Jump to content

Hyundai Tucson'a Yeni Dizel Motor


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

HYUNDAİ TUCSON'DA YENİ DİZEL MOTOR

Hyundai, başarılı kompakt SUV modeli Tucson'da güçlü 1.7 litre dizel ve 7 kademe DCT vites seçeneklerini sunmaya başlıyor.

Evet biliyorum bir çoğunuz benim gibi bir otomobil sever olarak. Tucson ve yeni dizel motor denilince aklınıza, hemen 1.5 - 1.6 cc hacimli dizel motor seçenekleri geldi. Çünkü vergisel şartlardan ötürü ister istemeden böyle bir beklenti içine giriyoruz. Ama şu an için bir hayal kırıklığı maalesef. İlerleyen zaman ne gösterir bilinmez. Tıpkı Kia'nın 1.7 Dizel Optima model aracı gibi sayılı satar sanırım ülkemizde. 

 

Hyundai Tucson'da Yeni Dizel Motor

Hyundai’nin çok satan Tucson kompakt SUV modeline yeni motor ve vites. Verimli 1.7 litre dizel motor ve yedi kademe çift debriyajlı vites (7DCT) ve önden çekişli sürüş sistemi mevcut beş güç aktarım mekanizması seçeneği arasına eklenecek. Toplamda iki benzinli motor ve şimdi de dört dizel seçenekle, Tucson sınıfısının en geniş güç aktarım seçeneklerinden birini sunuyor. Hyundai’nin yeni Tucson kompakt SUV modeli 2015 yılında Avrupa piyasasına çıktı, model şimdi de yeni motor ve vitesle güncelleniyor. Güncellemenin modele daha da çok müşteri çekmesi bekleniyor.

 

Yeni Tucson, Hyundai’nin Avrupa’da 115 bin siparişle en hızlı satan modeli. Kompakt SUV’nin güç aktarım mekanizması seçenekleri 104 kW (141 hp) 1.7 litre turbo dizel motor ile genişletildi. Verimli yedi kademe çift debriyajlı (7DCT) vitesle ve önden çekişli sürüş sistemiyle birlikte, motor 100 kilometrede 4.9 litre dizel tüketiyor. Turbo dizel motor 1750 rpm – 2500 rpm aralığında 340 Nm tork sağlıyor.

 

%20 daha fazla yakıt verimliliği

Hyundai’nin kendi bünyesinde geliştirdiği 7DCT sistem tam otomatik çalışma ile daha fazla sürücü müdahalesi isteyenler için sekansiyel manuel vites geçişleri arasında seçme şansı sunuyor. 7DCT, altı kademe otomatik vitese kıyasla %20 daha fazla yakıt verimliliği ve daha düşük CO2 emisyonu sağlıyor. Daha da fazla verimlilik için yeni güç aktarım mekanizması aynı zamanda entegre Start&Stop (ISG) sistemiyle geliyor. Sistem 1.7 litre (düşük güçlü), 2.0 litre standart güçlü dizel motorlar ve 1.6 litre benzinli motor için de mevcut.

 

Beş yıldızlı güvenlik

Tucson segmentinin en güvenli otomobillerinden birisi ve Euro NCAP güvenlik değerlendirmesinde maksimum not olan 5 yıldızı aldı. Aracın gövdesi %51 ultra dayanıklı çelikten, bu da geliştirilmiş burulma direnci ve darbe mukavemeti sağlıyor. Otonom acil durum freni ve yaya tanıma fonksiyonu gibi çok sayıda inovatif aktif ve pasif güvenlik özellikleri de modelle birlikte sunuluyor. Tucson’ın güvenlik özellikleri arasında sürücüyü yaklaşan araçlara karşı uyaran kör nokta tespiti, otomobilin arkasını 180 derece tarayan ve yaklaşan araçlara karşı uyaran arka çapraz trafik uyarısı ve şeritten ayrılma riski oluştuğu durumlarda direksiyon hakimiyetini alarak aracı yine şeride sokan şerit koruma asistanı da bulunuyor. Ek olarak, aktif kaput özelliği önden çarpışma durumlarında çarpmanın şok etkisini azaltıyor.

yeni-hyunda-tucson-1.jpg

Avrupa’da, Avrupa için üretildi

Hyundai Motor Avrupa’da satılan Tucson modellerinin tamamını Çek Cumhuriyeti’ndeki fabrikasında üretiyor. Hyundai’nin Avrupa üretim kalitesine güveni üretilen her Tucson otomobilin standart olarak 5 yıllık garanti ile gelmesini sağlıyor.

 

Kaporta ve şasi

Yeni Tucson yüksek dayanıklı çelik kaportaya sahip, beş kapılı bir kompakt SUV (C-SUV). Müşteriler iki benzinli ve dört dizel çapraz yerleştirilmiş motor arasından seçim yapabiliyor. Önden çekişli ya da dört çekişli sürüş sistemiyle birlikte altı kademe manuel ya da otomatik vites, ayrıca yedi kademe çift debriyajlı vites (7DCT) seçilebiliyor.

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

 

7DCT vites ve 1.7 litre turbo dizel motorla yeni Hyundai Tucson 1.7 CRDi 141 hp 7 DCT Teknik Özellikleri

 

U2 1.7 CRDi (HIGH) 141 hp 7DCT
Tip U2 1.7 CRDi dört silindir sıralı DOHC ve 16-VALF
Kapasite 1685 cc
Çap x strok 77.2 x 90 mm
Sıkıştırma oranı 15,7
Güç (104 kW) 141 hp @ 4,000 rpm
Tork 340 Nm @ 1,750~2,500 rpm
Sürüş sistemi 2WD
Maksimum hız (km/h) 185
0 - 100 km/h hızlanma (saniye) 11,5
Şehir içi yakıt tüketimi 5,4
Şehir içi yakıt tüketimi 4,7
Ortalama yakıt tüketimi 4,9
CO2 emisyonu (g/km) 129

 

Türkiye'de Beklenti 1.6 dizel Hyundai Tucson

Hyundai Tucson'da sunulmaya başlanacak bu güçlü 1.7 dizel Avrupa pazarı için oldukça önemli bir gelişme olsa da ülkemiz pazarında 1.6 litrenin üzerinde kalan hacmi nedeniyle yükselen fiyatı ile beklentileri karşılamaktan uzak olacak. Bu nedenle 141 hp'lik 1.7 dizelin yeni Tucson'la birlikte ülkemizde sunuşması beklenmiyor. Kia'nın Optima modelinde sunduğu bu motoru Tucson'a da adapte etmesine karşın ülkemizdeki beklenti, i30'da görev alan 136 hp'lik 1.6 litrelik dizelin otomatik şanzıman olan 7DCT ile birlikte araçta yer bulması yönünde. Hyundai ve Kia'dan sızan haberler 1.6 litrelik dizel motorun bu yıl sonuna kadar yeni Tucson ve yeni Sportage'de sunulacağı yönünde. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG
    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
      Malumunuz yaklaşık 3 senedir 91 model mazda 626 kullanıyordum. Bu araçla alakalı da elimden geldiğince bazı değişiklikler yapıp forumda paylaşmıştım. Bu aracı bir arkadaşıma satıp yerine Hyundai Sonata NF 2,4 aldım. Aslında eski bir Hyundaici olarak tekrar Hyundai markasına dönüş yaptım diyebilirim. İlk aracım 96 model Accent 1,5 gls idi yaklaşık 2 seneye yakın kullandıktan sonra satıp 2005 Hyundai Elantra 1,6 gls model araç almış ve üzerinde ciddi manada değişiklikler yapmıştım 3 seneye yakın bu aracı kullandıktan sonra ev alma niyetine girip satmıştım. Uygun fiyatlı klimalı hidrolik direksiyonlu bir araç bakarken karşıma 91 Mazda 626 çıkmıştı. Ev işi olmayınca 3-5 ay kullanır satarım derken aracı beğendim ve en uzun kullandığım araç oldu diyebilirim. Yeni araç arayışındayken Mazda 6 ve Sonatalara bayağı baktım. Kafama yatan bir mazda 6 bulamayınca eski sahibini de tanıdığım Sonata marka aracı almaya karar verdim. Mazdayı ilana koyup satmayı düşünürken arkadaşım ablamlar araba alacak onlara alalım dedi ve 626 ilana bile koyulmadan satıldı.



       
      Bunlar ilk aldığım hali diyebilirim
      Öncelikli olarak parklar beyaz ledle değiştirildi
      Arka plaka aydınlatmaları beyaz lede çevrildi
      Klima gazı eksikti tamamlandı.
      Yağı yağ filtresi polen filtresi değişti.
      Yanlış bağlanan lpg su bağlantıları düzeltildi.
      Arkadaşım Köksal tarafından bir güzel temizlendi derilere bakım yapıldı.
       
      Aracın standart özellilkleri
      2,4 motor standart 166 Beygir fakat bu araçta yazılım mevcut 180 beygir civarı
      Dijital Klima,
      Hidrolik direksiyon
      Deri döşeme
      elektrikli koltuk
      Tam otomatik triptonik vites
      Hız Sabitleme
      Direksiyon Kumandası
      Sunroof
       
      Kabataslak bir yapılacaklar listesi hazırladım
      Bagaj Aydınlatma
      Tavan aydınlatma
      Ayak Aydınlatma
      Marine aydınlatma
      Ayna altı aydınlatma
      Kapı kolu (iç+dış) aydınlatma
      İç ışıklandırma renk değişimi
      Ayna içi sinyal
      Katlanır ayna
      Far sensörü
      Follow me home
      Viraj aydınlatması
      Geri viteste sağ ayna indirme
      Ön park sensörü
      Otoban sinyali
      Ani fren ikazı
      Cam Kaldırma + Sunroof kapatma
      Orjinal LPG düğmesi
      Geri görüş kamerası
      f2.4s yazısı
      Çift çıkış egzos
      Led Stop
      Gündüz Ledi
       
      Araç 2,4 motor olmasına rağmen kasko diliminden dolayı 2,0 vergisi ödeniyor.
      Yakıt tüketimi olarak uzun yolda 140-150yi geçmezseniz 10 litre civarı lpg tüketiyor
      Eğer 180-200 civarı giderseniz 15 litreye kadar çıkıyor
      İstanbul Şehir içi normal kullanım 13 litre civarı lpg tüketimi oluyor
      Şehir içi yoğun trafik sürekli kısa mesafe 15-16 litrelere çıkabiliyor.
      Yani şöyle söyleyeyim ben aldığımdan beri 4 depo şehir içinde bitirdim bunlardan 3 tanesi 13 litre civarı çıktı 1 tanesi 15 litre civarı çıktı. Lpg yi 1,89 dan alıyorum.
       
      Gelişmeler oldukça burdan paylaşmaya devam edeceğim.
×
×
  • Yeni Oluştur...