Jump to content

Mazda CX-3 Kullanıcı Yorumları


morybaba
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir saat önce, Burak :

Yüke göre değişir o Fotim, bence 36-38 fazla o araba için 

O etiketin bir fotoğrafını koyabilir misiniz ?

38'de araç Redbul içip kanatlanmış gibi oluyor. :D

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 30 kullaniyorum, gayet rahat. Fabrika cikisi 38 idi. Her basinci denedim, 16 inclerde 34 olabilir belki ama 18lerde 30 veya 32 en uygunu bence.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüke göre değişir o Fotim, bence 36-38 fazla o araba için 

O etiketin bir fotoğrafını koyabilir misiniz ?

8c7ad719e160e496d8788e046f42a9bb.jpg

3 kişi icin önerilen 36 . Hadi ben genelde yalnızım 34 olsun. Daha aşağısında fazla yakar, yukarısında zıplar :) 18" için bu değerler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, Servet :

Arka yüklü 51!! Yok artık

Etiketteki yanak yüksekliği 50 olunca ve 75 kilogramdan 5 kişi eder 375 kg. 50-75 kg bagaj yükü eder 425-450 kg. 50 yanak lastiğe bu yükü koyarsan ve hava basıncını 35 psi yaparsan aracın jant üzerinde gezmesi muhtemel . lastiğin balon yapması kaçınılmaz, özellikle bizim ülkemizdeki korkunç yollarda.  Aslında bizim ülkemizde düşük yanak çok riskli, ben olsam daha yüksek yanak daha az hava daha fazla konfor, uygun sürat derim. Alternatif lastik seçeneklerini değerlendirmek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 yanak 18 inç janta arkalar 30 psi, 4 kişi+bagaj düşük ve riskli. Tabi bu kişiler yetişkin iseler. Aslında ortalama 34-34 olabilir, cx 3'ler sanırım 1200-1250 kg arasında, bizim kullandığımız mazda 3 benzinli araç lpg dahil 1400 kg. lastikler 60 yanak, 16 inç, öneri 32+32 bu bile sert geliyor, 30+30 yaptığımda konfor kesinlikle artıyor. ama uzun yol için, 32+32 lastik basınçlarını yük olursa 32+34 kadar çıkıyorum. Konfordan taviz, güvenli yol tutuş mantığı. Sıfır asvaltda sorun olmuyor, sorun kaplama ve bol yamalı, çukurlu, dalgalı yollar. Japonlar her ülkeyi kendi ülkeleri gibi, taa köy ve mezra yolları gibi sadece depremlerin bozduğu yol gibi beton asvalt sanıyorlar, daha doğrusu bu aracı bu ülkeler alsın diyor. Cx3 aslında şehir suv'u, arazi aracı özelliği bu segmentte her markada zayıf, onun için lastik çapı daha çok görsellik ön planda tutularak uygulanmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastik basıncının ,  lastik yanak kalınlığı ile olan ilgisini açıklayabilir misiniz. 

 

Not : 205 / 55 / R16   nın yanak genişliği    245 / 45 / R18 ile  hatta  315 / 35 / R20 ile  aynıdır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, zealot :

lastik basıncının ,  lastik yanak kalınlığı ile olan ilgisini açıklayabilir misiniz. 

 

Not : 205 / 55 / R16   nın yanak genişliği    245 / 45 / R18 ile  hatta  315 / 35 / R20 ile  aynıdır. 

verdiğiniz örneklerdeki lastik yanak yüksekliği doğru aynıdır. Hatta 205/55 diğerleriden 0,27 mm daha yüksektir, gerçi fark etmez okadar. bu lastiklerin genel olarak yanak yüksekliği düşüktür. taban genişliği fazladır. doğal olarak düşük hava (fazla düşük hava) en önce lastiğin janttan çıkma riskini arttırır (tüm ebat lastikler için geçerlidir). Örneğin bizim araçların 205/60 olan ölçüleride yanak yüksekliği 12 cm. dir. bu bile konforu belirgin arttırır. Yanak yüksekliği düşük olan lastiklerdeki esneme payı daha az olması gerekir, yoksa sorunlu yollarda jant ile lastik tabanı birbirine çok yaklaşır, sorun ozaman başlar, lastikte yanak ezilmesi, balon veya yanak yarılması denilen olayla karşılaşma durumu söz konusudur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kıymetli açıklamalarınız için teşekkür ederim.  

bende bir kaç cümle ile fikirlerimi paylaşayım. 

aracımız ilerken , dönen lastikte , üreticilerin istediği bir yere basma alanı vardır.  bu 205 mm lastik genişliği ve araç ön/arka doğrultusunda atıyorum 30-40 mm lik bir şekilde  lastiğin altının düzleşmesini isterler.  lastik tam bir çember şeklinde olup , asfalta teğet olursa.. zannederim ki tutunma çok zayıf olacaktır.  şimdi bu 30-40 mm lik yüzeyin siz gaza bastığınızda (önden çekişli için)   10-20 mm e kadar düştüğünü  ve fren yaptığınızda da (50-60mm) e kadar arttığını düşünürsek  bizim lastiğimizin yere basan alanını çeşitli senaryolar için hesaplamış olabilirz. (rakamları örnek olarak verdim ama çok da aşırı değiller. )

örneğin dönen bir tekerleğin, dönme anında, düz bir şekilde  205 mm genişliğinde ve 40mm boyunda yere  basması gerektiğini hesaplarsak  bu yere basan alanı 8200 mm2 yapar.    Neden bunu hesapladığıma da gelirsek 

32 Psi basınç  = 0,22 Newton /mm2   ye eşittir.

basınç = kuvvet / alan    olduğundan dolayı.

0,22 = F'toplam / 8200      

F'toplam = 1804 Newton yapar. 

Bu "F kuvveti "de  "aracınızın ağırlığı  - Lastik yanaklarının şekil değiştirmeye karşı direnme kuvveti" diyebiliriz.

devam edelim

1804 Newton = 184 kg tekerlek başı ağırlık yapar.   lastiğin yanaklarınında kendi kendine 50 kg taşıyabildiğini düşünürsek

her bir tekerlek  234 kg ağırlığı (936kg araç ağırlığı)  32psi basınçta,  yere 4cm basacak şekilde taşıyabilir.    

tabi ben buradaki  yere basan alanı ve lastiğin taşıyacağı ağırlığı afaki olarak söyledim ama   en basitinden  hesap bu şekilde yapılabilir. 

temelde araç lastik basıncını etkileyen en önemli faktör  buradan da görebileceğiniz gibi  araç ağırlığı , ve taban genişliğidir.    

siz iç ve dış kuvvetleri dengelediğiniz takdirde yanaklardaki esneme aynı olacaktır. 

araç üreticilerinin de boş iken bu kadar, dolu iken şu kadar hava basın demesinin sebebi ağırlıktır.  

 

ekte w212 kasa mercedes E serisinin kapı içi lastik basınç değerlerini koyuruoum.  

iç güdüsel olarak ince yanakla daha çok hava basmamız gerektiğini düşünsek te ; görebileceğiniz gibi 18"  jant  yani ince yanak lastikle   lastik basınçlarını azaltmışlar.    

özetlersek , bu hesaplamalar bizim geleneksel düşüncelerimizden biraz daha farklı yapılıyor. 

saygılar sunuyorum

 

 

 

img4e6ecb1c29781.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yani sonuç kaç yapalım ön ve arkayı

34/34 ideal gibi. Ben 36 yapıyorum çünkü araca ne Zaman kaç kişinin bineceği belli olmuyor :) her binen icin hava basamayacağıma göre 36 kalsın lastiğin ömründen de yemeyeyim, sağlıksız olmasın diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zealot kardeşim; verdiğiniz değerli teknik bilgiler için teşekkür ederim, bu bilgiler tartışmasız doğru, yalnız bizim formda paylaştığımız, düşük basınç olayı idi. Lastiğin düşük basınçla kullanımında nelerle karşılaştığımız internet sitelerdinde mevcut, düşük basınç, konforlu kullanım isteyen arkadaşlar bu sitelerden, özellikle lastik üreticileri sitelerini inceleyebilirler. Ben ünlü bir lastik üreticisinin tablosunu buldum ve yayınlıyorum.

otomobil-lastik-basinci-ne-kadar-olmali.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tabloya göre   tüm ebatlarda neredeyse aynı basınç ı kullanmışlar. 

175/70 r14 ve 205 / 50 r16  ciddi yanak farkına rağmen aynı basınç değerlerinde. 

 

sadece 1200 (ze12 xe)  motorda görebilceğiniz gibi ön tekerlere  biraz daha az basınç tavsiye etmişler. bu da küçük motorun  hafif olması ile ilgili.  

bu tablo da sanrım opel corsaya ait.

 

benim yukarıda anlatmaya çalıştığım, aracınızın lastiklerini kesinlikle düşük basınçta kullanmanız yönünde değil.  sadece 1300 kg lık bir cx-3 ün lastik basıncının 34-30 olabileceği yönünde..  

bu basınç düşük değil. benim aracım 1450kg ve 32-32 öneriliyor. lastik yanaklarımız da aynı.  lastik ebatları da benzer. 

keza rx8 'de de yanaklar ince ve basınç yine 32 civarlarında idi..   

tekrar corsa nın tablosuna bakarak  ince yanaklı 205/50 r16 için arkaya 27psi basmışlar..  yani bu basınç göze çok düşük gelsede..  "düşük değil" çünkü "araç hafif"  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Test Günlüğü'nün ilk aracı olan Mazda CX-3 ile ilgili izlenimlerimize ve videomuza aşağıdaki linkten erişebilir, sizler de Mazda CX-3 ile ilgili yorum ve değerlendirmelerinizi bırakabilirsiniz ;

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
3 saat önce, mazdago :

Ben hepsini 33 yaptım hava ile ilgisi yok ama ilk defa 3.9 litre gibi bir yakıt sarfiyatı yakaladim bugun:ohmy:

Aracınızın markasını ve lastiklerinizin değerlerini bilmiyorum ama şöyle bir gerçek var;Lastik basıncı arttıkça Lastiğin yuvarlanma direnci dolayısı ile yakır safiyatı düşer ama buna ters orantılı olarakta yola tutunma zayıflar.Buda fren ve manevralarda tutunmayı zorlaştırır.Fren mesafesi ve savrulma riski artar.Yakıt sarfiyatı yapacağım diye güvenliğinizi tehlikeye atmayın sakın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bir süredir cx-3'ün sıkı takipçisi oldum. Ciddi şekilde de araca meyletmiş durumdayım. İlgililere sormak istediğim ama unuttuğum iki konuda beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.

1. Aynalar merkezi kilit ile katlanıyor mu? Yoksa içeriden tuş ile mi katlamak mümkün oluyor?

2. Araba hareketlendiğinde otomatik kapı kilitlenmesi var mı? Ya da içeriden tuş ile kilitlenebiliyor mu? Ve daha önemlisi arka kapı ve camlar için çocuk emniyet kilidi mevcut mu?

Bu sorularımı cevaplayan bir kullanıcı olursa sevinirim. Teşekküerler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.11.2015 at 16:17, morybaba :

T Beyaz Deri . Arabayı kullanmaya başlayalı 3 hafta oldu . Arabalar konusunda uzman değilim ama şahsi fikirlerimi paylaşmak istedim . Öncelikle son yıllarda kullandığım araçları belirtmek istiyorum . Çünkü karşılaştırma yaparken onlara göre değerlendireceğim.

 

11.02.2016 at 18:48, fotifoti :

Değer güzel abim :) ihtiyaçlarınıza uygun olması önemli . Evli üç çocuklu Adama gitmez.

Son 1000km, 600'ü şehir içi, 400'ü fırtınalı, seri kullanımlı Eskişehir-Bursa . Ortalama 7.5lt :) kışın en sert olduğu zamanlar, ortalama hız 30 emoji12.png gayet uygun geldi

. 253072092997f373928e5330781790d3.jpg

Merhaba, bu uygulama sanırım iphone için. Uygulamanın adını öğrenebilir miyim? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...