Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Kullanıcı Yorumları


Ultrass34
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şimdiye kadar garantiden değişenler.

* Şöför koltuğu alt iskeleti.

* Sol Ayna mekaniği.

* Sol Rot kolu

* Direksiyon simidi

* Bagaj kilidi.

* Garanti kapsamında araçtan gelen seslerle ilgili yapılan işlemlerde var (parça değişimi olmadan).

 

Garanti dışında değişen de var 🙂

 

Bu arada bugün de head-up display açılmadı, daha önce de olmuştu umarım o da patlamaz.

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaslar,

Uzun araştırmalarım sonucunda Mazda 3 de karar kıldım, test sürüsümü yaptım ve 40.000 km'de 2015 model power benzinli otomatik sedan aracımla aranıza katıldım.  Şuana kadarki  tecrubelerimden yola cıkarak  artısını eksisini yazayım ; 

+  Sürüş konforu & keyfi 

+ Yakıt tüketim değerleri (Ortalamam şehir içi ağırlıklı 6.7 lerde)

+ Donanım özellikleri tek tek yazmayacagım ama D segmenti aracların giris modellerinde olmayan, kullandıgım özellikler mevcut

+ Tasarım ( Göreceli olmakla beraber suana kadar araçla ilgili tek bir olumsuz dönüş almadım, bakan bir daha bakıyor )

+ Ön konsolda kullanılan malzeme kaliteli,  kapılar keza öyle, ha çok çok premium kalite değil ama kesinlikle kalitesiz de durmuyor. 

+ Süspansiyonlar ( Üzerinde 18" lastikler olmasına ragmen ben süspansiyonları cok basarılı buldum )

+ Şanzıman ( Vites geçişleri hemen hemen sorunsuz ve duydugum arastırdıgım kadarıyla problem cıkartmayan bir şanzıman )

+ Ses fazla alıyor demişler bazı kullanıcılar ama bence yalıtım başarılı beni kesinlikle bu anlamda üzmedi

Gelelim eksik gördüğüm yanlarına ; 

- Özellikle bagaj kısmında kullanılan malzeme & bagaj kapağı kalitesiz duruyor

- Arka tarafta havalandırma kanallarının olmayışı 

- Küçük eşya saklama gözlerinin yetersizliği

- Elektrikli olmayan ön koltuklar

- Arka koltuktan bagaja ulaşım

- Sanırım sonradan eklenebiliyormus bazı yöntemlerle ya da servise gidip parasıyla actırılabiliyormus ama bana bu da saçma geldi

Otomatik kapanmayan aynalar ( araçdan indikten sonra kapatamıyoruz icindeyken kapatacagız ), araç hareket edince kitlenmeyen kapılar, uzaktan acılıp kapanmayan camlar. 

 

Saygılar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Omur_Karaman :

 

Otomatik kapanmayan aynalar ( araçdan indikten sonra kapatamıyoruz icindeyken kapatacagız ), araç hareket edince kitlenmeyen kapılar, uzaktan acılıp kapanmayan camlar. 

 

Saygılar

hayirli olsun, bununlarin çözümü forumda mevcut kendiniz de yapabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Epey zamandır foruma uzak kalmıştım yoğunluktan ötürü. Arabamı bu hafta içerisinde Herter'de değiştirdim. 2009 Touring HB'i vererek 2018 Power Sense Sedan'a geçmiş bulunuyorum. Aracı henüz teslim almadım, yarın sanırım işlemleri bitmiş olur. Dolayısı ile Mazda'dan kopamamış olduk 🙂

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, cemkorkut :

Epey zamandır foruma uzak kalmıştım yoğunluktan ötürü. Arabamı bu hafta içerisinde Herter'de değiştirdim. 2009 Touring HB'i vererek 2018 Power Sense Sedan'a geçmiş bulunuyorum. Aracı henüz teslim almadım, yarın sanırım işlemleri bitmiş olur. Dolayısı ile Mazda'dan kopamamış olduk 🙂

Hayırlı olsun güle güle kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allâh ın izniyle geçen Cuma aracıma kavuştum.Zor ve uzun bir süreç oldu.Benzinli power sense kırmızı.Aracın özellikle virajlarda ki performansına ve MRCC özelliğine bayıldım.Her şeyiyle çok güzel fakat çok göze batıyor.Allâh cümleye kazasız belasız sürüşler nasibetsin.Octavia ile Mazda 3 arasında kalmıştım iyiki almışım.Yakıt benim sürüsüme göre biraz fazla ama ilerde düşer diye umudediyorum.Araç şu an 800 km de ve ortalaması 7.6

IMG-20190614-WA0014.jpg

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

geçen gün arkadaşın 2007 model 1. nesil mazda 3'ünü kullandım, lpgli olmasına rağmen gaza dokunur dokunmaz fırlıyordu. arkadaş benzinde daha atak dedi. 

bizim 3 nesil ise idrak yollarında iltihap varmış gibi davranıyor.  ha ne gaza mi bastım tamam abi diyip yollanıyor.  

anlamadım gitti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Katil Balina :

geçen gün arkadaşın 2007 model 1. nesil mazda 3'ünü kullandım, lpgli olmasına rağmen gaza dokunur dokunmaz fırlıyordu. arkadaş benzinde daha atak dedi. 

bizim 3 nesil ise idrak yollarında iltihap varmış gibi davranıyor.  ha ne gaza mi bastım tamam abi diyip yollanıyor.  

anlamadım gitti.

Evet cok tehlıkelı özellikle yabancı bırıne verdın mı gerı vıtes cok sakat. Adam gerıye alıyor gaza bi dokunuyor ok gıbı fırlıyor park ederken tehlıkelı.   Yabancı bırı bındın mi uyarıyorum

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Katil Balina :

geçen gün arkadaşın 2007 model 1. nesil mazda 3'ünü kullandım, lpgli olmasına rağmen gaza dokunur dokunmaz fırlıyordu. arkadaş benzinde daha atak dedi. 

bizim 3 nesil ise idrak yollarında iltihap varmış gibi davranıyor.  ha ne gaza mi bastım tamam abi diyip yollanıyor.  

anlamadım gitti. 

Evet gazda çok boşluk var. Bir süre sonra devir bandlarına alışınca performanslı kullanabiliyorsun ama ani sollamalarda biraz yavaş vites düşürüyor. Sport butonunun bir çok performans sorununu halledeceğini düşünüyorum ama bizim makyajsız kasalarda bulunmuyor işte.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Seneler önce BL otomatiği kullanmıştım, aşırı hazır bekleyen bir tork konvertörü var, hemen atılıyor araba ileri ilk kalkışta da devamı yok ki. Bizimkiler yürümüyor da onlar hiç yürümüyor yani.

Teyzemde de 98 1.6lt 75hp 4 ileri otomatik Polo vardı, 950kg araba köpek gibi ileri fırlardı araba gaza dokununca. şehir içinde falan uçuyor gibi geliyordu. Aslında yalancı performans hissi bu, yol açılınca, devirler yükselip vites büyüyünce hiçbir cacık olmadığını anlıyorsun.

Tork konvertörünün bu kadar aktif çalışıp torku katlamasının bedelini yakıtta bir güzel ödetiyorlar. 3. nesilde düşük devirlerde motor yalnız başına, tork konvertörü hemen kitleniyor. Bu yüzden gaz boş geliyor ama termal verimlilik çok daha yüksek, şanzıman yağı ısınmıyor kolay kolay.

Şanzımanın yavaş vites düşürdüğüne ise kesinlikle katılmıyorum. Ya yavaş vites düşüren şanzıman görmediniz, ya da önceki aracınız Wrc otomobiliydi :) Büyütme komutlarına geç cevap verdiği doğrudur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, Leanback :

Şanzımanın yavaş vites düşürdüğüne ise kesinlikle katılmıyorum. Ya yavaş vites düşüren şanzıman görmediniz, ya da önceki aracınız Wrc otomobiliydi :) Büyütme komutlarına geç cevap verdiği doğrudur.

Aslında yavaş düşürmedeki kastım geç düşürme idi. Ani hızlanmalarda gaza basıyorum ama bazen boşluğa basıyormuşum gibi araçtan en ufak tepki gelmiyor. Vitesi düşürmesi için gazı köklemem gerekiyor.

Bu arada önceki aracım 115 beygirlik otomatik 98 model 626 idi. Vites geçişlerini hissetmezdim. Performansı şu an ki aracımdan daha düşük hissettirmesine rağmen gazda boşluk olmazdı. Araç her devirde gaza tepki gösteriyordu. O nedenle Mazda 3'e geçtiğimde biraz yadırgadım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bk ve bl’nin otomatiklerinde gerçekten yalancı bi güç var. Yeşil yanınca gazlayınca scout füzesi gibi fırlıyor. Ama öyle böyle değil yani :) ama sonradan fıss. Aracı süren arkadaşım bu 200 beygir mi demişti :) 10 dk alışamadı ilk gaz tepkisine. 

Scout füzesi demişken 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, betamax :

Aslında yavaş düşürmedeki kastım geç düşürme idi. Ani hızlanmalarda gaza basıyorum ama bazen boşluğa basıyormuşum gibi araçtan en ufak tepki gelmiyor. Vitesi düşürmesi için gazı köklemem gerekiyor.

Bu arada önceki aracım 115 beygirlik otomatik 98 model 626 idi. Vites geçişlerini hissetmezdim. Performansı şu an ki aracımdan daha düşük hissettirmesine rağmen gazda boşluk olmazdı. Araç her devirde gaza tepki gösteriyordu. O nedenle Mazda 3'e geçtiğimde biraz yadırgadım..

Bu tamamen sport modu eksikliği. Şanzıman sürekli eco modunda gibi düşünün, siz vites düşürüp hızlanmak istedikçe direniyor, iyice gazı dibe doğru ezeceksiniz ki mecbur kalıp vites düşürüyor. Bu yüzden olacak makyajlı modellere sport modu geldi. Daha çabuk vites düşürüp, daha uzun süre düşük viteste kalıyor şanzıman zaten makyajlı modelde en imrendiğim özellik bir sport olayı, diğeri de yükseklik ayarlı yolcu koltuğu.

Ancak skyactiv-drive direksiyondan vites düşürme hızı, motor hızı eşitlemesi ve yumuşaklığı en iyi şanzımanlardan biri olduğu gibi, bazen tamgaz yaptığım gibi devir 6000e fırlıyor. Düşürme toleransı çok yüksek, 6100 devirlere kadar düşürüyor, yok yapmam demiyor. Ha yapıyor da ne oluyor, uzaya mı çıkıyoruz, hayır. O da yetersiz motorun ayıbı.

98 Mazda'nızın 2.0 olduğunu tahmin ediyorum. 2.0 motorun efektif torku ve şanzımanla uyumu başkadır, 626'nın küçük jant-lastik ölçüleri, görece düşük ağırlığı, en fazla katalitik takılmış euro 1 emisyon normuna bile tabi olmayan "rahat motoru" ve hazır bekleyen tork konvertörü ile birleşince durum bu oluyor, bizim araçlar da olması gerektiği gibi 2.0 motor 210 tork 120hp olsaydı durumlar böyle olmayacaktı. 150 torklu 1.5 motor ne yazık ki aracın üzerinde yapılan bazı gelişimleri gölgeliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada arkadaşın 2007  BL kasa arabası kesinlikle gaza daha hızlı cevap vermekle birlikte geçenlerde şehir dışında ışıklarda boş yolda bi kalkış denemesi yaptık. arkadaş arabada yalnız, bizim arabada ben hanım, çocuk, çocuk koltuğu, çocuk arabası ve kısmen dolu bagajla birlikte nerdeyse 3 boy fark oluştu. manuele alsam daha da fark olabilirdi.

ben de ona şaşırdım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bl kasanın ılk kalkıs gaz tepkısı aşırı abartılı roketlıyor sankı V6 motor :D Araba degısık ya düz yolda 1.8 gıbı gıdıyor yokusta 1.6 kalkısta 2.4 motor gıbı :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, ozgur35 :

Bl kasanın ılk kalkıs gaz tepkısı aşırı abartılı roketlıyor sankı V6 motor :D Araba degısık ya düz yolda 1.8 gıbı gıdıyor yokusta 1.6 kalkısta 2.4 motor gıbı :Dd

Daha ziyade kalkışta 2.0, düzde 1.3, yokuşta 1.3 gibi gelmişti bana BL kasa :) BK kasa da BL'den pek farklı değildir tahminim. BM ise nasıl hissettiriyorsa durum öyle genelde. Rakım yüksekse eh işte ama deniz seviyesinde 1.2 tsi benzeri motorlardan pek farkı yok, çift kavrama olsa daha bile hızlı olabilirdi.

Neticede hepsi yavaş kalıyor, incik boncuk uğraşıyoruz işte :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

hafiften kış kendini gösterip hava soğuyunca kasislerde çukurlarda vs.  özellikle sol ön taraftan gelen "fiyunk fiyunk" sesi, yani aslında bir plakanın bir diğer plakaya sürtme sesi yine yeniden belirginlesmeye başladı. bu benim çok canımı sıkıyor, kaç defa servise gittiysem de bir çözüm bulunamadı. pimler vs bir sürü sey değişti ama soğuk havada tekrardan aynı sesi yaza göre daha belirgin duymaya basladim ki yazın da aslinda sessiz ortamlarda belirgin bir şekilde gelen bir ses bu.   sırf bu yüzden, sadece bu sesten dolayı her kış arabayı satmanın eşiğine geliyorum. ses aslında şehir gürültüsünün dindiği zamanlarda özellikle soğukken çok daha belirgin. ama genelde gündüz vakti şehir içinde pek duyulamıyabiliyor. sadece belirli hızda belirli durumlarda ses çıkarması da ayrı bir dert. kasis/çukur geçerken frene basinca gelmeyen sesin frene basmayınca gelmesi dolayısıyla pimlerde yapılan değişiklik işe yaramadı. bana artık yürüyenden ziyade kaput altında gevşek bir şeyler varmış gibi geliyor, bilemedim. herter'de @dr_azoomsağolsun ki sanırım türkiye sınırları içerisindeki en ilgili servis kendileri olabilir, ustaları dahil çok defa baktılar ama sorun çözülmedi.

bir diğer sorun soğuk havada koltuğun gıcırdaması. bu çok.daha sinir bir durum, bu ikisi birleşince arabanın fişini çekesim geliyor soğukta.

şeytan diyor sat git bir corolla al:))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...