Jump to content

Mazda CX-3 Kullanıcı Yorumları


morybaba
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

4 saat önce, platinium :

Net cevap derken anlayamadım.Böyle bir şey hiç başıma gelmemişti,belki anlatımın sadeliği size basit gelmiş olabilir.Yıllardır aldığım bu 3.aracım hiç klima gazı problemi ile  karşılaşmadım veya şöyle söyleyeyim her serviste değişen bir ürün olmadığı gibi değişmesi yani dolumu diyelim çok karşılaşılan bir durum değil bunu biliyorum en azından.

Eve gidiş dönüş için kullandığım linea şirket aracım,ve yine çalışırken güvenliğinden ve makamından sorumlu olduğum A8 aracı ile kıyas yaptığım da bariz soğutma derecesi  farkı mevcut şöyleki bahsi geçen araçlarda klima soğutmasını aktif zaten kullanmıyoruz.Sizlerden gelen  yardım tavsiyeleri üzerine servisle görüştüm yatmıştır bitmiştir şeklinde söylem ile karşılaştım,tabiki soğutma da göreceli bir kavram bunu benim gibi  biri ancak kıyas yoluyla anlayabilir.Artık bundan sonra tavsiyeleri yerine getirip servise öyle gitmek düşüyor bana.

Net değil derken abim işte hani kesin şunu denedim şunları  yaptım demeyince muallakta kaldım bende :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Klima kapalı devre sistemdir. Teorik olarak basınç kaybı demek kaçak demektir. Hele ki 2015 araç. Hiç kullanma yinede zararı olmaz kısa zamanda. Ayrıca klima sistemleri üfleme derecesi çoğu markada 1-2 derece farkla aynıdır. Soğuk hissedilmeyen klima sorunlu demektir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12600 km de yeni bir araç 20 gün yattı diye klima gazı bitiyorsa o arabayı servis de bırakırım ve kesinlikle de ödeme yapmam. arabayı düzeltmezlerse de mazdaya dava açarım net. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gün itibarı ile servise girdik.sonuç kaçak yok gaz bitmiş klima motoru kapatmış kendini gazı bittiği için ee dedik ne olacak şimdi,gaz basıcaz ücret mukabilinde bizdede niyet yok tabi.O vakit beni bir mühendisiniz inandırsın bu km de araç gazı ne için kullanmış deyince film koptu,hemen akabinde ifade değişti, zaten ustalar gazın doldurulduğu neyse artık hazne diyelim,çok rahat bir şekilde sökmüşler muhtemelen sızıntı oradan olmuştur.Biz yine soruyoruz sonuç,cevap geldi sonunda biz gazı bastık 2,3 gün gözlemleyin klima soğutma yapmaz ise tekrar bakarız.İşleminiz garanti den yapılmıştır denildi.3 gün kuzuyla deliler gibi dolaşmak kaldı bize.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, m2hamid :

Sn.@jackjoker sizin yakıt filtresi sorununuzda son durum nedir peki? Ciddi rahatsız etmişti o sorun sizi.

sorun kendini gizliyor şuan. çünkü havalar sıcak. soğuyunca tekrar başlayacak. zaten forumda şuan ses yok bununla ilgili. havalar ısındı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, jackjoker :

sorun kendini gizliyor şuan. çünkü havalar sıcak. soğuyunca tekrar başlayacak. zaten forumda şuan ses yok bununla ilgili. havalar ısındı.

Bu konuyu bende sordum bugün servise öyle birşeyden haberimiz yok dediler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, jackjoker :

sorun kendini gizliyor şuan. çünkü havalar sıcak. soğuyunca tekrar başlayacak. zaten forumda şuan ses yok bununla ilgili. havalar ısındı.

Cidden Türkiye'deki otomobil şirketlerinin bu tutumu çok tuhafıma gidiyor ?????? Hiç düşünmüyorlar mı bu tip arızalar marka imajını yerle bir eder, potansiyel müşterilerin düşüncelerini negatif hale getirir, mevcut müşterilerinde kaybına yol açar.

 

3 saat önce, platinium :

Gün itibarı ile servise girdik.sonuç kaçak yok gaz bitmiş klima motoru kapatmış kendini gazı bittiği için ee dedik ne olacak şimdi,gaz basıcaz ücret mukabilinde bizdede niyet yok tabi.O vakit beni bir mühendisiniz inandırsın bu km de araç gazı ne için kullanmış deyince film koptu,hemen akabinde ifade değişti, zaten ustalar gazın doldurulduğu neyse artık hazne diyelim,çok rahat bir şekilde sökmüşler muhtemelen sızıntı oradan olmuştur.Biz yine soruyoruz sonuç,cevap geldi sonunda biz gazı bastık 2,3 gün gözlemleyin klima soğutma yapmaz ise tekrar bakarız.İşleminiz garanti den yapılmıştır denildi.3 gün kuzuyla deliler gibi dolaşmak kaldı bize.

Geçmiş olsun, sorun çözüme kavuşmuş gibi ancak durum hakkında araştırma yapmayıp, hakkını arayan biri olmasaydınız klima gazı ücretini tahsil edeceklerdi >:( Bu servis sisteminin mantalitesi marka farketmeksizin pek değişmiyor maalesef (müşteri dostu servisleri istisna tutarım ama sayıları cidden az bence) >:(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda club üyelerine  teşekkürü borç bilirim.Burda paylaşmasaydım belkide 550tl değilde pazarlık yaptığımızı zannedip 500 tl yi yatırırdım belkide.

İyi varsınız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, m2hamid :

Cidden Türkiye'deki otomobil şirketlerinin bu tutumu çok tuhafıma gidiyor ?????? Hiç düşünmüyorlar mı bu tip arızalar marka imajını yerle bir eder, potansiyel müşterilerin düşüncelerini negatif hale getirir, mevcut müşterilerinde kaybına yol açar.

 

Geçmiş olsun, sorun çözüme kavuşmuş gibi ancak durum hakkında araştırma yapmayıp, hakkını arayan biri olmasaydınız klima gazı ücretini tahsil edeceklerdi >:( Bu servis sisteminin mantalitesi marka farketmeksizin pek değişmiyor maalesef (müşteri dostu servisleri istisna tutarım ama sayıları cidden az bence) >:(

jackjokere fazla takılma :) kendisine aylarca tamir edilememiş s class mercedes gösterdim "kul yapısı olur" dedi :)  ama cx3 olunca yakıp yıkıyor. Araç 10 numara keyfine bakıyoruz

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mercedes konusunda ne demişim? 

jackjoker : "her markada problem olabilir @Fotifoti bunda her hangi bir ters durum yok. ancak mazda cx 3 lerin tamamı kusurlu. benimkinde sorun yok diyen senin araçta bile kusur bulunmuştu hatırlatırım. problem nedir biliyormusun? problem kronik bir sıkıntının 2 yılda giderilmemesidir. hala da kesin çözümü yok. "

 

cx3 konusunda yakıp yıkma olayı neymiş? sözleri nasıl böyle ters algılayabiliyorsun? burada herkes biliyor cx3 de ki kronik problemi. giderildi mi? çözümü var mı? ben bu arabayı 2015 de aldım ve hala uğraşıyorum. hala da net bir bülten yayınlanmış değil sorunla ilgili.
hayatında kaç araba kullandın fatih? hayatında hiç mercedes kullandın mı? 

her markada problem olabiliyor evet. ben burada problemin yıllarca gönderilmemesindeyim..

bak yukarıda klima gazıyla sorun yaşayan arkadaş ne demiş? bursa mazda inallar servisinin cx3 de ki yakıt probleminden bile haberi yokmuş.

bursa da ki arkadaşlar bu foruma girmiyorsa yolda kalana kadar ya da araçlarında ki garip sesle mutlu mesut yaşıyorlar ve demek ki mazdanın dizel motoru böyle ses yapıyor diyorlar. 

ben bunu söylüyorum sen jackjoker cx3 de herşeyi yakıp yıkıyor diyorsun.

seni de gördük fatih benim aracımda ses yok sizinkilerde problem var dediğinden sonra servise gidip bu araçta ses var değiştirin filtreyi dediğini.

o yüzden en iyisi benim hakkımda yorum yapacaksan biraz düşünerek yorum yap.

körü körüne birşeyleri savunacağım diye kendine laf söyletme.

anlaştık?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaçıranlar için

adam 310bin euro para vermiş 2015 Nisanda almış 1.5 servis servis gezmiş sorunu çözülememiş. Ama senin tepkin "Hiç mercedes'e bindin mi?" Valla böylesine binmedim :D ama alsaydın yakacağına şüphem yok. (gerçek anlamda)

Abicim arabada sorun yok , filtrede sorun var. İkisi farklı şeyler. bursa ve İzmir servis zaten ayrı tartışma konusu , Başlarda seni dinliyordum, hatta daha filtre bülteni gelmemişken değiştim sana güvenerek. duymuyorum neticede. 1 ay sonra tekrar bültenden değişti. 5 yıl garanti var ya , neymiş ses geliyormuş. Bütün toyotalarda trim sesi vardı (hala var mı) , dsgler sorunlu , fransızların elektronikleri sürekli bozuluyor, minilerin hepsi sanayide vas liste uzar gider. Herkesin başına gelecek diye bir şey yok. yüzdeler değişiyor sadece. İnsanlar yazdıklarını okuyor "vayy arabada sorun varmış" diyorlar. Filtrede sorun var, o da düzeldi mi düzelmedi mi bilmiyoruz . 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vay be. Cx3 ile hiç alakam yok ilk kez okudum olanı biteni burada. Mazda TR de bu işi hala bir disiplin e oturtamamis, çözememiş. Benim anladığım bu. Hakikatten 2 yıldır kronik sorunu varsa ve çözüm üretip geri cagirmadiysa harbiden dönüp bakmam TR de Mazda ya.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabada sorun yok filtre de sorun var ne demek ya :D arabaya ayrı filtreye ayrı mı biniyorsun sen? öyleyse ciddi başarın var demek ki. 

mazda cx3 de sorun yok diyen taş olur taş :)

@Fotifoti daha geçtiğimiz aylarda yeniden sorun yaşadın da değiştirmedin mi filtreyi? değiştirdin. hepimiz biliyoruz bunu. 

istisnasız her cx3 de sorun var net. yeni kasalarında değişiklik var mı onu da bilmiyoruz. muhtemelen düzeltmişlerdir yeni kasada. ama 2015 kasaların tamamında bu problem var. 

öyle şeyler yazıyorsun ki mazda bilerek, isteyerek özellikle kusur bile koysa sen burada hayır efendim kusur yok siz uyduruyorsunuz yazacaksın gibime geliyor.

fatih bu benim ilk mazdam da değil. sen henüz mazda ile tanışmadığın zaman diliminden önceden de mazdaya biniyordum ben.

benim derdim bu markanın o eski sorunsuz mazda imajına leke sürmesini kabul edemiyorum. servise götürüp filtre problemine aval aval bakan servisler var işte en canlı örneğini bursa da yaşamış arkadaşımız. bu adam sorun yaşadığında ne diyeceksin? arkadaş problem yok git filtreyi değiştir sonra yine değiştir sonra yine değiştir mi diyeceksin? sen ona nasıl izah edeceksin bu durumu? 

hala sorun yok diyorsun ya pes diyoruz sana pes. 

para verseler bu kadar konuşamaz bir insan lehte. 

 

@MFSX arkadaşım merhaba öncelikle. mazda cx3 ilk kasalarında kronikleşmiş bir yakıt filtresi problemi mevcut. özellikle havalar soğuyunca akışlanlığını azaltan dizel yakıtı, küçük ve muhtemelen hatalı tasarlanan filtre yüzünden tıkanmaya ve zamanla yakıt hattına hava karışmasına sebep oluyor. hava miktarı arttıkça yakıt pompası daha fazla yakıt çekmek için zorlanıyor ve belirli devirlerde ses yapmaya başlıyor. eğer bu hava karışımı kritik noktalara gelirse pompa yeteri kadar mazotla motoru besleyemediği için araç devirsizleşiyor ve en son durumda motor arıza ışığı yakıyor. bununla ilgili sorun yaşayan çok kişi hatta yolda kalan çok kişi mevcut. bir kısmımız bu noktaya gelmemek için filtre değiştiriyor ancak sorun soğuk havalarda yeniden başlıyor. 

henüz bununla ilgili net bir bülten yayınlanmadı. sadece mazdanın önerisi artık yakıt filtre ile birlikte gövde yapısının da değişilmesi önerisi getirdi ama bunu resmileştirmedi ve tüm araçları çağırmadı.

bunu uygulattıran bir kaç kişi var benim bildiğim bu forumda. onda da kışın havalar soğuyunca ve sürekli sıfırın altında kullanmaya başlayınca yorumlarını bekleyeceğiz. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sn.@jackjoker sizi fazlası ile anlıyorum. Sonuçta bu araçlara malımızı, ailemizi ve canımızı emanet edip yola çıkıyoruz. İnsan elindeki aygıta güvenmek ister. Kışın yol almak zorunda kaldığınız ıssız bir dağ ortasında yada kritik bir sollamanın ortasında aracın arızalanacağı endişesi ile yol almak cidden rahatsız edici.

Birey yada toplum olarak fark edemesekte teknolojinin gelişimi çok değer verilen bir kavramı ikinci plana atılıyor "DAYANIM".

Japon araçları 1990 yıllarda yaptığı dayanıklılık ünüyle bir anda tüm Dünya'da atağa kalktı.

Ancak 2005'li yıllarda ön plana çıkan teknolojik özellik furyasından otomobil üreticileri de nasibini aldı ve bu trende ayak uyduramayanlar ciddi müşteri kaybetmeye başladılar. Örneğin Mazda-Honda-Toyota grubu turbo-dizel motorlara geç geçtiği için ciddi eleştiri aldı. Halbuki uzun dönem dayanım ve kullanıcı maliyeti gözönüne alındığında turbo-dizel motorlar ciddi masraflara yol açabiliyorlar, atmosferik motorlara göre kullanım türüne göre oldukça hassaslar.

Ayrıca biz farkında olmasakta "planned obsolesence" yada "kasıtlı eskitme" (internette aranınca detaylıca bilgi bulabilirsiniz yazıyı boğmamak için yazmadım) uygulamalarına kar amacı nedeniyle japon firmaları da yönelmek durumunda kaldı. Buna direnen firmalar piyasa paylarını avrupalı-koreli şirketlere kaptırdılar (Amerika hariç, toplumun genelinin yaşam stili farkı nedeniyle dayanım ve maliyet unsurlarına halen ciddi önem veriliyor, insanlar uzun yıllar garantiye önem veriyor). Örnek verecek olursak, VW markası yaptığı hileli yazılıma rağmen halen "döşeme çok kaliteli, içi yumuşacık, çok sessiz" ünvanları ile tüketicilerde kalite imajı çizmektedir. Halbuki motor,yürüyen aksam ve yürütme maliyeti baz alındığında 3-5 yıl aralığında bu araçlarda ciddi parça değişimleri başlamaktadır. DSG şanzımanın sorun potansiyelini yazmaya gerek dahi görmüyorum :) 

Mazda firmasının da bu tüketici taleplerine göre dayanım yönünde bazı fedakarlıklar yapmak durumunda kaldığını düşünüyorum. Avrupalı firmalar gibi yeni teknoloji ile üretilen materyaller daha az test ile piyasaya sürülmekte ve kullanıcı şikayetlerine göre revizyonlarla sorunlar düzeltilmeye çalışmaktadır. Bu nedenle yeni nesil Mazda'nın araç serilerinde markadan beklenmeyen farklı sorunlar ortaya çıkabilmektedir.

Nacizane düşüncelerim bu şekilde 8)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim karşı olduğum nokta haksızlık yapılması . Araçta sorun olmadı demiyorum . Ben başıma geleni yazıyorum , elimde satılan 2015 cx3 adedi, bunlardan servise gelenler, yolda kalanların adedi olmadan böyle beylik laflarla "bütün cx3'ler bozuk , hepsi üretim hatalı" demem deme hakkını da kendimde görmem . Forumda yolda iki üç kişi var ama jackjoker abimiz çok diyor. Çok ama kaç ? Oranı kaç ? Bu kadar arıza Mercedes'te de oluyor diyorum olabilir diyor :) ama cx3'te olamaz. Olmamalı , çünkü para verip almışız :) lastiğin yarılsa tamir kiti işe yaramaz ve telefon çekmeyen yerde yolda kalabilirsiniz, başınıza saksı da düşebilir . Ben Duymuyorum, bendeki ses ne zaman başladı bilmiyorum. Bildiğim şey ülkenin en soguk sehirlerinden birinde yaşadığım , aracımın 32bin km boyunca beni yolda bırakmadığı ve farkında olmadığım ses şikayeti ile servise gittiğimde sorunum hemen çözüldüğü. Diyelim ki seneye tekrar ses geldi , 5 yıl kapı gibi garantim var. Bu sorunun sadece soguk ile ilgisi olmadığı yakıt kalitesinin de etkilediği ortada . Şu an sorun olmayan aracımdaki sorunu çözmesi için kimseye serzenecek de değilim . 2015 cx3'lerde yakıt filtresi kaynaklı ses sorunu olabilir , olmaya da bilir. İlk defa üretilen bir modelin ilk revizyonunda hatalar olması gayet doğal .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

haksızlık yapan yok. konuyu çok farklı yerlere getiriyorsun. problem, 2 senede kronikleşmiş problemin giderilememesi.en büyük problem budur.

yoksa burada kimse mazdayı körü körüne eleştirmiyor. 

problemin hala giderilememesini eleştiriyor. 

sen olaya fazla duygusal bakıyorsun ve körü körüne savunuyorsun.

filtrede ki problemi araçtan bağımsız bile gösterdin daha ne diyim?

ayrıca hala yakıt kalitesizliğini savunan varsa başka bir şey demiyorum.

bende şuan mercedes de var fatih üstelik dizel.

aynı yerden yakıt alıyoruz ve nedense hiç bir problem yok. mazdanın bu motoru ve filtre sistemi mazota karşı hatalı tasarımda.

bu problemi ingilterede yaşayan da var herkes biliyor bunu. avrupada da mı kalitesiz dizel satılıyor diyeceğiz şimdi?

dediğim gibi burada herkes neyin ne olduğunun farkında.

para veriyoruz borçlanıyoruz ve araba alıyoruz.

haliiylede verdiğimiz 3 haneli rakamın da hakkını istiyoruz. 

sen istemiyor olabilirsin. o senin kararın :)

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...