Jump to content
  1. M.E.G

    M.E.G

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Aracimi Hyundai i20 sattiktan sonra aldim. Hyundai aracim benzinli otomatikti yakitta bezdirmisti beni. Renault alinca cok memnun kaldim. Aracimi merak eden veya almak isteyenler icin basitce tanitmaya calisicam.Aracim en ust donanim olan icon paketi ve b segmenti icin dolu diyebilecegimiz bir arac navigasyon,yari deri koltuk,led far,yagmur far sensoru,ic led aydinlatma,anahtarsiz giris ve calistirma hiz sabitleyici ve limitleyici vs.Kronik trim sesleri var aracin ancak aracin yakiti mukemmel dikkat ederek kullandigimda eco modda sehir ici 5 litreler civari yakiyor.Yol tutusu ve ic aksami i 20 kiyaslarsak i 20 bariz farkla daha iyiydi. Motor ve sanziman kombinasyonu icin tercih ettim.Akliniza takilan olursa lutfen sorun
       
    • Mutlu Tekir
      Yazan: Mutlu Tekir
      Renault Fluence Test ve İzlenimler
        Aracımı geçen hafta duvara sürttüğüm için Otto Zenith’e tamir için bıraktım. 5 günlük aradan sonra ikame araç istedim ve Cuma günü ikindiye doğru geldi. Kdz. Ereğli’deki bir kiralama şirketinden aranınca aracın oradan geleceğini sandım, fakat merkezi orasıymış. Karabük şubesindeki bir firma aracı teslim etti. Araç 2013 model Renault Fluence 78bin km.de lpgli.

        Öncelikle Fluence dıştan Renault’nun klasik hatlarını yansıtıyor ve cüsseli bir izlenim bırakıyor. Dış tasarım göreceli olduğundan çok fazla bir şey söylemeye gerek yok, fakat bence bir Mazda 3 ya da Astra J veya K kasa değil. Öndeki koskoca Renault logosunu ilk zamanlar sever gibi olsam da sonraları bana çok itici gelmeye başladı.

        Aracın içine geçtiğimizde çok ferah ve geniş geldi. Koltuklarda, kol dayama yerlerinde ve kapı içinde kol dayamanın üstünde kullanılan deri kalite hissini yükseltmiş durumda. Yalnız ön göğüste kullanılan plastik malzemeler de tam tersi şekilde kalite hissini düşürmüş. Ön göğüsün tasarımını hoş buldum diyebilirim. Yine de ön havalandırma ızgaraları bütünsüzlük yaratıyor bence. Bunlar dışında orta konsolda elektronik el frenine yer verilmesi, kullanılabilir eşya gözü hacmini çok artırıyor ve orta konsolun hoş gözükmesine yol açıyor. Göstergede dijital hız göstergesi olması da benim için bir artı, radar olan yollarda hızı daha hassas ayarlamak daha güzel. Arka koltukta ise 3 yetişkin erkek rahatlıkla oturabiliyor, boyum 1.83, sürücü koltuğunu geriye çekerim, ve buna rağmen arka koltukta 1.90 boyundaki biri dahi rahat oturabiliyor. Baş mesafesi de gayet yeterli. Tüm bunlara rağmen, geniş bir mekana sahip olsa da her tarafta siyah kullanılması anlamlandıramadığım bir boğuculuğa, iç karartıcılığa neden oluyor.  80 bin km.de olsa da belki hor kullanıldığından olacak, trim sesleri düz yolda olmasa da hafif bozuk yollarda çok hafiften gelmeye başlıyor. Süspansiyonun çalışma sesleri ise oldukça rahatsız edici, fakat konforu güzel.

        Ön göğüste klima kontrolleri, klasik döndürmeli butonlar yerine tuşlar kullanılmış ve  bu durumu hiç sevmedim. Sürüş esnasında klima kontrolleri için gözün yoldan ayrılması gerektiriyor. Belki alışılırsa bu durum değişebilir diyeceğim ama döndürmeli butonlar çok daha kolay şekilde ayarlandığını düşünüyorum. Donanım açısından ön, arka park sensörü var. Ayna katlama, belirli bir hızdan sonra kapı kitleme, anahtarsız giriş var, yine de kart şeklindeki anahtarı yuvasına sokmak gerekiyor. Sustalı anahtar bence daha kullanışlılık ve kontrol sağlıyor bu kartlı anahtarlara göre. Anahtarın üstündeki kilitleme ve kilit açma butonlarını bulmak ise uğraştırıcı. Anahtarı çekince motor çalışmaya devam ediyor ama. Klima buğu açıcı, arka rezistans performansını ise yetersiz buldum. Bunda bir kısmında motorun geç ısınması da etki ediyor.  
        Şanzıman ve motor ikilisine gelirsek, ilk izlenim basınca gitmemesi. CVT şanzıman kullanıyor bu modelinde Renault. Ve bana hissettirdiği tork konvertörlü şanzımanlarla eşdeğer hatta daha kötü bir performans. Lpg li olduğundan lpg ayarsızlığından ötürü kaynaklanabilir bu durum. CVT’yi sevemedim bu nedenle. Fakat klasik atmosferiklerde olduğu gibi yüksek devirleri görürseniz ilk hızlanmalar tatmin ediyor. CVT'yi kullanmayı öğrenmek de önemli bu konuda. Eğer yüksek devirler kullanılarak agresif bir sürüş gerçekleştirilirse hızlanması zevk veriyor. Bu sefer de 15-20 lt leri bulan bir yakıt tüketimiyle karşılaşıyorsunuz.

      Sabah çalıştırdığımda şangır şungur bir şekilde çalıştı, motorun ısınması için yüksek devirde de tutmuyor, bu nedenle motor çok geç ısındı, sanki dizel gibi geç ısındı diyebilirim. Durmaya yakın titreme yapıyor. Bunlar dışında tork konvertörlü gibi bir karakteri var. Mümkün olduğunca düşük devirde tutmaya çalışıyor. Yalnız biraz basınca 3000 daha da basınca 5000 devirleri görüyor ve bu araç maalesef 2500 devirden sonra çok fena motor sesi almaya başlıyor. Bu nedenle insan basmak da istemiyor açıkçası, düşük devirde yavaş yavaş gideyim hissi uyandırıyor.

        Yol tutuşunu deneyebilecek parkura maalesef sahip olamadığım için kesin bir şey söylemem zor. Dönüşlerde limitleri zorlamasam da sınıfının standartlarında olduğunu düşünüyorum. Yalnız ani frenlemede çok çabuk abs nin devreye girdiğini söyleyebilirim. Bunda lastiklerin etken olduğunu düşünüyorum, fakat yine de C sınıfının liderlerinden olan Mazda 3, Astra ve Focus’a yaklaşabileceğini düşünmüyorum.

        Yakıtı ise, bol yokuşlu Safranbolu şehiriçi kullanımında sakin kullanımda 8.5 lt/100km’lerde geziniyor. Eğer agresif sürülürse 13-14 lt leri görmek gayet mümkün. 

        Gelelim Mazda 3 2010 model 4 ileri tork konvertörlü otomatik vites ile karşılaştırmaya.
      Aracımda kapıdaki kol dayama deri ve üst kapı içi kaplaması açık gri kumaş, orta konsol kol dayama siyah deri ve koltukların orta şeritleri açık gri kumaş. Fluence, Mazda 3’e göre iç hacmi ve kullanım alanı daha geniş hissettirse de, kullanılan yoğun siyah malzemeler daha çok boğucu bir hava yaratmış bence. Mazda 3’ün göstergede kullandığı 3 ayrı yuvarlak güneşlik bir derinlik hissi yaratıyor. Fakat Renault’daki dijital km göstergesinin ek olarak Mazdamda da olmasını isterdim. Neyseki zor bir şey değil bu, Aliexpress’den HUD alınarak kolayca çözülebilecek bir durum. Öte yandan Mazda’nın ön göğüsü daha derli toplu, daha estetik görünüyor, Fluence’in orta konsolunu daha çok sevdim ama. Arka koltukta da Fluence genişlik açısından önde. Mazdamda benim arkama ancak bir bayan zor oturuyor. İç mekan kalitesi Mazda’da daha yüksek gibime geldi. Yine de trim sesi Mazda'ya göre kasislerde, çukurlarda ve arnavut kaldırımında daha az gibime geldi. Fluence’de ön göğüste Mazda’ya göre daha sert plastik kullanılmış. Kol dayama altı ise C segmentinde maalesef sert plastik hep. Süspansiyon konforunda ise Fluence önde.

      Konfor demişken ses yalıtımı Mazda’nın daha iyi. Fluence motor sesini çokça içeri alıyor. Mazda’da 4000 devirlerde rahatsız etmeye başlayan motor sesi, Fluence’de 2500 devir civarlarında. Yol sesi konusunda yine Mazda daha iyi. Yüksek hızlarda da Fluence rüzgar sesini çok alıyor. Aynalardan gelen rüzgar sesi Fluence'de büyük dikiz aynaları kullanılması sonucu doğal. Ön göğüsteki kullanışlılık ve kontrollerde yoldan dikkati ayırmak zorunda kalmama Mazda’da daha iyi buluyorum.

      Yol tutuş ve motor-şanzıman konusuna gelirsek ise her konuda Mazda diyorum. Mazda 3’ün motoru 105 beygir olmasına rağmen şanzıman oranlarının çok güzel ayarlanması sonucu ilk 50-60 km hıza kadar çok atik. Bu atiklik Fluence’de yok, normal kalkışlarda CVT'de tork konvertörlüden de kötü bir performansa sebep oluyor.  İlk çalıştırmada Mazda 2000 devirde başlayıp 1-2 dakika tutarak motorun ilk 100-200 metrede çalışma sıcaklığına kavuşmasına yardımcı olurken, Fluence ile 4 km. gitmeme rağmen hala motor sıcaklığı soğukta idi. Klima performansı ve arka cam rezistansı Mazda’da çok daha iyi. Motor sesi Mazda’da daha geç ve daha zevkli bir şekilde geliyor. Süspansiyon çalışma sesi Fluence kadar rahatsız edici değil, fakat Mazda’nın sert yapısı konforu biraz da törpülüyor, Mazda 3 Touring 195-65-15 lastik kullanmasına rağmen süspansiyon ayarları sert. Mazda’nın yol tutuşunu ise anlatmaya gerek yok, fren mesafesinde, DSC güvenlik donanımında çok iyi ve Fluence’in karşılaştırılabilecek bir durumda olduğunu düşünmüyorum.

        Fluence ilk bakışta göze hoş gelse de, kullandıkça yolunda olmayan bir şeyler varmış gibi hissettiriyor. Bir şeyler eksik gibime geliyor sanki. Ama ne olduğunu ben de bulamıyorum. Kaynak : http://mutlutekir.blogspot.com.tr/2016/11/fluence.html
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Yeni MEGANE Sedan, sağlam, dinamik ve kromla vurgulanan hatlarıyla sınırları zorluyor. Geniş ve kaslı yapısıyla hiç olmadığı kadar kendinden emin.

      Dinamik bir Sedan
      Yeni Renault MEGANE Sedan dinamizmle dolup taşıyor. Kaslı kaputu, geniş omuzları, ince hatları ve şekillendirilmiş yan panelleri modern ve sofistike karakterini vurguluyor.

       
      Işığın yolunu aydınlatsın
      İddialı krom ızgaranın her iki yanında yer alan PURE VISION FULL LED ön farlar, 3D Edge Dizayn C şeklinde LED gündüz sürüş farları ile daha da dikkat çekici hale geliyor. Krom elmasın hakkını gururla veren Yeni Renault MEGANE Sedan ışığıyla göz kamaştırıyor.
      İç Tasarım

      TFT Renkli Gösterge ekranı, renkli Head Up Display ekranı, ergonomik orta konsolu, geniş 8,7" sezgisel, dikey dokunmatik ekranı ve diğer özellikleriyle Yeni Renault MEGANE Sedan'ın direksiyonuna geçtiğinizde her şey kontrolünüz altındadır.


      Sürüş keyfi ayrıntılarda saklı
      Yeni Renault MEGANE Sedan'ın birinci sınıf tasarım atölyelerinde biçimlendirilen ve vücudunuzu saran koltuklarına keyifle yerleşeceksiniz. Kusursuz işçiliğe sahip koltuklar aynı zamanda sürücü tarafında masaj fonksiyonlu.

      Üst sınıf seyahat
      Yeni MEGANE Sedan elektrikli açılır panoramik cam tavanıyla daha aydınlık, daha ferah… Kişiselleştirilebilir ortam ışıklandırması orta konsolu ve kapı panellerini ortaya çıkararak sürücünün ruh haline uygun atmosferi yaratıyor.  Her detayda bir sürüş keyfi, her sürüşte yeni deneyimler saklı.

      Geniş açılır cam tavan
      Yeni Renault MEGANE Sedan elektrikli açılır panoramik cam tavanıyla daha aydınlık, daha ferah…

      Eller serbest bagaj kapağı
      Yeni Renault MEGANE Sedan'ın bagajını açmak için ellerinizi kullanmanıza gerek yok. Ayağınızı arka tamponun altında hareket ettirin ve bagaj kapağının nasıl açıldığını izleyin.
      Yeni Renault MEGANE Sedan’ın içindeki tüm teknolojiler ve inovatif yenilikler güvenli bir yolculuk için… R-LINK 2 multimedya sisteminin büyük dokunmatik ekranı, MULTI-SENSE sistemi ve bağlantı teknolojileri gibi çeşitli fonksiyonlar başarıya giden yoldaki en büyük destekçiler.

      MULTI-SENSE
      Yeni Renault MEGANE Sedan'la bütünleşeceksiniz! MULTI-SENSE sayesinde sürüş tarzınızı modunuza göre uyarlayın. Optimum konfor ve etkileyici dinamizm için 5 farklı sürüş modundan birini seçin. 

      Renkli Head Up Display ekranı
      Yeni Renault MEGANE Sedan renkli Head Up Display ekranıyla güvenliğinizi ve sürüş konforunuzu en üst düzeye çıkarır. Tüm önemli sürüş bilgilerini göz hizasında yansıtan renkli Head Up Display ekranı sayesinde gözünüzü yoldan ayırmadan güvenli bir yolculuk yaparsınız.

      R-LINK 2: Merkezi Kontrol Sistemi
      R-LINK 2 multimedya sistemi sezgisel ve bağlantı teknolojili bir kontrol merkezidir. Navigasyona ve telefona erişim sesle yönlendirilebilir. Ayrıca müzik dinlemek, sürüş destek teknolojilerini yönetmek ve çeşitli hizmetlere erişim sağlamak için sadece parmak ucuyla ekrana dokunmak yeterli. Bu arada koltuk ve klima ayarlarını hafızaya kaydetmek ve altı farklı profile kadar konfigürasyon yapmak da R-LINK 2’nin özellikleri arasında.

      TFT dijital hız göstergesi
      Analog göstergeler geçmişte kaldı! Yeni Renault MEGANE Sedan'ın dijital göstergesi 7" renkli TFT LCD ekranlı. Seçtiğiniz MULTI-SENSE modu da dahil olmak üzere gerekli tüm sürüş bilgileri burada. İstediğiniz gibi özelleştirebilir ve farklı temaları tercih edebilirsiniz.


      Güvenlik

      Visio System
      Tam bir güvenlik içinde seyahat etmenizi sağlayan Visio System gerçek bir kopilot. Şerit takip sistemi ve otomatik uzun/kısa farlar ile sürüşü kolaylaştırmak için bulunduğunuz ortamı analiz eder.

      Aktif acil fren destek sistemi
      Acil bir durumda frenleme yapmak gerektiğinde aktif acil fren destek sistemi devreye giriyor ve durma mesafesini azaltmak amacıyla ABS/ESC sistemini tamamlıyor.

      Kör nokta uyarı sistemi
      Sollama yaparken artık sürprize yer yok. Kör noktanızda bir araç varsa, Yeni Renault MEGANE Sedan sizi hemen uyarır. Tehlike varsa, tehlikenin geldiği taraftaki kapı aynasında bir ışık yanar. 
      Motor Teknik Özellikleri

       


      Boyutları

      Fiyatları

       
      Kaynak: Renault
       
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Renault’un C segmentindeki yeni kozu Yeni Megane Sedan, Türkiye pazarı için resmi olarak duyuruldu.

      Renault, C-segmentindeki yeni model atağını Yeni Megane Sedan ile sürdürüyor. Yeni Megane Sedan segmentinde tek olan, geniş panoramik elektrikli cam tavanı ile vurgulanan dinamik tasarımı ile dikkat çekiyor. CMF C/D platformuna sahip Yeni Megane Sedan, gelişmiş konfor ve sürüş keyfi için üst segmentten alınan özelliklere de sahip.
      20’den fazla ülkede satışa sunulacak Yeni Megane Sedan Türkiye’de Oyak Renault Fabrikaları’nda üretiliyor. Müşterilerin merakla beklediği Yeni Megane Sedan Ekim 2016’da Türkiye’de satışa sunuluyor olacak.

      Üst segmentten özelliklere sahip bir sedan
      2015 sonunda Yeni Megane HB ve 2016 Mart ayında Yeni Megane Sport Tourer’ın lansmanında sonra Yeni Megane Sedan, Megane ailesinin en yeni ve son üyesi.
      Yeni Megane Sedan, Renault’nun yenilenen tasarım kimliğinin tüm özelliklerine sahip. Türkiye’de efsaneleşen Megane Sedan yeni versiyonu ile yine tüketicinin beğenisini toplayacak. Otomobilin dinamik ve ayırt edici tasarımı, dengeli oranları ve C şeklinde LED farları ile vurgulanıyor.
      Yeni Megane Sedan, arka kabin genişliği ile segmentinde ayırt ediliyor. Yeni model Eller Serbest Bagaj Kapağı sistemi ile de erişim ve kullanım kolaylığı sunuyor.
      Yeni Megane Sedan, 7’’ TFT renkli dijital ekranı, 8,7’’multimedya tablet ekranı, R-LINK 2, MULTI-SENSE, Head-up Display, Eller Serbest Park Sistemi ve diğer konfor ve sürüşe yardımcı birçok teknoloji ile üst segment otomobillerin özelliklerini taşıyor. (Aktif Acil Fren Destek Sistemi, Şerit Takip Sistemi, vb.)

      Yeni Renault Megane Sedan'ın ülkeye ve bölgeye bağlı olarak değişebilecek motor ve vites kutusu seçenekleri ise şu şekilde sıralanıyor: 
      Benzinli:
      5 ileri manuel vites kutusu veya sürekli değişken (CVT) vites kutusuna sahip 1.6 lt 115 bg 7 ileri EDC otomatik vites kutusu veya 6 ileri manuel vites kutusu seçenekleriyle TCe 1.2 lt 130 bg. Dizel: 
      6 ileri vites kutusu ile dCi 1.5 90bg , 6 ileri vites kutusu veya 6 ileri EDC otomatik vites kutusu seçenekleri ile dCi 1.5 110 bg 6-ileri manuel vites kutusu ile dCi 1.6 130 bg.
      Yeni Megane Sedan, Türkiye'deki Bursa fabrikasında üretilecek ve dünyanın dört bir yanında 20'den fazla ülkede satışa sunulacak.
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Motor: 1598 cc, 4 silindirli turbo dizel
      Güç: 130 hp @ 4000 d/d
      Tork: 320 Nm @ 1750 d/d
      Şanzıman: 6-ileri, manuel
      0-100 km/s: 10 sn
      Son hız: 198 km/s
      Test tüketimi: Ortalama 6,5 litre/100 km
      Ağırlık: 1393 kg
      Bagaj hacmi: 434 litre
      Fiyat: 103.750 TL
      + İşçilik
      + Malzemeler
      + Dinamizm
      – Konfor
       
       
       
×
×
  • Yeni Oluştur...