Jump to content

2.Nesil Mazda 3 e Hidrojen Yakıt Sistemi


Uluç Pulat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sirketin sahibi Mustafa Ucar bu arkadas galiba. Insaat sektorunde isler iyi degil otomotiv sektorune el atmis sanirim. 

https://www.linkedin.com/in/mustafa-uçar-6a262068/en

 

Websitesini biraz bakinca alarm zilleri caliyor zaten. Kullandigi CE logosu bile nizami degil. Ayrica websitesinde referans verdigi pek cok makale, haber vb seyler Hidrojen Fuel Cell teknolojisi ile ilgili ki bu sattigi sistemle ilgisi yok bunun zaten.

http://hidrojenenerji.com/hidrojen-yakit/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:) hayır resimdeki Ada'mla alakası yok hem öyle olsa ne olucakki bu sonucu değiştirmez suan turkiyede blnlerce Arab titular kamyonetler arabalar taksiler bu systems kullanmaya basladi bir Cok ilde subeleri var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Uluç pulat öncelikli olarak teşekkürler paylaşım için.  Aracına bu sistem takılır takılmaz, firma videoya çekip yayınlamıştı sosyal medyada. ilk olarak bu bilgiye o kanal aracılığı ile ulaşmıştım. Bahsi geçen sistemden ve firmadan çok uzun süredir haberim var. Hatta ilk çıktığı günden beri haberim var desem yeridir. Çünkü bu işi yapan, bir bölgeye pazarlayan çok iyi bir tanıdığım var.  Kendisinin mesleği bu veya benzeri bir işle yakından uzaktan alakası yok. Sosyal medya sayfa beğenme isteği gönderildiğinde bu durumu öğrenmiştim.

Seninde dediğin gibi nice çeşit otomobillere takıldığını gördüm sayfalarında. Hemen hemen her gün  bir video yayınlıyorlardı sayfalarında. Lüks sınıf otomobiller, çok yüksek motor hacimli otomobiller, ticari otomobiller vs..ne ararsak var.

Aradan geçen zaman diliminde, merak edip bir sorayım, danışayım dedim kendisine. O dönemde harıl harıl 2011 Model Mazda 6 Sport arıyorum . Dedim iyi bir sistemsei lpg filan gerek kalmadan olabilir belki, ama belki diyorum. Neyse kendiyle görüştüm sordum. Haklı olarak çok fazla detay belirtmek istemedi. Ama çok net bir şey söyledi bana, taktırma dedi !!

 Sen yüksek yakıt maliyetlerinden ötürü böyle bir işe kalkışmışsın. Bana hayırlı, uğurlu olsun güle güle kullan demek düşer. Umarım sorunsuz bir şekilde ve fayda sağlayarak kullanabilirsin. 

Konuyu toparlamak gerekirse sen bu bilgiyi paylaşmışsın. Mesleği icabı bilinçli, deneyimli, tecrübeli ve bilgili arkadaşlarda görüş ve fikirlerini paylaşıyorlar. Forumların güzel yanlarıda budur. Doğru yada yanlış demiyorum bu konu için. Bir çok defa doğru bildiğimiz yanlışlarımızı öğreniyoruz forumlar sayesinde.  Herkes fikrini paylaşır uyup, uymamak. Dikkate alıp, almamak kişiye kalır.

Teşekkürler tüm paylaşımlar için.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Canuck :

1.5 – 2.0 litre hacimli atmosferik bir arac rolantide bile dakikada yaklasik 300-400 litre hacminde oksijen yakar. Atmosterik bir aracta motor zaten yeteri kadar oksijeni aliyor. Bu sistem nasil benzinli motoru daha verimli hale getiriyor? Benzin miktarini azaltip onun yerine Hidrojen mi gonderiyor silindir odasina? Eger gercekten air/fuel oranini degistiriyorsa aman dikkat derim. Motorun parcalarini karterden toplayabilirsin. Ama yok air/fuel oranini degistirmiyor ama benzinin daha iyi yanmasini sagliyorsa o zaman benzin sarfiyatini nasil azaltiyor? Hem yakit tasarrufu, hem guc artisi, hem de emisyonda azalis olmasi mantikli gelmiyor bana. 

Uğur güzel bir açıdan yaklaşmışsın. Dediğin gibi tasarrufu nasıl sağladığının anlaşılması önemli. 

Biraz daha konuyu anlamamız için @Mutlu Tekir'den yardım alalım derim.

Mutlu, 1.6 motor bir araç 3000 devirde giderken dakikada yaklaşık kaç litre hava / yakıt karışımına ihtiyaç duyar ? ( Formül verebilirsen sevinirim ) Bunun normal şartlarda 14.7 de birinin yakıt olması gerekir değil mi ?. Buradan yola çıkarsak belki daha ikna edici olabilir söylediklerimiz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba,

Konuda bahsi geçen Mustafa Uçar ben.  

Okur musunuz bilemem ancak konu bir kaç cümle ile açıklanamayacak kadar hassas ve önemlidir. Gerçekten merak eden, bu koyu bilmek isteyen arkadaşlar içindir...

Öncelikle vurgulamak isterim ki, reklam yapma amacı ile hiç bir siteye üye olup ürün pazarlamak gibi bir yaklaşımımız olmadı, olmayacak da. Sitenize üye olmamın tek sebebi Uluç beyin ricasını kırmamak içindir. Zira daha evvel subaru ile ilgili bir forum sitesinde bir kullanıcının ricası üzerine, hem bilgi kirliliği açısından hemde hidrojenle ilgili merak edilen doğru ve yanlışlara yardımcı olmak açısından üye olup, bilmeden , görmeden, gerçekten hiç bir fikri olmayan bazı şahısların yorumlarından ötürü yeterince pişman olmuştum ve bir daha böyle bir olaya karışmayacaktım. Ancak uluç beyin ısrarı için katılım sağlama ihtiyacı hissettim.

Uluç bey, sistem montajından sonra aracında ki değişimi masumane ve gerçekten okuyanlara faydalı olması açısından sizinle paylaşacağını söylemişti ve kendisinin bizimle, müşterimiz olmaktan öte hiç bir bağı bulunmamaktadır. 

İlhan beyin de sözünü ettiği gibi forum siteleri konular hakkında bilgi paylaşımı için oldukça faydalı ancak inanıyorum ki, paylaşımlardan feyz alan, saygı ile karşılayan az sayıda üye oluyor zira herkes fikri olan, olmayan bir şeyler yazmak ihtiyacı hissediyor. Elbette yazacaktır ancak, saygı ile olması sanırım site yöneticilerinin ve bir çok üyenin tercih sebebidir.

Öncelikle, ucr yapı olarak inşaat sektöründe faaliyet gösterdiğimiz konu, yurt dışından getirdiğimiz ve dünyanın tek esnek taşı olan tepostone markasıdır. Bu ürün dünya da tek dir ve alanında ciddi başarıya sahip olmuş bir üründür. Ürünün bayiliğine devam etmeme sebebimiz ise tamamen hidrojenle ilgilidir zira otomotivde hidrojen geleceğin yegane işidir ve inşaattan çok daha keyifli ve kazançlıdır. 

Hidrojen konusuna girmeden evvel belirtmek isterim ki, 1996 yılında Türkiye de yine bir ilk olan RedBull enerji içeceğini ülkemize getirmiş olmamdır, sanırım redbull için bir başarı öyküsüne ihtiyacımız yok, zaten bu gün geldiği durum yeterince ortada. Tabii, meraklı arkadaşlar için bir not düşmek isterim, redbull için yapılan anlaşma 10 yıllık anlaşmaydı ve sözleşme bitince Avusturya Redbull a devrini yaptık ve faaliyetimiz bitti.

Başarı veya başarısızlık ölçütünü, linkedin profilinden algılayabilen değerli arkadaşımızın dışında diğer grup üyelerinden, yukarıdaki gereksiz kalabalık cümleler için özür dilerim, 

Hidrojen yakıt sistemi için, 2013 yılı şubat ayında bize bu teklif, yani Türkiye satış ve dağıtım teklifi geldiğinde konuyu araştırıp direkt olumsuz görüş bildirdik.

Konu araştırıldığında bu işle ilgili evinin mutfağında cihaz toplayıp amerikan malı diye satanlardan, binlerce aracı referans gösterip aslında sahte satışlarla insanları satın almaya yönlendiren kandırmaca ürünlere kadar, sistemi deneyip aracında zarar görmüş, ciddi anlamda sıkıntılara maruz kalmış veya zarar görmese bile tasarruf elde edemeyip sisteme boşa para ödemiş insanlarla konuştuk, malum internetten herkese ulaşmak mümkün artık.

Hal böyle olunca direkt hayır cevabı verdik zira hem insanların parasını alacaksınız, hemde zarar vereceksiniz  bu bizim ticaret ahlakımıza uygun değildir. Tabii bu sözün doğruluğu için bizi tanımanız gerekir lafla olmaz.

Tekliflerine hayır dediğimiz üretici firma bu yaklaşımımızdan sonra ürünlerinin farklı olduğunu, dünyada satılan ürünlerin benzeri olduğunu ancak bir çok sertifika ile yeni teknoloji ile üretildiğini beyan ettiler. Aslında onların istediği Türkiye de bir otomotiv firması ile bu işi yapmaktı ve inanın samimiyetle söylüyorum görüştüğümüz hiç bir otomotiv firması konuyla ilgilenmedi bile. tabii sebeplerini sonrasında öğrendik zira zaten bu işi yapabilme yetkileri de yok çünkü bayiliklerini yaptıkları otomobil markaları bu işe zaten izin vermiyorlar. Bunun sebebi ise dünyadaki tüm markaların zaten hidrojen ile ilgili ar ge çalışmalarının olması veya prototiplerinin hazır olması, yani yakın gelecekte yollara çıkacak araçların hazır olması. Hemde diğer bir taraftan düşüncem bu kadar sıkıntılı ve geçmişi sorunlu bir işe kimse girmek istemedi.

Merak eden arkadaşlar internetten araştırıp FCEV veya hydogen + internal combustion engine yazarak konuya vakıf olabilirler, Görecekler ki, hidrojen her markada bir prototip halinde var, hatta daha ötesi araştırılırsa Ford ve toyota FCEV modellerden sınırlı sayıda üretmiş ve denemeleri yapılmaktadır. Genel olarak kullanılan hidrojenden elde edilen elektrik ile araçların kullanımıdır. Elektroliz yöntemi ile kullanılabilen tek araç prototip olarak bmw de mevcuttur. Bir depo okyanus suyu ile ciddi km yapabildiği açıklanmıştır. Bunların yanı sıra ek yakıt olarak da kullanıma uygundur. 2018 yılından itibaren bazı araç markaları ek yakıt olarak kullanmaya başlayacaklardır. Hidrojen dolumu yapılıp kullanılan ağır vasıta prototipleri de yurt dışında var ancak bu araçlarda depolama yeri kapasite açısından yeterli olduğundan kullanımı mümkün olmasına rağmen devamı gelmedi, hatta hatırlarsanız İstanbul Belediyesi de bu işe zamanında el attı otobüsler geldi, medyada lansmanı yapıldı ama devam edilmedi.

Mevcut motorlarda hidrojen kullanımı tek başına yapılamaz zira motor yapıları, dayanıklılık açısından musait değildir, ancak yapılan çalışmalarda motor içinde yapılacak bir tadilat ile ekstra soğutma sağlanarak veya motor yapısı güçlendirilerek hidrojen kullanılabilmektedir. bundaki sorun ise hidrojenin depolanmasıdır. Hidrojen araçlarda gaz halinde kullanıma uygundur ve hem kapasite olarak araçlar buna uygun değildir hemde hidrojenin depolanması ciddi tehlike ve sorundur. Kaldı ki, doğalgazlı  ( CNG ) araçlar da , motorlarında tadilat yapılarak kullanılabiliyor ancak tehlikesi çok ve örneklerini medyada gördük.

Bu yüzden dünyanın üzerinde çalıştığı çalışma standardı ya piller yada ek yakıtlı araçlar.

Gelelim biz ne yapıyoruz, geçen 3 yılda ne yaptık.

her ne kadar üretici firma bize, Avrupa EN kriterlerini içeren motorda kullanımında sakınca yoktur belgesini göstermiş bile olsa, bir lpg muamması ile yıllardır yaşayan insanlar olarak GAZ olunca konu, gözle görmeden itibar etmedik. 

2013 mayıs itibariyle benzinli Audi, dizel renault ve ağır vasıta olarak da bir mercedes travego araçlara montaj istedik. Araçlarda, tasarruf ve güç artışını aldık, dizel renault araçta çok kısa zamanda, audi de bir aya yakın sürede otobüste ise neredeyse 3 aya yakın zamanda bu tasarrufları görebilme şansımız oldu. Asıl sıkıntı olma olasılığı ise gazın motorda hasar yaratma olasılığı olduğundan aralık ayına kadar denemelere devam ettik ve Mayıstan, Aralığa en uzun km yi yapan araç olduğundan, Aralık 2013 de renault aracın motorunda inceleme yaptık.

Motor da karşılaştığımız tek şey, içindeki karbon artıklarından kırıntı kalmamış olmasıydı.

2014 yılı başından itibaren ise hem satış ve montaj işine hemde bayilik oluşturma işine başladık.

Geçen iki yılı aşkın sürede işe başlarken de göze aldığımız, tahmin ettiğimiz üzere ciddi güven telkini için çok uğraştık, biz bile ikna olmak için 8 ay denemelerini yapmışken, bu işin öyle kolay olmayacağını zaten biliyorduk. Ancak, inanmak, her şeyden önce  ürüne güvenmek esası şartı ile uğraştık. Geldiğimiz nokta belki, bu yazıyı okuyanlar için büyütülmeyecek kadar olabilir ancak, bu kadar geçmişinde olumsuzluk bulunan bir konuyu, hali hazırda hidrojen diye satılan benzer ancak, saf hidrojen üretmeyen, iç yapısı titanyum olmayan, araçlarda en düşüğü 30-40 amperle çalışan, bırakın motor garantisini, iade garantisi bile veremeyen, verse de uygulamayan bir çok ürün olduğu halde, bu ürünlerin yarı hatta üçte bir fiyatına satıldığı bu ortamda montajı yapılan araç sayısı ciddi sayılara ulaştı ve şu anda tahminimizin üzerinde talep olduğundan sıra oluştu.

Belki montaj sayısı olarak çokluğu sizce tartışılabilir ancak bizim için bu kadar bilgi eksikliği, kirliliği olan ve geçmiş dönemde haklı olumsuz düşüncelere sahip olunmasına rağmen  biz bu sayıyı başarı olarak görüyoruz. Kaldı ki, satılan cihazların fiyatları bize göre çok ucuz olduğu halde. Montajlarda başarısızlık oranı binde on iki düzeyindedir. iade alınan sistem sayısı yok denilecek kadar azdır.

Montajı yapılan bu araç sahiplerinin bir çoğu isim ve telefonlarının verilmesine izin verdiklerinden, dileyen herkes benden, sistemi kullanan insanların iletişim bilgilerini alabilir. Web sitemizde videoların yanında tüm bilgileri referans olarak yazmıştık ancak, pazarlama firmaları ve net den isim telefon toplayan programlar yüzünden iletişim bilgilerini silmek zorunda kaldık. Referans numaraları için 0532 549 0000 numaralı hatta cep telefonunuzdan mesaj atıp, adınızı ve hangi aracın sahibi ile görüşmek istediğinizi yazarsanız, anında size bu konuda bilgi verilecektir.

Montajı yapıldıktan sonra 50 bin km nin üzerinde yol yapmış araçların motor durumlarını öğrenebilirsiniz.

garantili araçlarda garanti sorununun olup olmadığını sorabilirsiniz

güç artışını, ölçüm yapılan araçların dyno evraklarını sorabilirsiniz.

tasarruf yapmaz ise iade edilen sistemlerin sahiplerine ulaşabilir, iade konusunda sıkıntı var mı sorabilirsiniz.

Kısaca aklınıza gelen tüm soruları kullananlara sorabilirsiniz.

Telefonla bilgi almaktan imtina eden arkadaşlar aşağıdaki link e tıklayıp, paylaştığımız araçlarda ki telefonları direkt arayabilirler. 

https://www.facebook.com/hidrojenenerji/

Web sitemizde bir çok sorunun cevabı yer almaktadır, montajı yapılan bir çok aracın resim ve videoları yer almaktadır. Makalelerin orada olmasının sebebi web sitemizi inceleyen takipçilerin talepleri üzerinedir ve analytics den incelediğimizde web sitemizin en çok incelenen, okunanları arasında makalelerin olduğunu da görmekteyiz. 

Yukarıda da yazdığım üzre amacım size reklam yapmak değil ancak elbette kendimizi tanıtmaktır zira bu işi ciddi anlamda araştıran, bilgi sahibi olmak isteyen onlarca insandan telefon alıyoruz ve sorulan sorulara baktığınız zaman gerçekten internette yazılanlar yüzünden kafa karıştırmış onlarca soru geliyor.

Dilerseniz, yukarıda yazdığım telefon numarasından bana ulaşmanız mümkündür. Bu yazıda belki cevabını veremediğin sorular olacaktır, sizden ricam lütfen sorun ancak lütfen saygı çerçevesinin dışında olmasın.

Ayrıca, ben istanbul anadolu yakası maltepe de yim. Yakın olan ve gerçekten bu konuyu merak eden arkadaşların gelip bizi ziyaret edeceğini düşünüyorum. Diğer illerde ise, Bursa, İzmir, Aydın, Denizli, Manisa, Muğla, Niğde, Nevşehir, Aksaray, Gaziantep, Urfa, Kırıkkale bayilerimizi ziyaret edebilir konu hakkında bilgi alabilirler.

Hatta site moderatörü arkadaşlarımızı özellikle rica ederek davet ediyorum, umarım icabet ederler, zira gözlemleri ve konuya hakim olmaları bir çok üyeleri açısından çok faydalı olacaktır.

Konu hakkında bilgi edinmek isteyen arkadaşlar, lütfen kullanıcılarımızın referanslarını istesinler, biz bu ürünün satıcısıyız, elbette ürünümüzü öveceğiz ancak haklı övgülerimizi ancak kullananlardan teyit ederseniz doğruluğumuz ortaya çıkar. Hak edenlere saygıyla...

Mustafa Uçar

0532 549 0000

0850 480 0061

www.hidrojenenerji.com

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba @Mustafa Uçar Bey, belli ki siz de en az bizim kadar şüphe ile yaklaşmış ve ciddi araştırmalar yapmışsınız.  Bunları burada uzun uzun anlatmanızdan anlaşıldığı kadarı ile yaptığınız işi oldukça seviyor ve güveniyorsunuz. Size hak vermekle birlikte bizi de anlamanızı isteriz zira ben de dahil içimizdeki bir çok mühendis arkadaş eğitimimiz gereği rakam ve verilerle daha kolay ikna oluyoruz yoksa @Uluç pulat'ın samimi fikir ve hislerine itirazımız yok.

İşin gerçeği size sormamız gereken soruları ona sormuş bulunduk sanırım ama teknik olarak olmasa da bir çok konuyu uzun uzun sabırla yanıtlamaya çalışmışsınız. Teşekkür ederiz.

Ben de dahil içimizde bir kaç arkadaşımız Maltepe civarında oturuyoruz. Eğer fırsat bulabilirsek sizi en kısa zamanda ziyaret edip daha detaylı bilgi almak isteriz.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim Burak bey, ziyaretiniz memnun eder, sağ olun. Mazda sahibi olmadığım için :) tekrar üyelik iptali nasıl olur bakındım ama göremedim, yardımcı olursanız sevinirim Burak bey .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Burak :

Uğur güzel bir açıdan yaklaşmışsın. Dediğin gibi tasarrufu nasıl sağladığının anlaşılması önemli. 

Biraz daha konuyu anlamamız için @Mutlu Tekir'den yardım alalım derim.

Mutlu, 1.6 motor bir araç 3000 devirde giderken dakikada yaklaşık kaç litre hava / yakıt karışımına ihtiyaç duyar ? ( Formül verebilirsen sevinirim ) Bunun normal şartlarda 14.7 de birinin yakıt olması gerekir değil mi ?. Buradan yola çıkarsak belki daha ikna edici olabilir söylediklerimiz. 

@Burak

12334419_10153781580198256_1454699166_o.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ellerine sağlık @Mutlu Tekir, bir kısmına kadar gelmiştim ama son kısmını getirememiştim. Kısacası diyorsun ki ;

Araç 1 saatte 3000 devir ile giderken 16.67 lt yakıta ihtiyaç duyarken cihaz 0,024 Lt hidrojen üretebilir. Doğru anlamışım değil mi ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yıllık ciddi kazanç elde etiiğini rakamlar ile açıklayan pepsi, ve araştırılırsa dhl ve benzeri araç çokluğu olan firmaların bu işe ne kadar ehemmiyet verdiği izlenebilir. :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Burak :

Ellerine sağlık @Mutlu Tekir, bir kısmına kadar gelmiştim ama son kısmını getirememiştim. Kısacası diyorsun ki ;

Araç 1 saatte 3000 devir ile giderken 16.67 lt yakıta ihtiyaç duyarken cihaz 0,024 Lt hidrojen üretebilir. Doğru anlamışım değil mi ? 

3000 devirde boğaz kelebeği %100 açıkken. Seyir hızında iken kelebek daha az açık olacaktır. Saatte 5-10 lt yakacaktır seyir hızında. Dakikada 0,2 kg yakıt, saatte 12 kg yakıt, 16,67 lt demek.

Cihaz ise 12 V 8 A ile Saatte 1 mol Hidrojen üretebilir bu da 2 gr H2 ya da 0,024 Lt H2 demektir. 


Kütlesel olarak tüketilen yakıt üretilen hidrojenin 6000 katı, hacimsel olarak da 695 katıdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Mutlu Tekir :

Kütlesel olarak tüketilen yakıt üretilen hidrojenin 6000 katı, hacimsel olarak da 695 katıdır.

Burada beklenen tüketilen yakıtın tamamen H2 ile karşılanması değil tabii, sadece katkıda bulunması ama arada ciddi fark var. Peki aynı miktar benzin ile hidrojen yakıldığında çıkan enerji miktarında ne kadar fark var bilgin var mı ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Burak :

Burada beklenen tüketilen yakıtın tamamen H2 ile karşılanması değil tabii, sadece katkıda bulunması ama arada ciddi fark var. Peki aynı miktar benzin ile hidrojen yakıldığında çıkan enerji miktarında ne kadar fark var bilgin var mı ? 

Google da hidrojen ısıl değer diye aratarak kolayca ulaşılabiliyor Burak abi.

Hidrojen bilinen tüm yakıtlar içerisinde birim kütle başına en yüksek enerji içeriğine sahiptir (Üst ısıl değeri 140.9 MJ/kg, alt ısıl değeri 120,7 MJ/kg). 1 kg hidrojen 2.1 kg doğal gaz veya 2.8 kg petrolün sahip olduğu enerjiye sahiptir.

Yalnız önemli olan yakıtın verdiği ısıl değer kadar tepkime sonrası mol sayısındaki artışla genleşerek pistona karşı kuvvet uygulamasıdır.

Benzinin yapısına baktığınızda C6H12 vs diye devam eden kompleks bir hidrokarbondur. Bunun 1 molünün yanması sonucunda 10-15 mole yakın ürün çıkar. Molü litre olarak da düşünebilirsiniz. Yani tepkime sonucunda hem ısı veriyor hem de oluşan gazların hacmi yanan ürünün hacminin en az 10 katı. Böyle olunca yanma çevriminde bir iş elde ediliyor. Aynı şekilde LPG'de de durum böyledir, butan ve propan da yanınca ortaya çıkan ürünlerin mol sayısı girenlerden fazla.

Ama hidrojene bakıyoruz, 2H2+O2===>2H2O    3 mol giriyor, 2 mol çıkıyor. 

http://www.nkfu.com/kimyada-yanma-tepkimeleri/

ABD EPA açıklamalarına bakıyoruz, hiç bir yakıt tüketiminde iyileşme görülememiştir diye rapor sunuyorlar.

Zaten bu yüzden hidrojen motorda iş oluşturamadığından Hidrojen Yakıt Hücreleri'ne odaklanılmış durumda. Ayrıca hidrojenin gaz halinde olduğundan volümetrik verimi de çok düşük. LPG gibi, manifolddan giresiye kadar bir kısmı uçuyor dışarı. Öte yandan yakıt hücresiyle elektrik üretip bunu elektrik motoruyla birlikte kullanırsak verimi daha yüksek oluyor. Ama hidrojeni içten yanmalı motorlarda kullanmak mı? Elektrolizle zaten bir iş olmaz, ama önceden daha yüksek amper ile üretilmiş hidrojen bir kapta kullanılırsa yanma verimini artırabilir, fakat bu sefer de NOx emisyonunu çok artırıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir ellerine sağlık süper bilgiler bunlar. 

Son olarak anladığım, araç ciddi bir enerji üretecek ( burada sanırım ısı olarak ) ama pistonun iş yapmasını sağlayacak itme için yeterli bir basınç oluşturamayacak demek istiyorsun değil mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Burak :

@Mutlu Tekir ellerine sağlık süper bilgiler bunlar. 

Son olarak anladığım, araç ciddi bir enerji üretecek ( burada sanırım ısı olarak ) ama pistonun iş yapmasını sağlayacak itme için yeterli bir basınç oluşturamayacak demek istiyorsun değil mi ?

Aynen abi, az miktarda kullanılıyor zaten bu diye soru gelirse de bir üst mesajımdaki son cevabıma bakılabilir. 

Ekleme yapayım, NOx emisyonunu düşürmek için silindir içi sıcaklığın düşmesi gerekir, Fakat bu sefer COx emisyonu artar, çünkü sıcaklık azaldığından yanma verimi azalır. Öte yandan silindir içi sıcaklığı artırırsak COx emisyonu düşer, fakat bu sefer de NOx emisyonu çok artar. Bu yüzden 2'sinin en az olduğu nokta seçilir.

 

http://smogautorepairbrakeshensleysauto.com/userfiles/image/air fuel mixture chart.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir Teşekkürler, özellikle son söylediğin yani yanma çıktısı olarak 3ten 2ye düşmesi biraz daha durumu netleştiriyor. Sonuç olarak Hidrojen katkı olarak kullanılsa da üreteceği ısı katkı olacakken üreteceği iş açısından tamamı benzin olan yakıta göre daha az iş üretecek gibi duruyor. Böyle olunca da nasıl tasarruf ettiği konusunda soru işareti oluşuyor. 

@Mustafa Uçar Bey gördüğünüz gibi konuya ön yargıdan uzak bilimsel yaklaşmaya çalıştım. Açıkça tartıştığımıza göre sizin de bu konuda faydalı ve ikna edici katkılarınız olursa dinlemekten mutluluk duyarız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada Mazda, Hydrogen yakıta hiç yabancı değil. Bu konuda yapılmış çalışmaları aşağıdaki linklerde bulabilirsiniz. Yapı ve işleyiş şekilleri burada anlatılandan farklı çünkü Rotary motorun bazı avantajları kullanılmış.

http://www2.mazda.com/en/technology/env/hre/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Burak :

Bu arada Mazda, Hydrogen yakıta hiç yabancı değil. Bu konuda yapılmış çalışmaları aşağıdaki linklerde bulabilirsiniz. Yapı ve işleyiş şekilleri burada anlatılandan farklı çünkü Rotary motorun bazı avantajları kullanılmış.

http://www2.mazda.com/en/technology/env/hre/

 

Burada bir karışıklık söz konusu. Mevzubahis sistem hibrid, yani hidrojen rotary motorda kullanılmıyor. Fuel cell yardımıyla batarya dolduruluyor ve bu bataryadan güç alan bir elektrik motoruyla bu rotary motor birlikte çalışıyor. Rotary motorun hidrojeni yakıt olarak kullanması gibi bir olay yok.  

http://www2.mazda.com/en/technology/env/hre/

Sayfanın altındaki animasyonda görebilirsiniz.

 

Tamam şu yazıyla daha fazla detaya ulaşılabiliyor.

http://www.greencarcongress.com/2004/10/mazda_to_lease_.html

Bu motorda hidrojene geçtiği zaman motor aşırı  fakir bir karışımda çalışıyor. Biliyorsunuz ki normal oranda olsa bu yanma, patlama kontrol edilemez. Sanıyorum ki hidrojen bu motorda yakarak anlık yüksek sıcaklık oluşumu sayesinde beraberinde aldığı havaya ısıtıp genleştirmesi sonucunda motorda kuvvet elde ediyor. Aşağıdaki tabloda görebileceğiniz gibi tork ve güçteki düşüşlerin olması da bunun göstergesi. 

Tabi bunun için de hem benzin için enjektör hem de hidrojen için enjektörleri ayrı ayrı kullanıyor. Tabi 2 farklı yakıt için de motor beyninin 2 farklı yakıta göre ayarlanmış olması lazım.  

 

Mazda RENESIS Hydrogen Rotary Engine
  Gasoline Hydrogen
Maximum power 154 kW (210 hp)
@ 7200 rpm
81 kW (110 hp)
@ 7200 rpm
Maximum torque 222 Nm 
@ 5000 rpm
120 Nm 
@ 5000 rpm
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Mutlu Tekir :

 

Burada bir karışıklık söz konusu. Mevzubahis sistem hibrid, yani hidrojen rotary motorda kullanılmıyor. Fuel cell yardımıyla batarya dolduruluyor ve bu bataryadan güç alan bir elektrik motoruyla bu rotary motor birlikte çalışıyor. Rotary motorun hidrojeni yakıt olarak kullanması gibi bir olay yok.  

http://www2.mazda.com/en/technology/env/hre/

Sayfanın altındaki animasyonda görebilirsiniz.

 

Bence yanılıyorsun Mutlu, açıkça hidrojenin yakıt olarak kullanıldığı resimlerde ve yazan text'te gösterilmiş ek olarak animasyonda da rotary motorun normal sürüş sırasında sadece hidrojen, ivmelenmede de pil ile hidrojen birlikte çalışıyor görünüyor..

index_sec1_pht2.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Burak :

Bence yanılıyorsun Mutlu, açıkça hidrojenin yakıt olarak kullanıldığı resimlerde ve yazan text'te gösterilmiş ek olarak animasyonda da rotary motorun normal sürüş sırasında sadece hidrojen, ivmelenmede de pil ile hidrojen birlikte çalışıyor görünüyor..

 

 

Düzelttim ekleme yaptım abi ilk yazdığıma.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...