Jump to content

2.Nesil Mazda 3 e Hidrojen Yakıt Sistemi


Uluç Pulat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1 saat önce, Uluç pulat :

Gel dene arabayi diyorum kanit diyosunuz denemesi bedava gidin deneyim diyorum kanit istiyosunuz ben daha napiyim:D bilimin yetmedigi noktalar var demekki peki bilimle bana sunu aciklarmisiniz 97 oktan benzinle 95 ten daha iyi performans alinir lpg nin oktani 101 ken neden aracin performansi duser yakiti artar

Oooooy oy, ne diyim ki ben size. Allah akıl fikir ihsan eylesin hepinize. Motorlar hakkında teknik bilgileri olmayanlara laf anlatmaya çalışan bende hata ama.

Oktan nedir? Benzinin ateşlenmesinin zorluğunun sayısal karşıtıdır, anlatabileceğim en basit haliyle. Niye oktanı yüksek isteriz? Sıkıştırma sonunda ısınan hava yakıt karışımının kendi kendine ateşlenip vuruntu olmaması için. işte bu yüzden sıkıştırma oranı denen oran belirli bir seviyeden yüksek olamıyor, dizeller kadar fazla olamıyor. Zaten sıkıştırma oranı yüksek olsa motorun verimi artacak ve yakıt tüketimi azalacak ama olmuyor.

95 oktan benzin için tasarlanan bir motorda 98 oktan ya da 105 oktan yakıt kullanmanın bir getirisi avantajı olmaz.

Bilimin yetmediği nokta değil, akılların anlamamakta ısrarı vardır.

Bu arada benim mazda 3 otomatik vitesim de bana en hızlı araç gibi geliyor. :) kırmızı ışıktan kalktıktan sonra golf, passat geçemediğim araç olmuyor. araç sanki füze 0-100 e 8 saniyede çıkıyor. :) Rampalarda hatta dizellere kafa tutuyorum torku o derece iyi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu bey bence bilimde sorun yok denenmis biseye imkansiz demek malesef bizim milletimizin hastaligi olsun bunlarda gecer elbet isterseniz buyrun istanbulda misafirim olun bir arabayi deneyin fikriniz hala ayniysa helal olsun diyicem bu arada sizden youtube a suyla calisan bmw yazip benim kullandigim sistemin en ilkelini izlemenizi rica ediyorum ve burak abi yada ilhan abi sizler bana yakinsiniz bir gelip su araci deneseniz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, Uluç pulat :

Mutlu bey bence bilimde sorun yok denenmis biseye imkansiz demek malesef bizim milletimizin hastaligi olsun bunlarda gecer elbet isterseniz buyrun istanbulda misafirim olun bir arabayi deneyin fikriniz hala ayniysa helal olsun diyicem bu arada sizden youtube a suyla calisan bmw yazip benim kullandigim sistemin en ilkelini izlemenizi rica ediyorum ve burak abi yada ilhan abi sizler bana yakinsiniz bir gelip su araci deneseniz :)

Kardeşim, imkansız neden dediğimi anlattım, hesabını kitabını yaptım, koydum foruma. Araçların afr sini kısarak da güç artışı elde edilebiliyor zaten. Bunların da grafiklerini paylaştım. Dediğini aracın üstüne birşey koymadan da yapmak mümkün. Ama nolur? Fakir karışımdan ötürü piston başları, motor zarar görür. Fazla NOx emisyonu yüzünden doğayı daha fazla kirletirsin, bu katalizöründe sıkıntıya yol açabilir, ilerleyen zamanlarda.

niye olmaz diyorum, aracın alternatöründen alınacak güç ile bunu gerçekleştirmek imkansız. bunları da açıkladım. desen ki ben evimdeki elektrik ile elektroliz yapıp hidrojeni depoluyorum bir tankta. sonra bu tankı motor girişindeki bir alete bağlanıp kullanıyorum desem ona zaten lafım olmaz. ama alternatörden elde edilen güç ile elde edilen hidrojen bu dediklerine yetmeyecek kadar az, az derken çok çok çok az. oranlarını da yazdım. 

Ha biri çıkıp dese ki, yok kardeşim senin hesabın hatalı, eyvallah derim, gel beraber bakalım hesaba derim. İnsanlık hali ben de hata yapabilirim. Ama kontrol ettim hesaplarımı da, bir yanlışlık göremedim. Şimdi bu hesaplar ile hislerden elde edilen izlenimleri kıyaslamak doğru olmaz. Her iddiasına varım senin araç hidrojenli haliyle (fakir karışımda, hidrojen yok ya) tüvtürk emisyon standardından kalır. fakir karışımdan ötürü yüksek NOx emisyonu vardır çünkü. Önceden yazılmış konularda da aynı şeyler tartışılmış. Bu ürünü pazarlayanlar bir bilimsellik, veriler sunamıyorlar. Tamamen yakıt hücresinde kullanılan hidrojeni sunarak kendilerini "BİLİMSEL"miş gibi gösteriyorlar. Bu sistem abdde 10 yıllardır var, bizim ülkemizde de arada bir gelip gidiyor ve maalesef kullanıcıların duygularıyla oynuyorlar.

Eline tornavida alanın ustayım diye ortaya çıktığı ülkemizde bu tür şeyler de normal gerçi. Adam arabanın tekerine dinamo, tavanına pervane ve dinamo bağlayarak beleşe enerji üretebileceğini sanıyor. rüzgar direncinin ve sürtünme kuvvetinin kat kat motora yük bindireceğini hesaplayamıyor. Motora dinamo bağlayarak sonsuz enerjiyi bulduğunu sanıyor. Ama sürtünme kuvvetlerini, dinamonun motordan daha fazla güç üretemeyeceğini bilmiyor.Bunlar hiç bir zaman gerçek olamayacak şeyler. 

İtibar etmeyin böyle ürünlere.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi peki bana sunuda aciklarmisin cihazi 7.5 amperde kullaninca sehir ici dur kalkta az yakiyorum sehir disi ortalamadada 100 de 30 tasarruf ama 8 amperde sehir ici normal yakiyo sehir disi 100 de 40 tasarruf 10 amperde ise dur kalkta 35 litre ortalama sehir disi ucak gibi araba ama 15 litre ortalama yani aracin ihtiyacindan fazla hidrojen uretince yakitim artiyo peki sen nasil diyosun bu hidrojen araca yetmez ben zaten demitorumki tamamini karsiliyo normal hava girisini kesmiyolar neyse ben bilemem pistona neler olur filan deneyip gorucez cesaret ettim taktim ona bakarsaniz bizim araclara lpg de zararli ama clubimizda bir suru arac var lpg li benimki deneme yanilma onlarin subaplarina gelecek arar garanti hem araclarinin gucu yok oluyo hemde surusten keyif alamiyorlar 5. Viteste100 de 20 egimle yokus cikarken 140 la gaza basip 170 le yokusu bitirmek bence cok keyifli 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim neden olabileceğini açıkladım. Yazdıklarımızla tekrar ediyoruz. 

Önceki yakıt tüketiminle karşılaştırmak lazım. Araca alıştıkça tüketim düşer. İlk aldığımda 8 ortalamadan aşağı düşemiyordum. Şu anda 5.8 fabrika verisine yaklaşıyorım 5.9 u gördüm. Gidilen yerlere göre eğime göre değişir.

2 önceki mesajımda da yazdım. %10 eğimli yokuşlarda 120 ile dizel araçları tokatlamak da güzel :) ama emin ol onlar basmıyorlardır. 

Senin aracın da Şehiriçi verisi 9.6 ş.dışı 5.4 0-100  ise 11.5 sn diye hatırlıyorum. 

Şehiriçi verisi dikkate alınamaz, herkesin sürüşü yol şartları farklıdır. Uzun yola gittiğinde  hız sabitleyici kullanarak sabitlediğin hızı, ortalama hızı, nereden nereye gittiğini, göstergede kaç lt yaktığını söyle. Ama yolculuktan önce depoyu fulle, uzun yoldan sonra da depoyu fulle. 2. Fullemende kaç lt aldı benzin onu da söyle. Bir ara da boş yolda 0-100 ü dene bakalım.

 

Her iddiasına varım o takılan şey hidrojen üretebilmek bir yana senin aracının motorunun ayarlarıyla oynuyordur. Üretilen hidrojen zaten tamamen kullanılıyor gibi bilinçsiz bir laf söylemedim. Bir miktar kullanılacak elbet. Ama bu üretilen miktar o kadar küçük ki bir faydası olamaz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben size bir iyilik yapayım,  

uluç bey kardeşim, akşam buluşalım.

şu konu için hepiniz kıymetli vaktinizi ayırıp bir şeyler yazıyorsunuz. özellikle mutlu.. 

biz bir saat içinde netleştiririz bu işi.  

katılmak isteyen 1 adet kameraman arkadaş olursa sevinirim. 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arac 2 senedir bende bir onceki aracimda mazda 3 ama otomatikti

aksam bulusalim demissiniz daha yeni geldim eve inanin saat 10 da cikiyorum isten pendik marinadayim

bir gun ayarliyalim toplanalim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 hour ago, Uluç pulat said:

Arac 2 senedir bende bir onceki aracimda mazda 3 ama otomatikti

aksam bulusalim demissiniz daha yeni geldim eve inanin saat 10 da cikiyorum isten pendik marinadayim

bir gun ayarliyalim toplanalim

 

geçmiş mesajlarınıdan birinde "122lik dsg golf yanma yaklaşamıyor" demiştiniz.
bahsettiğiniz araç benim mazda6 mı rahat geçiyor.
sahibi olduğum mazda6, yürür vaziyette iken 1700kg civarında ağırlığa sahip. Bu sebeple 122 lik dsg golf beni geçebiliyor ve anladığım kadarıyla sizin aracınız da bu hidrojen mevzusu sayesinde golfü geçebildiğine göre. benimkine de ciddi fark atacatır.

Foruma girebilse idiniz görüşecektik ama artık başka zamana kaldı.

bende sizi beklerken, karşılaştırmak için sizin gibi 0-160 videosu çekeyim dedim. 
 

https://youtu.be/pEX_w4JLTcw

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, zealot :

 

geçmiş mesajlarınıdan birinde "122lik dsg golf yanma yaklaşamıyor" demiştiniz.
bahsettiğiniz araç benim mazda6 mı rahat geçiyor.
sahibi olduğum mazda6, yürür vaziyette iken 1700kg civarında ağırlığa sahip. Bu sebeple 122 lik dsg golf beni geçebiliyor ve anladığım kadarıyla sizin aracınız da bu hidrojen mevzusu sayesinde golfü geçebildiğine göre. benimkine de ciddi fark atacatır.

Foruma girebilse idiniz görüşecektik ama artık başka zamana kaldı.

bende sizi beklerken, karşılaştırmak için sizin gibi 0-160 videosu çekeyim dedim. 
 

https://youtu.be/pEX_w4JLTcw

Bence sizi gecen 122 lik degil 140 liktir arabaniz benimki gibi yuruyo asagi yukari kamerayi nasil sabitlediniz ben tutmaktan vites degistiremiyorum

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dikkat edin bu hidrojen yakıt sistem olayları. 3-5 yılda bir hortlarlar. Sonra 1-2 yıl nadasa çekilirler. sonra yine piyasadalardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

140 lık golf benim araçla ( bmw x1) yürüyor. Geçemiyor ama fark da açamıyorum. 1250 kg golf 1670 kg benim araç. 122 lik golfün 0-100 ü 9.5 civarıydı heralde. Mazda6 yı geçer.Eğer golfü geçiyorsa sizin araç ciddi bir kazancınız var. Şuan yazılımcılar bile turbosuz bir aracın gücünü bu kadar artıramıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama videodaki mazda 6 benim arac kadar iyi yuruyo bende dsg yi kapatip patiyle kalkarsam 0 dan 100 e o videodaki zeolat beyi. Aracini gecerim ama 120 den sonra bayiltir sanirim baya yuruyo cunku arabasi bu aksam bi bmw ve leon geldi ondan once bmw 1.16 i ile kapistim duzlukte cok yurumesede gidiyo onumden ama 140 lik leon sanirim yazilimliydi bmw ile baya taktilar bana dedim benim aracta sorun var heralde 3.20 boyle yuriyemez 1.6 motor 170 hp megersem 3.28 i mis simdi baktım 245 hp 350 tork leonda masallah iyi yuruyodu gerci oyle abartı egzost tampon takımı jant yapan genc kesin motorlada oynamıstır.Ama bu aksam iyice farkettim cihaz beygiri arttırmıyo o yuzden 0 100 degilde ara hızlanmalarda faydası çok o yuzden keske arabam otomatık olsaydı 4 ileri devir bitmiyomus gibi torkuda aldımmı ohh

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3.16 ya bile yaklaşamaz senin araç 136 bg olan varya :) Mazda6' yla deneyin de görelim. Stock leon fr ile de şansın yok arka plakayı bir müddet görebilirsin 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En yakın tarihte sizin için video çekicem [emoji4] 

Sadece bizim için değil bilim için, insanlık için çekin :) ESP yi kapatıp Mazda6 yı geçerim demiştiniz onu da görelim davet edildiniz sonuçta...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Arkadaşlar merhaba şimdi birkaç soru gördüm onları yanıtlamak istiyorum öncelikle

Hidrojen sistem hava yakıt karışımıyla mı oynuyor?

Hayır arkadaşlar. pistonun içine yollanan hava yakıt karışımının oranı belli fakat gaz<dizel<benzin yanma hızlarına göre hidrojenin yanma hızı çok hızlı bunu basit bir örnekle anlatacak olursam barut ve dinamit gibi anlatabilirim. şimdi bu normal yakıt hava karışımı patladığında yakıtın tamamı yanmadan motordan çıkıyor bunun sebebi ağır yanıyor olması ve yanacak olan son kısmın üreteceği enerjinin az olmasından dolayı üreticiler tarafından önemsenmemesi. motorun içerisine verilen bu hidrojen yakıtla homojen karıştığı için onu da beraberinde daha hızlı yanmasını sağlıyor sübaplardan egzoza çekilmeden önce.

böylece: örnek atıyorum yarım yanmış olarak 2000 devirde elde edeceğiniz gücü tam yanmayla 1600 devirde elde ediyorsunuz geri kalan 400 devir için püskürtülecek olan yakıtta (doğal olarak paranızda) deponuzda kalıyor.

Hidrojenin çok az üretiliyor ? çektiği elektriğe değer mi ?

Arkadaşlar Hidrojen az üretilmesi veya çok üretilmesi değil aracın yakacağına göre üretilmesi önemli. bir örnekle açıklayacak olursak normalde 16 birim hava 1 birim yakıtla yakılır (yaklaşık olarak) fakat hidrojenin verdiği enerji en iyi yakıt olarak kullandığınız benziden daha yüksek bu yüzden onunla miktar olarak eşit olursa motor boğulur çok doymuş yakıttan dolayı (yakıt fazlalığından) nitekim bir arkadaşımız 10 amper çok geliyor idealim 8 gibi bir ibare kullanmış. Araçlar için gereken hidrojenin miktarını kabaca aracın motorunun 1/6 ü ile 1/2 si arasında olması gerekiyor örn: 2.0 bir araç için dakikada 330ml ile 1 litre arasında bir hidrojen yeterli olacaktır. fakat bu aracı kaç devirde kullandığınıza da bağlı çünkü devir yükseldikçe hidrojen sabit kalacağından daha az faydalı olacaktır.

O kadar iyi olsaydı bunu fabrika çıkışında koyarlardı... ?

Arkadaşlar bildiğiniz üzere büyümekte olan açgözlülük Dünyanın her yerine sıçramış durumda en çokta enerji satanlar arasında ( yakıt elektrik gaz vs) Onlar senin az yakmanı istemez çünkü o zaman az kazanırlar. çok yakmanı isterler. nitekim bkz  Stanley Meyer suyla çalışan buggy i kendi imkanları ile yapıp Amerikayı boydan boya 27 litre suyla katetmesinin ardından medyada ünlü olmuş ve daha sonra evinde ölü bulunmuştur. Aynı şekilde Denizlili bir mucidimiz de ortadan kabolmuştur. örnekler çoğaltılabilir. Eğer yakıt tasarruflu motorları  16  1.4   1.2   1.0 gibi tasarruflu motorları çıkarmasalardı insanlar çoktan bu arayışlara girmiş olacaktı. bir şekilde kontrol altında tutabiliyorlar bizi ne yazık ki.

Motor Emisyonunu nasıl azaltıyor? Motoru nasıl soğutuyor?

en yukarda bahsettiğim gibi yakıtın tam yanmasını sağlaması ( neredeyse tam) ve hidrojen yandıktan sonra açığa çıkan şey karbon dioksit yerine su olduğu için buharı olduğu için. Karbon emisyonu azalıyor

Soğutma da 2 ekten var

1 - yanma daha hızlı gerçekleştiği için normalde piston duvarında 1 saniyede 100 kalori sıcaklık olarak verilecek enerji hidrojenle piston içinde yarım saniyede  yandığı için 50 kalori fazladan tork olarak, mekanik olarak araca verilir. (örnek temsili daha iyi anlamanız için)

2- hidrojenin yanmasıyla oluşan su pistonun içindeki ısı enerjisini çekerek su buharı haline geçer ve motorun sıcaklığını düşürür.

şimdilik aklıma gelenler bu kadar arkadaşlar eğer aklınıza takılan şeyler olursa buradan bana sorabilirsiniz.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullanılan hidrojen jeneratörünün üretim debisi nedir? Çektiği akım nedir? Hidrojen jeneratörünün verimi nedir?
Birim hacim için suyun parçalanması gereken enerji miktarı nedir? 

Enerji yoktan var edilemez, alternatörden elde edilen enerji suyu ayrıştırmak için kullanılıyorken, yakıt tüketimini nasıl azaltıyor? Enerji dengesi biçiminde açıklar mısınız?
 

Son olarak 2. sayfada paylaştığım hesaplara ne dersiniz?

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/23762-2nesil-mazda-3-e-hidrojen-yakit-sistemi/?do=findComment&comment=533769

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dikkatimi çekti okuyorum dendiği gibi hortlamış,üreticinin yaptığı o kadar hesap kitap testler manyak o adamlar kardeşim ne uğraşıyorsunuz  bir ara traktörlere bile taktılar sanayideki ustalar göbek attı bir merak okudum herkesin emeğine sağlık hatta önceki konu linkinden onu bile okudum sonuç bedava peynir fare kapanında!!!!!                                                                Ha unutmadan şunuda sorayım konu hakkında üretici,satıcı,veya montajcı arkadaşlar bilimsel hesaplamalarınız veya teknik verileriniz hakkında hala bir onaylı tasdikli döküman ortada yok .fincancı katırları gibi kırıp dökmediysek ne MUTLU sürçhü lisan ettik ise affola,,,,:tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...