Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Ön Fren Balataları Değişimi


Sergio_01
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar 30 bin kmde fren balatalarını değiştirmiştim. Şimdi oldu 50 bin hafiften ötmeye sürtünme sesi gelmeye başladı.

Sizlerde durum nedir acaba. Genel olarak kaç binde değiştirilir ön fren balataları.

Bu arada 30 bindeki değişimden 2 hafta sonra tekrar ötmeye başlamıştı balatalar. Tekrar gittim servise verdikleri cevap "Çok extrem frenler yapmışsınız"

Extrem fren yapsam ne olurki 2 hafta önce yeni balata takılmış. Neyse biraz araştırdılar falan sonra balataları taktıkları yerlere ince plaka şeklinde parçalar yerleştirerek balataların montajını yaptılar. Bana biraz saçma gelmişti ama sorunda çözülmüştü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30.000 km de fren balatalarınızı değiştirmiş olmanız bana anormal gelmedi. 20.000 km bakımına gittiğimde 3-5 bin km daha gider isterseniz değiştirelim demişlerdi ve değiştirilmişti, 40 bin bakımındada aynı şekilde olunca 40 bindede değiştirdim, yani 20.000 km de bir değiştirmiş oldum. Kullanım şekli, kullanım güzergahı, gibi faktörlere bağlı olarak 20.000 km ila 30-40 bin km arasında değişim gerekiyor. Değişimden hemen sonra ses gelmesi normal değil. Bitmeye yüz tuttuğunda sesler başlıyor.

 

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30.000 km de fren balatalarınızı değiştirmiş olmanız bana anormal gelmedi. 20.000 km bakımına gittiğimde 3-5 bin km daha gider isterseniz değiştirelim demişlerdi ve değiştirilmişti, 40 bin bakımındada aynı şekilde olunca 40 bindede değiştirdim, yani 20.000 km de bir değiştirmiş oldum. Kullanım şekli, kullanım güzergahı, gibi faktörlere bağlı olarak 20.000 km ila 30-40 bin km arasında değişim gerekiyor. Değişimden hemen sonra ses gelmesi normal değil. Bitmeye yüz tuttuğunda sesler başlıyor.

 

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.000 km balata için çok erken değil mi? Sürekli frenle mi gidiyorsunuz? :) Bana erken geliyor en azından, dizel mazda3 ü çok sert kullanırdım 44 bin civarında değiştim. 2006 Benzinli mazda 3 ü otomatik olmasına rağmen 70 binde değişmiştim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, M.E.G :

20.000 km balata için çok erken değil mi? Sürekli frenle mi gidiyorsunuz? :) Bana erken geliyor en azından, dizel mazda3 ü çok sert kullanırdım 44 bin civarında değiştim. 2006 Benzinli mazda 3 ü otomatik olmasına rağmen 70 binde değişmiştim.

Fren pedalını kullanmayı azaltsam isabetli olacak :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, M.E.G : 20.000 km balata için çok erken değil mi? Sürekli frenle mi gidiyorsunuz? [emoji4] Bana erken geliyor en azından, dizel mazda3 ü çok sert kullanırdım 44 bin civarında değiştim. 2006 Benzinli mazda 3 ü otomatik olmasına rağmen 70 binde değişmiştim.

Fren pedalını kullanmayı azaltsam isabetli olacak :)

Sözüm size değildi hocam acaba balatalarda mı sıkıntı var demek istemiştim ama belli ki freni çok kullanıyorsunuz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.11.2015 17:59:58, M.E.G :

20.000 km balata için çok erken değil mi? Sürekli frenle mi gidiyorsunuz? :) Bana erken geliyor en azından, dizel mazda3 ü çok sert kullanırdım 44 bin civarında değiştim. 2006 Benzinli mazda 3 ü otomatik olmasına rağmen 70 binde değişmiştim.

1 - Mete abinin ( @arabalar ) Ankara'da kullanıyor olması da etkiler bence @M.E.G Büyük şehirlerin trafiği otomobilde her şeyi daha çabuk yıpratıyor.

2 - Birde kaldı ki Mete abi performanslı kullanımı seviyor, forumdan tanıdığım kadarıyla.

3 - Yeni nesil balatalar daha dayanıksız ve ömrü kısa oluyor. Balataların üretiminde Asbest kullanımı yasaklandığı için.

1+2+3=20.000.Km :D Ahanda sana muhasebeci yanıtı.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada aklıma takıldı, bu araçlarda fren dağıtımını yapan bir sistem yok mu, neden ön balatalar hemen bitiyor?

Ya da aracı yıkarken bakıyorum, ön jantlar kapkara, arkalar tertemiz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arka frenler için limitör diye bir sistem kullanıyorlar, arka frenlerin daha az tutmasını sağlamak için. göt atma olayını engellemek için. ben böyle biliyorum fren olayını.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Mehmet Özdemir :

göt atma olayı

:D Bakın bu aklıma gelmemişti. Hem teknik hem de terminolojik olarak. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, Mehmet Özdemir :

arka frenler için limitör diye bir sistem kullanıyorlar, arka frenlerin daha az tutmasını sağlamak için. göt atma olayını engellemek için. ben böyle biliyorum fren olayını.

Yanıta bayıldım Mehmet bey :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ön ve arka frenler ikiside aynı oranda tutsa bile; frenleme esnasında aracın ağırlığı ön tekerlere daha çok bindiği için ön balatalarınızın daha çabuk bitmesi normal diye biliyorum. Hatta ön-arka balatalarınızın disk-disk yada disk-kampana olması arasında arcın fren performansında çokta fazla etkili olmaz. Tabi spor bir araç ile performanslı bir kullanım söz konusu ise durum değişir. Şu anki aracım 50 bin km de daha yeni değiştirdim. Arkadaşımın toyota versosu var herhalde oda bu gidişle 80 bin km görür. Kendisi pek fren kullanmayı sevmezde...burada bence iş araç sahibinde. Ancak umarım balatalarınızda fabrikasyon bir hata yoktur? Sonuçta can güvenliği söz konusu8:)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, vethekim :

ön ve arka frenler ikiside aynı oranda tutsa bile; frenleme esnasında aracın ağırlığı ön tekerlere daha çok bindiği için ön balatalarınızın daha çabuk bitmesi normal diye biliyorum. Hatta ön-arka balatalarınızın disk-disk yada disk-kampana olması arasında arcın fren performansında çokta fazla etkili olmaz. Tabi spor bir araç ile performanslı bir kullanım söz konusu ise durum değişir. Şu anki aracım 50 bin km de daha yeni değiştirdim. Arkadaşımın toyota versosu var herhalde oda bu gidişle 80 bin km görür. Kendisi pek fren kullanmayı sevmezde...burada bence iş araç sahibinde. Ancak umarım balatalarınızda fabrikasyon bir hata yoktur? Sonuçta can güvenliği söz konusu8:)

 

Bu iş " ne kadar ekmek o kadar köfte " misali biraz.  Ne kadar gaz, o kadar fren :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Benim aracım da 41bin kmde ve bir kez değişim gerçekleşti. Normalde bakımda söylerlerdi ama ses yapmaya başlamasına rağmen 40bin bakımında servisten birşey söylenmedi ama ses de beni rahatsız etmeye başladı. Her 25 bin kmde bir balata değişimi isteyecekler galiba bu gidişle.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, fatalhand :

Benim aracım da 41bin kmde ve bir kez değişim gerçekleşti. Normalde bakımda söylerlerdi ama ses yapmaya başlamasına rağmen 40bin bakımında servisten birşey söylenmedi ama ses de beni rahatsız etmeye başladı. Her 25 bin kmde bir balata değişimi isteyecekler galiba bu gidişle.

Fren balatalarını standart bir km'ye bağlamak yanlış olur. Otomobilin kullanıldığı trafik durumuna ve sürücünün kullanım tarzına bağlı olarak bu süreç değişkendir. Buna ilave  aracın otomatik vites olması da bu süreci hızlandırır. Fren balatalarınızın durumunu sizde görebilirsiniz kalınlığını/inceliğini.

Yeni nesil tüm otomobillerde kullanılan fren balatalarının ömrünün daha kısa olmasının sebebi. Fren balatalarının imalatında asbest malzemesinin kullanımının yasaklanmasıdır. Asbest kullanılan fren balataları aşınmaya karşı daha dirençliydi. Ama çevreye ve insana olan zararlarından ötürü yasaklandı.

Otomobilimde ilk defa fren balatası 65 Bin km'de değişti. Ağırlıklı yaptığım km şehirler arası olup, takip mesafesine hep dikkat ederim..65 Bin kmde ustam bir 5 bin km daha götürür dediği halde ben değiştirilmesini istemiştim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20'de bi dahaki bakımda değiştiririz dediler, 30'da bir daha ötelediler. sürtme sesi falan yok ama sanki tutuşta biraz sıkıntı var gibi. 34k oldu bu arada...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...