Jump to content

Mazda 2 Motor Stop Ediyor


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar yaklaşık 40 bin km'dir kullandığım ve pek memnun olduğum hiç ama hiç arıza çıkarmayan  arabam son iki gündür  üç dört defa " kalkışta acemilerin stop ettirmesi tarzı" stop etti. o ara sanırım  bi iki de normal gidişte motor kesilip geldi gibi .  şahsen yaklaşık 20 yıldır araba kullanıyorum herhalde bi 500 bin km üzeri tecrübem var ama bunlar bana ilk defa oluyor. üstelik yeni kullandığım bi araç da değil hani arabayı tanımazsın falan olur öyle de bu öyle değil, dediğim gibi yaklaşık bir buçuk yılda 40 bin km kullandığım bi araç. 

bu arada öyle anormal bi titreme vs de yok. anormal bir sinyal de almadım.

sorun tam olarak şu; sadece kalkışta motor, gaz debriyaj dengesi tamamlanmadan hemen bırakıyor kendini. hani bildiğiniz tam acemi stop işi.

bu arada araba yaptığım bi kaza nedeniyle 10 gündür servisteydi.  eleman benzinlikten çıkıp yolda geçen biri var mı diye bakmadan benim sol arka kapı ve çamurluğa vurmuştu.  araba taksiden mi çıkmış plaka ve sigortada sorun mu ne varmış yüzde yüz haklı olduğum kazada karar çok geç çıktı. sigorta şirketi zorluk çıkardı falan ama halledildi. sonradan şase numarası vs tuttuğu için bilmem ne komisyonundan haklı olduğum anlaşıldı da  arabayı servise verebildim. ama arabanın aküsü biraz zayıftı ve ben uyarmayı unuttum. muhtemelen aküyü serviste çalışırken bitirdiler çünkü radyo kanallarım gitmiş lpg  göstergesi ara ara çalışıp ara ara çalışmıyordu. kaporta sorunu olduğu halde akü ile bayağı uğraşılmıştı çünkü tozu vs alınmıştı.  radyoda  sanki arada kesilme teklemeler oluyordu falan derken bu noktaya geldik. artık lpg ayarı mı bozuldu ne olduysa orada oldu galiba. 

 

bu hususta bir bilgisi olan var mı? normal rölanti devri 800-900 arası. ayağımı debriyajdan makul çekip gaza basmadan stop ediyor. 

bu arada baskı balata değişmesi lazım ama idare eder demişlerdi daha 20 bin km önce.. acaba onunla ilgili bir sorun olabilir mi? ama araba hala 5. viteste 3 bin devir olmadan 100'ü görüyor yani eski kullanımımla bir farkı yok.. araba gaz yiyip gitmiyor değil yani..

özetle demem o ki motorun daha bismillah gaz debriyaj dengesşi kurulurken stop etmesi. 

sorum biraz da şu;

lpg taktırdığım yere mi gideyim uzundur görmediğim ustama mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Krank pozisyon sensörü arızası olabilir. Akü zayıf olabilir. LPG enjektöründen biri bozuk olabilir. Subap yakmış da olma ihtimali yüksek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi biraz acemice öneri olacak ama benzinde kullanmayı hiç denedin mi? LPG kaynaklı olup, olmadığını öğrenmek için. :-

bugün benzinde deneyeyim hocam..

Krank pozisyon sensörü arızası olabilir. Akü zayıf olabilir. LPG enjektöründen biri bozuk olabilir. Subap yakmış da olma ihtimali yüksek.

bunlardan tek bildiğim akünün ziyadesi ile zayıf olduğu.. tekrar ederse bi göstereyim ustaya. ama lpg taktırdığım yere mi yoksa ustaya mı onu bilemedim..

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç rölanti ve LPG'de, rölanti ve benzinde stop ediyor mu ? Eğer etmiyorsa o zaman motor ile ilgili bir problemi devre dışı bırakmış oluruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer motor lpg den dolayı fakir karışıma alıştıysa, rölantide yeterli miktarda yakıt gelmediğinden torku düşürüyor olabilir. 

En garantisi önce akü resetleyip ardından bir süre benzinde kullanmak. Buna rağmen sorun devam ediyorsa baskı balata ya da ateşleme sisteminde sorun aranır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç rölanti ve LPG'de, rölanti ve benzinde stop ediyor mu ? Eğer etmiyorsa o zaman motor ile ilgili bir problemi devre dışı bırakmış oluruz.

durduk yere stop etmiyor hocam. hani hafif yokuşlu kalkışlarda gazı az verince stop etmişti üç dört defa. bugün bi 50 km civarı şehir içi kullandım benzinde araba sanki biraz kendine geldi. bi iki lpg ve benzinde benzeri sürüş tarzıyla denememe rağmen stop etmedi. şu an bi sorun yok gibi. lpg de arabada çok inceden bi titreme var gibiydi şimdi o da geçmiş gibi anlamadım gitti. biraz benzinde kullanmak resmen tamir gibi geldi

Eğer motor lpg den dolayı fakir karışıma alıştıysa, rölantide yeterli miktarda yakıt gelmediğinden torku düşürüyor olabilir. 

En garantisi önce akü resetleyip ardından bir süre benzinde kullanmak. Buna rağmen sorun devam ediyorsa baskı balata ya da ateşleme sisteminde sorun aranır.

hocam b reseteme işi nasıl yapılıyor bilmiyorum aa dediği gibibenzindeir süre kullanmak ihi geldi arabaya resmen. normalde motor gaz debriyaj dengesinde stop etmemek için direnirken bunda bi kaç defa pıt diye bıraktı kendini.  tam da tork düşüklüğü dolayısıyla stop ediyordu çok belli. bi de bunun gaz debriyaj aralığı çok kısa bundan bi iki defa şijayette bulunmuştum. sonra ustaya gittiğimde baskı balatanın sorunlu olnadığını kavrama aralığının kısa olduğunu söylemişti. deneme sürüşünde de 5. viteste  3 bin devirde araba 110 yapıyor bunda sorun yok demişti. şimdi hala öyle.

ama bu son dönmlerde yokuşlarda el freni ile kalkmayı sıklaştırdım bayağı. bunun bir sonucu da olabilir belki bilemedim.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gaz ayarını yolda iyi bir ustaya yaptırın o halde. Aküyü resetleyin araç kendine gelecektir ama bu yöntem geçici bir yöntemdir.

Akü kutup başını söküp kontak açıkken selektör yapıp birkaç kez freni pompalayın ardından da kutup başını tekrardan takın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Gaz ayarını yolda iyi bir ustaya yaptırın o halde. Aküyü resetleyin araç kendine gelecektir ama bu yöntem geçici bir yöntemdir.

Akü kutup başını söküp kontak açıkken selektör yapıp birkaç kez freni pompalayın ardından da kutup başını tekrardan takın. 

çok teşekkürler hocam. ekseriyet böyle şeylere cesaret edemem ama deneyecem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...