Jump to content

Mazda RX-8 Kaporta Bakımı, Pasta Cila Yapan Var mı?


qwertykam
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar,

aracın kaporta bakımını kendı yapan arkadaslar varmı? varsa ne gıbı aletler kullanıp, hangı markaları tercıh edıyolar.

Uygulamayı nasıl yapıyosunuz?

Ayrıca farda kırık falan yok ama kılcal catlaga benzer cızıkler var..

lHH2Xt.jpg

bunu nasıl gıderebılırım acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Öncelikli olarak imkansız bir iş değil ama biraz zahmetli bir iş.  Sonuçta yıkama şampuan, cila, boya koruma vs ürünlerine ihtiyaç var. Bu konuda sonax, ziebart ve meguiars'ın ürünleri var. Kimileri polisaj makinesi ile uygulanıyor. Ama bazı ürünlerde var ki elle uygulanması gerekiyor. Aşırı ısınmaya gelmediği için, bezle uygulanıyor. Kuru ve toz almayacak bir mekanda bu uygulamaları yapmanız gerekiyor.

Farda ki çiziklere gelince bayağı bir kalın çizik şeklinde gözüküyor. Bu konuda far parlatma ve çizik gideren yerler var. Bir nevi yüzeyi zımparalayıp kimyasalla parlatıyorlar sanırım.

Bulunduğunuz bölgede araştırmanızda fayda var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düzenli olarak her hafta kendim  cila  temizlik v.s  yaparım, yılda 1 kerede makinayla cizik giderme v.s yapılır malzemelerde sınır yok çeşit çok  farlar icin zımpara yapılması gerekiyor arkasından makinayla cila yapılarak eski temiz haline döner zor işlem deyil izmirde yapan arkadaşalrımız var bu taraflara gelirseniz yardımcı olurum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben boya ve cila bakımını mümkün olduğunca az yaptırıyorum sebebi ise uygulama esnasında aracın dış plastik aksamları, cam, cam lastikler, amblem, far kenarları, ön kaput ile tampon birleşim yeri gibi birçok yeri olumsuz etkileniyor. Örneğin bir cila bakımında ön kaput ve tampon birleşim yerine akmış cila kaputu kaldırırken o yüzden kaput kalkmadı orada kuruyup yapıştığı için. Sonra kaputu kaldırırken ön tampon birleşim yeri zarar gördü. 

Onun yerine arabayı mümkün olduğunca yağmur çamurda dışarı çıkartmıyorum, güneş ve tozlu yerde park etmiyorum, kapalı ortamda parkediyorum. Ayda 1 kez gibi kendim yıkıyorum ki onu da kaporta için ayrı, camlar ve plastik aksamlar için ayrı şampuanla, kullandığım sünger özel yumuşaklıkta. Süngerle silerken her geçişte süngeri çeşme altında yeniden temizliyorum çünkü az kirli sünger bile boyayı çizebiliyor. kullandığım kurulama bezleri de cam ve kaporta için ayrı. Kurulama esnasında yüzey tam kurumadan silmeyi bırakıyorum cunku tam kuru halde silince çok ince çizikler oluşabileceğini düşünüyorum. Bu sayede arabada boya ve cila bakımını 2 senedir yapmama gerek kalmadı ancak 2 yerde martı pisliği izi ve 1-2 yerinde arabanın üstüne çıkmaya calışan kedi tırnak izleri var, onlar için birşeyler yaptırmam gerekecek.

48AYJ0.jpg

Ön far konusunda 2013'te sağ farda başka sorun yaşadım, benim araçta ön tampona ek olarak bir tek sağ ön çamurluk ucu darbe aldığından orada far da etkilenmiş ve far camı önceki sahibinde bakımdan geçmiş, içeri su aldığından. Ancak bakımı yapan şahıs berbat işçilikle yaptığından aracı ben aldığımda tekrar su alıyordu ve bir süre sonra içine cok su alınca Xenon farı söndü .) Yaklaşık 6 ay tek far Xenon'suz gezdim yani geceleri hep polis endişesi ile. 2013 Eylül gibi farı tamamen kendim yapmaya karar verdim. RX-8'de ön farı sökebilmek için ön tamponu tamamen sökmek gerekiyor, söktüm. 

ancak asıl sorun, farın ön camını sökmedeydi. Önceki bakımı yapan şahıs o kadar ****** yapmış ki, ön cam tekrar su geçirmesin diye ön camı kaporta mastiği ile yapıştırmış sonra o da yetmemiş üstüne bir de yapıştırıcı uygulamış. Ayrıca ilk başta ön camı sökerken tornavida kullanmış, far kutusunda tornavida izleri doluydu. Bu rezalet işçiliği gördükten sonra aracın far mar hiçbir parçasını kimseye yaptırmamaya karar verdim . Farın orjinali 2013'te 3500TL ve sıfırı da pek kolay bulunmuyordu. Alttaki resim,  ön cama ve far kutusuna zarar vermemek için saatlerce uğraştıktan sonra ön camı açtığım anı gösteriyor. Siyah kutu kenarlarındaki tornavida izleri seçiliyordur, üstündeki siyah mastiği selülozik tinerle temizledikten sonra o izleri ısı tabancası ile düzelttim, onları düzeltmeden kapatsam ön camla arasında o izlerden kalan açıklıklardan su girebilirdi. O yüzden gerekli hazırlığı yapıp ön far camını kendim söktüm, saatlerce önceki berbat işçilikten kaynaklanan pislikleri temizledim, ısı tabancası ile tornavida yamuklarını düzelttim.

J69dgq.jpg

Ön far camının kaba temizliğini yaptıktan sonra:

OBbJX0.jpg

Ve far camını yapıştırmak için o amaca uygun kahverenkli bir silikon aldım. Öyle bir silikon ki, ilerde far camını tekrar sökmek gerekse kolayca yerinden çıkıyordu. 2013 için uygun fiyat olan 100TL'ye çıkma Xenon devresi aldım, üzerinde galiba Toyota yazıyordu ancak RX-8'le uyumluydu, Bursa'da bulamadım sahibinden ilanlarından bulmuştum. Önceki şahsın üstüne uyguladığı yapıştırıcıyı tabi ki kesinlikle kullanmadım, birkaç saat kurumasını bekleyip sonra farı yerine taktım. Nitekim takalı 2 sene oldu ve bırakın su almasını onca yağmur kar gördü daha buhar bile yapmadı. Bu arada senin bahsettiğin türde çizikler farda yoktu, önceki şahıs hayvan gibi işçilikle yapıştırmış ancak neyse ki başka zarar vermemişti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düzenli olarak her hafta kendim  cila  temizlik v.s  yaparım, yılda 1 kerede makinayla cizik giderme v.s yapılır malzemelerde sınır yok çeşit çok  farlar icin zımpara yapılması gerekiyor arkasından makinayla cila yapılarak eski temiz haline döner zor işlem deyil izmirde yapan arkadaşalrımız var bu taraflara gelirseniz yardımcı olurum. 

cok teskkurler... bu haftasonu sonaxa goturucem farları halletmeye calısıcam.. ayrıca pasta cıla alıp onlarıda buhafta kendım uygulamayı dusunuyorum... pamuk ile pasta uygulayacagım.. sonra fıber bezlede cılalarım dıye dusunuyorum. bu ıslem dogru olur mu? ayrıca pasta ve cıla olayını ne aralıkta yapmalıyım.. pastanın boyayı ıncelttıgını duymustum.. ayda bır cıla yapıp 6 ay yada sende bır pasta uygulamak nasıl olur acaba?

qwertykam tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dun aracı kendım cılaladım... anahtar cızıklerını gıderemedım ama kılcal cızıkler gıttı, arac ısıl ısıl parladı.. sonaxın hardwaxını kullandım... gunes altındada surulebılır oldugundan onu kullandım... ayrıca derılerı besleyıcı sutu varmıs sonaxın ondan aldım derılerıde onla sıldım. ıc kısmı ıcınde sonaxın plastık aksam temızleyıcı ve besleyıcısı varmıs onu alıp uyguladım.. ıcı dısı ısıl ısıl oldu :)) temızlerken telefon calıdıgında aklıma geldı bır fotograf cektım :)  ayrıca garaja koydugumdada bır fotografnı cektım oglumun.:)

 

http://imageshack.com/a/img908/240/F6GzU3.jpg

https://imageshack.com/i/p7Ag75lpj

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, karsiyakaliozi :

Başlangıç yapmışsınız gerisi gelir bu iş hastalık gibi  bir kere virüs girdimi duramıyor insan.

aynen dedıgınız gibi :))) aksamları ısten eve geldıgımde eve gırmeden once garaja ınıp bakıyorum.. oyle eve gırıyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...