okudum çok içime sinmedi bilemiyorum açıkçası.

16" ebatlara sahip Skyactiv Mazda 3'te var. Fabrika verileri doğrultusunda değişiklik yapacaksınız ki !

Aynı zamanda 18" lastikleri olup, 16" kışlık lastiğe geçen bir arkadaşımızda var forumda. Hiç bir sorun yaşamadı. Şimdi ismi aklıma gelmiyor. Bu konuyu görürse yazar zaten kendiside.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim önerim de alın 16 jantları, takın kışlıkları. İlk maliyeti biraz fazla olacaktır ama kendini amorti edecek her türlü. Ben de düşündüm kendi aracım için, 16 standart bizde. Lastikleri eskitince 17 ve bir iki tık geniş taban yapmayı düşünüyorum (yol tutuş manyağıyım :) ) Eldeki jantları da kışlıklara ayırırım. Ama lastik basınç sensörü davası can sıkıyor biraz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RunOnFlat  lastiklere çok da fazla bulaşmanızı önermiyorum arkadaşlar..

yukarıda yazdığı gibi

konfor,yakıt ve performans konularında  handikapları var. 

 

kullanışlılık olarak faydalı ama (bence) değmez.

aracımda 40 yanaklı lastik varken, sıfır hava ile,  lastikçiye sorunsuz gitmiştim.

bir kerede yanağı dipten yırtılmıştı.  yine sıfır hava ile 2 mahalle öteye gittim.  

lastiği janttan ayırmak zor.. helede 40-45 yanakları..  çünkü yanak esnemediği için  araya levye sokamıyorlar.. bi lastiğimi lastikçi sökerken yırttı... 

RoF lastiğin inik olduğunu gözle bakarak acemi biri anlayamaz.

havası olmayan RoF lastik ile gaza bastığınızda araba adeta yerinden kalkmıyor. öndeyse direksiyon dönmüyor v.s.     lastiğinizde hava olmadığını böylece gece veya karanlıkta anlayabilirsiniz. 

havasız şekilde ilerlerken deforme olmuyor. oldukça sağlam.  abartmazsanız yavaşça her yere gidebilirsiniz.  

araç yanakları çok sertleştiği için, spor süspansiyon varmış gibi daha net tepkiler veriyor. esnemesi azalıyor. rijitleşiyor.  ama her taş  , her çukur  içeride... 

 

bende mini stepne var. geçen taktım denedim. 80 km/h hızla 10 km mesafe gittim. sorun yaşamadım. 

mini stepne kullan arakdaşlar, hava basıncını kontrol etmeyi unutmayın. - 45-60 psi filan olması lazım yazar üstünde..

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...