Jump to content

Panik Fren..


Selman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

%32'yi nasıl bulmuşlar merak ediyorum :D

fren tepkime , gerilim , manuel pompalama için yarış ve test sürücülerinin ayak bileklerindeki tendonların ve taraklardaki en çok hareket eden bölümlere algılayıcılar yerleştirilir ve bu pilotlar pistte çeşitli araçlar ile turlamaya başlarlar. pist kayganlaştırılır , sürücü beklemediği bir şekilde kontrol dışında kalır ve aracı toparlamaya başlar. beynin ve ayak hareketlerinin iletimindeki doğrulukta belirli bir yüzde vardır bu gel-gitler ve düzeltme katsayıları ile bilgiler çıkartılır , her araç ve sürücü için farklıdır. ciddi bir ralli eğitimine katıldığınızda veya seminere gittiğinizde formulleri ile birlikte açık dil ile anlatıyorlar.

Boracığım son cümleyi anlayamadım, hassasiyet oranlarının ne olduğunu? :)

abi frene uyguladığın basıncı arttırabilmen için lastiğin yol sürtünmesi yani baskı altında olması önemlidir , motor freninde lastiğin yere olan baskısı artar , böylelikle frene daha fazla basınç uygulanarak lastik kaymaya geçmeden daha iyi frenaj mesafesi eldeedilebilir... bunu demek istemiştim. kayma yönünde hassastır
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 69
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • OveRMinD

    9

  • Selman

    11

  • M.E.G

    14

Popüler Günler

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Yaw ABS'li bi arkadaşımız denese daha güvenli olur kanaatindeyim, ABS'siz şimdi bişey olur filan...

Kadir abide ABS olmadığını sanmıyorum , benimki 90model bende bile var.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fren tepkime , gerilim , manuel pompalama için yarış ve test sürücülerinin ayak bileklerindeki tendonların ve taraklardaki en çok hareket eden bölümlere algılayıcılar yerleştirilir ve bu pilotlar pistte çeşitli araçlar ile turlamaya başlarlar. pist kayganlaştırılır , sürücü beklemediği bir şekilde kontrol dışında kalır ve aracı toparlamaya başlar. beynin ve ayak hareketlerinin iletimindeki doğrulukta belirli bir yüzde vardır bu gel-gitler ve düzeltme katsayıları ile bilgiler çıkartılır , her araç ve sürücü için farklıdır. ciddi bir ralli eğitimine katıldığınızda veya seminere gittiğinizde formulleri ile birlikte açık dil ile anlatıyorlar.

abi frene uyguladığın basıncı arttırabilmen için lastiğin yol sürtünmesi yani baskı altında olması önemlidir , motor freninde lastiğin yere olan baskısı artar , böylelikle frene daha fazla basınç uygulanarak lastik kaymaya geçmeden daha iyi frenaj mesafesi eldeedilebilir... bunu demek istemiştim. kayma yönünde hassastır

Teşekkür ederim Bora.. :)

Yaw manuel arabası olanlar çıksın boş bi alanda denesin kapansın bu konu da yaw...

Niçin beğenmedin benim konumu? Bak kaç sayfadır geyiğe de sarmadan konuşulan teknik bir konumuz oldu işte... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Kadir abide ABS olmadığını sanmıyorum , benimki 90model bende bile var.

Bora, sene hesabına girme istersen. 97 familia'da yok o dediğiniz zerzevatlardan. Benimki iman gücü ve Lassa teknolocisi ile durabiliyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bora, sene hesabına girme istersen. 97 familia'da yok o dediğiniz zerzevatlardan. Benimki iman gücü ve Lassa teknolocisi ile durabiliyor :)

abi ABS aslında ayağına hakim bir insan için dez avantaj , buzlu havalar hariç. o nedenle benim çok önemsediğim bir teknoloji değil , araç alırken arabada olmasına dikkat etmem açıkçası. onun yerine soğuma kapasitesi yüksek diskler , üst katman yenilemeli balatalar (normal balataların üst kısımları frenajda sertleşir ve dökülmesi , alttan taze balata çıkması zaman alır , seramik ve organik yapıdaki geliştirilmiş balatalar ise un gibi toz şeklinde sürekli dökülür ve ısınma dolayısı ile sertleşen bir yüzey hemen hemen kalmaz) daha iyi lastikler bence çok daha önemli. yoksa arabayı 2000 yılında alıp da halen orjinal lastiklerle gezen insanlar da var. bence o araçta abd veya esp donanımı olması pek birşey ifade etmiyor. ;)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu lafı eger bana ve benım astınama soyledıysen kendını olmus bil ve hemen tevbe et :D tamam benım abs tertıbatım eskı olabılır m3ten 6 metre daha uzun bır frenaj kabılıyetıne sahıp olabılır ama o ne oluyo abs siz falan...boyle bı gaflet ve dalalet ve hatta hıyanet olmaz overmind kardesim :D

Eahaeh pardon yaw konuda "Benim aracım ABS'siz" muhabbeti geçtiği için karıştırmışım, özür... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...