Jump to content

Mazda CX-3 Yakıt Filtresi Sorunu


mehmete
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2016 sonrasında da problem var. hatta satılan 2017 modeller de sorun yaşayanlar var. sadece Türkiye de yaşanan bir problem değil bu. yanlış yönlendirme yapmayalım. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üstatlar bu konuda bir anket mi açsak acaba Cx-3 de yakıt filtresi problemi yaşayanlar ve alındığı yılı işaretlese ? Ne dersiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

avrupa forumlarında yeni cx3 lerde de aynı problemin olduğu söyleniyor. bizim forumda makyajlı kullanan pek yok.  bu da zaten yeni kasada sorun olmadığını kanıtlamıyor.  keza trafikte gördüğünüz herhangi bir cx3 de  motordan ses geliyor mu dendiğinde "ne sesi beyfendi" cevabı alınabilir. ama 1dk diyip sesi dinlettiğinizde "bu benim araçtan da geliyor problem bu muydu?" sorunsalı ile karşı karşıya da kalabilirsiniz. çoğu kişi farkında bile değil. 

ayrıca mantık yürütürsek, yeni kasada kullanılan filtre problemsiz olsaydı zaten sistemi eski kasaya monte ederlerdi. belli ki hala kesin çözüm olmadığından bekleme de kalıyor mazda. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fanatiklik yapmanin faydasi yok, bu problem net şekilde giderilmedi mazda tarafindan hepimiz takipçisiyiz. Sirf bu problem nedeniyle, çok istememe rağmen almiyorum cx3 ve kesin bir çözüm bulunana dek de almam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, AreY :

Fanatiklik yapmanin faydasi yok, bu problem net şekilde giderilmedi mazda tarafindan hepimiz takipçisiyiz. Sirf bu problem nedeniyle, çok istememe rağmen almiyorum cx3 ve kesin bir çözüm bulunana dek de almam.

bende bunu anlamıyorum zaten. ne diye bir markanın savunucusu olunur hiç bir şekilde de anlamayacağım. 2015 ler sorunlu 2016 ve üstünde sorun yok ne demek? bu arabayı almamış ama alacak kişilere yönlendirme yapmak demek. 

buradan bu aracı almayı düşünenlere söylüyorum. ister 2015 model araç olsun ister 2016 ve üstü. kronik sıkıntısı devam etmekte. sadece yaz mevsimi araba kullanıyorum kışın araba yatıyor diyenler elbette alsın. ama 4 mevsim arabayı sorunsuz kullanmak isteyen, yolda bırakmasın diyenler şimdilik uzak dursun. 

bu konuda daha da fazla bir şey yazmak istemiyorum. konuşuyorum diye kötü adam oldum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, AreY :

Fanatiklik yapmanin faydasi yok, bu problem net şekilde giderilmedi mazda tarafindan hepimiz takipçisiyiz. Sirf bu problem nedeniyle, çok istememe rağmen almiyorum cx3 ve kesin bir çözüm bulunana dek de almam.

Bunun fanatiklik ile alakası yok. Bir problem var ve şimdilik 3.versiyon yakıt filtresi ve kütüğü problemi çözmüş gibi görünüyor. 

Ayrıca olayın sadece yakıt filtresi ilede tamamen alakalı olmadığını düşünüyorum. Geçen haftasonu gezintiye çıktım yaklaşık toplamda 400 km civarı. Uzun yola çıkmadan önce  ses mevcuttu ama yaklaşık bi 50 km sonra ses kesildi. 

Aşırı şehir içi kullanımınında maalesef bu sesi yaptığını düşünüyorum. Bahane mi değil! Dpf de bu konuda incelenmesi gerekiyor. Emisyon standartlarına güvendiğim tek ülke Japonya o yüzden bunu sağlayabilmek adına belli seslerin olabileceği kannatindeyim. 

 

Dediğim gibi 3.revizyona uğramış filtre ve kütük de şimdilik gayet memnunum. Değiştirdiğimden beri yaklaşık 3 hafta olacak ama herşey stabil. 

 

Not: hava yeterince soğuk sesin gelebilmesi için. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

havalar sürekli sıcak. sıfırın altı dereceler yaşanmadı. bu sıcak havada zaten ses sorunu olmuyor. Servet hocam üstüne basa basa belirtti soğuk havada uzun süreli test yapmak gerekir diye. aynı şekilde bende. ama bu sene hiç soğuklar istenilen düzeyde olmadı. keza şuan dışarı da 21 derece ve zaten sorun olmuyor bu havada. 

ben havalar soğuk giderken 3. nesil yakıt filtresi ve kütük değişimi yaptım. ses düzelmedi ve motor arızası gerçekleşti. o yüzden problem çözülmedi diyebilirim. şimdi 4. nesil yakıt filtresi bekleniyor :) muhtemelen bu süreç devam edecek. 5.6.7

ikinci not: havalar hiç bir zaman soğuk olmadı. ne ankara da ne istanbul da. iki şehirde de bulunuyorum ve şuan 21 derece :) bu sorun için sıfırın altı dereceler olması gerekiyor. merak eden mazotun verimli olduğu ortam ısı değerlerine nette bakabilir. biraz google. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu problem ben aracı bayiden alıp ciktigimdan beri var. Bu denli yoğun tartışacak veya bu sebepten ötürü aracı almakta kararsız kalacak bir problem değil araçtan çok anlamayanlar için turbo sesine benzeyen bir ses bu. Bu sebepten ötürü başka marka araç alsak çok mu sağlam çıkıyor mesela woksvagenin kapısında binlerce araç bekliyor sanzuman için

Ayrıca havanın sıcak veya soğuk olması ile ilgili bir durum değil benim ki çok sıcak havalarda da yaptı soğuk havalarda da . Servis dışında sanayide mazda dan anlayan birine gösterdim aracı filtre nin olması gerekenden çok çabuk etkjsinj kaybettiğini söyledi bana

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vw alanda problem oluşacağini bilse almaz zaten, cx3 problemli bir araç.

Kuşadasi'nda bile 0 dereceyi bulmayan yil boyu hava sicakliğinda sürekli ses geliyordu ve nalet olsun deyip araçtan kurtulmak için mazda servisine sattilar araci. Turbo sesini gazladikça duyarsin, bu ses başladimi devamli içeride. Hassasiyeti olan insanlar için çok takintili bir ses ve yolda birakma potansiyeline sahip bir ses. Turbo sesini duyunca, yolda kalabilirim endişesi taşimiyorsun.

Ben almam ve aldirmam. 

Mazda kullaniyorum diye ayipli mal fanatikliği de yapmam.

Honda civiclerde ki problem gibi, kimisi kafaya takmiyor göçük olsun ne olur biniyorum gidiyor diyor kullanmaya devam ediyor. Kimi de ayipli mal sattilar diye aracini ya yok pahasina satiyor yada hakkini ariyor. Siz kafaya takmiyor olabilirsiniz saygi duyarim, güle güle kullanin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AreY :

Vw alanda problem oluşacağini bilse almaz zaten, cx3 problemli bir araç.

Kuşadasi'nda bile 0 dereceyi bulmayan yil boyu hava sicakliğinda sürekli ses geliyordu ve nalet olsun deyip araçtan kurtulmak için mazda servisine sattilar araci. Turbo sesini gazladikça duyarsin, bu ses başladimi devamli içeride. Hassasiyeti olan insanlar için çok takintili bir ses ve yolda birakma potansiyeline sahip bir ses. Turbo sesini duyunca, yolda kalabilirim endişesi taşimiyorsun.

Ben almam ve aldirmam. 

Mazda kullaniyorum diye ayipli mal fanatikliği de yapmam.

Honda civiclerde ki problem gibi, kimisi kafaya takmiyor göçük olsun ne olur biniyorum gidiyor diyor kullanmaya devam ediyor. Kimi de ayipli mal sattilar diye aracini ya yok pahasina satiyor yada hakkini ariyor. Siz kafaya takmiyor olabilirsiniz saygi duyarim, güle güle kullanin.

kesinlikle katılıyorum. satış oranlarına karşı arıza dönüşleri de önemli. vw de çok arıza görünüyor algısı ile mazda da arıza çok az algısı aynı şey değil.

polo dan sene de 30 bin adet satıyor vw ve belki bunların yüzde 30 u arıza veriyordur. 

mazda yılda 100 cx3 satıyor desek iyimser olurum sanırım. 100 aracın belki 80 inde arıza görünüyor. 

yüzdeye varırsak durum ortada. 

turbo sesiyle de uzaktan yakından alakası yok. hayatında turbolu araç kullanmamış bazıları sanırım.

ayrıca bir dip not.

ses soğuk havalarda kendini gösteriyor çünkü yakıt hattına hava almış oluyor. bu düzeltilmezse sıcak havalarda da ses gelmeye devam ediyor. eğer bu esnada filtre değişimi yaparsanız yakıt hattında ki hava gideriliyor ve ses kesiliyor. kışın geldiğinde ama yeniden başlıyor. keza ses ile de kalmıyor. en sonunda araç çekişten düşüyor ve arıza veriyor. 

39 sayfadır bu ben ve başkaları tarafından zibilyon kere yazıldı. hala anlamamış ya da anlamamakta devam eden varsa aracını elbette seve seve kullansın. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AreY :

Vw alanda problem oluşacağini bilse almaz zaten, cx3 problemli bir araç.

Kuşadasi'nda bile 0 dereceyi bulmayan yil boyu hava sicakliğinda sürekli ses geliyordu ve nalet olsun deyip araçtan kurtulmak için mazda servisine sattilar araci. Turbo sesini gazladikça duyarsin, bu ses başladimi devamli içeride. Hassasiyeti olan insanlar için çok takintili bir ses ve yolda birakma potansiyeline sahip bir ses. Turbo sesini duyunca, yolda kalabilirim endişesi taşimiyorsun.

Ben almam ve aldirmam. 

Mazda kullaniyorum diye ayipli mal fanatikliği de yapmam.

Honda civiclerde ki problem gibi, kimisi kafaya takmiyor göçük olsun ne olur biniyorum gidiyor diyor kullanmaya devam ediyor. Kimi de ayipli mal sattilar diye aracini ya yok pahasina satiyor yada hakkini ariyor. Siz kafaya takmiyor olabilirsiniz saygi duyarim, güle güle kullanin.

Bakın üstadım, insanlar severek belki aşk yaşayarak araba sahibi oluyorlar. Problemi  olsun veya olmasın insanlar çoğu zaman araçlarına gerekenden fazla sevgi duyarlar. 

Ben aracın sesi olmadığı zamanlarda severek, isteyerek kullanıyorum. Çoğu kişide buna rağmen arabasını sizin tanımınızla bir yerlere "itelemiyorsa" bu  yüzdendir. 

Ve insan sevdiği şeylerin kusurunu düzeltmek adına, ondan vazgeçmemek adına savaşıyorsa çaba gösteriyorsa siz buna "fanatiklik" diyemezsiniz. Bu çabaya, insanların araçları ile olan bağlara saygı göstermeniz gerekir. Aracını seven insanları durumu düzeltmek adına gösterdikleri çabayı alkışlamak yerine "fanatiklik" zannı altında bırakmak bence hoş birşey değil. 

Cx-3 sahibi değilsiniz etiketinizden gördüğüm kadarıyla. Belki yakınınızda kullanan  vardır onuda bilemiyorum ama cümleleriniz bu araca sahip olmayan biri için bence çok keskin. 

Bu konuda en çok muzdarip olan  kişi @jackjoker hocamdı. Onun aracı bir türlü düzelmedi. Bilemiyorum belkide başka birşey vardı. Hukuksal yola başvurmuş muydu onuda hatırlayamadım şuan.  Ben aracımda filtreyi değiştirdiğimden beri havalar 10-14 arası geziniyor. Ve bu havalarda yapmaya başlamıştı aracım sesi. Keza anlattığım gibi uzun yol sonrasında da bu ses kesildi. (kütük değişimş yapılmamıştı ses vardı).

Mesela Vw Caddy aracım da var. Onuda seviyorum baba aracımdır. Onunda problemleri var ama bana göre hala klasmanında ki en iyi araç. Emisyon skandalından sonra yaptıkları güncelleştirmeler ile aracı maf ettiler. 

Yazılımsal olarak turbo bozulmaları, kızdorma bujileri, dpf sıkıntıları başladı 2012-2015 arası araçlarda. 

Aracımı seviyorum. Problemler var her markada var. Hondanın ki gibi şaşe olsa problem olurdu benim için. Çünkü şaşe değiştirilebilir birşey değil. Ama motor değiştirilebilir. Herkes aracında motordan korkar ben makina Mühendisliği öğrencisi olarak aldığım eğitimle şaşeden korkarım. Motor bir şekilde çözüme ulaşıyor. 

Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Niyetim bir tartışma unsuru gerçekleştirmek değil ama herkesi hoşgörüye davet ediyorum. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birde bu konuyu öldüm bittim ayağına getirmek ayıp oluyor artık. bende 2016 model cx-3 sahibiyim. bu kış aracımda ses problemi başladı belki daha öncesinde de vardı ama müzik sürekli açık olduğu için farkına varmadım. bu konuyu bu kadar abartmaya gerek yok. şahsım adına diyorum herhangi sürüş olarak bir problem yaşamadım. özellikle rolanti ve kalkış esnasında o kuş sesini duyuyorum. şimdi 10k 20k da şanzıman yiyenler 1-2k aralığında arabasının şanzımanının ısındığı için kenarda bekleyenler , arabasında göçük olanlar, bu örnekleri çoğaltabiliriz bir kenara atıldı herkesin derdi bu ses oldu. Bu kadar da abartmaya gerek olmadığı kanaatindeyim. Şahsen kullanımıma engel olmadığı için umrumda da değil. Bende bir sonuç  bekliyorum. Ses merkeze de gönderildi geri dönüşte sağlanmadı ama umrumda mı aracım yürüyor. A noktasından B noktasına müziği de açınca sorunsuz şekilde götürüyor. cx-3 problemli araç savına kesinlikle katılmıyorum. Böylesine karalama kampanyası yapılması da artık gözüme batıyor. El insaf....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Av.Oguzhan :

Bu da ankarada sıcak havalardan bir gece

IMG_2082.JPG

Enteresan. 6. Viteste 140 km/h 2500 rpm de oluyordu sanki devir sayısı bi yüksek geldi gözüme nedense 

Sanırım tam vites 6 ya geçerken pozlamışsınız. Tork konventör o kadar hızlı geçirememiş vitesi :D çünkü o devirlerde 6. Viteste araç bu hızlards oluyor. 5 vitesin değeri ile tam denk geliyor ama. 

Sistem vitesi elektronik olarak 6 ya atmış ama devir düşmemiş muhtemelen. Bu da genelde ani hızlanmada tork konventörün zaafı diyelim :D

Screenshot_20180402-031858.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ankara da İstanbul’da bu sene kış olmadı. Öyle spesifik soğuk gecenin fotoğrafı çok da geneli yansıtmıyor :) aralık ayında, ocak ayında ortalama 17 dereceler oldu. Hatta ben kış lastiğini değiştirmek için Nisan ayını da beklemedim. 

Ayrıca ses gelen araçlar umarım yolda kalmazsınız. Çünkü o sürecin sonu hiç ummadığınız bir yerde yol kenarında beklemek olacak.  Ya da motor arıza ışığı ile gezip nasılsa her sıfır araçta motor arızası olur avuntuları ile sürmek olacak :)  Ben yaşadım. Yaşamayan için ses, turbo sesidir. Müzik de bastırılan ses dir :)  

 

Ve son olarak Cx3 kronik sıkıntısı henüz giderilmemiş bir araçtır. Sıkıntısı resmî olarak giderilirse gayet güzel bir araçtır :) 

burdan Mazda Türkiye yetkililerine de sesleniyim.  Cx3 satışınız neden durdu ya da duracak? :) Bunu ne zaman açıklamayı düşünüyorsunuz? Acaba niye? Hadi bakalım :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öyle gereksiz kelimelerle cümle kurmakla olmaz bu işler. Biz fikrimizi söylüyoruz aracim 23 bin km de ne yolda kaldım ne cekicten düştü turbo sesiyle alakası yok diyen de benim aracimda gaza basınca bu ses oluyor rolantide birsey yok bu da aynı turbolu araçlarda gaz ile beraber gelen ıslık sesini andırıyor.bizim insanimizda hep böyle azıcık birsey gördü mu hemen karalama kampanyası yapıyoruz. Bubaractan bu ses geliyor ama yok pahasına satacak kadar bangır bangır bağıracak kadar bir durum yok 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, jackjoker :

Ankara da İstanbul’da bu sene kış olmadı. Öyle spesifik soğuk gecenin fotoğrafı çok da geneli yansıtmıyor :) aralık ayında, ocak ayında ortalama 17 dereceler oldu. Hatta ben kış lastiğini değiştirmek için Nisan ayını da beklemedim. 

Ayrıca ses gelen araçlar umarım yolda kalmazsınız. Çünkü o sürecin sonu hiç ummadığınız bir yerde yol kenarında beklemek olacak.  Ya da motor arıza ışığı ile gezip nasılsa her sıfır araçta motor arızası olur avuntuları ile sürmek olacak :)  Ben yaşadım. Yaşamayan için ses, turbo sesidir. Müzik de bastırılan ses dir :)  

 

Ve son olarak Cx3 kronik sıkıntısı henüz giderilmemiş bir araçtır. Sıkıntısı resmî olarak giderilirse gayet güzel bir araçtır :) 

burdan Mazda Türkiye yetkililerine de sesleniyim.  Cx3 satışınız neden durdu ya da duracak? :) Bunu ne zaman açıklamayı düşünüyorsunuz? Acaba niye? Hadi bakalım :) 

Bunun aracın bu problemi ile alakası yok bence. Keza bu problemi bilerek aracı alanda birçok insan tanıyorum kendimde dahil. 

Fakat şöyle bir durum var ben aracı power sense ve birkaç aksesuar ile birlikte aldım. Aracın şuanki başlangıç fiyatıyla(motion 2wd manuel versiyonu)  benim aldığım fiyat arasında 15 bin lira fark var. Şuan alır mısınız desen almam. Çünkü fiyatları bir anda pik yaptı. 

Türkiye de taşıt almak çok zor hale geldi maalesef CX-3'ü bir kenara bırakalım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, jackjoker :

kesinlikle katılıyorum. satış oranlarına karşı arıza dönüşleri de önemli. vw de çok arıza görünüyor algısı ile mazda da arıza çok az algısı aynı şey değil.

polo dan sene de 30 bin adet satıyor vw ve belki bunların yüzde 30 u arıza veriyordur. 

mazda yılda 100 cx3 satıyor desek iyimser olurum sanırım. 100 aracın belki 80 inde arıza görünüyor. 

yüzdeye varırsak durum ortada. 

turbo sesiyle de uzaktan yakından alakası yok. hayatında turbolu araç kullanmamış bazıları sanırım.

ayrıca bir dip not.

ses soğuk havalarda kendini gösteriyor çünkü yakıt hattına hava almış oluyor. bu düzeltilmezse sıcak havalarda da ses gelmeye devam ediyor. eğer bu esnada filtre değişimi yaparsanız yakıt hattında ki hava gideriliyor ve ses kesiliyor. kışın geldiğinde ama yeniden başlıyor. keza ses ile de kalmıyor. en sonunda araç çekişten düşüyor ve arıza veriyor. 

39 sayfadır bu ben ve başkaları tarafından zibilyon kere yazıldı. hala anlamamış ya da anlamamakta devam eden varsa aracını elbette seve seve kullansın. 

 

 

Hocam yanlış anlamayın ama Mazda Cx-3 2017 yılında 488 adet satılmış, Ocak-Şubat 2018 aylarında da toplam 66 adet satılmış, Mart ayı rakamı da bugün-yarın ODD de yüklenir.

Tabiki bencede satış rakamları daha yukarıda olmalı ancak bu satış rakamlarında bence en önemli etken Mazda'nın ikinci eli düşük algısı. Sırf Cx-3 de problem var bu yüzden az satılıyor diyemeyiz. Mazda marka olarak problem yaşıyor. 2017 yılında Mazda otomobiller arasında en fazla mazda 3 satmış o da yaklaşık 667 adet gözüküyor C1 + C2 segment isimlendirmesi ile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, cnrps :

Hocam yanlış anlamayın ama Mazda Cx-3 2017 yılında 488 adet satılmış, Ocak-Şubat 2018 aylarında da toplam 66 adet satılmış, Mart ayı rakamı da bugün-yarın ODD de yüklenir.

Tabiki bencede satış rakamları daha yukarıda olmalı ancak bu satış rakamlarında bence en önemli etken Mazda'nın ikinci eli düşük algısı. Sırf Cx-3 de problem var bu yüzden az satılıyor diyemeyiz. Mazda marka olarak problem yaşıyor. 2017 yılında Mazda otomobiller arasında en fazla mazda 3 satmış o da yaklaşık 667 adet gözüküyor C1 + C2 segment isimlendirmesi ile.

yok estafurullah. sayılar konusunda aşağı yukarı hemfikiriz. vw örneği verdikleri için belirtmem gerekti. arıza oranlarını yüzdeye varırsak mazda ne yazık ki kötü durumda. ben eski bir mazda 3 kullanıcısıyım ve o araçta yaşadığım problemsizlik başka araçta yoktu. 

o dönemin mazdası ile şuan ki dönemin mazdası arasında çok ciddi fark var. zaten dikkat edin hep araştırma yerleri eskisi gibi sorunsuzluk örneği olarak da göstermiyor mazdayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, jackjoker :

yok estafurullah. sayılar konusunda aşağı yukarı hemfikiriz. vw örneği verdikleri için belirtmem gerekti. arıza oranlarını yüzdeye varırsak mazda ne yazık ki kötü durumda. ben eski bir mazda 3 kullanıcısıyım ve o araçta yaşadığım problemsizlik başka araçta yoktu. 

o dönemin mazdası ile şuan ki dönemin mazdası arasında çok ciddi fark var. zaten dikkat edin hep araştırma yerleri eskisi gibi sorunsuzluk örneği olarak da göstermiyor mazdayı.

Hocam artık aldığımız hangi ürün eski kalitesinde, eski tadındaki? Misal küçük bir örnek vereyim evimdeki buzdolabını 18 yıldır sorunsuz bir fiil kullandım. Daha geçen hafta yeni bir buzdolabı aldım. Ama onu 10 yıl sorunsuz kullanabilirsem öpüpte başıma koyarım diyorum. 

Vw dizel skandalından önce asıl kronik problemi "DSG " şanzıman problemi var. İnsanlar bile bile alıyorlar, sorun çıksa da alma sebepleri nasılsa garantiden değişiyor. Garantisi bittiği halde iyi niyet garantisi ile değiştiren çok kullanıcı var. Amerika ve Çin'de şanzımana 10 yıl garanti veriyor, müşteri tereddütünü ortadan kaldırıp güven verebilmek için. 

Modern teknoloji geliştikçe, araçlar daha çok elektronik teknolojik donanımlara bürünüyorlar. Bununla birlikte sorunlarda kaçınılmaz oluyor sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...