Jump to content

Mazda CX-3 Yakıt Filtresi Sorunu


mehmete
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İstanbul'dan Bursa'ya gidiyordum feribotla geçtim Bursa'ya varmadan OPET den yakıt aldım 10 km gittim araç tekledi durdu ekranda bütün ışıklar yandı stop etti yolun ortasında kaldım vites d De kaldı boşa alamadım.Yolda geçen biri geldi vitesin yanında mı küçük kapağı kaldırdı anahtarla oraya bişey yaptı vitesi boşa aldı yol kenarına ittik çekici çağırdık şuan araç çekicinin üstünde ben eşim 3 aylık kızım aracın içinde İstanbul'a dönüyoruz rezillik diz boyu :) aracım 16 bin km De dizel yerine benzin mı koydu diye suphelendjm fiş De dizel yazıyor bakalım ne cikacak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yolda kalmayan araç kaldı mı cx3 kullanıp da? hala mazda dan bir açıklama yok.

mazot dondu

o dondu

aracı soğuklarda zorlamayın.

onu yapmayın 

bunu yapmayın

bu ne ya?

94 model kara duman dizel araçlarda bile bu kadar eziyet çekilmedi.

yıl olmuş 2017 hala yok mazot donmuştur yok bilmemne valfi arızalıdır yok zorlamayın. 

şakamı bunlar? dalga mı geçiliyor? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, jackjoker :

yolda kalmayan araç kaldı mı cx3 kullanıp da? hala mazda dan bir açıklama yok.

mazot dondu

o dondu

aracı soğuklarda zorlamayın.

onu yapmayın 

bunu yapmayın

bu ne ya?

94 model kara duman dizel araçlarda bile bu kadar eziyet çekilmedi.

yıl olmuş 2017 hala yok mazot donmuştur yok bilmemne valfi arızalıdır yok zorlamayın. 

şakamı bunlar? dalga mı geçiliyor? 

Özellikle sorunsuzluğu ile ünlü Mazda'nın böyle sorunlarla kullanıcılarını üzmesi ciddi imaj ve müşteri kaybına yol açar >:( Cidden üzücü...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bugün Mazda Türkiye'den Kadir Bey'le görüştüm. Bu konuda fazla şikayet yok dedi. Acaba bu sorunu yaşayan tüm arkadaşlar arama yapmadılar mı?  Eğer aramadılarsa bence herkes sorununu Mazda Türkiye'ye iletse iyi olmaz mı? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok fazla şikayet yok mu? :D kadir bey denilen kişi kim bu arada? nasıl şikayet yok ya :D ben mazdaya kızarken burada beni eleştiren arkadaşlar vardı.

en güzel cevap bu yukarıda ki.

alın size mazda gerçeği :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş


Yarım depodan aşağı inmiyorum[emoji3] Az kaldığından değil demek ki.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Donmaz o yakıt
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, safrano :

Arkadaşlar bugün Mazda Türkiye'den Kadir Bey'le görüştüm. Bu konuda fazla şikayet yok dedi. Acaba bu sorunu yaşayan tüm arkadaşlar arama yapmadılar mı?  Eğer aramadılarsa bence herkes sorununu Mazda Türkiye'ye iletse iyi olmaz mı? 

 

Siz o Kadir Bey'e söyleyin bir daha görüşürseniz, önce bırakılan şikayet kayıtlarına bi geri dönüş yapsınlar. Beni aramadılar mesela. MazdaTürkiye çırpındıkça batıyor resmen. Çok şikayet yokmuş demek. Tabi ya, cx3 lerin yarısı bi yolda kalsın bakalım. O zaman bişeyler düşünür yüce mazda Türkiye. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Acaba bu sorun yeni dizel Mazda3'lerde de mevcut mudur? :- Sonuçta aynı motor ancak belki daha gelişmiş bir filtre sistemi vardır ve o filtreler CX-3'ün bu sorununun giderilmesini sağlayabilir? Avrupa forumlarında bu sorun ne kadar Avrupa'da gözlenmiş diye de incelemek lazım ayrıca.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malesef sizin bahsettiğiniz sorununun aynısını avrupada da yaşıyorlar ve bir çözüm bulamamışlar. Kiminin filtresini değiştirmişler, kiminin pompasını. Video çekip Japonya'ya falan göndermişler. Elemanın biri yakıt filtresinde baloncuk çıktığından bahsetmiş.

http://www.cx3forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=653

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Tarahumara :

Malesef sizin bahsettiğiniz sorununun aynısını avrupada da yaşıyorlar ve bir çözüm bulamamışlar. Kiminin filtresini değiştirmişler, kiminin pompasını. Video çekip Japonya'ya falan göndermişler. Elemanın biri yakıt filtresinde baloncuk çıktığından bahsetmiş.

http://www.cx3forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=653

Evet bende okudum ,bir kisi cx 5 inde de benzer ses geldigini söylemis ???

Durum vahim ses  pompaya hava karismasiyla olusuyorsa yolda kalmak kacinilmaz son.Benim anlamadigim neden soguk havada tetikliyor.Depo icerisinde havanin isinip sogumasiyla buzulme vakummu yapiyor. Depo kapagindan hava mi almiyor ; dis ortamdan ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim cx-3 de bu ses şimdilik yok 17000 km deyim acaba sıcak yerde yaşadığımızdan mı dır bilemiyorum mazda türkiye varmı yokmu kendi bile bilmiyor ben hiç aranmadım arabayı aldığımda bayiden servise gittiğimde servisten hiç aranmadım 

başka markalarda bu böyle değil ilk mazda arabam bu kadar mağdur olan kişi var bende adayım muhtemelen bir dada da sahibi olmam markadan soğudum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada bu forumda türkiyede ki kötü yakıttan dolayı olabilir diyenler yabancı forumlarda ki yazıları okuyunca ne diyecekler acaba? 

mazda heryer de aynı arkadaş. 

nerden bulaştım bi bilsem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.02.2017 at 00:30, barracuda70 :

Çalışmayan Cx3 üm,  20 gün içinde 3. kez mazot filtresi değişimi için serviste bekliyor. Ama ellerinde yakıt filtresi yokmuş. Üstelik Türkiye genelinde de kalmamış, yurt dışından sipariş verilmiş, haftaya İstanbul'a gelecekmiş. Servisin bana söylediği bu. Bence iki ihtimal var. Ya soğuk kış şartlarına bağlı o kadar çok mazot filtresi değiştirdiler ki ellerinde gerçekten kalmadı. 2. olasılık ise bu yakıt filtreleri sorunlu; ya hatalı üretimliydi, topladılar ama müşteriye çaktırmıyorlar; veya Türkiye'de satılan mazot ile uyumsuz, çabuk tıkanıyor. Bunu da müşteriye söylemiyorlar. Bekleyip görelim bakalım. Bu aralar sakın mazot filtresi değişimi için servislere gitmeyin arkadaşlar... 

Son şikayetleri dinleyince benim, sorunun mazotda değil, mazot filtresinde olduğu konusundaki kanaatim iyice ağır bastı.Çünkü 1. mazot teknik olarak -16 derece ve üstünde donar; birçok arkadaş -9, -10 da donduğundan bahsediyor. 2. Ben dahil birçok arkadaş geçen kış aynı soğuklarda hiçbir sorun yaşamadığından bahsediyor, bu yıl ise bütün cx3 ler dökülmüş. Benim araç 3000 kusur km.de. Demekki filtrenin ömrü bu kadardı. 3. Bence Şirket de mazot filtrelerinden şüpheleniyor ve elimizde kalmadı bahanesiyle yurt dışından belki yeni seri yada başka marka filtre ithal edecek. Şu anda araçların üzerindeki filtre Tayland malı ve mazda adına Japonya dışında üretiliyor. Yeni gelen filtreyi görürsek anlarız. Marka yada dış yapısı değiştiyse bu tez kuvvetlenir.

Bu filtreler belli ki mazot ile uyumlu değil ve hemen tıkanıyor. Ya gerçekten hatalı üretim, yada Türkiyedeki mazota uygun değil. Eğer özellikle kuzey Avrupa ülkelerinde de benzer şikayetler varsa hatalı üretimdir, şikayet yoksa Türkiyede ki mazotla uyumlu değildir. Bu durumda da sorun bence mazotda değil, yine filtrededir diyorum. Ben 4x4 SUV bu araca kışın binemeyeceksem yazın otobanda mı bineceğim. Böyle komik bir gerekçe olamaz. O zaman gider binek sedan vs alırdım. Arazi aracı alıp kışın kullanamamak nasıl bir tezatlıktır?

Son bir görüş de sorun yakıt filtresinden değil, motorun hatalı üretiminden diyen arkadaşlara: teorik olarak eğer mazot filtresini iptal eder ve aracı kullandığımızda sorun hala devam ederse siz haklısınız demektir; ama bu test motorun garanti kapsamı dışı kalması demektir ve motora herhangibir partikül kaçması durumunda müşteri direk mağdur olur. Teknik bilgisi olan arkadaşlar ne der ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, barracuda70 :

Son şikayetleri dinleyince benim, sorunun mazotda değil, mazot filtresinde olduğu konusundaki kanaatim iyice ağır bastı.Çünkü 1. mazot teknik olarak -16 derece ve üstünde donar; birçok arkadaş -9, -10 da donduğundan bahsediyor. 2. Ben dahil birçok arkadaş geçen kış aynı soğuklarda hiçbir sorun yaşamadığından bahsediyor, bu yıl ise bütün cx3 ler dökülmüş. Benim araç 3000 kusur km.de. Demekki filtrenin ömrü bu kadardı. 3. Bence Şirket de mazot filtrelerinden şüpheleniyor ve elimizde kalmadı bahanesiyle yurt dışından belki yeni seri yada başka marka filtre ithal edecek. Şu anda araçların üzerindeki filtre Tayland malı ve mazda adına Japonya dışında üretiliyor. Yeni gelen filtreyi görürsek anlarız. Marka yada dış yapısı değiştiyse bu tez kuvvetlenir.

Bu filtreler belli ki mazot ile uyumlu değil ve hemen tıkanıyor. Ya gerçekten hatalı üretim, yada Türkiyedeki mazota uygun değil. Eğer özellikle kuzey Avrupa ülkelerinde de benzer şikayetler varsa hatalı üretimdir, şikayet yoksa Türkiyede ki mazotla uyumlu değildir. Bu durumda da sorun bence mazotda değil, yine filtrededir diyorum. Ben 4x4 SUV bu araca kışın binemeyeceksem yazın otobanda mı bineceğim. Böyle komik bir gerekçe olamaz. O zaman gider binek sedan vs alırdım. Arazi aracı alıp kışın kullanamamak nasıl bir tezatlıktır?

Son bir görüş de sorun yakıt filtresinden değil, motorun hatalı üretiminden diyen arkadaşlara: teorik olarak eğer mazot filtresini iptal eder ve aracı kullandığımızda sorun hala devam ederse siz haklısınız demektir; ama bu test motorun garanti kapsamı dışı kalması demektir ve motora herhangibir partikül kaçması durumunda müşteri direk mağdur olur. Teknik bilgisi olan arkadaşlar ne der ? 

Mazot pompasinin icinde bir filitre daha var guvenlik icin .Sorun filitrenin tikanmasi degil dis ortamdan iceriye hava almasi .Hava aldigi noktada filitrenin altindaki bosaltma tapasinin oldugu ve degisminin yapildigi parcada oydu.Sorunu tekrarlayan musterilerin filitresini komple iki uc kez degistiren servisler de var .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Tarahumara :

Malesef sizin bahsettiğiniz sorununun aynısını avrupada da yaşıyorlar ve bir çözüm bulamamışlar. Kiminin filtresini değiştirmişler, kiminin pompasını. Video çekip Japonya'ya falan göndermişler. Elemanın biri yakıt filtresinde baloncuk çıktığından bahsetmiş.

http://www.cx3forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=653

O yakıt filtresinden çıkan baloncukların video görüntüsü kaydedilip Almanya'ya yollanmış. Şimdilik sadece yakıt filtresi yenilenmiş ve ses kesilmiş diyor. Başka birine yeni yüksek basınçlı yakıt pompası sipariş etmişler daha sonucu belli değilmiş. Bu mesajlar en azından sorunun Mazda Avrupa tarafından da fark edilme ihtimalinin yüksek olduğunu gösteriyor bence. İnş en kısa sürede kesin çözüm üretirler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu anda Afyon 'dayım. Hava - 1 derece ve egr başladı ötmeye. Ses yakıt hattında değil.

Ayrıca filtre motor bölümde olmadığı, arkada açıkta olduğu için sanırım donma riski yüksek. Motor kabini içerisine taşınması filtre ile ilgili tüm sorunları ortadan kaldırır düşüncesindeyim.

Sabah Antalya'da bakalım ne olacak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Servet :

Şu anda Afyon 'dayım. Hava - 1 derece ve egr başladı ötmeye. Ses yakıt hattında değil.

Ayrıca filtre motor bölümde olmadığı, arkada açıkta olduğu için sanırım donma riski yüksek. Motor kabini içerisine taşınması filtre ile ilgili tüm sorunları ortadan kaldırır düşüncesindeyim.

Sabah Antalya'da bakalım ne olacak

ben filte sökülürken başındaydım. Şasi içinde, sol arka kapı hizasında oldukça içerde bir yere yerleştirilmiş. Filtrenin motor kabini içine taşınması gerektiği servis ustalarının da görüşüydü. Hatta aynı motora sahip mazda 3 lerin donmamasını, onların filtrelerinin motor kabini içinde olduğu (ancak bu bilgiden emin değiller, çünkü şimdiye kadar hiç yeni mazda 3 filtresi değiştirmemişler) ile açıkladılar. Doğru olabilir, ama bana yine de 10-12 saat bütün gece boyunca açıkta kalan bir aracın mazot filtresinin motor kabini yada başka bir yerde olması sanki hiç fark etmez gibi geliyor. Eğer öyleyse bile, mazda mühendisleri o filtreyi motor kabini içine bir şekilde taşımalı, bu çok zor olmasa gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, safrano :

Arkadaşlar bugün Mazda Türkiye'den Kadir Bey'le görüştüm. Bu konuda fazla şikayet yok dedi. Acaba bu sorunu yaşayan tüm arkadaşlar arama yapmadılar mı?  Eğer aramadılarsa bence herkes sorununu Mazda Türkiye'ye iletse iyi olmaz mı? 

 

ben mazdayı aradığımda sadece yol yardımı yetkilisi çıkıyor. Teknik bir sorumlu ile görüşmek istediğimde öyle birinin olmadığını, mail atabileceğimi , bana dönüleceğini söyledi. Kepazelik resmen. Durumu bildiren ayrıntılı bir mail attım. 1 gün sonra mailime cevap geldi, bana en kısa zamanda dönüş yapılacağı vs,, vs. Bu arada benim servisteki ustayı merkezden aramışlar, filtre ile motor arasında olası bir sorun var mı diye ustaya bazı işlemler yaptırıp , videosunu çektirmişler. Yani anlaşılan onlar da sorunun tam olarak nereden kaynaklandığını bilmiyor ve dolayısıyla çözemiyorlar. Ortada koca bir belirsizlik var ve herkes çaresiz. Dahası sorunu sahiplenen bir yetkili de yok.Bu anlayışla büyük marka olunamaz. Yaşananlar mazdanın maalesef dandik bir marka olduğunu tescilemiş oldu, Nereden bulaştık arkadaş ? Herhalde herkesin kafasındaki ortak düşünce, en kısa zamanda cx3 ünü elden çıkarmak diye düşünüyorum. Artık mazda da bu hali görüp kına yaksın. bir daha da cx3 üretip kimseye satmasın bence.   

13 saat önce, mazdago :

İstanbul'dan Bursa'ya gidiyordum feribotla geçtim Bursa'ya varmadan OPET den yakıt aldım 10 km gittim araç tekledi durdu ekranda bütün ışıklar yandı stop etti yolun ortasında kaldım vites d De kaldı boşa alamadım.Yolda geçen biri geldi vitesin yanında mı küçük kapağı kaldırdı anahtarla oraya bişey yaptı vitesi boşa aldı yol kenarına ittik çekici çağırdık şuan araç çekicinin üstünde ben eşim 3 aylık kızım aracın içinde İstanbul'a dönüyoruz rezillik diz boyu :) aracım 16 bin km De dizel yerine benzin mı koydu diye suphelendjm fiş De dizel yazıyor bakalım ne cikacak

aramıza hoş geldin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda zaten marka olsaydı sorunu çözmek için adım atardı. Sadece mal satışı yapan global bir dolandırıcı şirket olduklarından sorunun çözümü yok hala neyi tartışıyorsunuz? Yabancı forumlarda bile yazmış millet. Bu problemin çözümü yok. Olmayacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...