Jump to content

Mazda CX-3 Kullanıcı Yorumları


morybaba
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

@Mücahit Abi, Allah gönlüne göre versin , inşallah Mazda CX-3 alman nasip olur. Bu konuyu görmüşsündür diye düşünüyorum ama yine de görmediysen gerçek kullanıcı yorumları karar vermende yardımcı olabilir diye düşünüyıorum ;) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhaba. Kar performansı ile ilgili bir kaç gözlemimi anlatmak istedim. Öncelikle 0 dunlop ağır kış lastiği sınıfına girebilecek lastik kullandığımı belirtmek isterim. Dunlop bayilerinde hali hazırda kış lastiği olarak bunlar satılmakta. 

Aracı 30 cm karda sürme fırsatım oldu. Bu yükseklikte bayır, bayırda viraj, bayırda durma kalkmada her hangi bir zorluk yaşamadım. Araç karı süpürüyordu. Aşağı yukarı araç yanlarındaki siyah plastik çerçeve üst sınırından itibaren süpürme yaptı. takozlama olmadı veya araç buna müsaade etmedi. Patinaja dahi hiç düşmedi.

Daha sonra tamamen beyaz örtü ile kaplı buzlu zeminde hatrı sayılır bayırlarda da denemelerim oldu. Bunlarda da hiç bir sorun yaşamadım.  Ciddi bir Patinaja düştüğünü dahi görmedim. Tabi  buzlu zeminde viraja sert girdiğinizde savurma olmadı diyemem ama bunun AWD performansı ile bir alakası yoktu.

22 Ocak karında (olursa) foto paylaşacağım.

En büyük eksiklik araçta AWD devreye girdiğinde her hangi bir uyarı almıyor oluşunuz. 

Selamlar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, emekli :

özetle verdiğiniz paraya değiyor dimi

Bu Fiyata 0 olarak alabileceğiniz ,dizel , otomatik, awd başka araç var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.01.2016 at 19:45, mehmete :

Merhaba. Kar performansı ile ilgili bir kaç gözlemimi anlatmak istedim. Öncelikle 0 dunlop ağır kış lastiği sınıfına girebilecek lastik kullandığımı belirtmek isterim. Dunlop bayilerinde hali hazırda kış lastiği olarak bunlar satılmakta. 

Aracı 30 cm karda sürme fırsatım oldu. Bu yükseklikte bayır, bayırda viraj, bayırda durma kalkmada her hangi bir zorluk yaşamadım. Araç karı süpürüyordu. Aşağı yukarı araç yanlarındaki siyah plastik çerçeve üst sınırından itibaren süpürme yaptı. takozlama olmadı veya araç buna müsaade etmedi. Patinaja dahi hiç düşmedi.

Daha sonra tamamen beyaz örtü ile kaplı buzlu zeminde hatrı sayılır bayırlarda da denemelerim oldu. Bunlarda da hiç bir sorun yaşamadım.  Ciddi bir Patinaja düştüğünü dahi görmedim. Tabi  buzlu zeminde viraja sert girdiğinizde savurma olmadı diyemem ama bunun AWD performansı ile bir alakası yoktu.

22 Ocak karında (olursa) foto paylaşacağım.

En büyük eksiklik araçta AWD devreye girdiğinde her hangi bir uyarı almıyor oluşunuz. 

Selamlar

foto değilde birde video olsaymış süper olurmuş neyse fotoları bekliyoruz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...
10.01.2016 at 21:41, emekli :
özetle verdiğiniz paraya değiyor dimi

 

Değer güzel abim :) ihtiyaçlarınıza uygun olması önemli . Evli üç çocuklu Adama gitmez.

Son 1000km, 600'ü şehir içi, 400'ü fırtınalı, seri kullanımlı Eskişehir-Bursa . Ortalama 7.5lt :) kışın en sert olduğu zamanlar, ortalama hız 30 [emoji12] gayet uygun geldi

. 253072092997f373928e5330781790d3.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu cx-3 ile ilgili fikirlerimi aktarayım; 

aracı şahsen çok beğeniyorum, bu segmentte bir araç için de ilk tercihim olur. hele ki power sense sürme de içinde yat bi donanimla geliyor ki sorma...

neyse efenim, bugün ablam mazda bayiden aradı beyaz bir cx-3 dizel power sense için. eğer al dersen alalım son olarak ne diyorsun dedi. daha once de kendisiyle en son mondeo test sürüşü yapmıştık.  eğer mondeo ile bunun arasında kaldıysanız mondeo alın dedim. mondeo da titanium+tekno paket.. bu da  ford için  power sense'ye denk gelen paket.

vazgeçirme nedenime gelince halihazırda iki çocuk sahibi olup üçüncüsü de hayırlısıyla yolda olan bir aile için bence küçük bir otomobil. kendileri de arabaya aşık olmuşlar ama bagaj çok küçük diye tereddüt ediyorlar. o yüzden bu araçtan vazgeçildi ne yazık ki. halbüse alsalar binecem sırtına vuracam kırbacı vuracam kırbacı. 

şu mazda 6'yı 1.5 dizel aynı motorla optimize ederek getirseler de passat'lara mondeo'lara mecbur kalmasa insanlar.. vergi düzeni ya da soygunu malum. yapacak bir şey yok gibi.. yoksa dizel bir mazda 6 dururken kim ... mondeo'yu.

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Vergi sisteminin değişmesine karşıyım. Kimseye güvenilmez en son vosv skandalını unutmadınız sanırım. bence şu anki MTV vergi sistemi ideal. Pahalı ve yeni arabaya binen daha çok vergi ödmeeli doğrusu bu lakin ÖTV oranlarına bir ayar verilebilir. Vermeslerde olur millet cayır cayır sıfır araba alıyor. 150 binlik arabalar yok satıyor , sıraya giriyorlar. Demekki milletin parası çok o halde o arabaları alamayanlarda bu vergiler ile hizmet alsınlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

vergi sisteminin değişmesine karşı değilim ve tamamen destekliyorum. vW skandalı toplumda hep yanlış biliniyor. önyargılar üzerinden gidiliyor.

bir skandal var deniyorsa öncelikle motor terminolojisinin ne olduğunu da bilmek gerek.

dizel motor ile benzinli motorlar arasında farklı emisyon değerleri vardır.

emisyona bazlı vergilendirme de avrupa ile amerika farklı işlemler yapar.

en basit şekilde açıklayım.

avrupa da emisyona bazlı vergilendirmede egsoz dan çıkan karbonmonoksit ölçülür. bu yüzden dizel motorlar da vergilendirme benzinli motorlara göre daha düşüktür çünkü benzin yapısı itibarı ile daha fazla karbonmonoksit üretir. ( amerikada ki 2000hp li kamyonetlerin siyah dumanına selam olsun ) 

ancak egsoz dan çıkan tek gaz karbonmonoksit değil. Nitrojen Oksit yani NOx gazı salınımı da vardır ve bu dizel motorlarda daha fazla salınır. yani aslında dizel ile benzinli motor arasında salınan gazların farklı emisyon değerleri karşılaştırması vardır. birinde az olan diğerinde fazla gibi.

amerika da avrupanın aksine emisyon da karbonmonoksit değerine bakılmaz ( tekrar selam olsun benzinli hayvan kamyonetlere ). çünkü eğer bakılsaydı o kocaman ve 8 litrelik kamyonetler veya araçların trafiğe çıkması yasaklanmak zorunda kalınırdı. 

Bu yüzden amerika da NOx gazı emisyonuna bakılır. Ehh dizel motorlar yapısı gereği zaten doğal olarak NOx gazına takılacağı için VW bir trick geliştirerek bu gazın salınımını düşük göstermiş. Bunu da farkeden amerika cezayı basmış. VW nin yaptığı doğru demiyorum ancak amerika da dizel motor konusunda iddialı olabilen başka üretici de yok. Eğer amerikan pazarında satış yapmak istiyorsanız ya Dizel motor sokmayacaksınız yada bu tarz bir trick yapacaksınız. VW de ikincisini tercih etmiş.

doğru veya yanlışlığı tartışılır ancak Amerikanın yaptığı biraz siyasal değerlere de takılıyor. Diğer üreticiler masum değiller. Fiat da ya da PSA grubunun dizellerinde de aynı durum var. ancak onlar Amerika pazarında görünmediklerinden bu tarz bir hileye gerek duymadılar. Eğer bu pazarda satış yapmak isteselerdi mecburen aynı emisyon değerleri ile oynamak zorundalardı. Başka türlü düzeli amerikaya sokamazlar. 

Aynı şekilde Avrupada amerikan araçlarına kök söktürür yasalar. O yüzden rahat rahat top koşturamazlar burada. Amerikanın eline de bu tarz bir koz çıkınca değerlendirerek VW ye dava açıyor bir nevi misilleme.
kaçınız şu gerçek skandalı duydu acaba?

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_ignition_switch_scandal

GM ürettiği araçlar da hareket halinde  marş motoru duruyor. Marş motoru durunca hidrolik direksiyon kilitleniyor. Airbag çalışmıyor. Bu skandal yüzünden amerika da 124 kişi ölüyor. Amerikan hükümeti GM alehine herhangi bir yaptırımda bulunmuyor ve konu kapanıyor. Eğer gerçek bir skandal istiyorsanız buna bakacaksınız.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya başımıza milletini seven bir adam lazım o kadar. Aracın kdv dahil fiyatına göre vergilendirme koy, hem vatandaş kazansın hem sen kazan. BMW 7.30'de 2.0 motor koymuşlar :) mazda 6 ile aynı vergiyi veriyor bu araç ve 600bin tl . Motor hacmine göre de alsan, emisyona göre de alsan açık kapı arayacak millet (bir ara navarra peşinde gezdiler, sokaklara sığmadılar). Ama fiyata göre alırsan, otomobil satıcılarını sınırı aşmamaya teşvik edeceksin, cari açığın da azalacak. Size ilginç bir örnek vereyim.

E 180 EditionE Benzin 1.595 cm3 156hp  7G-TRONIC 116.306 TL vergisiz fiyatı. 200.000TL Anahtar teslim

E 250 EditionE Benzin 1.991 cm3 211hp  7G-TRONIC 109.545 TL vergisiz fiyatı. 247.500TL Anahtar teslim

E 250 BlueTEC  Dizel  2.143 cm3 204hp  7G-TRONIC 108.959 TL vergisiz fiyatı. 317.600 TL Anahtar teslim

Gördüğünüz üzere 2.0 motor daha ucuz, 2.2 motor ise en ucuzu :D 

Üç araçtan da Mercedes kazanıyor. Ama daha fazla kar etmek için alt kasaları öyle dandik üretiyorlar ki o paralara yazıktır.Mercedes'in baz modellerini alanlar sadece logo alıyor :) bu lüks tüm markalar için geçerli.1.6 motor ile 2.2 motoru aynı fiyata satıyor adam. Maaliyet farkı olmaması mümkün mü? Bir de 2.2 dizel AWD. 200bin verdiğin arabayla, atıyorum 50bin verdiğin araç da aynı vergiyi ödüyor. Bence emisyon gibi değerler MTV'yi etkilese, satışta baz fiyat dikkate alınsa daha adil olur ama Adalet gibi bir lüksümüz yok sanırım. Vergi tartışması bitmez. 

* bu mesajlar başka konuya taşınabilir. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, jackjoker :

vergi sisteminin değişmesine karşı değilim ve tamamen destekliyorum. vW skandalı toplumda hep yanlış biliniyor. önyargılar üzerinden gidiliyor.

bir skandal var deniyorsa öncelikle motor terminolojisinin ne olduğunu da bilmek gerek.

dizel motor ile benzinli motorlar arasında farklı emisyon değerleri vardır.

emisyona bazlı vergilendirme de avrupa ile amerika farklı işlemler yapar.

en basit şekilde açıklayım.

avrupa da emisyona bazlı vergilendirmede egsoz dan çıkan karbonmonoksit ölçülür. bu yüzden dizel motorlar da vergilendirme benzinli motorlara göre daha düşüktür çünkü benzin yapısı itibarı ile daha fazla karbonmonoksit üretir. ( amerikada ki 2000hp li kamyonetlerin siyah dumanına selam olsun ) 

ancak egsoz dan çıkan tek gaz karbonmonoksit değil. Nitrojen Oksit yani NOx gazı salınımı da vardır ve bu dizel motorlarda daha fazla salınır. yani aslında dizel ile benzinli motor arasında salınan gazların farklı emisyon değerleri karşılaştırması vardır. birinde az olan diğerinde fazla gibi.

amerika da avrupanın aksine emisyon da karbonmonoksit değerine bakılmaz ( tekrar selam olsun benzinli hayvan kamyonetlere ). çünkü eğer bakılsaydı o kocaman ve 8 litrelik kamyonetler veya araçların trafiğe çıkması yasaklanmak zorunda kalınırdı. 

Bu yüzden amerika da NOx gazı emisyonuna bakılır. Ehh dizel motorlar yapısı gereği zaten doğal olarak NOx gazına takılacağı için VW bir trick geliştirerek bu gazın salınımını düşük göstermiş. Bunu da farkeden amerika cezayı basmış. VW nin yaptığı doğru demiyorum ancak amerika da dizel motor konusunda iddialı olabilen başka üretici de yok. Eğer amerikan pazarında satış yapmak istiyorsanız ya Dizel motor sokmayacaksınız yada bu tarz bir trick yapacaksınız. VW de ikincisini tercih etmiş.

doğru veya yanlışlığı tartışılır ancak Amerikanın yaptığı biraz siyasal değerlere de takılıyor. Diğer üreticiler masum değiller. Fiat da ya da PSA grubunun dizellerinde de aynı durum var. ancak onlar Amerika pazarında görünmediklerinden bu tarz bir hileye gerek duymadılar. Eğer bu pazarda satış yapmak isteselerdi mecburen aynı emisyon değerleri ile oynamak zorundalardı. Başka türlü düzeli amerikaya sokamazlar. 

Aynı şekilde Avrupada amerikan araçlarına kök söktürür yasalar. O yüzden rahat rahat top koşturamazlar burada. Amerikanın eline de bu tarz bir koz çıkınca değerlendirerek VW ye dava açıyor bir nevi misilleme.
kaçınız şu gerçek skandalı duydu acaba?

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_ignition_switch_scandal

GM ürettiği araçlar da hareket halinde  marş motoru duruyor. Marş motoru durunca hidrolik direksiyon kilitleniyor. Airbag çalışmıyor. Bu skandal yüzünden amerika da 124 kişi ölüyor. Amerikan hükümeti GM alehine herhangi bir yaptırımda bulunmuyor ve konu kapanıyor. Eğer gerçek bir skandal istiyorsanız buna bakacaksınız.

 

Başka türlü Amerika pazarına giremezlerdi tespitine katılmıyorum; çünkü Volswagen'in geliştirdi diye bahsettiğiniz uyanıklık aslında VW CEO'sunun bir tercihi. Böyle bir tercih yapmak yerine biraz daha maliyetli yolu seçerek aynı hileye gerek kalmadan gerekli şartları karşılayabilirlerdi. Araçları geri çağırıp takacakları parça maliyetini, hile yapmadan önce göze alsaydılar böyle bir durum söz konusu olmayacaktı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlız anlanılan bir konu var.

zaten vergilendirmede iki kriter var, yaş ve motor hacmi, 

her halukarda yeni aracı olan yüksek vergi ödeyecek, biz hacim kızmı yerine emisyon gelsin diyoruz, burda yanlış olan nedir ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, kemal87 :

Başka türlü Amerika pazarına giremezlerdi tespitine katılmıyorum; çünkü Volswagen'in geliştirdi diye bahsettiğiniz uyanıklık aslında VW CEO'sunun bir tercihi. Böyle bir tercih yapmak yerine biraz daha maliyetli yolu seçerek aynı hileye gerek kalmadan gerekli şartları karşılayabilirlerdi. Araçları geri çağırıp takacakları parça maliyetini, hile yapmadan önce göze alsaydılar böyle bir durum söz konusu olmayacaktı.

yanlış.

hemen hemen herkes atlıyor bazı konuları. dizel motor da bu tarz bir hile yapmadan NOx salınımını yokmuş ya da az mış gibi göstermenin yolu yok. dizel motor da nitrojen oksit salınımını engelleyemezsiniz. her dizel de bu salınım var. hatta çoğu markada bunun farkında. ancak kimsenin işine gelmez bu durumdan bahsetmek. VW dizel motor olarak amerikan piyasasına girmek isterse mecburdu bu tarz bir hile yapmaya. daha bilinmeyen çok konu var. ancak abartılacak mevzu değil bu GM nin yaptığının yanında. 

Amerika sadece avrupa ya misilleme yapmak istedi bunu da başardı. 

aynı olayı avrupa yıllardır amerikan araçlarına yapıyor çünkü. 

daha Toyotonın fren pedalında ki skandaldan bahsetmiyorum bile. orada da ölümlü çok kaza olmuştu. ama bir çoğunuz bilmez, duymamıştır.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@jackjoker arkadaşımıza katılıyorum. Amerika'da dizel motor satmak zor iş. O yazılımı kullanmasalardı, Mazda'nın dizel CX-5'ini satamadığı gibi onlar da satamayacaklardı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, Mehmet Özdemir :

@jackjoker arkadaşımıza katılıyorum. Amerika'da dizel motor satmak zor iş. O yazılımı kullanmasalardı, Mazda'nın dizel CX-5'ini satamadığı gibi onlar da satamayacaklardı. 

http://www.forbes.com/sites/dalebuss/2014/01/09/skyactiv-d-delay-may-reflect-mazda-tack-on-nox-emissions/#6f4958463260

Mazda üç kağıt yapmak yerine dizeli geciktirmeyi tercih etti. vosvosu batıran aç gözlülüğü. 

Temiz dizel diye yapılan tüm yaygaralar şu haliyle amerika için boş görünüyor :) 

http://www.nextgreencar.com/view-car/58571/mazda-mazda3-fastback-1.5-se-105ps-skyactiv-d-diesel-manual-6-speed/

güzel veriler var. 2.2 motor daha iyi duruyor :) arada 0.1 lt tüketim farkı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zaten dizel motor da NOx değerlerini optimum değerlerine sokmanın yolu filtre olayını uç noktalara taşımaktan geçiyor. ancak bu motorun verimliliğini etkileyeceği için üreticiler bu yola gitmek istemiyorlar. amerikada dizel motor satılmamasının sebebi bu. VW şansını hlle yaparak yaratmak istedi. onu da başaramadı.

avrupa emisyon ölçümlerinde NOx'a bakılmadığından burada bu tarz bir işlemden geçen motorlar bulunmuyor. halbu ki NOx ölçümleri de emisyon değerlerine dahil edilse hiç bir dizel satılamaz :) amerikada ki durum bu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, jackjoker :

yanlış.

hemen hemen herkes atlıyor bazı konuları. dizel motor da bu tarz bir hile yapmadan NOx salınımını yokmuş ya da az mış gibi göstermenin yolu yok. dizel motor da nitrojen oksit salınımını engelleyemezsiniz. her dizel de bu salınım var. hatta çoğu markada bunun farkında. ancak kimsenin işine gelmez bu durumdan bahsetmek. VW dizel motor olarak amerikan piyasasına girmek isterse mecburdu bu tarz bir hile yapmaya. daha bilinmeyen çok konu var. ancak abartılacak mevzu değil bu GM nin yaptığının yanında. 

Amerika sadece avrupa ya misilleme yapmak istedi bunu da başardı. 

aynı olayı avrupa yıllardır amerikan araçlarına yapıyor çünkü. 

daha Toyotonın fren pedalında ki skandaldan bahsetmiyorum bile. orada da ölümlü çok kaza olmuştu. ama bir çoğunuz bilmez, duymamıştır.

 

Yanlış. olan nedir anlayamadım?  Dizel motorda hile yapmadan standardın belirlediği nox salınımına ulaşmanın yolu var ve Volkswagen'de bunu biliyor. Nitekim problemli olan EA189 motor yerine üre püskürtmeli katalitik konvektör kullanan ea288 kodlu motorda bu problem ortadan kalkmış durumda. Yani hile yapmadan!!! Peki VW neden bu güncellemeyi zamanında yapmadı? Neden EA288 kodlu motoru zamanında piyasaya sürmedi? Nedeni çok basit 50$ * 11 milyon araç  = 550 milyon dolar. Tamamen duygusal yani. Otomotiv tarihininde daha büyük hataların yapılmış olması bunu hoş görmemizi sağlamaz. 

Dip not: GM'in onlarca insanın ölümüne sebep olan hatasından da, toyata'nınhatasından da haberim vardı bu konu konuşulmadan önce.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, kemal87 :

Yanlış. olan nedir anlayamadım?  Dizel motorda hile yapmadan standardın belirlediği nox salınımına ulaşmanın yolu var ve Volkswagen'de bunu biliyor. Nitekim problemli olan EA189 motor yerine üre püskürtmeli katalitik konvektör kullanan ea288 kodlu motorda bu problem ortadan kalkmış durumda. Yani hile yapmadan!!! Peki VW neden bu güncellemeyi zamanında yapmadı? Neden EA288 kodlu motoru zamanında piyasaya sürmedi? Nedeni çok basit 50$ * 11 milyon araç  = 550 milyon dolar. Tamamen duygusal yani. Otomotiv tarihininde daha büyük hataların yapılmış olması bunu hoş görmemizi sağlamaz. 

Dip not: GM'in onlarca insanın ölümüne sebep olan hatasından da, toyata'nınhatasından da haberim vardı bu konu konuşulmadan önce.

önce bi sakin ol :) bu kadar heyecanlı olma :) normal tartışmak sana uygun değil sanırım. 

hilesiz yöntem var ama aracın mevcut motor verimliliğini de dibe vuran bir yöntem bu. zaten bahsetmiştim :) adı geçen revizyon da bu şekilde yapıldı. ama sen amerikalılara bu revizyonlu motoru o iddia ettikleri verimlilik standartları altında yutturamazsın. kimse zayıf motor tercih etmiyor amerikada. yutturamadığı için revizyon yerine hile yapmayı tercih etti. bu kadar basit.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...