Jump to content

Yeni Hyundai Ioniq Göründü


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar


Hyundai'nin Toyota Prius'a rakip olarak geliştirdiği yeni modeli Ioniq'in ilk resimleri ortaya çıktı.

ub8iytag.jpg

Hyundai'nin yeni çevreci modeli Ionic'in ilk resmi görüntüleri de ortaya çıktı. Hibrit, plug-in hibrit ve elektrikli olmak üzere üç farklı versiyonu bulunacak olan yeni Ionic, Toyota'nın Prius modeli ile rekabet edecek. Tasarımı ile dikkat çeken aracın kalbinde, 103 hp güç ve 146 Nm tork üreten 1.6 litrelik GDI atmosferik dört sislindirli benzinli ünite yer alacak. 43 hp güç ve 170 Nm tork üreten elektrik motorunun da yer alacağı araçta 6 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzıman yer bulacak. Aracın yakıt tüketiminin ise Kore şartlarına göre 4 litre civarında olacağı gelen ilk bilgiler arasında. İşte yeni Ionic ile ilgili Hyundai Türkiye'nin yayınladığı basın bülteni;
 
Göz alıcı silüeti ve üstün tasarım detaylarıyla Hyundai’nin geleceği hakkında ipuçları taşıyan yeni konsepti IONIQ, yeni nesil yakıt  teknolojisi sayesinde de çevre dostu bir yol haritası çiziyor. Yenilikçi ve gelişmiş yakıt hücreli kompakt otomobil, üç verimli teknolojiyi bir arada sunarak dünyanın ilk ultra düşük emisyonlu otomobili olmaya hazırlanıyor. Tamamen elektrikli, Plug-in benzinli / Elektrik Hybrid veya benzinli / Elektrik Hybrid motoruyla dikkat çeken IONIQ, 2016 yılında önce Kore’de sonra da Mart ayında yapılacak Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkacak. 
 
Ürettiği kaliteli otomobillerle yükselişini sürdüren ve aynı zamanda güçlü marka imajını da hızla geliştiren Hyundai, alternatif yakıt teknolojili otomobiller kuşağına yepyeni modeller eklemeye devam ediyor. Küresel ısınma ve temiz su arzı gibi çevresel sorunların giderek ciddi boyutlara ulaştığı bugünlerde çevre dostu / sürdürülebilir yenilikçi yakıt teknolojili otomobil konsepti giderek popüler bir hale geliyor. Bu konuda duyarsız kalmayarak sürekli olarak kendini geliştiren Hyundai, sade ve şık görüntüsüyle dikkat çeken yeni IONIQ konseptiyle ön plana çıkmaya hazırlanıyor.

Üstün aerodinamik yapısı sayesinde sürtünme katsayısını önemli ölçüde azaltmış olarak karşımıza çıkan IONIQ, böylelikle daha fazla yakıt ekonomisi sağlarken aynı zamanda çevreye herhangi bir zararlı atık atmamış oluyor.  Yakıt ekonomisini sağlamak ve çevreye duyarlı olmak isteyenlerin ihtiyaçlarını karşılayan IONIQ, akıcı tasarımı ve üstün iç mekanıyla da eğlenceli ve keyifli bir sürüş deneyimi sunacak. 

Hyundai tasarımcıları, otomobil sahibiyle IONIQ arasında duygusal bir bağ oluşturmak için etkileyici çizgileri ve üst düzey malzemeleri bir arada kullanırken aynı zamanda çevre odaklı olmasını da birinci hedef olarak belirledi. 
 
Dış tasarımındaki zariflik ve sadelikle beraber iç mekanda kullanılan kaliteli malzemelerin bırakmış olduğu prestijli ambiyans ise konsept otomobilin iddiasını artırmış oluyor. Şık bir tasarıma sahip olan otomobil, coupe benzeri bir siluet ve sayısız göz alıcı detaylarıyla da kendinden emin bir duruş sergiliyor. Önde karakteristik Hyundai tasarım esintileri sunan otomobil, C şeklinde konumlandırılmış entegre LED pozisyon lambaları, parlak siyah altıgen ızgarası, geniş hava girişleri ve yumuşak tavan çizgisi sayesinde de segmentine farklı bir bakış açısı getiriyor. 
 
Hyundai, IONIQ modelinden önce  ürettiği hibrid ve düşük veya sıfır emisyonlu araçlarla dünyanın önde gelen markalarından biri olarak biliniyor. 2013 yılında dünyanın ilk hidrojen yakıt hücreli otomobilini üreterek satmaya başlayan Hyundai, ix35 Fuel Cell ile özellikle Londra, Kopenhag ve Brüksel gibi Avrupa’nın önde gelen başkentlerinde belediye ve resmi kuruluşlarda görev alıyor.

xoor4b6q.jpg

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni hyundai leri görünce hep birkaç arabadan birşeyler çalışıp birleştirildiğini düşünüyorum. Nedense tüm markalar bunu yaparken Hyundai yi inceleyince daha çok sırıtıyor. 

size de böyle şeyler oluyor mu ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hyundai, son 10 yılın en başarılı 5 markası içindedir bence. Şuan dünyanın en hızlı büyüyen otomotiv firması olmalarına rağmen her yeni çıkan modelinde bir gömlek üste çıkıyorlar ve bu büyüme ivmesini bu istikrara borçlular büyük ihtimalle.  Özellikle yeni nesil GDI ve T-GDI motorları çok başarılı buluyorum.

 

Tasarım olarak şahsi fikrim 6gen ızgara olayıyla başlayan bir özgünlüğün zaten başladığı yönünde.  Bence özellikle  i10, i20, i30  oldukça şahsına münahsır otomobillerken bunun yanında Avrupa'daki Model gamının en yeni üyesi Tucson gerçekten çok başarılı bir model oldu.  Avrupa temelli araçlarında belli bir çizgi oluştuğunu düşünüyorum ama Avrupa dışı pazarlarda sunulan modellerde yenilenme yeni yeni oluşuyor bakalım  genesis, equus ve santa fe modelleri nasıl olacak ?

Ioniq'in bulunduğu segmentin kaymağını en çok Toyota yedi ve diğer firmaların bu segmentte Toyota kadar başarılı olamadığını düşünüyorum. Özellikle Prius'un tahtına hiçbir marka su dökemedi. Hyundai Ioniq, Prius'un satışlarına yetişebilirse işte o zaman bu çok büyük bir başarı olur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hyundai munday bize ters. Esek gibi içiyor hepsi ve denk geldiğim (Eskişehir hariç) tüm satış temsilcileri tuhaf. Elazığ'da tucson koymuşlar AVM'ye. Toplam 4-5 araç 3'de satış elemanı var. Kapılar kilitli tucsonun, açabilir misiniz dedim çünkü Ege çok övdü malzemeye bakayım dedim nasılmış. Anahtar yok dediler [emoji12] fakir gördüler beni, kapısını bile açmadılar [emoji23]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, fotifoti :

Hyundai munday bize ters. Esek gibi içiyor hepsi ve denk geldiğim (Eskişehir hariç) tüm satış temsilcileri tuhaf. Elazığ'da tucson koymuşlar AVM'ye. Toplam 4-5 araç 3'de satış elemanı var. Kapılar kilitli tucsonun, açabilir misiniz dedim çünkü Ege çok övdü malzemeye bakayım dedim nasılmış. Anahtar yok dediler emoji12.png fakir gördüler beni, kapısını bile açmadılar emoji23.png

Tucson iyi araç :D Malzeme kalitesi olarak sert plastik yoğunlukta ama onun dışında parası olan alsın :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hyundai munday bize ters. Esek gibi içiyor hepsi ve denk geldiğim (Eskişehir hariç) tüm satış temsilcileri tuhaf. Elazığ'da tucson koymuşlar AVM'ye. Toplam 4-5 araç 3'de satış elemanı var. Kapılar kilitli tucsonun, açabilir misiniz dedim çünkü Ege çok övdü malzemeye bakayım dedim nasılmış. Anahtar yok dediler [emoji12] fakir gördüler beni, kapısını bile açmadılar [emoji23]

İçi genelde sert plastik. Performansı gayet iyi. Ama en iyi yaptığı şey benzini içmek heralde. Arkadaşım Ankara'dan sıfır aldı Erzincan' a kadar 2 depoyla gelince Erzincan' da 1 gün içinde aracı sattı hemde aldığı fiyata :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tucson iyi araç [emoji3] Malzeme kalitesi olarak sert plastik yoğunlukta ama onun dışında parası olan alsın [emoji3]

He işte dediler bu çağada benzin alacak para yoktur [emoji1] deli olmak lazım. Petrol fiyatı bir çıksa oturur kalırız. 5 yıl biniyorum bir arabaya. Az değil 5 yıl

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

HYUNDAİ IONIQ TEKNOLOJİSİ İLE DİKKAT ÇEKİYOR

Hyundai, doğrudan alternatif enerji sistemleri ile çalışması hedeflenen Ioniq modelinde yer verdiği teknolojiler ile öne çıkıyor.

Hyundai IONIQ Teknolojisi ile Dikkat Çekiyor

IONIQ'in tüm geliştirme aşamalarında sürüş keyfi ve konfordan ödün vermeden ağırlık azaltımı sağlamak en önemli meselelerden birisiydi. IONIQ kaput ve bagaj kapağında alüminyum kullanıyor, buradan geleneksel çeliğe kıyasla 12.4 kg ağırlık azaltımı sağlanıyor, gürültü ya da vibrasyon açısından da dezavantaj oluşturmuyor. Ağırlık azaltımı stratejisi ayrıca bagaj iç çeperleri gibi pek akla gelmeyecek kısımlarda bile uygulanmış. Daha kompakt bir yapı ve daha hafif materyallerin kullanımı ile bagaj iç çeperleri önceki Hyundai modellerinden %25 daha hafif hale getirilmiş.

 

Sürüş performansı: Performanstan ödün vermeden ekonomi

Performanstan ve sürüş keyfinden ödün vermeden en tasarruflu hibrit otomobili yaratmak gibi zor bir hedef IONIQ'de başarılmış. Sürüş, yol tutuşu ve gürültü-vibrasyon-sertlik seviyeleri biniş konforunu arttırmak üzere özel ayarlanmış, motor gürültüsü minimuma indirilmiş. Kapı panellerinde ve A ve B dolgularında izolasyon, daha kalın pencere camları ve ön camda gürültüyü yok eden film kaplama gürültüyü daha da azaltıyor ve biniş konforunu arttırıyor.

 

Sportif vites geçişi altı kademeli çift debriyajlı vites ile sağlanıyor. Bu vites IONIQ'in sürüş keyfini daha da arttırıyor. 6DCT modelin heyecan verici sürüş hissini koruyor, ECO ya da Spor modunda kullanılabiliyor. Daha geç vites geçişleri ve daha fazla motor gücüyle performans maksimize ediliyor.

hyundai-ionic-geneve-2016-ll-08.jpg

Çift alt kollu, çok linkli arka süspansiyon sistemi uygulaması sürüş konforunu geliştiriyor. Alüminyum kullanımı ön ve arka süspansiyon bileşenlerinde 10 kg ağırlık azaltımı sağlıyor. Her bir alt kol için 2.3 kg ağırlık azaltımı otomobilin ön kısmını 4.6 kg, arka kısmı ise 7.14 kg hafifletiyor.

 

Hızlı yanıt ve direksiyon sisteminden geri bildirim net ve hassas. Arttırılan direksiyon – vites oranı IONIQ'in sportif ve kıvrak hissini ve eğlenceli sürüşü tamamlıyor.

 

Fren gücü hibrit sistemin rejeneratif fren sisteminden maksimum faydalanmak ve sağlıklı şarj düzeyini korumak üzere optimize edilmiş. Rejeneratif fren sistemi gürültü azaltımına da katkıda bulunuyor. Bir entegre fren yardım ünitesi (iBAU) ve basınç kaynağı ünitesi (PSU) de daha sessiz çalışmaya yardımcı oluyor. Bu aynı zamanda ultra düşük sürtünme ve maksimum enerji geri kazanımı ile verimliliği arttırıyor.

 

Lastik üreticisi Michelin ile yapılan işbirliği verimliliği arttırmış. Otomobil yakıt tasarrufu sağlayan düşük yuvarlanma direçli lastiklerle donatılmış. Büyük 17 inç jantlar da silika lastiklerle daha iyi bir performans sunuyor. Çok linkli süspansiyon sistemi düşük yuvarlanma dirençli lastiklerle daha verimli şekilde çalışıyor.

 

Konfor ve kullanım kolaylığı

IONIQ sürücüye ve yolculara büyük kullanım kolaylığı sağlıyor, eski hibrit otomobillerde ödün verilen bazı özellikleri segmente yeniden kazandırıyor.

 

Tüm hibrit bileşenler akıllıca boyutlandırılarak geniş kullanım alanından ve kullanım kolaylığından ödün verilmemiş. Pillerin arka koltukların altında konumlandırılması sayesinde IONIQ sınıfının en geniş bagaj kapasitesini sunuyor. Dahası arka koltuklar katlanarak bagaj kapasitesini 750 litreye çıkartıyor, bu da çok büyük nesnelerin dahi taşınabilmesine imkan veriyor.

 

Kabinde aynı zamanda oldukça yüksek ön ve arka kafa boşluğu ayrılmış. Ön ve arkada omuz ve bacak boşlukları da tatmin edici. Sürücü koltuğunun hafızası ve ön ve arka koltuklarda ısıtma da otomobilin konforunu arttırıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 yıl sonra ...

Elektrikli bir araç olan 2023 Hyundai Ioniq 6 standard menzil (240 mil) ve uzun menzil (360 mil) olarak iki pil seçeneği ile $41,600 ila $57,215 ABD fiyatları ile geliyor.  Aracın yumuşak hatları ona düşük bir sürtünme katsayısı 0.22 Cd kazandırıyor.  Araç teorik olarak % 10'dan % 80 pil seviyesine hızlı şarj ile sadece 18 dakikada gelebiliyor.

https://www.wsj.com/articles/hyundai-ioniq-6-review-aerodynamic-enough-to-rival-tesla-d78bd820?st=ulm5u6jk4wb9y8g&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG
    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
      Malumunuz yaklaşık 3 senedir 91 model mazda 626 kullanıyordum. Bu araçla alakalı da elimden geldiğince bazı değişiklikler yapıp forumda paylaşmıştım. Bu aracı bir arkadaşıma satıp yerine Hyundai Sonata NF 2,4 aldım. Aslında eski bir Hyundaici olarak tekrar Hyundai markasına dönüş yaptım diyebilirim. İlk aracım 96 model Accent 1,5 gls idi yaklaşık 2 seneye yakın kullandıktan sonra satıp 2005 Hyundai Elantra 1,6 gls model araç almış ve üzerinde ciddi manada değişiklikler yapmıştım 3 seneye yakın bu aracı kullandıktan sonra ev alma niyetine girip satmıştım. Uygun fiyatlı klimalı hidrolik direksiyonlu bir araç bakarken karşıma 91 Mazda 626 çıkmıştı. Ev işi olmayınca 3-5 ay kullanır satarım derken aracı beğendim ve en uzun kullandığım araç oldu diyebilirim. Yeni araç arayışındayken Mazda 6 ve Sonatalara bayağı baktım. Kafama yatan bir mazda 6 bulamayınca eski sahibini de tanıdığım Sonata marka aracı almaya karar verdim. Mazdayı ilana koyup satmayı düşünürken arkadaşım ablamlar araba alacak onlara alalım dedi ve 626 ilana bile koyulmadan satıldı.



       
      Bunlar ilk aldığım hali diyebilirim
      Öncelikli olarak parklar beyaz ledle değiştirildi
      Arka plaka aydınlatmaları beyaz lede çevrildi
      Klima gazı eksikti tamamlandı.
      Yağı yağ filtresi polen filtresi değişti.
      Yanlış bağlanan lpg su bağlantıları düzeltildi.
      Arkadaşım Köksal tarafından bir güzel temizlendi derilere bakım yapıldı.
       
      Aracın standart özellilkleri
      2,4 motor standart 166 Beygir fakat bu araçta yazılım mevcut 180 beygir civarı
      Dijital Klima,
      Hidrolik direksiyon
      Deri döşeme
      elektrikli koltuk
      Tam otomatik triptonik vites
      Hız Sabitleme
      Direksiyon Kumandası
      Sunroof
       
      Kabataslak bir yapılacaklar listesi hazırladım
      Bagaj Aydınlatma
      Tavan aydınlatma
      Ayak Aydınlatma
      Marine aydınlatma
      Ayna altı aydınlatma
      Kapı kolu (iç+dış) aydınlatma
      İç ışıklandırma renk değişimi
      Ayna içi sinyal
      Katlanır ayna
      Far sensörü
      Follow me home
      Viraj aydınlatması
      Geri viteste sağ ayna indirme
      Ön park sensörü
      Otoban sinyali
      Ani fren ikazı
      Cam Kaldırma + Sunroof kapatma
      Orjinal LPG düğmesi
      Geri görüş kamerası
      f2.4s yazısı
      Çift çıkış egzos
      Led Stop
      Gündüz Ledi
       
      Araç 2,4 motor olmasına rağmen kasko diliminden dolayı 2,0 vergisi ödeniyor.
      Yakıt tüketimi olarak uzun yolda 140-150yi geçmezseniz 10 litre civarı lpg tüketiyor
      Eğer 180-200 civarı giderseniz 15 litreye kadar çıkıyor
      İstanbul Şehir içi normal kullanım 13 litre civarı lpg tüketimi oluyor
      Şehir içi yoğun trafik sürekli kısa mesafe 15-16 litrelere çıkabiliyor.
      Yani şöyle söyleyeyim ben aldığımdan beri 4 depo şehir içinde bitirdim bunlardan 3 tanesi 13 litre civarı çıktı 1 tanesi 15 litre civarı çıktı. Lpg yi 1,89 dan alıyorum.
       
      Gelişmeler oldukça burdan paylaşmaya devam edeceğim.
×
×
  • Yeni Oluştur...