Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Bagaj Ses İzolasyonu


ibrasoft
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bagaj izolasyonu ile ilgili işlem yaparken onu da hallettim. :)  Bagajın kendi ışığı şuan görünen.


@İlhanŞerit led olarak değil de, Reklamcı olduğum için modül led ile aydınlatmayı yaptım. Şerit ledlere pek güvenmiyorum, arıza çıkarma şase yapma durumları olabiliyor. Tabela imalat işlerimizde de mümkün olduğunca şerit kullanmamaya çalışıyoruz.



İzolasyonu tavsiye ederim. Mebran üzeri 5mm yanmaz izolasyon süngeri ile bagaj tarafından gelen ses büyük ölçüde kesildi.
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, kemal87 :

Bagajın içine kullandığınız malzemeyi davlumbazlara kullanmak mümkün mü? Yol sesini azaltmak adına davlumbazlara benzer bir uygulamayı da yaparsak bir tek motor sesi kalıyor. Benzinli olsa motor sesinden hiç şikayet etmezdim ama dizellerin motor sesi çok kötü malesef.

Aracın ön davlumbazlarının içe bakan kısmında yalıtım var. Ön taraf taban döşemesinde de yalıtım var gördüğüm kadarıyla. Bu kısımda yapabileceğimiz çok fazla bir şey yok. İç taraftan davlumbaz içlerine pütür uygulatabilirsiniz ama onun da sıkıntıları olabiliyor, bazı bölümler içeriden sökülecek, alt takımdaki hareketli parçalara gelirse sorun olabiliyor.

Bagaj ve arka koltuk altları için benim yaptığım uygulamayı yapabilirsiniz. İçeriden davlumbaz üstleri dahil 1,5mm ziftli mebranla kaplayıp üzerine sünger uygulayabilirsiniz. Fikir vermesi açısından fotoğrafları paylaşayım.

Fotoğraflarım,
zr8O2Y.jpg

bJqZg8.jpg

dkQlW4.jpg

5MPEoR.jpg

A54800.jpg

0mvW48.jpg

4b7WZL.jpg

 

En son bu halde işlem bitti. Bu haliyle bile döşemeli gibi oldu, üzerine bagaj taban döşemesi ve bagaj havuzunu da koyunca bitmiş halinde dışarıdan hiç bir şey belli değil.

JnR87Y.jpg

Siftli mebran Bitüself mazlemesini Yapı marketlerde ve izolasyon malzemesi satanlarda bulabilirsiniz. 15cmx10 Metresi yaklaşık 30 TL civarında. Bu malzemede dikkat edeceğiniz nokta, üretim tarihinden itibaren en geç 1 yıl içerisinde kullanılması gerekiyor. Alırken üretim tarihine dikkat edin. Yapışma sonrası geri bırakma sorunlarıyla karşılaşmamak için önemli. Uygularken sanayi tipi fön ile ısıtırsanız daha iyi yapışır.

Sünger tercihinize bağlı. Benim kullandığım yapışkanlı 5-6mm ısıya dayanıklı üründü. Muadil farklı ürün de kullanabilirsiniz.

ibrasoft tarafından düzenlendi
Kullanılacak malzemede dikkat edilecek noktalar.
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İbrahim bu konu diğer konunun içinde kaynamasın diye bölüp ayrı bir konu oluşturdum. Aynı şekilde yine forumda öne çıkarıldı konun.

Ellerine, emeklerine sağlık. Paylaşım için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamam teşekkürler @İlhan  :)
Efebey paylaşalım, herkes bildiğini paylaşsın ki farklı uygulamaları görüp toplu halde yapabilelim :)
En sevmediğim insan tipi yaptığı işi saklayıp sadece bende olsun, ben yapayım bana muhtaç olun düşüncesinde olan insan. Biz bildiklerimizi, yaptıklarımızı paylaşalım da belki birinin işine yarar, duası olur, yeri gelir o dua bi kazadan korur :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ses konusunda takıntılı birisi olarak bende ses yalıtımı işinde biraz araştırmalar yaptıktan sonra 4 adımda kendimce birşeyler yaptım.  Fotoğraf çekmedim.                                                                                                                                                               1- İlk olarak kapı fitillerinin içine 4 mm kalınlığında şeffaf akvaryum hortumu geçirdim. Kapılardan gelen ses bir miktar azaldı. Bu işlem 1 saat zamanda hallediliyor. Akvaryum malzemesi satan yerlerde bulunuyor. Takarken plastik enjektör ile daha önce hazırladığım sabunlu suyu fitillerde bulunan deliklerden enjkekte ettim. Hortumu ittirdiğiniz zaman daha kolay ilerliyor . hortum gitmemeye başladığında keserek kaldığı yerden devam ettim ve tam tur fitili dolaştırdım.  Sanırım toplamda  20 m civarı yeterli oluyor.                                     

2- Aracın altına pütür attırma işlemi. Bu işlem için kullanılan "Sika" markalı bir urun kullandım. Sanayide tekerler ve davlumbazlar söküldü. araç lifte kaldırıldı ve 5 litre pütür tabanca ile atıldı. Sonuç yol sesini beklediğim kadar kesmedi fakat su birikintisinden geçerken ve mıcırlı yolda giderken içeride duyulan ses bariz azaldı.                                                                                                3- Bagaj içini ve arka koltuk altını kaplama işlemi. Bagaj içini tamamen boşalttım-arka koltuğu çıkarttım- bagaj yan duvarlarındaki kaplamaları söktüm. Önce bitüself ile açık alanları kapladım bunun üzerine 6 mm kalınlığında kendinden yapışkanlı kaucuk levha ile kapladım. Bu işlem icin sanırım 4 saat ugraştım. Sonuç arkadan gelen yol sesinde bariz azalma oldu.                                                 Bu işlemler istediğim seviyede olmadı son olarak                                                                          4- Ön sağ ve sol taraftaki yer döşemesini koltuk hizasına kadar kaldırdım (koltukları sökmek isterdim fakat hava yastığı -ısıtma vs. elektrik bağlantılarından dolayı risk almak istemedim) direksiyon milinin hizasından itibaren 8 mm kalınlığında ses bariyeri ve akustik sünger (100x50 cm ebadında ..www.adetasyapi.com/oto-ses-yalitimi-5-yeni.. )  ile ayak altını ve yan taraflarını kapladım ve döşemeyi kapattım. Daha sonra akustik yumurta süngeri direksiyon altında ve torpido gözünün arkasındaki boşluklara yetişebildiğim yerlere parça parça sıkıştırdım. Bu işlem düşündüğüm kadar zor olmadı 1 saatte bitirdim. Sonuç ön taraftan gelen yol sesinde ve motor sesinde azalma oldu.

Daha verimli sonuç için aracın tabanı komple sökülerek bitiself ve üzerine yalıtım sağlayacak bir kaplamayla (firex sünger-kauçuk levha-ziftli keçe-bariyerli levha.. gibi)  uygulama yapmak gerekiyor. Ben kendim amatörce farklı zamanlarda uğraşarak bunları yaptım. Şunu söyleyebilirim ne yaparsak yapalım istediğimiz ses yalıtımına ulaşamayız. Yapılan işlem sadece mevcut sesi ve rezonansı daha az hissetmeye yönelik çalışmalar. Sesin ve titreşimin kaynağından kesilmesi gerekir. Ne yapalım bizim guzuların ve emsal japon araçlarının ses yalıtımı olayı biraz zayıf.  İmalat aşamasında bizim araçların genetiği ile oynamadan bu iş istenen seviyede olmayacak. Yeni kasa Mazda3 kullananlar veya test edenler yine bu konudan rahatsız olduklarını söylüyorlar. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sık izlediğim japon devlet kanalı NHK de gördüklerim; bu ülkede tarla yolları bile sıfır beton asfalt, henüz yama görmedim, çukur, pıtır, dalga izleri görmedim, dolayısla Türkiye gibi ülkelerdeki yolları sanırım hayal etmiyorlardır veya en azında kastamonu veya gümüşhane vb. gibi  kutsal anadolu topraklarında bu araçların kullanılacağını akıl edemediler. Japonlar bu araçları alanların istanbul, ankara veya izmir vb şehir merkezlerinde ikamet ediyorlardır diye düşünüyorlardır. Ne yazıkki Honda cıvıc için ses sorununu daha fazlasını söyleyebilirim. Toyota corolla türkiye üretimindeki ilk yıllar içerisindeki araçlarında ise yoğun yol sesi şikayetleri üzerine önemli ölçüde ses yalıtımı yapmış TOYOTASA. Aracından memnunmusun diye soran değişik model araç sahibi arkadaş ve dostlara kesinlikle evet, tek kusuru stabileze taş kaplama asfaltlardaki ses sorunu hariç diyorum, onlarda bana bizdede aynı sorun var neyazıkki diyorlar. Durum bu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cok guzel elinize sağlık. ben de mazda 2'me yapmiştim komple ama bulamadım simdi konuyu.. gayet işe yarayan bir şey. 

şu an hollanda'dayım. ablamın sıfır polo'su buranın kaymak otobanlarında ve yollarında fena ses alıyor gibi geliyor. demek ben benim arabaya alışmışım ki bu da aslıda yaptığım şeyin işe yaradığını gösteriyor.

bi de tabana yaparsanız değmeyin keyfinize.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, renegade :

sık izlediğim japon devlet kanalı NHK de gördüklerim; bu ülkede tarla yolları bile sıfır beton asfalt, henüz yama görmedim, çukur, pıtır, dalga izleri görmedim, dolayısla Türkiye gibi ülkelerdeki yolları sanırım hayal etmiyorlardır veya en azında kastamonu veya gümüşhane vb. gibi  kutsal anadolu topraklarında bu araçların kullanılacağını akıl edemediler. Japonlar bu araçları alanların istanbul, ankara veya izmir vb şehir merkezlerinde ikamet ediyorlardır diye düşünüyorlardır. Ne yazıkki Honda cıvıc için ses sorununu daha fazlasını söyleyebilirim. Toyota corolla türkiye üretimindeki ilk yıllar içerisindeki araçlarında ise yoğun yol sesi şikayetleri üzerine önemli ölçüde ses yalıtımı yapmış TOYOTASA. Aracından memnunmusun diye soran değişik model araç sahibi arkadaş ve dostlara kesinlikle evet, tek kusuru stabileze taş kaplama asfaltlardaki ses sorunu hariç diyorum, onlarda bana bizdede aynı sorun var neyazıkki diyorlar. Durum bu. 

Toyota'nın ve Japonların üretim metodlarından kaynaklanıyor bu durum aslında.  ABD'de Rav4 kiralamıştım, hiç bir şekilde yol sesi almamıştım 140-150 km hız da yapmıştım. Multi-blok süspansiyon sistemi kullanıyorlar orada. Tekerlekte oluşan titreşim, taşıyıcı kollar ve metal parçalar bir bütün olmadığı için iletilmiyor. Ama Avrupa'daki araçlarda (bizim ülkemiz de dahil) mono-blok denilen üretim tekniği kullanıyor Japon firmalar ve tekerlerde oluşan ses kabin içine rahatlıkla ilerleyebiliyor. Multi-blok kullanan araçlar da Alman araçları.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, Mutlu Tekir :

Multi-blok süspansiyon sistemi kullanıyorlar orada

monoya göre; ağırlıkla ilgili mi sıkıntılar var yoksa maliyetle ilgili mi? kullansalar ya avrupa'da da.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mehmet Özdemir :

monoya göre; ağırlıkla ilgili mi sıkıntılar var yoksa maliyetle ilgili mi? kullansalar ya avrupa'da da.

Maliyet sebeplidir abi. Adamlar ülkemize gönderilen araçlarda sonuna kadar kısılıyor. 

60bin tl lik aracın ötv çıkışınca 30bin tl kalıyor. Bu da 9 bin dolar yapıyor. Adamlar abdde 16-20 bin dolara satıyorlar araçları.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.02.2016 at 13:59, Mutlu Tekir :

Toyota'nın ve Japonların üretim metodlarından kaynaklanıyor bu durum aslında.  ABD'de Rav4 kiralamıştım, hiç bir şekilde yol sesi almamıştım 140-150 km hız da yapmıştım. Multi-blok süspansiyon sistemi kullanıyorlar orada. Tekerlekte oluşan titreşim, taşıyıcı kollar ve metal parçalar bir bütün olmadığı için iletilmiyor. Ama Avrupa'daki araçlarda (bizim ülkemiz de dahil) mono-blok denilen üretim tekniği kullanıyor Japon firmalar ve tekerlerde oluşan ses kabin içine rahatlıkla ilerleyebiliyor. Multi-blok kullanan araçlar da Alman araçları.

Merhaba Mutlu kardeşim, alıntıda belirttiğiniz teknik detay beni şaşırttı desem yanlış olmaz, bilgisizliğimi bağışlayın fakat ben mono-blok olayın karasör yapısı ile ilgili olduğunu biliyordum. Genelde kaliteli araç üretenler, özellikle otomobillerde arka tarafta bağımsız süspansiyonla donatırlar. Şimdi mazda veya honda vs. abd ye farklı bir alt yapı tekniği ilemi araç üretiyor. Kullandığınız rav4 yüksek karsörlü bir jip karışımı bir araçtır. ABD yolları malum, ses olayı az olabilir. Fakat oto teknik dergileri sesi az alan otomobiller için devamlı izalosyun çok iyi yapılmış, önem verilmiş gibi teknik bilgi ile bu konularını okuyucularını duyuruyorlar, ben hiç monoblok veya multi blok duymadım, ben duymamış siz haklı olabilirsiniz bu konuyu internette araştırdım, pek bir şey bulamadım, ilgimi çektiği için bu konuyu gündeme taşıdım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam tam hatırlamıyorum ama bir derginin yazısında ardından da toyota Avrupa ve Amerika araçlarında neden farklı olduğunu anlatan bir yazıdan okumuştum. Karoser yapılarından değil link birleşim yerlerinde kullanılan ses sönümleyici damper kullanımı farklı. Süspansiyon bir bütün olarak değil de çeşitli yerlerinde sönümleyiciler kullanılmış durumda.

Ses izolasyonunda da eğer kaynaktan gelen sesi azaltamazsanız içten yalıtımla çok verim alınamayacağı ses izolasyonu yapan kişiler tarafından çokça söylenmektedir.

Mercedes, vw, bmw nin süspansiyon sistemi ile Japon araçların çok farklı. Almanlarda sönümleme amaçlı çok fazla kauçuk ya da damper kullanılırken japonlarda hiç yok. En önemlisi yayların oturduğu taslarda (takozlarda) kauçuk ped kullanılır normalde Almanlarda var bu ama hiçbir Japonda rastlamadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda haklısınız, süspansiyonlarda titreşimi ve alttan gelen darbeleri daha fazla sönümlendirilmesi için özel çalışma yapan lüks araç üreten firmalar mevcut, özellikle abd ye oto ihraç etmek isteyen firmalar özellikle izalasyon ve abd lilerin ısrarla istedikleri yumuşak süspansiyon sistemi dolayısıyla oraya ihraç edilen veya orada üretilen farklı ülke firmaları buna özen gösteriyorlardır. Belkide sessizlik konusu buradan kaynaklanıyordur. Ama üzücü olan bizim ülkemiz gibi yolları sorunlu olan yerlerede bu özenin gösterilmemesi,  firmalarada birşey diyemiyoruz vergi uçuk bu ülkede para kazanmaları mümkün değil, mazdamda tek beğenmediğim kısmı, stabilize asfalttaki ses sorunu, bilemiyorum ileride cx3 hedefliyorum, ses sorunu varmı mazda 3 deki gibi, inşallah yoktur. Mazdaya alıştık bir kere bırakmak mümkün değil. Görüşmek üzere.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle mazdadan başka bir aracı beğenemiyorum. Yeni kasaya heves sardım, ama aracım Mayıs ayında kısa bir sürede satılmazsa devam edeceğim ve detaylı bir yalıtım yapmayı planlıyorum. Dişli asfaltta malesef sıkıntı büyük. Yine de mazdamız japonlara göre en sessizi bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...