Jump to content

2.Nesil Mazda 3 e Hidrojen Yakıt Sistemi


Uluç Pulat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 dakika önce, Mutlu Tekir :

Düzelttim ekleme yaptım abi ilk yazdığıma.

Ek olarak yazıda bir bölüm var dikkat çekici, hidrojenin rotary de diğer motorlara göre daha rahat  kullanılabilmesine imkan sağlayan en önemli özellik egzoz odası , yakıt alma ve yanma odalarının birbirinden ayrı olması. Bu şekilde hidrojen tarafından üretilen aşırı ısının oluşturabileceği erken yanmaların da önüne geçilmiş oluyor diyor. Yani Otto tipi motorlarda bunun çok daha zor olacağını kasdediyor.

Şimdi bir şey aklıma geldi, buradaki tüm mesele hidrojenin oluşturduğu enerji ve yakıt olarak kullanılması değil de oluşturduğu yoğun ısı sayesinde yanmayı iyileştirici , katalizör olarak kullanılması olabilir mi ? Böylelikle alınan yakıt ve hava miktarı değişmeden ek olarak enjekte edilen az miktarda ( ki zaten çok oluşmuyor ) hidrojen yanmanın kalitesini ve oluşturduğu gücü arttırıyor olabilir mi ? Yani verim artıyor olabilir mi ? Sadece sesli düşünüyorum :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Burak :

Ek olarak yazıda bir bölüm var dikkat çekici, hidrojenin rotary de diğer motorlara göre daha rahat  kullanılabilmesine imkan sağlayan en önemli özellik egzoz odası , yakıt alma ve yanma odalarının birbirinden ayrı olması. Bu şekilde hidrojen tarafından üretilen aşırı ısının oluşturabileceği erken yanmaların da önüne geçilmiş oluyor diyor. Yani Otto tipi motorlarda bunun çok daha zor olacağını kasdediyor.

Şimdi bir şey aklıma geldi, buradaki tüm mesele hidrojenin oluşturduğu enerji ve yakıt olarak kullanılması değil de oluşturduğu yoğun ısı sayesinde yanmayı iyileştirici , katalizör olarak kullanılması olabilir mi ? Böylelikle alınan yakıt ve hava miktarı değişmeden ek olarak enjekte edilen az miktarda ( ki zaten çok oluşmuyor ) hidrojen yanmanın kalitesini ve oluşturduğu gücü arttırıyor olabilir mi ? Yani verim artıyor olabilir mi ? Sadece sesli düşünüyorum :) 

1. paragraf için evet, dediğim gibi normal bir çevrimde yanma sonucu oluşan ürünlerin hacmi, yanmaya girenlerin hacminden 3-5 kat fazla olması sayesinde ve ek olarak oluşan sıcaklık yüzünden basınçta anlık artma gerçekleştiğinden yanma çevriminde iş alınabiliyor. Fakat bu hidrojenin yakıt olarak kullanıldığında ise tamamen hidrojenin yanma sonucunda ısı üretmesi ve beraberindeki havayı ısıtması ve genleşmesi ile iş alınabiliyor. Öteki türlü su açığa çıkar ve bunun faydadan çok zararı var motorun iç yapısı için. Mazdanın kullandığı bu sistemde açığa çıkan su kızgın buhar fazında olacaktır.

Daha önceki mesajlarda da yazmıştım, internette de yazıyor 1 kg hidrojen yandığında açığa çıkan enerji 2.8 kg petrole eşit. Hesaplama yaptığım kağıda bakıp araçlardaki elektroliz sistemiyle üretilebilen hidrojenin 1 saatte kullanılan benzine kütlesel olarak oranına bakabilir misin abi? 6000. Herşey açık.

Mühendisler motorları üretirken zaten yanma verimi en iyi olacak şekilde üretiyorlar. Swirl yaratacak şekilde emme manifoldu tasarlıyorlar, dizeller için piston başını tumbler hareketi en fazla nasıl olur diye tasarlıyorlar. Egzos gazı içeride az kalsın diye egzos sistemini uzatıyorlar ve en sonunda da sıkıştırma oranını 14 e çıkartabiliyorlar. Canuck abinin de dediği gibi, Mazda milyon dolarlar harcayıp %10 verimi artırmak için uğraşırken halbuki çözüm ne kadar yakınmış değil mi? Boşuna uğraşıyor bu mühendisler, şirketler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar oncelikle foruma hosgeldiniz. Bu sistemin belirtilen sonuclari nasil verdigini halen anlayamadim ancak motor/mekanik konusunda uzman arkadaslar var onlar daha detayli yaziyorlar. Websitenizi biraz inceledim ve sitedeki bazi bilgilerle ilgili bir kac sorum vardi:
 
Websitenizde bu urunlerin Yunanistan’da faaliyet gosteren "Hydro Fuel P.C." tarafindan uretildigi ve sizin bu sirketin Turkiye distributoru oldugunuz belirtilmis. Internette arattirdim ancak bulamadim bu sirketin websitesini. Hydro Fuel P.C.’nin web sitesi nedir acaba? 
 
Hydro Fuel P.C. tarafindan verilen bu yazi uzerinde harhangi bir tarih, imza vb yok. Ne zamandan beridir bu sirketin temsilciligini yurutuyorsunuz?
 
Urunler Yunanistan’dan de-monte sekilde gelip burada mi montaji yapiliyor?
 
 Websitenizde bu urunun CE kriterlerine uygunlugunu gosteren CE sertifikasi var. Bu sertifika "Acts Certification and Testing Services” isminde bir kurulus tarafindan yayinlanmis. Bu kurulusun bir websitesi var mi? Ben arastirdim ancak bulamadim. Sadece bir Taiwan adresi buldum ama isim benzerligi sanirim. Avrupa Birliginde gecerli CE uygunluk sertifikasini Taiwan’daki bir sirket vermiyordur herhalde. "Acts Certification and Testing Services" kurumunun acik adresi ve websitesi nedir? 
 
CE sertifikasi 12 sene once (2003 yilinda verilmis). Genelde bu tip belgelerin bir gecerlilik suresi olur. Yeni bir belge almis mi bu Yunanistan’daki sirket?
 
CE sertifikasi uzerinde sirket ismi kismina "Hydro Energy” yazilmis. Genelde sirketlerin resmi isimleri (tuzel kisilik isimleri) yazilir buraya ama bu pek tuzel kisilik unvanina ismine benzemiyor.  "Hydro Energy” Yunanistan’da ki sirketin resmi unvani mi?
 
Distributorluk belgesinde sirket ismi olarak “Hydro Fuel P.C.” yaziyor and CE sertifikasinda ise “Hydro Energy” yazilmis.  “Hydro Energy” ve "Hydro Fuel P.C.” ayni sirketler mi? Ayni ise sirket isminde bir degisiklik mi oldu?
 
Websitenizde yer alan  ve IGBC isimli kurulus tarafindan verilen "Green Certificate” 9 Mart 2012 tarihinde, 2 seneligine verilmis. Yani belgenin suresi Mart 2014’de dolmus. Yeni bir belge almis mi bu Hydro Energy  isimli sirket IGBC’den?
 
IGBC’nin hangi subesinden alinmis bu Green Certificate bilginiz var mi? 
 
Ebay’de "HHO Generator Kit” diye ismiyle satilan yuzlerde urun kiti var. Tamami Cin mali bunlarin. Sizin sattiginiz urunun bunlara gore avantajlari nedir?
 
Bu belgeler disinda Sanayi Bakanligi veya TSE veya universiteler gibi Turkiye’deki kurumlardan alinmis uygunluk belgesi vb var mi?
 
Kullanicilari referans veriyorsunuz ancak bu  urunu satmadan once test edip olcumler yapmissinizdir mutlaka. Bu olcumlerin (Dyno guc, Yakit tuketim ve Emisyon) sonuclari nedir, paylasir misiniz?
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende bir soru sormak istiyorum musade ederseniz

bu system motorun have istegini karsilayamiyorsa 6.5 te tasarruf azken 8.0 da Cok iyi tasarruf yakalayip 9.5 te tasarruf Tekrar dusup yakit artiyor ?

yani bu Demek degilmidir 8.0 da Benin istedigim Havayi karsiliyor ben mustafa beyi dinlemeden gittim 9.5 ampere centimeters biliyosunuz bizim mazdalarda 12 Kadeem var 1 kademeyle 29 km yaptim 8.0 da 45 km yaptim 6.5 te 38 km guzergah hep ayni bostanci pendik Sahil yolu

Bu arada pendik te calisiyorum ama kucukyalida oturuyorum yakin olan sistemi gormek isteyen  varsa yardim olurum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Mehmet Özdemir :

ben buldum :)

 

Oda bayağı sağlam bir konuymuş @Mehmet Özdemir. İşin ilginç yanı test edecek, gönüllü bir değerli Mazda sever arkadaşımız bile varmış. :fiuw:

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Mutlu Tekir :

Mühendisler motorları üretirken zaten yanma verimi en iyi olacak şekilde üretiyorlar. Swirl yaratacak şekilde emme manifoldu tasarlıyorlar, dizeller için piston başını tumbler hareketi en fazla nasıl olur diye tasarlıyorlar. Egzos gazı içeride az kalsın diye egzos sistemini uzatıyorlar ve en sonunda da sıkıştırma oranını 14 e çıkartabiliyorlar. Canuck abinin de dediği gibi, Mazda milyon dolarlar harcayıp %10 verimi artırmak için uğraşırken halbuki çözüm ne kadar yakınmış değil mi? Boşuna uğraşıyor bu mühendisler, şirketler. 

Mutlu ben olaya ön yargı ile yaklaşmıyor sadece anlamaya çalışıyorum. Elbette Mazda'nın milyon değil hatta milyar dolar harcayarak oluşturduğu SKYACTIV teknolojisinde elde ettiği kazanımların bu şekilde kazanıldığını beklemek yanlış olur. Ben sadece fikri irdeliyor ve sorguluyorum.

Mesela sen dün  2H2+O2===>2H2O  demiştin ama havanın içindeki Nitrojeni hesaba katmamıştın. Onu da hesaba katarsak 3->3 gibi bir durum çıkıyor.

H2 + O2 + N2 = H2O + N2 + NOx

Bu formulü kendim bulmadım tabii ki. Aşağıdaki dokümandan okudum, 

http://www1.eere.energy.gov/hydrogenandfuelcells/tech_validation/pdfs/fcm03r0.pdf

Dokümanda ilginç 1 paragraf var. 

" To some extent, mixing hydrogen with other hydrocarbon fuels reduces all of these drawbacks. Hydrogen’s low ignition energy limit and high burning speed makes the hydrogen/hydrocarbon mixture easier to ignite, reducing misfire and thereby improving emissions, performance and fuel economy. Regarding power output, hydrogen augments the mixture’s energy density at lean mixtures by increasing the hydrogen-to-carbon ratio, and thereby improves torque at wide-open throttle conditions."

İngilize bilmeyenler için kabaca tercüme etmek gerekirse ;

"Belli bir orana kadar hidrojen karışımları bütün bu ( dokümanda bir üst paragrafta açıklanıyor ) dezavantajları azaltabilir. Hidrojenin düşük ateşleme enerjisi ve yüksek yanma hızı hidrojen/hidrokarbon karışımının ateşlenmesini kolaylaştırıp, yanlış ateşlemeyi azaltır ve bu şekilde emisyon, performans ve yakıt tüketimini geliştirir. Güç çıkışına gelince, hidrojen, fakir karışımda  karışımın enerji yoğunluğunu hidro-karbon oranını arttırarak arttırır ve bu şekilde tam-gaz durumunda ( boğam tam açık olduğu durum demek istiyor sanırım )  torku geliştirir.

Bu da benim üstte sorduğum soruya bir karşılık gibi. Yani amaç aracı hidrojen ile yürütmek değil, var olan yakıtın yanmasına katkı sağlamak ise belki olabilir dedirtiyor. Tabii bunun hissel değil deneysel olarak kanıtlanması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Burak :

Mutlu ben olaya ön yargı ile yaklaşmıyor sadece anlamaya çalışıyorum. Elbette Mazda'nın milyon değil hatta milyar dolar harcayarak oluşturduğu SKYACTIV teknolojisinde elde ettiği kazanımların bu şekilde kazanıldığını beklemek yanlış olur. Ben sadece fikri irdeliyor ve sorguluyorum.

Mesela sen dün  2H2+O2===>2H2O  demiştin ama havanın içindeki Nitrojeni hesaba katmamıştın. Onu da hesaba katarsak 3->3 gibi bir durum çıkıyor.

H2 + O2 + N2 = H2O + N2 + NOx

Bu formulü kendim bulmadım tabii ki. Aşağıdaki dokümandan okudum, 

http://www1.eere.energy.gov/hydrogenandfuelcells/tech_validation/pdfs/fcm03r0.pdf

Dokümanda ilginç 1 paragraf var. 

" To some extent, mixing hydrogen with other hydrocarbon fuels reduces all of these drawbacks. Hydrogen’s low ignition energy limit and high burning speed makes the hydrogen/hydrocarbon mixture easier to ignite, reducing misfire and thereby improving emissions, performance and fuel economy. Regarding power output, hydrogen augments the mixture’s energy density at lean mixtures by increasing the hydrogen-to-carbon ratio, and thereby improves torque at wide-open throttle conditions."

İngilize bilmeyenler için kabaca tercüme etmek gerekirse ;

"Belli bir orana kadar hidrojen karışımları bütün bu ( dokümanda bir üst paragrafta açıklanıyor ) dezavantajları azaltabilir. Hidrojenin düşük ateşleme enerjisi ve yüksek yanma hızı hidrojen/hidrokarbon karışımının ateşlenmesini kolaylaştırıp, yanlış ateşlemeyi azaltır ve bu şekilde emisyon, performans ve yakıt tüketimini geliştirir. Güç çıkışına gelince, hidrojen, fakir karışımda  karışımın enerji yoğunluğunu hidro-karbon oranını arttırarak arttırır ve bu şekilde tam-gaz durumunda ( boğam tam açık olduğu durum demek istiyor sanırım )  torku geliştirir.

Bu da benim üstte sorduğum soruya bir karşılık gibi. Yani amaç aracı hidrojen ile yürütmek değil, var olan yakıtın yanmasına katkı sağlamak ise belki olabilir dedirtiyor. Tabii bunun hissel değil deneysel olarak kanıtlanması gerekiyor.

Önceden ayrıştırılmış hidrojeni bir tanka koyup öyle motora veriyoruz desen anlarım, ki zaten bunu hiç bir zaman olamaz demedim, olabileceğini mesajlarımda belirttim. ama aracın üstündeki elektroliz mekanizmasının gücünün yetersiz olduğunu söyledim abi.

 

Bu arada h2o+O2+3.71N2 girecek azot ve oksijenin havadaki oranları. Buna göre düzenlersek

h2+xo2+yno+zno2 çıkacak. 

 

Ayrıca yine üstteki mesajımda bir grafik paylaşmıştım. En iyi menzil, en iyi güç, en iyi emisyon. En optimum nokta diye. Motorun en iyi menzilde çalıştırılmasıyla (bir miktar fakir afr16) bu hidrojenin katkısıyla gidilen yol test edilmeli, gerçekten gerekiyor mu buna ulaşmak için. Fakat her türlü emisyondan feragat ediliyor bu da günümüz standartlarından geçemeyecek birşey. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir kisi gelip benim araci denese herseyin degisecegi kanisindayim :)

Bosuna bence aciklama ariyoruz zaten arac rolsntide bile benim ihtiyacimdan fazlasini uretip kucuk tankinda sakliyor

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Uluç pulat :

Bir kisi gelip benim araci denese herseyin degisecegi kanisindayim :)

Bosuna bence aciklama ariyoruz zaten arac rolsntide bile benim ihtiyacimdan fazlasini uretip kucuk tankinda sakliyor

 

Hiç bir şey boşuna değil Uluç, konuşup bilgi sahibi oluyoruz. Ben şahsen çok şey öğrendim bu konuda :) @Mustafa Uçar Bey'i bir ziyaret etmeyi düşünüyoruz zaten Maltepe'de oturan arkadaşlar olarak. Haberdar ederiz, fırsatın olursa sen de katılırsın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu tür ara cihazları yıllardır takip ederim. Benzin hortumuna kelepçe gibi bağlanan bir küçük cihaz vardı mesela... Benzeri cihazlarda vardı vs.vs.Hemen hepsi piyasadan silindi gitti. Hidrojeni ortaokulda laboratuvar ortamında ürettigimizi hatırlarım mesela. Deney tüpü içinde azıcık bir hidrojen nasılda patlardı. ..

Güvenlik açısından baktığımda bir miktar ekonomi yapılacak olsa bile bu tür sistemleri çok doğru bulmuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Calismadigim saatlerde olursa Seve Seve gelirim burak abi

bencede bosuna degil ama denenip guzel sonuc alinmis birseyi bilgiler aciklayamiyo Yada kacirilan birsey var birde soyle birsey aklima takildi soguk havalarda arac fazla yakar ama motora giren hava soguksa cekis artiyor yakit dusuyor bununla baglantili birsey olabilirmi inter cooler gibi

Arabanin ara hizlanmalari cekisi oyle boyle degismedi ve gittikce artiyo burak abi aslinda gidip sistemi denemeden benim arabayi bir kullansan fikrin daha cok degisicek :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Burak :

Hiç bir şey boşuna değil Uluç, konuşup bilgi sahibi oluyoruz. Ben şahsen çok şey öğrendim bu konuda :) @Mustafa Uçar Bey'i bir ziyaret etmeyi düşünüyoruz zaten Maltepe'de oturan arkadaşlar olarak. Haberdar ederiz, fırsatın olursa sen de katılırsın. 

Hocam çok makbule geçer. Bir de Uluç arkadaşın aracini bi test edebilirseniz soru işaretleri netlik kazanacak gibi.

Site üzerinden sistemin montaj fiyatına baktım 1100 kusur €.

Tasarruf isteyen bu fiyatı gördükten sonra zaten  LPG kit taktirir.

Benim kafami kurcalayan olay, torkun artması. Az buz değil, arkadaş 40 nm den bahs ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın @Mustafa Uçar yazdıkları bakınca ilkbaştan çok uzun olunca şöyle bir göz ucunla bakayım derken sonuna gelmişim. hayırlı uğurlu olsun. başarılarınızın devamını dilerim.bence bu iş tutacak bursa da ve diyer illerde bayi sayısını artırmanız gerekecek başarılar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

59 dakika önce, quiteguide :

Hocam çok makbule geçer. Bir de Uluç arkadaşın aracini bi test edebilirseniz soru işaretleri netlik kazanacak gibi.

Site üzerinden sistemin montaj fiyatına baktım 1100 kusur €.

Tasarruf isteyen bu fiyatı gördükten sonra zaten  LPG kit taktirir.

Benim kafami kurcalayan olay, torkun artması. Az buz değil, arkadaş 40 nm den bahs ediyor.

Yapılacak kişisel bir testin tüm soru işaretlerini gidereceğini sanmam, kaldı ki kendime böyle bir sorumluluk da yüklemem. Kitin fiyatını hiç konuşmadım bugüne kadar, işin gerçeği ilgilenmedim de çünkü ben daha çok işin teknik kısmını merak ediyordum. 1100€ diyorsunuz. Bu 3300 TL demektir. Kimsenin 3300 TL ödeme sorumluluğunu üstlenemem. Benim ziyaret amacım tanışmak ve sitede alamadığımız cevapları almaya çalışmak.

Gerçekten herkesi ( ben de dahil ) ikna edecek yegane şey deneysel tespitlerdir. Bunları görmedikçe olumlu veya olumsuz bir yorum yapmayı doğru bulmuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vay be yanıltmanın cevabı başarılar demek oluyor ya pes diyorum. Mustafa Tüten beyin önceki konuda yazdıkları ortada, subaru forumunda yazılanlar ortadayken, ve elle tutulur veriler yokken. Bilimselliği bırakıp hislere güvenmek... Helal olsun.

Aracın map ayarlarıyla oynayarak veya gaz pedalı tepkisini artırarak sürücünün Hissetmesini sağlamaktan geçiyor demek olay. 1100 euro bir de. Bravo gerçekten.

İyi akşamlar, bu konuya yazmayı bırakıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt tasarruf sistemlerinin tekniklerinden fazla anlamam ama anladığım tek şey mazda motorları narindir ve dışardan orijinal olmayan herhangi bir müdahalede size zarar ve masraf çıkarark geri döndürür.Motor adeta size kızar gibiidir benim orjinalliğimi bozma bünyemi bozma der gibidir.Lpg kitine de o yüzden ben karşıyım motoru eritir adeta ve yorar.Size dönüşü masraf ve yorulmuş yıpranmış mazda motoru kalır.Tabi bu hidrojen yakıt sisteminin zamanla zarar veren geri dönüşü olacaktır muhahkkak.Ayrıca astarı yüzünden pahalıya mal olabilir mi? Eğer işin işine can ve mal güvenliğini tehlikeye sokabilecek zararlar olursa ortada astar mastar yani araba bile kalmayabilir !! ben ne olursa olsun mazda motoruna hiçbir şekilde müdahale edilmesin isterim.Mazdalar bu özelliği ile sadıktırlar ve sorunsuzdurlar.Dışardan müdahaleler mazdanın tescilli en az sorun masraf çıkaran araba olmasını çürütür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...