Jump to content

Subaru 2016 Top Safety Pick Ödülünü Aldı


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

SUBARU Tüm Kategorilerde En Yüksek Puanı Alarak “2016 Top Safety Pick +” Ödülünü Aldı

Subaru’nun farklı segmentlerde yer alan modelleri Amerika Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS) tarafından yapılan güvenlik ve çarpışma testlerini başarı ile geçerek “2016 Top Safety Pick +” ödülüne layık görüldü.

subaru-logo.jpg

2016 model “Eyesight” sürücü destek teknolojisine sahip Legacy, Outback, Forester, Crosstrek (Subaru XV) ve WRX modelleri beş çarpışma testinden en yüksek not olan “İyi” ve ön çarpışma önleme testinde ise en üst sıralama olan “Üstün” derecelerini elde ederek, “2016 Top Safety Pick +” ödülünü almaya hak kazandı.

Subaru’nun 2016 model “EyeSight” teknolojisine sahip araçlarının IIHS-Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü tarafından yapılan testlerde sürücülere ve yolculara maksimum güvenlik sağladığı belirlendi. Legacy, Outback, Forester, Crosstrek (Subaru XV) ve WRX modelleri önden çarpışma önleme konusunda 6 üzerinden 6 puan aldı.

Bu ödülün alınmasında önemli role sahip olan Subaru’nun son teknoloji sürüş destek sistemi “EyeSight”da; neredeyse insan gözü kadar etkin, mükemmel görüntü tanımlayan ve üç boyutlu renkli görüntüler yakalayan iki stereo kamera kullanılıyor. “Eyesight”, iki kameradan alınan görüntülerin şekil, hız ve uzaklığını kesin bir şekilde belirleyerek yalnızca araçları değil, aynı zamanda motorsiklet, bisiklet ve yayaları da algılıyor. Potansiyel bir tehlike algıladığında ise sürücüyü uyararak kazanın meydana gelmesini önlemeye yardımcı olmak için gerekirse fren uyguluyor. Önünüzdeki yol için ikinci bir çift göz gibi çalışan “EyeSight” teknolojisi; “adaptif hız kontrolü”, “şerit içi hareket kontrolü”, “şeritten çıkma uyarısı”, “çarpışma öncesi fren sistemi”, öndeki aracın hareket etme” ve “çarpışma öncesi gaz kontrolü” uyarılarıyla sürüşe destek sağlıyor.

En Güvenli Araç ödülüne sahip olabilmek için araçların yüksek hızda önden ve yandan çarpışma testlerinden, devrilme testinden ve arkadan gelen darbelerde boyun yaralanmalarına karşı koltuk/baş koruma sistemleri değerlendirmelerinden “İyi” sonucunu alması gerekiyor. 2016 TSP+ ödülüne layık görülmek içinse araçların bu beş çarpışma testinden de “İyi” notunun yanı sıra önden çarpmayı önleme testinden de “İleri Seviye” ya da “Üstün” puanlarını alması şart koşuluyor.

2016 Subaru Forester (ABD modelleri)

Kaynak: Subaru Türkiye

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıda bahsi geçen “Eyesight” sürücü destek teknolojisinin açıklaması şu şekilde yapılmış.

Subaru’dan Güvenlikte Çığır Açacak Teknoloji

24901.jpg

 

Çarpışma önleyici sistemler alanında çok önemli bir adım olan EyeSight sürüş destek teknolojisi, Avrupa’ya Yeni Outback’le giriş yapıyor. SUV kategorisinde yeni nesil güvenlik anlayışını temsil eden Yeni Subaru Outback’in ön siparişle satışına, Kasım ayından itibaren başlanıyor. Outback, yeni iç ve dış tasarımı ve üst seviye donanım özellikleriyle Mart ayından itibaren bayilerde yerini alacak.
Subaru’nun SUV segmentinde konumladığı Yeni Outback modeli, yenilenmiş dış dizaynı, geliştirilmiş iç tasarımı ve daha da iyileştirilmiş sürüş konforuyla öne çıkıyor. Donanım seviyesi ve kalitesinde de iddialı olan Outback’te sportif gösterge paneli, ortada 5 veya 7 inçlik LCD bilgi ekranı ile akıllı telefon ve tabletlerdeki gibi geçme ve kaydırma özelliği gibi işlevler bulunuyor. Önde merkezi hoparlör ve arkada bas ile birlikte toplam 12 hoparlöre sahip harman/kardon ses sistemi, keyifli bir yolculuk sağlıyor.

Outback’te sürüş keyfini artıracak yenilikler de gerçekleştirildi. Ön camın açısı ayarlanarak aerodinamik yapısı iyileştirildi ve araçtaki vibrasyonu azaltmak amacıyla motorun araç ile bağlantı noktalarındaki takozlara sıvı ilave edildi.

Tüm modellerde standart özellik olan Sürekli Simetrik Dört Çeker sistemi, EyeSight sürüş desteği ve X-Mode sayesinde, yeni Outback bugüne kadar en iyi donanımlı versiyon olmanın yanı sıra Avrupa’daki SUV modelleri arasında en güvenli yeniliklere sahip araç olarak da öne çıkıyor.

Subaru mühendisleri tarafından tasarlanan ve Avrupa pazarlarında ilk defa tanıtılacak olan EyeSight Sürüş Destek Sistemi, Sürekli Simetrik Dört Çekerin tanıtımından bu yana Subaru’nun çarpışma önleyici alandaki en büyük adımını temsil ediyor.

EyeSight sürüş destek teknolojisi 
2008’de Japonya’da tanıtımı yapılan Subaru EyeSight teknolojisi, araçlar, yayalar ve bisiklet kullanıcıları gibi hareketli nesneleri ya da raylar ve şeritler gibi sabit nesneleri algılamak için yalnızca stereo kamera teknolojisinin kullanıldığı ilk sistemdi.  
 
EyeSight teknolojisi Subaru mühendislerinin, seksenlerin sonunda Subaru yerel araçlarında test edilen ve uygulanan milimetrik dalga radar ve lazer radar gibi diğer sistemlerin ardından kapsamlı bir araştırma ve gelişimi sonucunda ortaya çıktı. Yeni Subaru Outback’le Avrupa’da lanse edilecek olan EyeSight sistemi, son 25 yılda geliştirilen teknolojinin son yansıması olarak öne çıkıyor. Yeni nesil EyeSight versiyonu, önleyici güvenlik ve sürücü yükünü azaltma özelliklerini daha da ileriye taşımak için yaklaşık %40 oranında görüş açısının artırıldığı tamamen yenilenmiş stereo kameralara sahip.
 
İki adet yüksek çözünürlüklü CMOS renkli kamera, sürücüye fazladan bir çift göz sunarak trafik durumunu izlemek için dikiz aynasına yerleştirilmiş bulunuyor. Subaru’nun sürücüyü kontrol altında tutma felsefesinin gerçek bir yansıması olan EyeSight, sürücünün yerine geçmiyor ya da otomatik sürüş sistemi görevi görmüyor. Sistem sürekli olarak sürüş koşullarını izleyerek,  yaklaşan bir tehlike hissettiğinde sürücüyü uyarıyor. Böylece de belirli koşullar altında oluşabilecek kaza riskini azaltıyor.

Motor, şanzıman ve fren sistemiyle eş zamanlı olarak çalışan EyeSight, sürücünün kaçma hareketinde bulunamadığı, fren pedalına yeterli şiddette basamadığı veya frene hiç basmadığı durumlarda harekete geçiyor. Sistem aynı zamanda trafik akışını da izleyerek aracın hızını buna göre düzenliyor. Yoldaki nesneleri algılayan diğer sistemlerin aksine, Subaru EyeSgiht bu nesneleri yalnızca algılamakla kalmayıp aynı zamanda da tanıyan, her bir nesneyle ilgili potansiyel riski değerlendiren ve yapılması gereken en uygun harekete karar veren oldukça sofistike bir yazılıma sahip.

Sistem önce görsel bir uyarı sunuyor, sonra sesli bir uyarı sesi veriyor, sürücünün doğru hareketi yapmadığını, zamanında harekete geçmediğini ve bir nesneye vurmak üzere olduğunu tespit ederse devreye giriyor. Sistem özellikleri arasında; çarpışma öncesi fren uyarısı, çarpışma öncesi fren desteği, çarpışma öncesi otomatik fren, çarpışma öncesi gaz yönetimi, şeritten ayrılma uyarısı, şeritten kayma uyarısı ve uyarlanabilir sabit hız kontrolü bulunuyor.

Sistem ayrıca, motorun rölantiden çıkışını sınırlayabiliyor, sürücünün şerit içinde ve/veya şerit dışına kayması halinde sürücüyü uyarıyor, öndeki bir aracın 0-180 km/s hızla gitmesi durumunda fazladan fren gücü uygulayabiliyor, kaçma dönüş hızını artırabiliyor ve öndeki araçla 50 km/s hız farkına kadar aracı tam olarak durdurabiliyor.

En başarılı sistem Eyesight 
EyeSight sisteminin sunulduğu deniz aşırı bölgelerde, bağımsız kuruluşlarca yapılan çeşitli testler, sistemin en üst seviyede sonuçlar verdiğini gösteriyor. 9 markadan 26 modelin dâhil edildiği testten sonrasında, Otomotiv Güvenlik ve Yaralılara Yardım Ulusal Ajansı tarafından işletilen Japon Yeni Araç Değerlendirme Programı (JNCAP) geçen hafta bu sisteme sahip Subaru araçların en yüksek puanları aldığını duyurdu. Bu yıl Ağustos ayında, Kuzey Amerika Yol Güvenlik Sigorta Enstitüsü (IIHS, ABD’deki otomobil sigortacıları tarafından desteklenen bağımsız bir kuruluş), Subaru EyeSight donanımlı olan yeni 2015 Subaru Outback’e önden çarpışma önleme özelliği için en üst derece olan “Üstün” (0-6 skalasından 6 puan vererek) sıfatıyla “2014 yılının en başarılı güvenlik özelliğine sahip (TSP+)” otomobili ödülüne layık gördü.

Kaynak

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Japon otomobil üreticisi Subaru, sürücülerin uykulu veya dikkatsiz olduğunu tespit eden yeni yüz tanıma teknolojisi DriverFocus'u tanıttı. Yeni teknoloji Subaru Forester'ın yeni modelinde yer alıyor.

      Japonya merkezli otomotiv şirketi Subaru, ABD'nin en çok satan otomobillerinden biri olan Subaru Forester'ın yeni modelini tanıttı. New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda ilk kez görücüye çıkan Subaru Forester yorgunluğu ve dikkat dağınıklığını tespit edebilen yüz tanıma teknolojisiyle birlikte geliyor. Lafı fazla uzatmadan Subaru'nun yeni aracının detaylarına geçelim.
      Subaru'nun yüz tanıma sistemi DriverFocus olarak adlandırıldı.
      Yeni teknoloji 'DriverFocus' olarak adlandırıldı ve yeni Forester'ın üst düzey Touring trim versiyonunda standart olarak mevcut olacak. Subaru'nun DriverFocus teknolojisi, sürücü yorgunluğu veya dikkat dağınıklığı gibi belirtileri tespit eden bir yüz tanıma yazılımını kullanıyor. Bu teknoloji beş farklı sürücüyü tanıyabiliyor ve aracın koltuk pozisyonu ve iklimlendirme gibi kontrollerini de otomatik olarak düzenleyebiliyor.
      Yeni tanıtılan Subaru Forester aynı zamanda çarpışma öncesi frenleme, adaptif hız sabitleyici, şerit ihlali uyarı sistemi, trafik işaretlerini algılama gibi teknolojilere sahip EyeSight sürücü destek sistemi ile geliyor. ABD'li lüks otomobil markası Cadillac da Subaru'ya benzer bir sürücü izleme teknolojisine sahip. İki teknoloji arasındaki farkı ise Cadillac'ın yüz tanıma teknolojisinden ziyade, sürücünün göz hareketlerini izleyen kızılötesi kameralar kullanması olarak açıklayabiliriz.
      Kaynak: Theverge & Donanımhaber
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Subaru’nun en çok satış yapan modellerinden bir tanesi olan ve hem C hem de D segmenti müşterilerinin ilgisini çeken SUV/Crossover modeli Forester yenilendi. Yeni Subaru Forester, makyajvari dış tasarım farklarına sahip olmasına rağmen, iç görünüm olarak bazı önemli değişimlere uğradı.
      Aşağıda üstte yeni ve altta da eski Forester modellerinin karşılaştırmalı fotoğrafları görülebilir. Bu doğrultuda önde en dikkat çeken detayın, önceki kasada ön panjurun altında yer alan ince bölmenin panjura birleşmesi gösterilebilir. Bu sayede ön panjur artık daha iri bir görünüme kavuşmuş. Farlarda da büyüme meydana gelmiş ancak genel formunu koruduğu söylenebilir. Tamponun da genel formu korunuyor olsa da belirgin bir değişim de kendini birçok detayda gösteriyor.

      Aracın arkasında ise çatal formlu yeni stop lambaları hemen dikkat çekiyor. Ayrıca C sütununun dik formu korunurken arka kelebek camın eğimi artık daha açılı. Bu durum arka ve yan tasarımın hareketlenmesini sağlamış diyebiliriz. Arka tampon ise büyük oranda değişikliğe uğramış. Araca yandan bakıldığında ise, şişirilmiş çamurluklar karakteri fazlasıyla vurguluyor ve aracı daha heybetli gösteriyor. Sonuç olarak; ilk bakışta tasarım çok fazla değişmemiş gibi görünse de, farklar detaylarda gizli denilebilir.
      Yeni Subaru Forester’ın içi ise daha belirgin bir değişime uğramış gibi görünüyor. Genel yerleşim aynen korunsa da görünüm farklı. Kokpitin ortasında yer alan havalandırmalar artık yatay bir şekilde değil, dikey bir şekilde bilgi eğlence sisteminin 2 kenarında yer alıyor. Ayrıca ekranın sağ ve solunda yer alan tuşlar da alta taşınmış. Üstte yer alan sürüş bilgi ekranı ise biraz daha büyük boyutları ve köşeli tasarımı ile hemen fark ediliyor. Bu arada bir önceki kasaya göre büyüyen boyutlar neticesinde arka diz mesafesinin yaklaşık 36mm arttığı açıklanıyor.

      Yeni Subaru Forester Teknik
      Yeni Subaru Forester modelinin en fazla ilgi çektiği bölgelerin başında gelen ABD’de, New York Otomobil Fuarı’nda tanıtıldığı düşünüldüşünde, motor seçeneği de bu yönde açıklandı. Daha önceden turbo beslemeye sahip motor artık sadece atmosferik olarak sunuluyor. 2.5lt Boxer 4 silindir motor 182ps güce sahipken, 238nm de tork üretebiliyor.
      Motorun ürettiği güç ve tork, Subaru patentli simetrik 4×4 çekiş sistemine CVT otomatik şanzıman ile aktarılıyor. Performans değerleri henüz belirtilmese de, aracın ortalama olarak 7.1lt/100km yakıt tüketimine sahip olduğu açıklandı. Ülkemizi de kapsayan Avrupa pazarında ise 2.0lt atmosferik-benzin ve 2.0lt turbo-dizel motorların aynen kullanılmaya devam edileceğini tahmin ediyoruz.
      Birçok farklı aktif-pasif güvenlik donanımının standart veya opsiyon olarak yer alacağı yeni Subaru Forester, yaz aylarında ABD’de satılmaya başlanacak. Avrupa’da ise tahminde bulunduğumuz motor seçenekleri ile 2019 yılı başında satılmaya başlanabilir. Ülkemizde ise, döviz kurundaki değişime bağlı olarak en az 220.000TL’den başlayacağı tahmin edilebilir.
       

       

       

       

       


      Kaynak:SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Mazda gibi çok sevdiğim, saygı duyduğum ve takip ettiğim Subaru'nun bir fiyatlarına bakayım dedim.. Bakmışken de burada da paylaşayım dedim. Subaru XV'nin fiyatı bile benim ulaşabilirlik sınırılarımın çok üzerinde..Vay halime, vay halimize.. Yani istediğimiz, sevdiğimiz, beğendiğimiz markalara sahip olabilmek artık resmen hayal oldu... 
      Yeni Subaru XV
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 1.6i Xtra 121.155 TL 1.6i Xtreme 131.247 TL 1.6i Xclusive 157.220 TL  
      LEVORG
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 1.6i GT-S Sport Plus EyeSight  179.220 TL
       
       
      FORESTER
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0i Premium Plus EyeSight 190.122 TL 2.0i Adventure XT Turbo ASP 225.122 TL 2.0d Elegance 194.122 TL 2.0d Sport ASP 227.522 TL  
      OUTBACK
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0d Limited EyeSight 264.607 TL  
      Subaru BRZ
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0i Premium MT 190.522 TL 2.0i Premium AT 197.522 TL  
       
       
    • Arman-1999
      Yazan: Arman-1999
      @İlhan değerli yorumlarını rica ediyorum...
      izmir ve eskişhir de bana göre lacivert onlara göre okyanus mavisini gördüm ve bir hayli heyecanlandım. Daha önce açmış olduğum o mu ? bu mu? şu mu? adlı konuda fikirlerinden bir hayli faydalanmış biri olarak bunu da merak ediyorum. 1.6 ve her daim 4x4 oluşu cazip gibi duruyor. Donanım özellikleri ise göz dolduruyor.
      Hadi buyur bakalım... ( Subaru forum ne diyor bu işe bir de ) 
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Subaru Impreza Japonya’da Yılın Otomobili seçildi.
      1 Kasım 2015 ve 31 Ekim 2016 tarihleri arasında Japonya’da satışa sunulan binek otomobiller arasında birinci olan yeni Impreza; ön kaput üzerinde yaya hava yastığı sunan ilk Japon otomobili unvanıyla da tarihe geçti.
      Subaru’nun kazandığı sayısız ödüllere bir yenisi daha eklendi. 2003 yılında Legacy ile Japonya’da “Yılın Otomobili Ödülü” ile onurlandırılan Subaru; “2016-2017 Yılının En İyi Otomobili” ödülünü bu kez yeni Impreza ile kazandı. Bu ödül; Japonya’da 1 Kasım 2016 ile 31 Ekim 2016 tarihleri arasında satışa sunulan ve satış tahmini 500 adetin üzerinde olan binek otomobiller arasında yapılan bir değerlendirme.

      Subaru’nun yeni Global Platformu temel alınarak üretilen yeni Subaru Impreza’da; Standart EyeSight sürücü yardım teknolojisine ek olarak kaza anında; yayada kafa yaralanmalarını en aza indirgemek için tasarlanan yaya koruma havayastığı da standart olarak sunuluyor. Yeni Impreza, motor kaputu ile ön cam arasında yer alan “yaya havayastığı”nın standart olarak sunulduğu ilk Japon üretimi otomobil olma unvanına sahip.

      Yılın Otomobili Ödülü’ne ek olarak, Japonya yeni otomobil değerlendirme programı olan JNCAP’te de Subaru otomobilleri çok önemli başarılar elde ediyorlar. JaponNCAP’in içeriğine 2014 yılında eklenen “Önleyici Güvenlik Performansı” değerlendirmesinde, Subaru’nun EyeSight teknolojisine sahip modelleri Impreza, Legacy, Outback, Forester, Levorg ve WRX S4, İleri Derecede Güvenli Araç (ASV++) kategorisinde en yüksek puanları elde ederek önemli bir başarıya imza atmıştı.
×
×
  • Yeni Oluştur...