Jump to content

Çukurları Artık Dert Etmeyin


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dünyanın her yerinde yollarda maalesef çukurlar bulunmakta ancak yeni Ford Fusion (bizde Mondeo) kullanıcıları artık bunun için çok da endişe etmeyecek.

Yeni Fusion V6 Sport darbe emişi kontrol edilebilecek ilk Ford modeli olacak. Bu sistem 12 farklı sensörle her 2 milisaniyede bir yolu analiz ederek süspansiyonları ayarlamaya yarıyor. Çukur fark edildiğinde aracın bilgisayarı süspansiyonları sertleştirerek lastiğin çukura daha az girmesini sağlayacak. Bu da lastiğin, jantın ve aracın geri kalanının zarar görmesini önemli ölçüde önlemiş olacak. Videoda da sistemin entegre edildiği aracın çukura koyulan pinpon toplarını ezmeden geçtiği görülüyor.

ford-fusion-2017-696x464.jpg?e39092

 

Yollardaki çukurlar ve tümsekler trafikte başlıca problemlerimiz arasında geliyor. Amerikalı sürücüler de çukur ve tümseklerin araçlarına verdikleri zararlar sebebiyle yılda yaklaşık 3 milyar $ harcıyor. Bu sisteme sahip araçlar, sahiplerini yılda ortalama 300 $ masraf ödemekten kurtaracak.

2017 Ford Fusion V6 Sport Amerika’da önümüzdeki yaz satışa sunulacak; 325 HP güç ve 475 Nm tork üreten 2.7 litrelik biturbo EcoBoost V6 motora sahip olacak. 6 ileri otomatik şanzıman ve dört çeker sistem de standart olarak sunulacak. Ülkemize ne zaman geleceği veya gelip gelmeyeceği ise merak konusu.

 

 

 


Tüm haberi görüntüle

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Semih Uluca :

Çok eskide olsa şöyle bir video vardı. Çok ilgimi çekmişti bu sistemde.


https://youtu.be/eSi6J-QK1lw

Bu yada benzer bir teknolojiyi Mercedes kullanıyor. Daha doğrusu yakın zamanda kullanmaya başladı sanırım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    :D  yanlız şöyle bir handikap var bu sistemin çalışması için bahsi geçen aracın diğer 3 tekerleğinin yere basması gerekir . Yani farzedelimki çaprazlama iki tekerleğe çukur denk gelirse araba bir tarafa her halükarda sert bir düşüş yapacaktır. Tabii buda bizim yollar için düşünülmüş bir teori. :D 

     Gene son yıllarda yollar çok iyileşti yollar  her taraf duble yol ve sıfır asvalt oldu  bu konuda epey yol katettik, eskiden ben çukura düşüp ön tekerlek aksı kırıldığı için devrilen kamyon duymuştum bizim orada, yanılmıyor isem sen 2000 li yıllardı. :D:D:P 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, NoooFearrrr :

    :D  yanlız şöyle bir handikap var bu sistemin çalışması için bahsi geçen aracın diğer 3 tekerleğinin yere basması gerekir . Yani farzedelimki çaprazlama iki tekerleğe çukur denk gelirse araba bir tarafa her halükarda sert bir düşüş yapacaktır. Tabii buda bizim yollar için düşünülmüş bir teori. :D 

     Gene son yıllarda yollar çok iyileşti yollar  her taraf duble yol ve sıfır asvalt oldu  bu konuda epey yol katettik, eskiden ben çukura düşüp ön tekerlek aksı kırıldığı için devrilen kamyon duymuştum bizim orada, yanılmıyor isem sen 2000 li yıllardı. :D:D:P 

Her bir tekerdeki sistem birbirinden bağımsız değil midir diyorsunuz ? Bence bağımsızdır. ayrıca arkalarda da olmayabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, cothcu :

Her bir tekerdeki sistem birbirinden bağımsız değil midir diyorsunuz ? Bence bağımsızdır. ayrıca arkalarda da olmayabilir

Videoda arka tekerlerde de sistem var görünüyor. Arka teker geçtikten sonra da pinpon topları ezilmiyor. Sanırım her teker için de bağımsız bu sistem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.02.2016 at 14:23, NoooFearrrr :

    :D  yanlız şöyle bir handikap var bu sistemin çalışması için bahsi geçen aracın diğer 3 tekerleğinin yere basması gerekir . Yani farzedelimki çaprazlama iki tekerleğe çukur denk gelirse araba bir tarafa her halükarda sert bir düşüş yapacaktır. Tabii buda bizim yollar için düşünülmüş bir teori. :D 

     Gene son yıllarda yollar çok iyileşti yollar  her taraf duble yol ve sıfır asvalt oldu  bu konuda epey yol katettik, eskiden ben çukura düşüp ön tekerlek aksı kırıldığı için devrilen kamyon duymuştum bizim orada, yanılmıyor isem sen 2000 li yıllardı. :D:D:P 

Gülmekten yarıldım ne çukurmuş hocam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bulunduğum yerde araca redbull içmişcesine kanatlanmsı gerekir hani deveye sormuşlar ya boynun neden eğri diye oda demiş nerem doğru ki,bizim yollar böyle;D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mazda41 :

Gülmekten yarıldım ne çukurmuş hocam

      Gerçek olmuş bir olay bilirisiniz asvaltta çukur oluşup içine su dolduğunda zamanla bu çukur derinleşir ve büyür tabii çevresi gene asvaltın sert tabası olduğundan çok keskin kalır biz bu tip çukurlara asvalt kırıgı derir bu çukura düşersen ya jant lastiği keser gümletir yada aks ve kollar kırılır.

      Bu olay yanlış hatırlamıyorsam Adilcevaz ile Erciş arasında olmuştu, kamyonun biri asvalt kırıgına düşmüş akslar kırılınca şöför direksiyon hakimiyetini katbtmiş ve yoldan çıkıp şarampole devrilmiş. :'(

32 dakika önce, fodder :

Benim bulunduğum yerde araca redbull içmişcesine kanatlanmsı gerekir hani deveye sormuşlar ya boynun neden eğri diye oda demiş nerem doğru ki,bizim yollar böyle;D

8:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Lastik firmasi Michelin ve jant firmasi Maxion birlikte esnek bir jant gelistirdiler.  Bu jant yoldaki çukur, kenar, vs gibi yerlerden geçerken bir miktar esniyor ve jantin hasar görme olasiligini azaltiyor.  Jantin tam kompozisyonu açiklanmamakla birlikte içinde lastik oldugu biliniyor.  Henüz satisa sunulmayan jant bilinen tüm lastik marka ve modelleriyle kullanilabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sistem her teker için tam olarak ayrı değil.aslında yanlış hatırlamıyorsam bu sistemi ilk bulan Citroën ve ilk kez c5 modelinde kullandı. ilk sistemin gelişmiş hali bu. 

lüks arabalarda kullanılan bu sistemin nispeten ucuz yol arabalarında son zamanlarda yaygınlaşması gayet güzel. ancak ciddi maliyetler söz konusu. ayarlanabilir adaptif bir süspansiyonun tamir masrafı gayet yüksek. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...