Jump to content

Panik Fren..


Selman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abi zaten bu olay tamamen şartlı refleks.'önüme bişe çıkarsa frene bascam' diyosun ve belli zaman sora önüne bişe çıkınca refleks olarak ayak frene basıo.

Bizim şuan tartıştığımız vitesi boşa alınca hızlanır hızlanmaz meselesi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 69
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • OveRMinD

    9

  • Selman

    11

  • M.E.G

    14

Popüler Günler

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Abi zaten bu olay tamamen şartlı refleks.'önüme bişe çıkarsa frene bascam' diyosun ve belli zaman sora önüne bişe çıkınca refleks olarak ayak frene basıo.

Bizim şuan tartıştığımız vitesi boşa alınca hızlanır hızlanmaz meselesi :)

çok az hissedilecek derece ilk anda çok kısa süre hızlanır diyorum ben  :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok az hissedilecek derece ilk anda çok kısa süre hızlanır diyorum ben  :)

katılıyorum.. ayrıca 1-2 sn de sürtünme meselesi para etmez kanımca.. ister havaya sürtünsün, ister asfalta, karsına bi inek cıkıp ona sürtünmedikce yavaslamaz araba :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende diyorum ki abi fizik kurallarına göre yokuş iniş olmadığı sürece hızlanmaz :)

Ben seyir halindeyken debriaja bastığımda kendimi ve arabayı boşlukta hissediyorum belki bana hızlanıyormuş gibi geliyordur ama o an kendimi hiç güvende hissetmiyorum
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katılıyorum.. ayrıca 1-2 sn de sürtünme meselesi para etmez kanımca.. ister havaya sürtünsün, ister asfalta, karsına bi inek cıkıp ona sürtünmedikce yavaslamaz araba :D

Sürtünmeyi pek ciddiye almıyon heralde irfan :) Aracın yakıt yakmasını sağlayan tek şey sürtünme.Sürtünmesiz ortamda sadece hızlanana kadar benzin yakarsın.Aracın aerodinamik yapısına neden çok fazla önem verirler rüzgar sürtünmeden az etkilensin die.90-100 km hızla esen bi rüzgar içinde kaldınmı hiç :) Onun aracı ne kadar etkileyeceğini düşün lastiklere geçmedim bile :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürtünmeyi pek ciddiye almıyon heralde irfan :) Aracın yakıt yakmasını sağlayan tek şey sürtünme.Sürtünmesiz ortamda sadece hızlanana kadar benzin yakarsın.Aracın aerodinamik yapısına neden çok fazla önem verirler rüzgar sürtünmeden az etkilensin die.90-100 km hızla esen bi rüzgar içinde kaldınmı hiç :) Onun aracı ne kadar etkileyeceğini düşün lastiklere geçmedim bile :D

yav sürtünmeyi alırım ciddiye niye almiim bi mesele yok aramızı bozma sürtünmeyle şimdi :D benim dedigim ne kadar sürtünürse sürtünsün göz acıp kapatıncaya kadarki sürede sürtünme mürtünme para etmez onu diyom ben :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürtünme herzaman var irfan o göz açıp kapayıncaya kadar olan an varya işte o anda bile var :D Devamlı aracın gidiş yönünün tersine sürtünme vardır yani milimetrik bile olsa hızlanmaz.Ya 90-100 km hızla esen bi rüzgarın sürtünme kuvveti ve 1265 kg ağılığında bi aracın yer çekiminden dolayı sürtünme kuvveti.Tekrar diyorum saliselik an dahi olsa hızlanmaz :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motorun ileriye doğru bir kuvvet oluşturması için gazdan ayağımızı çektiğimizde enjektörlerin halen benzin vermesi gerekmektedir. bu sağlıklı çalışan bir motor için imkansızdır. çünkü ; gaza basmayı sonlandırdığınız an klapeler geri kapanır ve motor rolantide çalışacağından fazla hava alamaz. enjektörler püskürtme yapmaz ve dolayısı ile de motorun hareket kazanması için ihtiyaç duyduğu enerjiyi benzinden alamaz. motor komprasörüne bindirmek tabiri de zaten burdan gelir. çünkü motor kendi içinde vakum halindedir. rolantiye düşene kadar bu devinim düşerek devam eder dolayısı ile de aracı yavaşlatır. vites küçülttükçe motor devri artar ve vakumlama da bununla orantılı olarak artar ve daha etkin bir devir düşmesi yaşanır. otomatik şanzımanların çoğunda yakıt ekonomisi ve konforlu sürüş için motor freni etkin değildir. bunun yerine yük sadece frenlere bindirilmiş durumdadır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

güzel ayagını gazdan cektin motor ileri götürme işinden feragat etti peki ya daha önce kazanılmış itiş gücü ne oluyor havayamı gidiyor motor rölanti devrine düşene dek yada belli sürtünme kuvveti katsayısına yenik düşene dek yavaşlayarakta olsa ileri gitmek isteyecek çünki çevrilmiş belli bi devir var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

iyi de benim anlamadığım mevzu şu; panik fren diyoruz, en kısa mesafede durmak diyoruz. diskler balatayla arası açıkken biz birden bire frene basıyoruz ve balatayla disk birbirine kenetleniyor. bu sırada araba ister viteste olsun ister olmasın balata diske yapışmış durumda (ABS yok benim arabamda) ve lastikler asfaltı kazımaya başlamış durumda. fren sisteminiz sağlıklı bir şekilde çalışıyorsa ne arabanın viteste olması ne boşta olması hiç bir şekilde dsklerin balatalardan kurtulup lastiklerin yeniden dönmeye başlamasını sağlayacak kadar etki edemezler kanımca. bu durumda benim durma mesafemi değiştiren en büyük etken lastiklerimin kalitesi olacaktır. acaba yanlış mı düşünüyorum  :krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Kimdir bu Savaş Şakar?

valla kim oldugu mühim degil elemanda demir bükey amcadan alıntı yapmış yani özetle benim sölediğim dorudur arkadaşlar

ahanda bu da demir amıcanın linkisi :D :D

http://www.demirbukey.com/fayda_dby.htm

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan  faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güzel ayagını gazdan cektin motor ileri götürme işinden feragat etti peki ya daha önce kazanılmış itiş gücü ne oluyor

Daha önce kazanılmış itiş gücü asıl debriyaja bastığında devreye girer tekerleri boşa çıkarır, tamamen düz bir yolda araba hızlanmaz belki ama o çok kritik saliselerde durdurulması daha zor hale gelir, ben anlamam demir-savaş vs.. Kendi bildiğimi söylüyorum, aynen Müco ve İrfan gibi... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Daha önce kazanılmış itiş gücü asıl debriyaja bastığında devreye girer tekerleri boşa çıkarır, tamamen düz bir yolda araba hızlanmaz belki ama o çok kritik saliselerde durdurulması daha zor hale gelir, ben anlamam demir-savaş vs.. Kendi bildiğimi söylüyorum, aynen Müco ve İrfan gibi... :)

abi unutmayında istanbula gelince resimlerle fizik kurallarıyla vs lerle anlatim size bunu başka türlü olmayacak :D :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güzel ayagını gazdan cektin motor ileri götürme işinden feragat etti peki ya daha önce kazanılmış itiş gücü ne oluyor havayamı gidiyor motor rölanti devrine düşene dek yada belli sürtünme kuvveti katsayısına yenik düşene dek yavaşlayarakta olsa ileri gitmek isteyecek çünki çevrilmiş belli bi devir var

motorun itici gücü emiş manifoldundaki hava kelebeklerinin kapanması ve yanma odasına yakıt gönderilmemesi ile yavaşlamaya başlar. motorun kendi halinde bir dönme eğilimi yoktur , içten yanmalı motor devinimi sürdürmek için belirli bir enerjiye ihtiyaç duyar benzin , lpg ya da her ne kullanılıyorsa. bu kısımda eğer bu kadar ince hesaplar yapılıyorsa 1000kg'den fazla bir kütlenin harekete geçmesi ve bunun bir atalet kuvveti oluşturması çok daha önemli. frenlere binen yük , fren disklerinin ısınması , lastik kalitesi vs... motor freni ile yavaşlamanın önemini ancak pist ortamında bir kaç tur attıktan sonra çok daha iyi anlayabilirsiniz. araç boşta iken her zaman için fren pedalı %25 %32 oranında hasastır ( kayma noktasının belirlenmesi daha zordur)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...