Jump to content

Mazda CX-5'ime Kavuştum / 2015 Mazda CX-5 İnceleme


Leskylor
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba,

Bol araştırmalı, biraz sancılı, çokça arada kalmalı ama en sonunda doğru kararı vermenin rahatlığıyla Mazda CX5 almak için bayi ile anlaşmış bulunuyorum. Bir aksilik olmazsa yarın aracımı teslim alacağım.

Bu süreçte bu forumdan edindiğim bilgilerin ve sizin görüşlerinizin faydası yadsınamaz, bunun için sorularıma cevap veren herkese teşekkür ederim.

Aracı teslim aldıktan sonra ilk izlenimlerimi aracı almayı düşünen kişilere faydası olması açısından yine burada paylaşacağım.

Aracın özellikleri: 2015 model Power Kırmızı 2.0i CX5 AWD + Ön Arka Tampon koruma + Işıklı kapı giriş kromajları + Otomatik ayna katlama eklentisi + Bagaj havuzu + Portbagaj Taşıyıcı Demirleri 

08.03.2016 Güncelleme:

Tekrar selamlar,

Bu bölümü güncellemeye söz vemiştim. Aracım daha 50 km'de olmasına rağmen ilk izlenimlerimi aktarmak isterim.

Öncelikle aracımı almaya karar verme aşamasında, bir türlü ardı arkası kesilmeyen sorularıma sabır ve içtenlikle yanıt veren Mazda Damla'dan Hamdi (Taytuk) Bey'e çok teşekkür ediyorum. Kendisi Mazda sahibimi olmamda büyük pay sahibidir.

Dizayn ve Stil:

Bildiğiniz gibi 2015 Mazda CX-5, KODO tasarım özelliklerinin bir ürünü. Aracın dizaynı, araç dururken bile hareket halindeymiş izlenimi veriyor. Ben ilk defa 2008 Autoshow fuarında bu tasarım hareketinin ürünü konsept ürünlerle tanışmıştım ve çok hoşuma gitmişti. Aracın ön yüzü hınzır bir gülüşe sahip. Ön kaput çok uzun değil ve araç yuvarlatılmış yapısı ile dar manevralarda insanı hiç zorlamıyor.

Aracın uzunluğu 4.555 mm ancak dışardan sanki 5mlik bir araçmış izlenimi veriyor. Benim bir önceki aracım Opel Astra idi ve CX-5, Astra'dan sadece 13 mm uzun olması karşın başlangıçta buna inanamamıştım. Aracı kullandıkça aslında ne kadar derli toplu ve kullanışlı olduğunu anlayabiliyorum.

Ben aracı ayrıca port bagaj demirleriyle birlikte aldım -ki bu aracın heybetini daha da ortaya çıkarıyor. Biraz da off-road araç görünüşü kattığını kabul etmekte fayda var. Elbette görünümü değil pratik kullanımı için tercih ettim.

LED ön arka farlar ise hem çok yakışıklı hem de gece mükemmel aydınlatıyor. Geceyi gündüz gibi yapıyor :)

İç Dizayn:

Aracım beyaz deri opsiyonuna sahip. Beyaz deri, temiz kullanımı zor olsa da sunroofla birlikte aracın içine büyük ferahlık katıyor. Ayrıca her ön iki koltuk da elektrikli ve bel destek ayarlarına sahip. Dört cam da makyajlı versiyonla birlikte tam otomatik özelliğe kavuşmuş durumda. Kapı kilitleri ise sürücü tarafında ve yolcu kabininde ayrı mandallara sahip. Sürücü tarafındaki kilitlenince tüm kapılar da kilitleniyor. Ancak kapıyı açmak istediğimde kilit devreden çıksa daha çok hoşuma giderdi. Önceki aracımda kapı mandalını iki kere çektiğimde otomatik devreden çıkıyordu.

1.90 boyunda bir kişi olarak kabini oldukça ferah ve baş mesafesinin çok yeterli buldum. Sürüş pozisyonu yüksek ve aracın her yerine hakim olabiliyorsunuz. Tek eleştirim arka cam görüş alanının biraz dar olması. Ancak yan aynalar süper bir görüş kabiliyeti veriyor.

Koltuklar oldukça rahat. Yanal destekleri biraz daha iyi olabilirdi ancak bacak destekleri iyi sayılır. Koltuk ısıtmasını da deneme şansı buldum ve koltuklar yaklaşık 8-9 dakikada fırın gibi oldular.

Ön konsolum en sol tarafında i-stop, şerit takip, çekiş sistemi, çarpışma uyarı sistemleri gibi güvenlik sistemlerinin açma kapama düğmeleri var. Göstergeler 3 parça ve soldan sağa doğru Devir göstergesi, hız göstergesi ve yol bilgisayarı ekranlarına sahip. Bu düğmelerin altında bir cep mevcut ama alanı o kadar küçük ki bu cebe ne bir şey sığar ne de bir şey koysanız yerinde durur. Oldukça gereksiz ve saçma bir eşya gözü olmuş.

Orta kısımda 7 inç multimedya ekranı, hemen altında klima kontrol merkezi ve onun da altında koltuk ısıtma ve park sensörü düğmeleri var.

Ön konsolun malzemesi oldukça yumuşak ve dokunma hissi çok güzel. Mazda'yı Premium oranda kaliteli malzeme kullandığı için tebrik etmek lazım.

Arka tarafa da oturduğumda (unutmayın, sürücü koltuğu benim boyuma göre ayarlı) 5 cm diz mesafem kaldı. Mükemmel!

Start stop düğmesi direksiyonun arkasında kalıyor, biraz konsola doğru olmasını isterdim açıkçası.

Son olarak dikkat ettiğim bir konu da araçta hiçbir rahatsız edici yeni plastik kokusu bulunmaması. Hep doğal veya kaliteli malzeme kullanılmaya  çalışılmış.

En sevmediğim nokta size ön koltuklar arasında yer alan konsolun güç kullanıldığında sallanması, çok sağlam yapılmamış, umarım uzun vadede bir problem çıkarmaz ???

Performans:

Aracın kalkış performansı oldukça iyi ve vites geçişleri sarsıntısız. İlk devirlerden itibaren canlı bir motora sahip. Sport modunu devreye aldığınızda gaz tepkileri hassaslaşıyor, motor daha fazla devir çeviriyor (5.500 d/d civarında vites değişimi yapıyor) ve sürüş keyfi artıyor (tabii ki yakıt tüketimiyle birlikte). Atmosferik bir motora sahip olması nedeniyle herhangi bir turbo gecikmesi yaşamıyorsunuz.

Kullanım & Yol Tutuş:

Özellikle  bu kısımda alçak ve yol tutuşu iddialı bir hatchback'ten, SUV tarzı bir araca geçtiğim için büyük önyargılarım ve çekincelerim vardı. Ancak hızlı girilen bir viraj sonrası gördüm ki bu araç Astra'dan çok çok iyi yol tutuyor. Hergün kullandığım yolda yaklaşık 100-110 la döndüğüm virajda önceki aracımda kendimi koltukta zor tutarken bu araçta sanki düz yolda gidiyormuş gibi döndüm. Aracın beni en çok şaşırtan yönü bu oldu açıkçası. Belki de benim önyargılarım çok fazlaydı.

Bunun dışında yine aynı güzergahta bulunan parke taşlı bir yoldan geçerken 19 inç jantların beni sarsacağına emindim. Ancak bu kısmı da süspansiyonların beni hiç sarsmadan geçirdiğini söylemem gerekir.

Yakıt Tüketimi:

12.04.2016

Aracım şu an 1.600 km'de: 900 km'si şehir içi, 700 km'si ise şehir dışı kullanım. Ortalama yakıt tüketimi değerim şu an için 9.2 litre. Aracın yeni olması ve şehir içi kullanımın fazla olması nedeniyle, 10.000 km'ye doğru tüketimin azalacağını düşünüyorum.

Sonuç:

Şimdilik araçtan beklentilerimi fazla fazla bulmuş durumdayım. Bin - bin beşyüz km yol yapsam bile beni yormayacakmış hissini verdi. Ayrıca eşim de çok kolay bir şekilde araca alıştı. Hanımlar için de uygun bir araç diye düşünüyorum.

Unuttuğum çok konu vardır. Sorularınız olursa yanıtlamaya çalışırım.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben kendi adıma rica ederim diyerek, kendim almış gibi seviniyorum sizin adınıza. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun, kazası belasız keyifli günlerde kullanmanız dileği ile. :nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar:

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Piyasa şartlarında alınabilecek en güzel SUV olduğunu düşünüyorum. -Yüksek araç sevmem pek- Sizin adınıza sevindim, güzel günlerde kullanın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, İlhan :

Ben kendi adıma rica ederim diyerek, kendim almış gibi seviniyorum sizin adınıza. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun, kazası belasız keyifli günlerde kullanmanız dileği ile. :nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar::nazar:

 

 

İlhan Bey çok teşekkürler,

 

11 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Piyasa şartlarında alınabilecek en güzel SUV olduğunu düşünüyorum. -Yüksek araç sevmem pek- Sizin adınıza sevindim, güzel günlerde kullanın.

Mehmet Bey teşekkür ederim, inanın piyasadaki tüm SUV'leri aylardır inceliyorum. Artık gece uykumda araçların teknik özelliklerini görmeye başlamıştım ve bu durumun artık pek sağlıklı olmadığı açıktı :) doğru kararı verdiğime inanıyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leskylor :

Herkese merhaba,

Bol araştırmalı, biraz sancılı, çokça arada kalmalı ama en sonunda doğru kararı vermenin rahatlığıyla Mazda CX5 almak için bayi ile anlaşmış bulunuyorum. Bir aksilik olmazsa yarın aracımı teslim alacağım.

Bu süreçte bu forumdan edindiğim bilgilerin ve sizin görüşlerinizin faydası yadsınamaz, bunun için sorularıma cevap veren herkese teşekkür ederim.

Aracı teslim aldıktan sonra ilk izlenimlerimi aracı almayı düşünen kişilere faydası olması açısından yine burada paylaşacağım.

Aracın özellikleri: 2015 model Power Kırmızı 2.0i CX5 + Ön Arka Tampon koruma + Işıklı kapı giriş kromajları + Otomatik ayna katlama eklentisi + Bagaj havuzu + Portbagaj Taşıyıcı Demirleri 

güle güle kazasız belasız kullanmalar dilerim hayırlı olsun :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

08.03.2016 Güncelleme:

Tekrar selamlar,

Bu bölümü güncellemeye söz vemiştim. Aracım daha 50 km'de olmasına rağmen ilk izlenimlerimi aktarmak isterim.

Öncelikle aracımı almaya karar verme aşamasında, bir türlü ardı arkası kesilmeyen sorularıma sabır ve içtenlikle yanıt veren Mazda Damla'dan Hamdi (Taytuk) Bey'e çok teşekkür ediyorum. Kendisi Mazda sahibimi olmamda büyük pay sahibidir.

Dizayn ve Stil:

Bildiğiniz gibi 2015 Mazda CX-5, KODO tasarım özelliklerinin bir ürünü. Aracın dizaynı, araç dururken bile hareket halindeymiş izlenimi veriyor. Ben ilk defa 2008 Autoshow fuarında bu tasarım hareketinin ürünü konsept ürünlerle tanışmıştım ve çok hoşuma gitmişti. Aracın ön yüzü hınzır bir gülüşe sahip. Ön kaput çok uzun değil ve araç yuvarlatılmış yapısı ile dar manevralarda insanı hiç zorlamıyor.

Aracın uzunluğu 4.555 mm ancak dışardan sanki 5mlik bir araçmış izlenimi veriyor. Benim bir önceki aracım Opel Astra idi ve CX-5, Astra'dan sadece 13 mm uzun olması karşın başlangıçta buna inanamamıştım. Aracı kullandıkça aslında ne kadar derli toplu ve kullanışlı olduğunu anlayabiliyorum.

Ben aracı ayrıca port bagaj demirleriyle birlikte aldım -ki bu aracın heybetini daha da ortaya çıkarıyor. Biraz da off-road araç görünüşü kattığını kabul etmekte fayda var. Elbette görünümü değil pratik kullanımı için tercih ettim.

LED ön arka farlar ise hem çok yakışıklı hem de gece mükemmel aydınlatıyor. Geceyi gündüz gibi yapıyor :)

İç Dizayn:

Aracım beyaz deri opsiyonuna sahip. Beyaz deri, temiz kullanımı zor olsa da sunroofla birlikte aracın içine büyük ferahlık katıyor. Ayrıca her ön iki koltuk da elektrikli ve bel destek ayarlarına sahip. Dört cam da makyajlı versiyonla birlikte tam otomatik özelliğe kavuşmuş durumda. Kapı kilitleri ise sürücü tarafında ve yolcu kabininde ayrı mandallara sahip. Sürücü tarafındaki kilitlenince tüm kapılar da kilitleniyor. Ancak kapıyı açmak istediğimde kilit devreden çıksa daha çok hoşuma giderdi. Önceki aracımda kapı mandalını iki kere çektiğimde otomatik devreden çıkıyordu.

1.90 boyunda bir kişi olarak kabini oldukça ferah ve baş mesafesinin çok yeterli buldum. Sürüş pozisyonu yüksek ve aracın her yerine hakim olabiliyorsunuz. Tek eleştirim arka cam görüş alanının biraz dar olması. Ancak yan aynalar süper bir görüş kabiliyeti veriyor.

Koltuklar oldukça rahat. Yanal destekleri biraz daha iyi olabilirdi ancak bacak destekleri iyi sayılır. Koltuk ısıtmasını da deneme şansı buldum ve koltuklar yaklaşık 8-9 dakikada fırın gibi oldular.

Ön konsolum en sol tarafında i-stop, şerit takip, çekiş sistemi, çarpışma uyarı sistemleri gibi güvenlik sistemlerinin açma kapama düğmeleri var. Göstergeler 3 parça ve soldan sağa doğru Devir göstergesi, hız göstergesi ve yol bilgisayarı ekranlarına sahip. Bu düğmelerin altında bir cep mevcut ama alanı o kadar küçük ki bu cebe ne bir şey sığar ne de bir şey koysanız yerinde durur. Oldukça gereksiz ve saçma bir eşya gözü olmuş.

Orta kısımda 7 inç multimedya ekranı, hemen altında klima kontrol merkezi ve onun da altında koltuk ısıtma ve park sensörü düğmeleri var.

Ön konsolun malzemesi oldukça yumuşak ve dokunma hissi çok güzel. Mazda'yı Premium oranda kaliteli malzeme kullandığı için tebrik etmek lazım.

Arka tarafa da oturduğumda (unutmayın, sürücü koltuğu benim boyuma göre ayarlı) 5 cm diz mesafem kaldı. Mükemmel!

Start stop düğmesi direksiyonun arkasında kalıyor, biraz konsola doğru olmasını isterdim açıkçası.

Son olarak dikkat ettiğim bir konu da araçta hiçbir rahatsız edici yeni plastik kokusu bulunmaması. Hep doğal veya kaliteli malzeme kullanılmaya  çalışılmış.

En sevmediğim nokta size ön koltuklar arasında yer alan konsolun güç kullanıldığında sallanması, çok sağlam yapılmamış, umarım uzun vadede bir problem çıkarmaz ???

Performans:

Aracı şimdilik sadece şehir içinde kullandığımdan hızlanma performansı ve yakıt tüketimi hakkında yorumlarımı daha sonra ileteceğim. Ancak kalkış performansı oldukça iyi ve vites geçişleri sarsıntısız. İlk devirlerden itibaren canlı bir motora sahip.

Kullanım & Yol Tutuş:

Özellikle  bu kısımda alçak ve yol tutuşu iddialı bir hatchback'ten, SUV tarzı bir araca geçtiğim için büyük önyargılarım ve çekincelerim vardı. Ancak hızlı girilen bir viraj sonrası gördüm ki bu araç Astra'dan çok çok iyi yol tutuyor. Hergün kullandığım yolda yaklaşık 100-110 la döndüğüm virajda önceki aracımda kendimi koltukta zor tutarken bu araçta sanki düz yolda gidiyormuş gibi döndüm. Aracın beni en çok şaşırtan yönü bu oldu açıkçası. Belki de benim önyargılarım çok fazlaydı.

Bunun dışında yine aynı güzergahta bulunan parke taşlı bir yoldan geçerken 19 inç jantların beni sarsacağına emindim. Ancak bu kısmı da süspansiyonların beni hiç sarsmadan geçirdiğini söylemem gerekir.

Yakıt Tüketimi:

12.04.2016

Aracım 1.600 km oldu. 900 km şehir içi (sürekli dur kalk), 700 km ise şehir dışı kullanımım oldu. Şu an yakıt tüketimim 9.2 lt. Aracın yeni olması ve şehir içi kullanımın fazla olması nedeniyle, 10.000 km'ye kadar yakıt tüketimi daha da düşecektir diye tahmin ediyorum.

Sonuç:

Şimdilik araçtan beklentilerimi fazla fazla bulmuş durumdayım. Bin - bin beşyüz km yol yapsam bile beni yormayacakmış hissini verdi. Ayrıca eşim de çok kolay bir şekilde araca alıştı. Hanımlar için de uygun bir araç diye düşünüyorum.

Unuttuğum çok konu vardır. Sorularınız olursa yanıtlamaya çalışırım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun tekrar @Leskylor :) çok güzel araç. sizin boy da maşallah uzunmuş :D 

yorumlarınıza istinaden; Orta kolçak Mazda 6'larda da esniyor. bunun çarpışma anında sıkışmayı azaltmak,darbe emmek için bir önlem olduğunu düşünüyorum. Yoksa iki vidayı esirgemezler herhalde :D 

Yol tutuş konusunda sıkıntı olmaz ama, benim gibi siz de alçaktan geçiş yaptığınız için söyleyeyim; virajlarda sedana göre biraz daha erken direksiyonu çevirmeye başlar, ağırlığı daha erken dağıtırsanız öne yığılma azalır istediğiniz virajı istediğiniz hızla dönersiniz :) Bir de tavsiyem lastik havalarınızı kontrol edin. Genelde galeride bol bol basıyorlar, abi ayarladık deseler de itimat etme :D havaların 45 olabilir. Havaları ayarladıktan sonra tpms tuşuna bip sesi gelene kadar basık tutun. Hava fazla / eksik olursa ona göre öter :) onun iki çeşit ayarı var aslında kitapçıktan bakmak lazım :) 

Kazasız belasız sürüşler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎09‎.‎03‎.‎2016 at 15:16, fotifoti :

Hayırlı olsun tekrar @Leskylor :) çok güzel araç. sizin boy da maşallah uzunmuş :D 

yorumlarınıza istinaden; Orta kolçak Mazda 6'larda da esniyor. bunun çarpışma anında sıkışmayı azaltmak,darbe emmek için bir önlem olduğunu düşünüyorum. Yoksa iki vidayı esirgemezler herhalde :D 

Yol tutuş konusunda sıkıntı olmaz ama, benim gibi siz de alçaktan geçiş yaptığınız için söyleyeyim; virajlarda sedana göre biraz daha erken direksiyonu çevirmeye başlar, ağırlığı daha erken dağıtırsanız öne yığılma azalır istediğiniz virajı istediğiniz hızla dönersiniz :) Bir de tavsiyem lastik havalarınızı kontrol edin. Genelde galeride bol bol basıyorlar, abi ayarladık deseler de itimat etme :D havaların 45 olabilir. Havaları ayarladıktan sonra tpms tuşuna bip sesi gelene kadar basık tutun. Hava fazla / eksik olursa ona göre öter :) onun iki çeşit ayarı var aslında kitapçıktan bakmak lazım :) 

Kazasız belasız sürüşler

Önerileriniz için teşekkürler. Lastik basıncını bayiiden çıkarken kontrol ettim, 36 psi hava basılmıştı.

Yalnız araçla ilgili sormak istediğim bir konu var. Sizin aracınızda camları dışardan anahtarla otomatik olarak kapatma fonksiyonu var mı? Yurtdışı forumlarda biraz araştırma yaptığımda, insanların CX-5lerde bu özelliğin olmadığından şikayet ettiğini gördüm. Sanırım after market eklentilerle sağlanabiliyormuş. ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Leskylor :

Önerileriniz için teşekkürler. Lastik basıncını bayiiden çıkarken kontrol ettim, 36 psi hava basılmıştı.

Yalnız araçla ilgili sormak istediğim bir konu var. Sizin aracınızda camları dışardan anahtarla otomatik olarak kapatma fonksiyonu var mı? Yurtdışı forumlarda biraz araştırma yaptığımda, insanların CX-5lerde bu özelliğin olmadığından şikayet ettiğini gördüm. Sanırım after market eklentilerle sağlanabiliyormuş. ???

2010 Mazda 3'üm de vardı :D 2011'de kalktı. 2017'de geri gelecek diyorlar. Sonrada takılan kitler olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekrar hayırlı olsun. 1 sene Cx5 kullandım. Çok konforlu bir araç çok memnun kalacaksınız. Sunroof açık iken araçtan çıkıp kilitlediginizde Sunroof otomatik kapanmıyor. Keza camlarda öyle. Park ettikten sonra dikkat edilmezse ve daha sonrada yağmur yağarsa kötü bir durum ortaya çıkacaktır.

Koltuk yan yukseltileri daha fazla olsaydı iniş ve biniş lerde sıkıntı olurdu.

Bluetooth senkronizasyon hızı yavasti. Umarım 2015 modelde bu konuyu ele almışlardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎11‎.‎03‎.‎2016 at 22:22, ayhan01 :

Tekrar hayırlı olsun. 1 sene Cx5 kullandım. Çok konforlu bir araç çok memnun kalacaksınız. Sunroof açık iken araçtan çıkıp kilitlediginizde Sunroof otomatik kapanmıyor. Keza camlarda öyle. Park ettikten sonra dikkat edilmezse ve daha sonrada yağmur yağarsa kötü bir durum ortaya çıkacaktır.

Koltuk yan yukseltileri daha fazla olsaydı iniş ve biniş lerde sıkıntı olurdu.

Bluetooth senkronizasyon hızı yavasti. Umarım 2015 modelde bu konuyu ele almışlardır.

Teşekkürler.

Bluetooth konusunda haklısınız 2012 - 2015 arası modellerde özellikle çok şikayet vardı. Ancak benim aracımda çok kısa sürede bağlanıyor. Sanırım makyaj operasyonunda bu işi çözmüşler.

‎11‎.‎03‎.‎2016 at 23:45, bilmece :

hayırlı olsun tekerine taş değmesin

 

‎12‎.‎03‎.‎2016 at 11:00, cavit63 :

Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın

Güzel dilekleriniz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...