Jump to content

2. Nesil Mazda 3 İçin Halojen Ampul Tavsiyesi


muhendisxy
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar 2. Nesil Mazda3 aracım var. Far ampüllerini değiştireceğim bu konuda bilgim yok hangi marka ve koddaki halojen farlar aracıma uyar hangısı daha performanslı olur yardımcı olursanız cok sevınırım.

Ben bıraz fazla ışık vermesını sıtıyorum farların.

Benım hıc bılgım yok.. Marka, Far kodu, Işık mıktarı ortalama fıyatları nedır Önerılerınızı tavsıyelerınızı burda paylaşır mısınız saygılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısalar için H11 alacaksınız.

Philips, Osram iyidir.

xtreme vision, night breaker gibi modeller bir miktar daha fazla ışık verir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Mutlu Tekir :

Kısalar için H11 alacaksınız.

Philips, Osram iyidir.

xtreme vision, night breaker gibi modeller bir miktar daha fazla ışık verir.

Uzun ve kısalar ikiside H11 mı?

Birde arka geri vites e aldığımızda yanan ampul de normal ampul mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, muhendisxy :

Arkadaşlar 2. Nesil Mazda3 aracım var. Far ampüllerini değiştireceğim bu konuda bilgim yok hangi marka ve koddaki halojen farlar aracıma uyar hangısı daha performanslı olur yardımcı olursanız cok sevınırım.

Ben bıraz fazla ışık vermesını sıtıyorum farların.

Benım hıc bılgım yok.. Marka, Far kodu, Işık mıktarı ortalama fıyatları nedır Önerılerınızı tavsıyelerınızı burda paylaşır mısınız saygılar.

Ewet kısalar H11, uzunlar hb3 9005.

Kısalar için Osram iyidir.

Halojen uzunlardan gayet memnunum ama yurt dışı alış veriş sitesinden cree led siparişi verdim. Şu selektör yapınca patlayanlardan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O ledler odaklanamıyor, gündüz yeterli selektör performansı veremiyor, muayeneden de geçemiyor. Uzunda çok rahatsız etmez belki ama kısada hem kendinizin hem karşınızdakinin (odaklanamadığından göz alır) güvenliğini tehlikeye atar.

Benim eski mesajlarda uzun uzun vardı bu konuda yazdığım bişeyler, vakitsizim arayıp bulamadım. Performansı yüksek, ömrü düşük ampüller kullanıyorum ben, Osram NightBreaker Plus serisi. Halen sarı ama normal ampüle göre biraz daha beyaza yakın, teknik tabirle daha sıcak bir rengi var. Geçen buluşmada standart ampüllerle karşılaştırdık, hissedilir fark var. Ancak ben bizim araçların kısa far performansını çok sevmiyorum, mercek üstüne performans ampülü olmasına rağmen beni tatmin etmiyor aydınlatması. Uzunlar merceksiz ama üstündeki ampülle uzunları yakınca bayağı etkili menzil veriyor.

Çin işi ampülden vazgeçerseniz bu tip ampülleri özen ticaret, ankara'dan almanızı öneririm, diğer yerlere göre bayağı uygun fiyatlıydı benim aldığım dönemde. Ankara'da dükkanları, elden de alışveriş yaptım, güzel insanlar. Hatta havuzlu paspas da aldım oradan, öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Performanstan memnunsunuz, şaşırdım. Xenon ampül kullanabilmek için TÜV standartlarında 3 şart vardır: Xenon Mercek, Far Yıkama, Otomatik Yükseklik Ayarı.

Far yıkama olmaması kendi görüşünüzü kötü etkiler, benim için bu sorun değil. 

Otomatik yükseklik ayarı, insaniyetli ayar yapılırsa çok da elzem değil. 

Ancak işin patladığı nokta şu, mercek. Evet bizim araçlar mercekli farlara sahip ama "halojen ampüle göre tasarlanmış mercek" bunlar. Arada şöyle bir fark var, xenon ampüller daha geniş bir alandan aydınlatma yapıyorlar, halojen ampüller daha dar bir alandan. 

Bu şekilde karşınızdakini rahatsız etmemeniz, etmeyecek kadar farları aşağıya indirdiyseniz de kendi görüşünüzün yeterli olması imkaansız. 

İllaki performans alarak ve insanları kör etmeden Xenon kullanmak istiyorsanız ya gidip araca uygun Xenon far alacaksınız (Mirai donanımda var), ya da far modifiye edip mercek değiştireceksiniz, uygun yükseklik ayarına dikkat edeceksiniz. Forumda bu konuda bir kaç başlık var, geceucusu forumu bu işin mekanı ayrıca.

Ha bu yukarıdakini yaparsanız far yıkama (dizelde sadece impressive donanımda var) ve otomatik yükseklik ayarı tarafından hala muayene için sıkıntınız olacak demektir. Far yıkama kolay. AMa yükseklik ayarı için de arka aksa bir sensör bağlayıp far motorunu o sensörden gelen dataya göre çalıştırmak gerekiyor, bi iki kişi yapmış bunu yurtdışında ama pek kolay bi iş değil. 

Derdiniz şekilse indirin aşağıya farları, kimseyi kör etmeyin, çok takıntılıyım bu konuda. Performans ise yukarıda yazdıklarım geçerli, benim tavsiyem performans halojen ampülü kullanılması. Beyaz ışık istiyorum illaki diyorsanız beyaz ışık veren halojen ampüller de var (Osram Diamond Vision bir örnek) ancak performansı (özellikle kış şartlarında) ve ömrü kısa. 

Kelvin değerleri konusunda yazdıklarınız doğru. Ben hafiften şekil olsun ama performans da kalsın diyerek 5000K civarını ideal buluyorum xenonda, tabi diğer koşullar düzgünken. Değer düştükçe sarı-turuncu, yükseldikçe mavi-mor-yeşile kayar. 2500K civarı eski sapsarı ampüller, 3000K civarı günümüzdeki sarı ampüller, 3600K civarı bizim Osram NB+'lar. Xenonlar da 4300K-6000K arası üretiliyor. Tabi apaçilerimiz 30000K xenonla gezebiliyor, o ayrı bir olay.
Sislere de güzelinden sarı ampüller takılırsa (Osram All Season gibi) mis gibi performans elde edilir, ampül sarardıkça kötü hava performansı artar.

Bu işleri araştırıp ediyorum, el yatkınlığım, ingilizcem, danışabileceğim pek çok kişi ve özellikle elektronik tarafında @Mehmet Özdemir abim varken biraz bütçe, bolca zaman ve kafa yorma sonucu yapılması mümkün. Ancak üşeniyorum, ayrıca bunlar o kadar da elzem, olmazsa olmaz şeyler değil benim için :) 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, mersinden_ersin :

Performanstan memnunsunuz, şaşırdım. Xenon ampül kullanabilmek için TÜV standartlarında 3 şart vardır: Xenon Mercek, Far Yıkama, Otomatik Yükseklik Ayarı.

Far yıkama olmaması kendi görüşünüzü kötü etkiler, benim için bu sorun değil. 

Otomatik yükseklik ayarı, insaniyetli ayar yapılırsa çok da elzem değil. 

Ancak işin patladığı nokta şu, mercek. Evet bizim araçlar mercekli farlara sahip ama "halojen ampüle göre tasarlanmış mercek" bunlar. Arada şöyle bir fark var, xenon ampüller daha geniş bir alandan aydınlatma yapıyorlar, halojen ampüller daha dar bir alandan. 

Bu şekilde karşınızdakini rahatsız etmemeniz, etmeyecek kadar farları aşağıya indirdiyseniz de kendi görüşünüzün yeterli olması imkaansız. 

İllaki performans alarak ve insanları kör etmeden Xenon kullanmak istiyorsanız ya gidip araca uygun Xenon far alacaksınız (Mirai donanımda var), ya da far modifiye edip mercek değiştireceksiniz, uygun yükseklik ayarına dikkat edeceksiniz. Forumda bu konuda bir kaç başlık var, geceucusu forumu bu işin mekanı ayrıca.

Ha bu yukarıdakini yaparsanız far yıkama (dizelde sadece impressive donanımda var) ve otomatik yükseklik ayarı tarafından hala muayene için sıkıntınız olacak demektir. Far yıkama kolay. AMa yükseklik ayarı için de arka aksa bir sensör bağlayıp far motorunu o sensörden gelen dataya göre çalıştırmak gerekiyor, bi iki kişi yapmış bunu yurtdışında ama pek kolay bi iş değil. 

Derdiniz şekilse indirin aşağıya farları, kimseyi kör etmeyin, çok takıntılıyım bu konuda. Performans ise yukarıda yazdıklarım geçerli, benim tavsiyem performans halojen ampülü kullanılması. Beyaz ışık istiyorum illaki diyorsanız beyaz ışık veren halojen ampüller de var (Osram Diamond Vision bir örnek) ancak performansı (özellikle kış şartlarında) ve ömrü kısa. 

Kelvin değerleri konusunda yazdıklarınız doğru. Ben hafiften şekil olsun ama performans da kalsın diyerek 5000K civarını ideal buluyorum xenonda, tabi diğer koşullar düzgünken. Değer düştükçe sarı-turuncu, yükseldikçe mavi-mor-yeşile kayar. 2500K civarı eski sapsarı ampüller, 3000K civarı günümüzdeki sarı ampüller, 3600K civarı bizim Osram NB+'lar. Xenonlar da 4300K-6000K arası üretiliyor. Tabi apaçilerimiz 30000K xenonla gezebiliyor, o ayrı bir olay.
Sislere de güzelinden sarı ampüller takılırsa (Osram All Season gibi) mis gibi performans elde edilir, ampül sarardıkça kötü hava performansı artar.

Bu işleri araştırıp ediyorum, el yatkınlığım, ingilizcem, danışabileceğim pek çok kişi ve özellikle elektronik tarafında @Mehmet Özdemir abim varken biraz bütçe, bolca zaman ve kafa yorma sonucu yapılması mümkün. Ancak üşeniyorum, ayrıca bunlar o kadar da elzem, olmazsa olmaz şeyler değil benim için :) 

 

eski aracım 2004 model avensisti satmadan önce 2 kez muayeneye girmiştim görevliye zenonlarım orijinal fabrika çıkışlı diye söylediğimde kayıtlara bakacağız orijinal değilse aracınız geçmez demişlerdi

takılan zenonda muayene zamanı sarı ampulle değiştirme imkanınız varsa karşıdan gelenlere rahatsız etmeyecekse kullanın fakat sis ve siyah zemin üstünde yol çizgileri silikse yağmurlu havalarda işiniz zor görüş mesafesi çok kısalıyor ki bendeki ampuller o yılın mersedes audinin kullandığı son sistemlisiydi

zeonoların kuru havalarda net görüş vermesi harika motorlu ve yükseklik ayarı yoksa karşıdan gelenler çok rahatsız olur örneğin stayjin renonun bagajına doldurunca farlar havaya kalkıyor karşıdaki sürücü bocalıyordu ben bunuçok yaşamıştım

benim fikirlerim de budur

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonradan takılma xenon ampul, mercekli de olsa orijinal xenon farların performansını veremez.

Toyotaclubtr de paylaştığım bir yazı. 3. mesaj.

 

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=26191.msg902766#msg902766

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, Mutlu Tekir :

Sonradan takılma xenon ampul, mercekli de olsa orijinal xenon farların performansını veremez.

Toyotaclubtr de paylaştığım bir yazı. 3. mesaj.

 

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=26191.msg902766#msg902766

size katılıyorum bu konuda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, mersinden_ersin :

O ledler odaklanamıyor, gündüz yeterli selektör performansı veremiyor, muayeneden de geçemiyor. Uzunda çok rahatsız etmez belki ama kısada hem kendinizin hem karşınızdakinin (odaklanamadığından göz alır) güvenliğini tehlikeye atar.

Benim eski mesajlarda uzun uzun vardı bu konuda yazdığım bişeyler, vakitsizim arayıp bulamadım. Performansı yüksek, ömrü düşük ampüller kullanıyorum ben, Osram NightBreaker Plus serisi. Halen sarı ama normal ampüle göre biraz daha beyaza yakın, teknik tabirle daha sıcak bir rengi var. Geçen buluşmada standart ampüllerle karşılaştırdık, hissedilir fark var. Ancak ben bizim araçların kısa far performansını çok sevmiyorum, mercek üstüne performans ampülü olmasına rağmen beni tatmin etmiyor aydınlatması. Uzunlar merceksiz ama üstündeki ampülle uzunları yakınca bayağı etkili menzil veriyor.

Çin işi ampülden vazgeçerseniz bu tip ampülleri özen ticaret, ankara'dan almanızı öneririm, diğer yerlere göre bayağı uygun fiyatlıydı benim aldığım dönemde. Ankara'da dükkanları, elden de alışveriş yaptım, güzel insanlar. Hatta havuzlu paspas da aldım oradan, öneririm.

Kisalara zenon uygulamistim bir ara, gözlerim hiç alışamadı. 1 ayda sol ampul patladı. Daha sonra 100 W carub h11 2800 K halojenleri taktim. Kisalardan 3 aydir gayet memnunum, çoğu zaman karşı seritteki araçlar uzun zannedip selektör yapiyorlar. Bizim stock uzunlar gayet tatmin edici, hiç şüphe yok. Gece yolculuğunda yol ne kadar musait olsa da uzunlarla gitme taraftarı değilim, sadece kısa mesafe selokterler de daha etkili birşey istediğim için cree led siparişi verdim. Kafama yatmazsa söker atarim zaten. Tabanca gibi sıkarsa sorun yok. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun zannedip selektör yapıyorlarsa farları fazla yukarı kaldırmışınızdır 

Farların yüksekliğini çok artırmak da aydınlatmayı ciddi azaltır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, Mutlu Tekir :

Uzun zannedip selektör yapıyorlarsa farları fazla yukarı kaldırmışınızdır 

Farların yüksekliğini çok artırmak da aydınlatmayı ciddi azaltır. 

Far ayarı ile hiç oynamadim. Yanı bize musade edilen konsol ayarı haricinde. Sanirim ampullerin 100 W ve sarı oluşuyla alakalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15.01.2016 at 15:08, Mutlu Tekir :

Kısalar için H11 alacaksınız.

Philips, Osram iyidir.

xtreme vision, night breaker gibi modeller bir miktar daha fazla ışık verir.

Daha öncede yazmıştım, 2015 mart ayında aldığım aracın kısa farlar felaket berbat idi, tam bir körlük durumu yani. İnternetten araştırdım Osram night breaker çok önerildi ve yaklaşık 105 tl ye çiftini aldım, takınca inanınki uzunları unutuyorum çoğu zaman, o kadar fark var, philips ürünleri hakkında bilgim yok, benim önerim osram.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Far ayarı ile hiç oynamadim. Yanı bize musade edilen konsol ayarı haricinde. Sanirim ampullerin 100 W ve sarı oluşuyla alakalı.

100 w takmışsınız fakat zamanla çektiği ve yansıttığı ışık ısısından dolayı far camlarında deforme meydana gelecektir

33 dakika önce, renegade :

Daha öncede yazmıştım, 2015 mart ayında aldığım aracın kısa farlar felaket berbat idi, tam bir körlük durumu yani. İnternetten araştırdım Osram night breaker çok önerildi ve yaklaşık 105 tl ye çiftini aldım, takınca inanınki uzunları unutuyorum çoğu zaman, o kadar fark var, philips ürünleri hakkında bilgim yok, benim önerim osram.

philipsin kaliteli ampullaei var 3 sene önce son teknoloji ürününü tanesi 245 tl almıştım çok memnundum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaslar soyledıklerınızı burdakı arkadaşlarımla da tartısdım ve en sonunda 3 adet ustaya sordum bu halojen farları kımse tavsıye etmedı. Bende gerek emek gerek butcemın bır kısmını bu sekılde harcamaktansa başka bır sekılde degerlendırmeyı tercıh ettım :)

İlginiz ve tavsıyelerınız ıcın cok tesekur ederım :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar cx-3 aracım halojen far. Eskiden golf vardı normal far olandan. Ona alistigimdan mıdır bilmiyorum ama birincisi gece yeteri kadar aydinlatmadigini dusunuyorum. İkincisi karşıdan gelen bütün araçların farı gözüme batıyor geçen ay göz doktoruna muayene oldum gözlerde problem yok :) tecrübeli abilerim bu konuda bilgi verebilir mi çözüm için ne yapmam gerekiyor ayrıca beyaz ışık olmasını istiyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...