Jump to content

Mazda CX-3 Yol ve Sürüş Konforu


Koray
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Asfalt olan bozulmuş yollar ve sürpriz kasisler için oldukça konforlu sürüş konforu sağlıyor. Sürüş mekaniği lüks ve konfor sağlayan markaları aratmayacak kadar kaliteli tasarlanmış. Uzun yolda Grand Turismo performansı ve keyfini verebiliyor. Mazda mekaniği ve dizel motor performansı için CX-5 amiral gemisi olmasına rağmen fiyat sebebiyle CX-3 tercih sebebi olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

18 jant olmasından mı kaynaklı yoksa ben mi alışık değilim bilemiyorum fakat bana biraz sert geldi,  tavsiye edebileceğiniz bir şey varsa duymak isterim mesela lastik basınçlarınız nedir fabrika verileriyle mi kullanıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, effect :

18 jant olmasından mı kaynaklı yoksa ben mi alışık değilim bilemiyorum fakat bana biraz sert geldi,  tavsiye edebileceğiniz bir şey varsa duymak isterim mesela lastik basınçlarınız nedir fabrika verileriyle mi kullanıyorsunuz.

Lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi?

CX-3 Testi için almış olduğumuz test aracında aynı durumu yaşamıştık. Akabinde basıncı kontrol edip yeniden düzenleyince, araç kıvama gelmişi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı fabrika verisi olan 36psi ya ayarladım, kışlık lastikler yeni takılmıştı, sanırım yeni lastik takınca biraz fazla hava vuruyorlar onun etkisi olmuş olabilir. yeni ayarlama sonrasında bir miktar rahatlama oldu. acaba sizce biraz daha düşürsem mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, effect :

Aracı fabrika verisi olan 36psi ya ayarladım, kışlık lastikler yeni takılmıştı, sanırım yeni lastik takınca biraz fazla hava vuruyorlar onun etkisi olmuş olabilir. yeni ayarlama sonrasında bir miktar rahatlama oldu. acaba sizce biraz daha düşürsem mi ?

Abi kışın lastik havası düşürülmez. 3 kişiye kadar ön 36 arka 36-39. tam yüklü iken ön 38 arkalar 48-51 arası uygun. (215/50 R18 için geçerli). Diğer lastik ebatları için Kullanım kılavuzu 9-10 bölümüne bakılabilir.

Yazın önleri 34 arkaları 36 kullanmanızı tavsiye ederim. Arka lastiklerin basınçlarını münkün mertebe düşürmeyin. Awd sistemi olduğu için ve öndeki gibi motor taşıyan bir şase olmadığı için yükü şaseye değil tekerleğe vermek daha mantıklı oluyor. 

Onun dışında CX-3 süspansiyonları agresif olan bir araba çünkü binek araçlara göre yerden bir nebze olsada yüksek bir araba ve hafif-orta offroad koşullarınada uygun bu yüzden. Buna ek olarak jantlar 18" ve ince yanak lastikler. Doğal olarak kasisler vs biraz sarsıntılı oluyor.

Şayet estetikten biraz ödün verip biraz daha konforlu gitmek isterseniz 215/55 R17 ebatlarında jant lastik kombinasyonu sizin için daha iyi olacaktır. 16" lar daha konforlu fakat hiç yakışmıyor arabaya o yüzden ben kişisel olarak tavsiye etmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kasım ortasında kışlık lastiklere geçtim, çırak basınçları ayarladı, 33-33 tekrar kontrol ettirdim tamam abi dedi. Uzun yola çıktım, araç garip ve tutarsız yol tutuşu gösteriyordu, yolda şüphe üzerine continental servisine uğradım , önler 37-32. arkalar 36-33  ile 4 lastikte de ayrı basınç, şüphe duyuyorsanız başka bir lastikcide basınç kontrolü yapın derim, basınç saatleri çoğunun bozuk.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

valla sizi bilmem ama kasisler ve çukurlar direkt kaba etlerimde hissediliyor, özellikle arkada oturanlar böbrek taşı düşürme seansları düzenliyor, aynı araçtan bahsettiğimizden emin miyiz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konfor istiyorsanız = CR-V

Performans istiyorsanız = CR-V

Yakıt Ekonomisi = CR-V

Ferah iç hacim  = CR-V

  🤣🤣:kafa:

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Servet :

Üstünden atlar crvnin. Arazide üstünden geçer crvnin virajda çiğ çiğ yer crvni ☠️

Valla en azından 5 saniye patinajdan sonra diferansiyel ısındı uyarısı vermez. 2 sene evvel buza saplanmış Crv'yi çıkaralım dedik, hepi topu 2 kere patinaj çekti arkalar direkt diferansiyel ısındı, arka aks iptal uyarısı. Tamam bunlar Suv değil çiğ çiğ yiyorsunuz milleti de, bu kadar alanen yapmayın bari. 

CX3'de böyleyse Mazda'ya da yazıklar olsun :) 

Subaru Xv ile tam 1 saat karda sağda solda yanladım, derin karda, buzda, boş otoparkda sıfır çizmeler. 1 kere dahi uyarı vermedi. 

  • Beğen 1
  • Katılmıyorum 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende cx3 kullandım. 3.7kj ile aynı yerlerde gezdim dolandım. Lamba yakmadım. İyi lastik ile esp destekli olmadan aracı karda kullanırsanız haldex uyarı vermez. İstenen yere girer çıkar. Lastik kötü ise esp destekli kilit sistemi ciddi strese sokar aracı. Ve haldex kapanır. 

Dacia duster, land rover bile haldex ısı uyarısı veriyor lastik yüzünden. 

 

Subaru haldex kullanmıyor, daimi 4x4 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, Servet :

Bende cx3 kullandım. 3.7kj ile aynı yerlerde gezdim dolandım. Lamba yakmadım. İyi lastik ile esp destekli olmadan aracı karda kullanırsanız haldex uyarı vermez. İstenen yere girer çıkar. Lastik kötü ise esp destekli kilit sistemi ciddi strese sokar aracı. Ve haldex kapanır. 

Dacia duster, land rover bile haldex ısı uyarısı veriyor lastik yüzünden. 

 

Subaru haldex kullanmıyor, daimi 4x4 

Cvt Subaru'larda da çoklu plakalı kavrama var haldex gibi, teori aynı. Ancak belli ki mekanizmanın tüm parçaları, debriyajından, diferansiyeline, aksına bağlantılarına kadar daha dayanıklı olduğu için çok daha efektif çalışıyor. Haldex'ler normalde 95:5 en fazla 90:10 giderken Subaru daimi 60:40 gidiyor. 

Subaru Xv'lerde de ısındı uyarısı oluyor biliyorum, ancak 40 derece sıcakta kuma saplanacan da, saracan bir sürü öyle. Kışın imkanız gibi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Viskoz kavrama kullanıyor en iyisi. Gliserin türevi yağ var. Stres artar ise ısı artışı oluyor, gücü düşürüyor arkaya giden. Bendeki Lr1 de aynı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, ozgur35 :

Konfor istiyorsanız = CR-V

Performans istiyorsanız = CR-V

Yakıt Ekonomisi = CR-V

Ferah iç hacim  = CR-V

  🤣🤣:kafa:

Ya önemli olan dış güzellikse 🤔

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Lupara :

Ya önemli olan dış güzellikse 🤔

Dışı güzel zaten abi Cx3 den güzel dışı 

  • Haha 1
  • Katılmıyorum 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...