Jump to content

Mazda CX-3 Yakıt Filtresi Sorunu


mehmete
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim aracın mazot pompasına conta takıldı o ses hafif de olsa geçti ama motorun iç kısmından gaza basınca elektrik kaçağı gibi çik cik ses geliyor. Usta da anlayamadı akşama kadar bekletti beni serviste sonra haftaici bi daha getir diyor nasıl getireyim bu 5. Oldu bir depo mazotu servise gidecem diye harcadim.mudur den araba için izin istiyorum sen yeni araba almadin mi yalan söyleme diyor.hiç kimse Fiat marka aracı sevmez bizim butun araçlar doblo bozulunca servise goturuyorum herşeyini yapıyorlar parça sorunu yok keşke fiat Renault wolsvagen falan alsaydim şimdi ben bi daha servise goturmeyecem daha aradım Mazda turkiyeyi ya bana 0 araba verin yada paramı iade edin dedim işleme aldılar eğer hiçbirini yapmayacaksaniz pazartesi avukatiniz arasın dedim artık. Böyle birşey olamaz ya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sorunlar sadece Türkiyede satılan Mazdalardamı var? Avrupada ve ABD'de tahmin ediyorum bizim ülkemizden kat kat daha fazla cx3 satılmıştır. Mazda servislerinin bu konuda bilgileri varmı. Bizim motorin kalitesindenmi kaynaklanıyor olabilirmi. Neden bizim ülkemizdeki araçlarda bu sorun oluşuyor. Tahmin ediyorum Mazda Türkiye distiribitörü, mazda japonya ile temasa geçmiştir. Arıza kayıtları tutuluyor ve değerlendiriliyordur. Mazda japonya bu araçların sadece Türkiyede satılanlarda olduğunu duyuyorsalar şaşkınlık içindedir. Ama makul bir açıklama gelmeli. Her ne sorun varsa tüketiciye açıkça anlatılmalıdır. Bugün git yarın gel ile olmaz bu işler, kullanıcılar açıkca mağdur olmuşlardır. En azından Japonyadan bu alanla ilgili üretim mühendisleri en kısa zamanda ülkemize gelip konuyu araştırmaları lazım. Japonlardan bu beklenir. Resmen kabak tadı verdi bu iş. Tam mazda yeni üretim modelleri ile yeniden eski günlerine dönecekken olanlara bakın. Oldukca can sıkıcı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, renegade :

Bu sorunlar sadece Türkiyede satılan Mazdalardamı var? Avrupada ve ABD'de tahmin ediyorum bizim ülkemizden kat kat daha fazla cx3 satılmıştır. Mazda servislerinin bu konuda bilgileri varmı. Bizim motorin kalitesindenmi kaynaklanıyor olabilirmi. Neden bizim ülkemizdeki araçlarda bu sorun oluşuyor. Tahmin ediyorum Mazda Türkiye distiribitörü, mazda japonya ile temasa geçmiştir. Arıza kayıtları tutuluyor ve değerlendiriliyordur. Mazda japonya bu araçların sadece Türkiyede satılanlarda olduğunu duyuyorsalar şaşkınlık içindedir. Ama makul bir açıklama gelmeli. Her ne sorun varsa tüketiciye açıkça anlatılmalıdır. Bugün git yarın gel ile olmaz bu işler, kullanıcılar açıkca mağdur olmuşlardır. En azından Japonyadan bu alanla ilgili üretim mühendisleri en kısa zamanda ülkemize gelip konuyu araştırmaları lazım. Japonlardan bu beklenir. Resmen kabak tadı verdi bu iş. Tam mazda yeni üretim modelleri ile yeniden eski günlerine dönecekken olanlara bakın. Oldukca can sıkıcı.

Yani kendileri kaybeder ben bir daha Mazda alır mıyım kesinlikle hayır. Her araba da problem çıkabilir arabadan az çok anlayan böyle şeyleri sorun etmez ama benim canımı sikan servis ağı yok ustası yok. Muhattap yok. Bana git sanayide yaptır dese bubarabayi yapan çıkar ama garanti bozulmasın diye bana getir diyor ustası bir işten anlamıyor. Ben bu araca nasıl bineyim simdj 10 sene

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonuçta bu siteyi üye olan olmayan, Mazda sahibi olan, olmayan, alacak olan, araştıran, fikir edinen binlerce insan okuyor ve bilgi sahibi oluyor, bunları okuyan bir insanların mazda ürünü alma şansı varmı? mazda türkiye kendi ayağına kurşun sıkıyor aleni. Koskaca bir anlı şanlı servisler istanbul gibi bir yerde bir açıklama getiremeyip 50 yıl öncesi zihniyetin eseri, bugün git yarın gel mantığı ile bu işler yürütülürmü. Eski lada servisleri bile canla başla çalışıyor çözüm getirmeye uğraşıyordu. Herşey para kazanmak değil, itibar ve prestij konusu çok daha önemli. Saygınlık ve güven karşılaşılan bu gibi sorunlara bakış açısı ile kazanılır. Yoksa bayide göz alan cıvıl cıvıl yanan kırmızı araçlar sergilemekle değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En hassas yerden yanlış yapıyorlar. Ust katlar ışıl ışıl ya alt katlar. Ben garanti şartından iade için basvurumu yaptım. Ya yaparlar yada yasal süreç başlatırim. Eskiden 10 sene Mazda aracımız vardı küçüklüğünden beri hatırlarım babam mazotu koyardı sadece hiç bir şeyi bozulmazdi sağlam araçtı. Şimdi o eski Mazda dan eser yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güncel bilgi;

Bugün itibariyle 1350 km oldu aracım. Dün Gebze-Gelibolu, bugün Gelibolu-Gebze yolculuğu yaptım. Ekseri 90-110 km aralığında. Herhangibir çekiş kaybı yok. Son yol bilgisayar verisi 6.3 litre gösterdi. Silme depo dolum testi 6 litre. Yakıt artışı veya çekiş kaybı yok. Yanlız bahsi geçen ses sanki rulman sesine benzer ses ise evet bende duyuyorum. Sanırım yakıt yüksek basınç pompa sesi. Kullanıma devam. Olası mekanik sıkıntı vs olursa Haldız'a götürüp mekanik ustaları ile bakarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracımda kaputu açıyorum kapalı garajda gaza hafif bas bırak yapınca motor dan cit çit diye ses geliyor bide o pompadan gelen ses ayrı. Hayırlısı diyerek biniyoruz artik

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactiv dizeller 14.1 ile  daha az sıkıştırma oranına sahip diğer dizellerden bu nedenle rakiplerden daha az hassas motorlar,  skyactiv 2.2 dizel ile yarışıyor mazda yarışlarda.. Yakıtı verimli yakması nedeniyle Euro6 yı rahat tutturuyor dolayısıyla ağır ve pahalı Emisyon düşürme sistemleri kullanmıyor Mazda...

Bu olay Mazda'nın rakiplerinden üstün olduğu bir konuda şanssızlık oldu, marka için süpriz olacağına inanıyorum . Yalnız şirkette dünyanın bir numarası ekskavatörler vardı Cummins motorlu , resmen yapamadılar makinaları, marka ve motor imalatçısı arasında gittik geldik 1 sene, sonraki üretimlerinde DPF sisteminde değişikliğe gitti marka sorun yoktu yeni makinalarda...

Vakit yakınken problemli araçlar için iade işlemlerinde ilerleyin derim , olmadımı olmuyor çünkü bu dizellerin bazıları, vatandaş işine mi baksın aracıyla mı uğraşsın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ek güncelleme.

ses geldiğinden beridir yolda gidiyorum. özellikle soğuk sıcak ayrımı çok olan bölgelerde gidiyorum.

sesi 1 kez geçen gün buraya da yazdığım sırada aldım. o dönemden beri ses almıyorum çekiş kaybı yaşamıyorum.

gelen ses neydi ondan da emiin değilim ama eskisinden güclü ama kısa süreli bir sesdi.

ya paranoyak olduk her sese atlıyoruz ya da farklı bir durum.

filtre değşiminden beridir 500km yi geçtim şuana kadar.

takip ediyorum hala.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün aracın mazot filtresi değişti o ses yine geliyor ayriyetten de motordan da gaza basınca catirdamalar şeklinde ses geliyor. Bu ilk seri cx-3 hatalı çıktı bence Mazda dizelde afalladi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben test ve güncellemelere devam ediyorum.

filtre değişiminden beri yaklaşık 800km yol yaptım.

gözlemlerim.

ses gitti. ilk başta gelen ses direksiyon hidrolik motorunundan gelen sesmiş sanırım. yakıt tüketimim normalin altı ( şehir içi 4.2 civarı kullanıyorum ankarada )

sıcak soğuk hava değişimlerinde gözlemleye devam edeceğim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ses gelenler; dpf ile bu işin bağı olabilir. Araçları nasıl kullanıyorsunuz? Ekonomi için olabildiği kadar alt devirde kullanmak dpf için iyi değil. Ara ara devir ister dizel motor dpf varsa. Yada üretici ilk kullanım için dpf sıvısı veya ayarı vs birşeyi atlıyor olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba,

Yaşanılan bu sorunla ilgili, Mazda Türkiye Yetkilerinden aldığım bilgi doğrultusunda. Problemin kaynağı ve çözümü şu şekildedir.

Öncelikli olarak problem yakıt filtresinde değil. Problem/Sorunlu parça yakıt filtresinin, contası ve tapasıymış. Bu parçalar sistemlerine gireli 1-2 gün olmuş. Ama bu parçaların Türkiye genelinde servis ağına yayılmasının, 1 hafta 10 günü bulabileceği söyleniliyor.

Bu sorunun genel bir sorun olmadığı, üretilen otomobillerin yaklaşık %10-15’i civarında bu sorunun olduğu düşünülüyormuş. Bu yaşanılan sorundan ötürü, üretim aşamasında gerekli revize yapılmış.  Bu sorunun ömrü olarak 3-4 aylık bir süreç dile getiriliyor. Bu sürecide sorunun teşhisi, çarelerin denenmesi ve global bir çözüme gidilmesi oluşturuyormuş.

Bu sorunu yaşayanların, yetkili servislere başvurması neticesinde. Garanti kapsamında sipariş açılarak, hiçbir ücret talep edilmeden değişimi sağlanıyormuş. Ama şikayet gerçekleşmeden bunu talep ettiğiniz taktirde garanti kapsamına girmiyormuş. Yukarıda da bahsettiğim gibi bu genel bir sorun değilmiş.

Bu konuda çalışmaların devam ettiği ve proaktif  bir programla neticelendirecekleri söyleniliyor.

Bu değişen conta ve tapa pulunun maliyeti de ortalama 100.-Lira civarındaymış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, İlhan :

Arkadaşlar merhaba,

Yaşanılan bu sorunla ilgili, Mazda Türkiye Yetkilerinden aldığım bilgi doğrultusunda. Problemin kaynağı ve çözümü şu şekildedir.

Öncelikli olarak problem yakıt filtresinde değil. Problem/Sorunlu parça yakıt filtresinin, contası ve tapasıymış. Bu parçalar sistemlerine gireli 1-2 gün olmuş. Ama bu parçaların Türkiye genelinde servis ağına yayılmasının, 1 hafta 10 günü bulabileceği söyleniliyor.

Bu sorunun genel bir sorun olmadığı, üretilen otomobillerin yaklaşık %10-15’i civarında bu sorunun olduğu düşünülüyormuş. Bu yaşanılan sorundan ötürü, üretim aşamasında gerekli revize yapılmış.  Bu sorunun ömrü olarak 3-4 aylık bir süreç dile getiriliyor. Bu sürecide sorunun teşhisi, çarelerin denenmesi ve global bir çözüme gidilmesi oluşturuyormuş.

Bu sorunu yaşayanların, yetkili servislere başvurması neticesinde. Garanti kapsamında sipariş açılarak, hiçbir ücret talep edilmeden değişimi sağlanıyormuş. Ama şikayet gerçekleşmeden bunu talep ettiğiniz taktirde garanti kapsamına girmiyormuş. Yukarıda da bahsettiğim gibi bu genel bir sorun değilmiş.

Bu konuda çalışmaların devam ettiği ve proaktif  bir programla neticelendirecekleri söyleniliyor.

Bu değişen conta ve tapa pulunun maliyeti de ortalama 100.-Lira civarındaymış. 

merhaba

bu konuyla ilgili bir bülten var zaten servislere gelen. öncelikle conta ve tapa değişimi ile sorun giderilmeye çalışıldı ancak başarılı sonuçlar olmadı. bundan dolayı mazda yeni bir filtre dizayn ettirdi. bu yeni filtreler servislere gönderilmeye başlandı. komple değişim oluyor. geçtiğimiz haftalarda telefonla çağırdılar ve gidip değiştirdim. eski filltre söküldü komple ve yeni gelen filtre takıldı. şekli biraz daha farklı.
sonrasında ses ve çekiş sorunları kalmadı.
geçtiğimiz günlerde bir ses duydum ama bu ses direksiyon hidroliğinden geliyormuş. kendi hatam.
şuan için sorun yok. nazar değmesin tabi.
 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçtiğimiz günlerde bir ses duydum ama bu ses direksiyon hidroliğinden geliyormuş. kendi hatam.

şuan için sorun yok. nazar değmesin tabi.

 

geceleri hocam Nasıl uyuyorsun merak ediyorum [emoji1] o Nasıl kulaktır [emoji1]

Aslında sorun tapa ama filtreyi de bozabiliyor hava girince .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, fotifoti :

geceleri hocam Nasıl uyuyorsun merak ediyorum emoji1.png o Nasıl kulaktır emoji1.png

Aslında sorun tapa ama filtreyi de bozabiliyor hava girince .

aslında kulagımda da çınlama problemi var. ama ortam seslerini çınlama sesinden ayırabiliyorum :D

arabasında sorun arayan beni bindirsin ve dinleyim. herhangi bir yerinden gelen anormal bir sesi analiz edip çıkarabilirim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Yabancı forumlarda rastladım burada da paylaşayım dedim. Japonya'da araçları geri çağırıyorlarmış bu sebepten dolayı. Japoncam pek iyi değil :D bulduğum döküman bu.

 

JAJW1n.jpg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...