Jump to content

Mazda CX-3 Yakıt Filtresi Sorunu


mehmete
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Çalışmayan Cx3 üm,  20 gün içinde 3. kez mazot filtresi değişimi için serviste bekliyor. Ama ellerinde yakıt filtresi yokmuş. Üstelik Türkiye genelinde de kalmamış, yurt dışından sipariş verilmiş, haftaya İstanbul'a gelecekmiş. Servisin bana söylediği bu. Bence iki ihtimal var. Ya soğuk kış şartlarına bağlı o kadar çok mazot filtresi değiştirdiler ki ellerinde gerçekten kalmadı. 2. olasılık ise bu yakıt filtreleri sorunlu; ya hatalı üretimliydi, topladılar ama müşteriye çaktırmıyorlar; veya Türkiye'de satılan mazot ile uyumsuz, çabuk tıkanıyor. Bunu da müşteriye söylemiyorlar. Bekleyip görelim bakalım. Bu aralar sakın mazot filtresi değişimi için servislere gitmeyin arkadaşlar... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdanın bu araçta kullandığı dizel motoru soğuklarda çalışamıyacak kadar kötü tasarlanmış bir motor. ben artık filtre olayını geçtim. problemin çözümü olmayacak bu belli oldu. motor hatalı üretim. bir yeri düzelse egr patlayacak onu düzeltsek başka yeri patlayacak gibi. 

mazda cx3 kullanan arkadaşlar soğuk havalarda kapalıya park edin. havalar ısınınca kullanırsınız sorun yaşamazsınız.

eğer sürüş esnasında hava soğursa hemen bir avm bulun ve park edin. taksiye binip gideceğiniz yere öyle gidin ya da arkadaşınızı çağırın.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gebze, evimin oralar - 9 civarında idi kar yağdığı vakitler. Tık demeden çalıştı. Video koyduğum ses ara ara oluyor ve haricinde hiç sıkıntım yok. Tasarım hatası tüm araçları kapsar. Noktasal kusuru bulabilen çıkmadı henüz. Demek istemem ama keşke bende sorunlar olsa. O zaman bulurum neden stop ettiğini aracın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu dışı ama mantık bağı var :
2008 sonrası 105 bg dci motorlarda 1500 1900 devir arası yüklenme olduğu vakit araba silkeleme yapıyordu. Renonun istinye merkez servisi dahil gitmediğim yer kalmadı. Adamlara diyorum bakın alt devirde yakıt az turbo basıncı fazla, piston zorlanıyor ve silkeleme yapıyor, ya yazılım ile düzeltin yada vgt turbo üzerindeki ayar somunu ile basıncı düşürün. Yok arkadaş biri bile müdahale etmedi. Kırk dereden su getirdiler. En son mains antetli kağıt ile bu serilerin bazılarında bu sıkıntının olduğunu ancak güvenli sürüş için engel olmadığını yazdılar. Eh dedim benden günah gitti. Araç çalışıp arıza yaptığı anların videoları, servis kayıtları, arıza anında obd üzerinden aldığım grafikler vs hepsini hazırladım. Sonrasında turbo üzerindeki ayarı yaptım ve yine fotoğraf ve video ile belgeledim. Sonuç ne oldu? Turbo üzerindeki somunu bir somun boyu kadar gevşettim ve araç o gün gündür sorunsuz çalışıyor. İşlemi yapalı 4 seneyi geçti. Demem o ki, bazen merkez servisler dahi kilitleniyor. Gözden kaçıyor bazı şeyler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki neden sadece cx3 de oluyor bu durum sonuçta cx5 ve mazda 3 de aynı dizeli kullanıyor bir ince detay var ama gözden kaçıyor galiba , muhakkak çıkacaktır ortaya lakin çıkana kadar sabretmek kolay olmayacaktır. :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaklaşık 20 gün önce aynı sorunu bende yaşamaya başladım. Sabah -10 C havada yolculuk yaparken araç birden resmen kendini korumaya aldı ve neredeyse tüm ikaz lambalarını yaktı. Kenara çekip biraz bekledikten sonra arabyı stop edip tekrar start edince sadece motor işareti şeklindeki arıza lambası yanar halde kaldı . havanın ısınmasıyla birlikte bu lambada söndü. Bu olayı servise telefonla danıştığımda aracı zorlamadan kullanmam gerektiği o şekilde servise gelebileceğim söylendi. Araç bilgisayara bağlandığında sorun olmadığı söylendi. Ama mazot filtresini değiştirelim dendi. Şu anda mazot filtresi bekleyenlerdenim.Ancak geçen sene ve bu sene - 13 lerde de ben bu aracı kullanmıştım.

Aklıma şu soru takılıyor. Bu sorun Tapa değişikliği yaptırmayanların da başına geldi mi? Hele benim gibi tapası 2 kere değiştiği için olma ihtimali nedir ?  Araç resmen şuan tam klasik dizel sesine ulaştı sizlerde durum nasıl oldu ? Araç çekişi de düşüş var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt kaynaklı arıza baş gösterdiği an araç silkeleme vs yapmalı. Yanlış yerde arıza aranıyor diyeyim

Abi bende silkeleme yaptı, sonra tüm arıza ışıkları yandı. Motoru durdurdum, aracı tekrar çalıştırdım, sadece motor arıza ışığı yandı. Aracı servise çektirdik, yakıt filtresini değiştirdiler. Ancak yakıt donduğu için böyle bir sorun yaşadığımı söylediler. Doğru mudur? Yani mazot donar mı?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş


Abi bende silkeleme yaptı, sonra tüm arıza ışıkları yandı. Motoru durdurdum, aracı tekrar çalıştırdım, sadece motor arıza ışığı yandı. Aracı servise çektirdik, yakıt filtresini değiştirdiler. Ancak yakıt donduğu için böyle bir sorun yaşadığımı söylediler. Doğru mudur? Yani mazot donar mı?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Depoda az kaldıysa olabilir. Çeyrek depo altına inmemek lazım . Hem donma hem pislik ihtimaline karşı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş


Depoda az kaldıysa olabilir. Çeyrek depo altına inmemek lazım . Hem donma hem pislik ihtimaline karşı

Yarım depodan aşağı inmiyorum[emoji3] Az kaldığından değil demek ki.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazotun donma ihtimalini ilk kez duyuyorum hayatımda hiç ksrşılaşmadım. Sonuç itibari ile dizeller binek otomobillere yeni geçiş yapmış olsa da çok eskiden beri kullanılan bir yakıt türü. Bence kesinlikle @Servet abinin dediği gibi bu işi sadece filtreye yada pompaya yıkmak doğru olmuyor gibi. Koca Türkiye de değiştirmekten filtre kalmamış hepsi mi bozuk yani.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

08.02.2017 at 20:55, okkko :

Yazılım ve temizlik ile geçeceğine dair bir bülten ya çıktı ya yolda... haberim var, kullanıma engel veya yolda bırakacak birşey değil sadece kulağa batan bir ses. O da araç içinden duyulmuyor. Kaputu açıp kulağı dayamak lazım tabiri caizse...

Araç içinden de gayet rahatsız edici bir şekilde duyuluyor bu ses. Gaza her bastığımda devirle beraber yükseliyor. Ayağımı gazdan çektikten kısa bir süre sonra tekrar başlıyor.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiyede satılan Cx3 aracını soguk havada kullanmayın. Bu araba sıcak iklim için dizayn edilmiş bir araba olmakla beraber kullandığınız takdirde yolda kalmanız an meselesidir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Mustafa Ulutaş :


Abi bende silkeleme yaptı, sonra tüm arıza ışıkları yandı. Motoru durdurdum, aracı tekrar çalıştırdım, sadece motor arıza ışığı yandı. Aracı servise çektirdik, yakıt filtresini değiştirdiler. Ancak yakıt donduğu için böyle bir sorun yaşadığımı söylediler. Doğru mudur? Yani mazot donar mı?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Katkı maddesiz mazot -20 lerde donmaya başlar. Fakat günümüzde katkı maddesiz mazot yok -25,-30 larda donuyor. Erzurum' da bu sene çok fazla araç dondu. -30 un üzeriydi. -10 larda mazota aşırı su katmadılarsa donmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç içinden de gayet rahatsız edici bir şekilde duyuluyor bu ses. Gaza her bastığımda devirle beraber yükseliyor. Ayağımı gazdan çektikten kısa bir süre sonra tekrar başlıyor.
 
 





Depoda az kaldıysa olabilir. Çeyrek depo altına inmemek lazım . Hem donma hem pislik ihtimaline karşı

Bu ses egr valfi flap motoru sesi

Abi bende silkeleme yaptı, sonra tüm arıza ışıkları yandı. Motoru durdurdum, aracı tekrar çalıştırdım, sadece motor arıza ışığı yandı. Aracı servise çektirdik, yakıt filtresini değiştirdiler. Ancak yakıt donduğu için böyle bir sorun yaşadığımı söylediler. Doğru mudur? Yani mazot donar mı?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Senin olay yakıt hattı kaynaklı görünmekte

Depoda az kaldıysa olabilir. Çeyrek depo altına inmemek lazım . Hem donma hem pislik ihtimaline karşı

Kışın bende az mazot ile gezerim doğu illerine gidince. Yakıt geri dönüşü depodaki mazotu daha çabuk ısıtır, ayrıca depodaki yakıt miktarı pislik miktarı ile orantılı değildir, filtre o pislikleri varsa tutmak içindir, zaten dolu boş fark etmiyor sistem yakıtı deponun dibinden çekiyor :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, M.E.G :

Katkı maddesiz mazot -20 lerde donmaya başlar. Fakat günümüzde katkı maddesiz mazot yok -25,-30 larda donuyor. Erzurum' da bu sene çok fazla araç dondu. -30 un üzeriydi. -10 larda mazota aşırı su katmadılarsa donmaz.

Eşimin arkadaşında CX-3 var kışın başından beri 3 kere donmuş şuan serviste 2 haftadır parça bekliyormuş. Arabayı satacağım demiş eşi sırf satmasın diye hafta sonu garajı bir ev satın aldı. ☺

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, NeW3 :

Eşimin arkadaşında CX-3 var kışın başından beri 3 kere donmuş şuan serviste 2 haftadır parça bekliyormuş. Arabayı satacağım demiş eşi sırf satmasın diye hafta sonu garajı bir ev satın aldı. ☺

Bu sene ciddi sıkıntı yaşadı dizeller. Geçen sene kışın  x1 dizel vardı bende, ondan önceki sene mazda3 dizel vardı. Hiç sıkıntı yaşamadım -25,-30 larda. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, M.E.G :

Bu sene ciddi sıkıntı yaşadı dizeller. Geçen sene kışın  x1 dizel vardı bende, ondan önceki sene mazda3 dizel vardı. Hiç sıkıntı yaşamadım -25,-30 larda. 

Ama bu sene Erzurum fena soğuk oldu benzinlilerin bazılarında da sıkıntılar meydana geldi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

onlarda yaşamazsınız sıkıntı zaten. problem mazdanın dizel motorunda :) adamlar sıcak hava dizeli yapmış. soğuk havalarda kullanmayın diye madde eklemeleri gerek kitapçığına.

hodri meydan mazda bakalım dediğimin tersini ispatla :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...