Jump to content

Panik Fren..


Selman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 69
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • OveRMinD

    9

  • Selman

    11

  • M.E.G

    14

Popüler Günler

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Guest uyumsuzelement

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

http://www.savassakar.com/?p=917

buyrun bakın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

demekki bundan sonra yapmamak lazım  :P

senin dediğin yavaşlamak için yapılabilir bu en kısa mesafede durmak için yapılması gereken
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O halde ben zize bişe diyeyim yapın normal süratte giderken debriyaja basın arabanın hızlandığını göreceksiniz,araba boşa çıkacak ve kedi ağırlığıyla kısa süreli bir hızlanma olacaktır. bence önce firenle arabanın hersinin alınması lazım sonra depriyaj kullanılmalı boştaki araba deli fişek gibi olur... Ben uzmanı muzmanı tınlamam tecrübeme ve deneyimime kulak veririm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O halde ben zize bişe diyeyim yapın normal süratte giderken debriyaja basın arabanın hızlandığını göreceksiniz,araba boşa çıkacak ve kedi ağırlığıyla kısa süreli bir hızlanma olacaktır. bence önce firenle arabanın hersinin alınması lazım sonra depriyaj kullanılmalı boştaki araba deli fişek gibi olur... Ben uzmanı muzmanı tınlamam tecrübeme ve deneyimime kulak veririm

Abi vitesi boşa aldığında yokuş aşağı olmadığı sürece araçta herhangi bi hızlanma olmaz aksine yavaşlama olur sürtünme etkisinden dolayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

http://www.savassakar.com/?p=917

buyrun bakın

Demek ki babam yanlış öretmemiş abi :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Demir Bükey abi aynen Savaş Şakar gibi söylüyor. Bence burada önemli olan panik fren yapma durumunun şartlarıdır. Örneğin; ıslak yolda giderken önüme aniden şerit değiştiren bir araç çıkarsa sol ayağımı hiç kıpırdatmadan frene asılıp arabanın kontrolden çıkmaması için motor kompresyonunu kullanırım ve lastikleri kilitlememeye çaba gösteririm. Fakat aynı durumda kuru veya ıslak yolda kaçacak hiçbir yer yokken yaya çıkarsa (Allah göstermesin) o zaman aynı anda hem fren hem debriyaja asıldığım gibi el frenini de yarım çekerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence debriyaja basınca arac hızlanır, her nekadar bu hız cok fazla olmasada biraz daha ivme kazanır bunu debriyaja basınca ya da boşa atınca hemen hissediyosun zaten.. cünkü yürüyen aksamı idare eden dişlilerden kurtarıyosun aracı, belli bi düzenden kurtarıp serbest düsüse geciriyosun şeklinde bi örnek verebilirim.. o yüzden bana görede en dogrusu önce frene basmak dolayısıyla sadece balata ve disklere yüklenmeyerek durma işlemine motor ve devamındaki yürüyen aksamında yardımcı olmasını saglamak, durmaya yakın istop ettirmemek için aracı debriyaja basmak.. yalnız bunu 1-1bucuk saniye içerisinde aniden yapmak için önceden boş bi alanda bu işi çalısıp repliği ezberlemek gerek diye düsünüyorum, Allah korusun şu an bu şekil bi durumla karsılassam doru olmadıgını bildigim halde debriyajla freni aynı anda köklerim, ya da sadece frene basarım artık istop ederse etsin napiim kazadan kurtarırsak tekrar calıstırırız arabayı oda dert mi Allah askına :D..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zaten yürüyen aksamı idare eden dişliler sayesinde gidiyosun vitesi boşa aldığında seni hareket ettirebilecek bi sistem olmadığınan ve sürtünmesiz ortamda yaşamadığımızdan araç hızlanmaz aksine yavaşlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zaten yürüyen aksamı idare eden dişliler sayesinde gidiyosun vitesi boşa aldığında seni hareket ettirebilecek bi sistem olmadığınan ve sürtünmesiz ortamda yaşamadığımızdan araç hızlanmaz aksine yavaşlar.

ama olay 10-15sn sürmüyoki sürtünme faktörü devreye girip aracı yavaslatsın.. 1 en fazla 2sn den bahsediyoruz, debriyaja basar basmaz araba kendini hissettirecek sekilde atılıyor ileri dogru.. sürtünme meselesi değil yani bu, dediğim gibi en fazla 2sn de araba kaymak asfaltta sürtünse nolur sürtünmese nolur daha dorusu ne kadar yavaslatır bu aracı 8:) tekrar edecem yine ama bu barizdir benim görüsüme göre debriyaja basar basmaz o ivmeyi cok kolay farkediyor insan :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Senin farkettiğin sadece zorlanan aracın rahatlaması.Sürtünme olayı hiç devreden çıkmıoki devreye girsin irfan.Sadece yol sürtünmesi deilki rüzgarı falanda var.Yoksa araç hızlandıktan sonra hiç benzin yakmadan kmlerce gidebililirdin yokuş olmadığı sürece :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düz yolu tartışıoruz.Yokuş aşağı elbette hızlanır :)

Düz yol diye bişey yok, bize düz gelen hemen hemen tüm yollarda iyi kötü bi eğim vardır, buna göre de hızlanır veya yavaşlar araba. Ha tabi ben zaten otomatik kullanıyorum, debriyajla filan işim olmaz ama yine de bildiğim kadarını ilk sayfadaki cevabımda söyledim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende otomatik kullanıyorum.Fakat manuel veya otomatik farketmez boşa aldığında çok az yokuş aşağı bile olsa aracın ağırlığının, yolun eğimine olan sinüs bileşeni eğer sürtünme kuvvetine karşı koyacak kadar büyük deilse hızlanmaz ve düz yolda milimetrikte dahi olsa araç hiç bi şekilde hızlanmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...