Jump to content

Kardeş Kıyaslaması | MX-5 Miata vs 124 Spider


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Fiat 124 Spider, abisi Mazda MX-5'i kıskandıracak hareketler yapıyor!

Fiat, Mazda ile yaptığı son anlaşma ile birlikte, dördüncü nesil MX-5 (Miata) platformunu 124 Spider modelinde kullanabildi. İki otomobilde aynı platformu kullanırken, iki modelin tasarımı, son zamanlarda popüler konular arasında. İki marka da tasarım konusuna farklı noktalardan yaklaşıyor: Fiat, model gamındaki yuvarlak hattı korurken, Mazda ise daha saldırgan kesimlere sahip. Peki, hangisi daha iyi?

Styling-Size-Up-Fiat-124-Spider-Mazda-Mi

Önden arkaya iki aracı da incelediğimizde, azımsanmayacak değişiklikler söz konusu. Miata, daha keskin ve belirgin hatlar sunarken, tasarım farlara, hava girişlerine ve kaputta devam ediyor. Köpekbalığı şeklindeki KODO ızgarası bu tasarımı ve saldırgan karakteri tamamlıyor. Diğer yandan Fiat, daha yuvarlak bir tasarımı, iki yana oturan gündüz ve sis farları ile şekillendiriyor.

 

İki roadster aynı parçaları kullanmasa da, yan tasarımda benzerlikler göze çarpıyor. Miata keskin çizgilerini korurken, 124 spider, güçlü ve karakterli çizgilerini kaputtan, ön kapı koluna kadar uzatıyor. Fiat biraz daha uzun gözüküyor olabilir, yanılmadınız. 124 Spider kardeşine nazaran 14 cm daha uzun. Bu da daha büyük bagaj demek, Fiat büyük bagaj alışkanlığını burda da sürdürüyor. Plaj havlularına daha fazla yer.

 

Arkaya geçildiğinde işler biraz daha karmaşık. Spider’ın arkası ortadan daha basık ve orijinal 124’e benziyor. Stoplar ise ortada kare şekliyle Corvette Rondine konseptine göz kırpıyor. Miata’da ise yuvarlak stoplar Japonlarda alıştığımız cinsten. Egzoz çıkışları da farklı, Miata tek çıkışa izin verirken, Spider çift çıkışla kalkışa hazır.

2016-Mazda-MX-5-Miata-right-hand-drive-r

2017-Fiat-124-Spider-rear-end-021.jpg

 

İçeride ise, iki otomobil neredeyse tek yumurta, havalandırma kanalları yuvarlak ve neredeyse aynı noktalarda konumlandırılmış. Klima kontrolleri, vites ve sürüş modu kontrolleri aynı yerlerde. Bilgi ekranı göğsün üstünde aynı noktalarda iken, direksiyondaki tek fark logolar. Koltuklara gelince işler hafif değişiyor. Fiatta koltuk dikişlerle eş parçalara bölünürken, Miata da ise koltuğu ikiye bölen büyük bir dikiş var.

2017-Fiat-124-Spider-interior.jpg

2016-mazda-mx-5-miata-live-reveal-interi

Aynı platformu taşısalar da, iki araç karakteriksel tasarımları ile birbirinden ayrılıyor. Peki, sizce hangisi daha iyi?

 

 


Tüm haberi görüntüle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@cothcu bana göre yan görünüş mazda arka görünüş fiat iç mekanda da ikiside güzel motor bilgilerini bilemediğim için ona bir şey diyemiyorum aslında audi BMW mercedeste olduğu gibi otomatik viteste orta konsola vites kolu konmayacak boş kalacak bana daha cok hoş ve kullanışlı gibi geliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öyle uçsun, kaçsın tarzında otomobil merakı olmayan benim gibiler için görsellik ve orijinallik açısından tabii ki MX-5. Fiat motor gücü konusunda diğer kitleye hitap edebilir. 155 HP gücünde 2 litre motor taşıyan MX-5, şimdiden amerika'da alay konusu olmuş durumda. 155 HP spor otomobil mi olurmuş diyorlar çoğu yorumlarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya ben tam seçemiyorum da mazda'da yolcu camı sürücü tarafından yine mi tek basmayla açılıp kapanmıyor? sanki öyle gibi geldi:)))

öyleyse eğer bence bu durum mazda için  patolojik bi durum. adamlar mazda 3 power sense pakette bile tek basmayla camları açıp kapamayı koymuyor anlamadım gitti..

karşılaştırmaya gelince mazda gerçekten zaten kendisi olduğu için hoş duruyor. çizgiler çok daha keskin ve belirgin. fiat'ı da ama takdir etmek gerek. öyle kıçı kırık iki ön ızgaraya bırakmamışlar işi. nitekim her ne kadar omurgası ile bir mazda olsa da dışında kendince şekil yapabilmiş. en azından kotarmış işi ve bir ucube yaratmamış.  

 

ama ola ki fiat'ı beğenmedin!?

o zaman abi önemli olan iç güzelliği dersin:))

ha bu arada o el freni nedir abi allahını seversen!!!! şunu insani boyutlara indirmek çok mu zor? oldu olacak ralli arabalarındaki gibi yapsınlar. ne o öyle yırtık ara konsoldan çıkmış gibi??

nereye ne sebeple uzanmaya çalışıyorsa artık!?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda mx-5 in Fiat'i neyse verir Mazda'ya binerim. İtalyan ile japon kıyaslanmasını geçtim yan yana bile getirilmez ama kardeşlik bilmem nesi yapmışlar..İlginç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Mazda derim her yönden.

Birincisi, tasarımda (vites kolu hariç) Mazda Fiat'tan daha iyi.

İkincisi, güçlü motora gerek yok. Çünkü bu arabayı kullanan yanına kızı atar şehir içinde havalı havalı insanların bakışları arasında gezer. Güç isteyen birisinin bu tarz arabayla pek işi olmaz. Ayrıca 155 hp az sayılmaz diğerine göre de az yakar. Mazda bu işi biliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiat daha güzel gözüküyor, bence mazda böle bir anlaşma yaparak kendi bindiği dalı kesmiş ve bir rakip kazanmıştır. Fiata baksanıza lamborgını gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Fiat zaten son 2 sene içerisinde tasarım anlamında çok gelişmişti,bu da bir örneği olmuş zaten ama bence roadster araba konusunda özellikle tasarım açısından bakarsak mx-5in yerini doldurabilecek araba dünyada yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
1 saat önce, Mehmet Özdemir :

Bu, mx-5'den daha pahalı olacak 

fiat mı daha pahalı olacak

mazda o araca da 155 hp az koymuş

fiat deyip geçmeyelim güzel motor yapıyorlar İtalyan tanklarının motoru fiattır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiat ı oldum olası sevmem ( bitim kadar bile) ama ülkemde seveni bol... Mazdanın bu icraatlarından sonra içimdeki sevgi durumu Azalarak artan bir parabol...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
26.11.2015 at 11:25, Mehmet Özdemir :

öyle uçsun, kaçsın tarzında otomobil merakı olmayan benim gibiler için görsellik ve orijinallik açısından tabii ki MX-5. Fiat motor gücü konusunda diğer kitleye hitap edebilir. 155 HP gücünde 2 litre motor taşıyan MX-5, şimdiden amerika'da alay konusu olmuş durumda. 155 HP spor otomobil mi olurmuş diyorlar çoğu yorumlarda.

Ya bu Amerikanlardaki hacim beygir takıntısı bilinen bir şey. Avrupa testlerinde 1.5 motorun daha iyi bir ağırlık dağılımı olduğu, sürüşü daha keyifli olduğu konuşuluyor 2.0 motora göre. Bir Mazda yetkilisi 'virajlarda hız düşürmenizi gerektirmeyen bir yol tutuşunuz olursa, ne kadar çabuk hızlandığınızın önemi kalmaz' diyor bence güzel söz. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...