Jump to content

Yeni Hyundai Elentra Türkiye'de


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aynen Fatih, ciddi birikim yapılıyor. Yalnız satarken (5 senede) dizel çok çabuk satılıyor.

Ucuz olmasına rağmen, benzinli öyle çabuk gitmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinli + Scooter opsiyonu dizelden daha az yakar gibi geliyor .. Markete , hava almaya  az yakan Honda , Yamaha scooterlar ile gidersin, trafik sıkıştı  aralardan geçer dert etmezsin , kulübe üye olunur , yenge falan da yapılır icabında, fayda maliyet oranı fena değil yani :) 

Küçük şehirlerde hala millet motorsiklet kavramının farkında değil, şehir merkezlerinde trafikte sıkışmayı tercih ediyorlar ...Vatandaş ehliyet sınavından üşeniyor olabilir  ancak ben sınava otomatik scooter ile girmiştim hurda motor çalışmayınca sınav günü vatandaşın birinden istemişlerdi, herkes geçmişti..Şimdi yeni ehliyetlerde küçük motor kolaylığı vardır diye düşünüyorum kategorilere ayırdıklarından dolayı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ehliyet değil de can güvenliği açısından tercih edilmiyor bence. Kendileri otomobil kullanırken motorsiklete yol vermedikleri, sıkıştırdıkları hatta yanlarından geçerken sövdükleri için büyük şehirde kullanmak istemezler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında  vatandaş  arabaya binmeden önce bisiklete , motora biniyordu, mobiletten geçilmiyordu ortalık evelden . .Zenginleşince , ehliyet kontrolleri de başlayınca unutuldu motorlar...

Yolları dar olup motora mecbur olan italyada  kadınlar, sabahları ilkokula giden çocuklarına kask takıp beline sararak  okula yetiştiriyor..Aslında bizim attan inmeyen cengaver millete motor daha çok yakışır ama arap etkisi hat safhada son yıllarda , herkes totosunun konforunun peşinde :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yine her zamanki gibi herkesten önce Eren Tekin bu aracı test etmiş. Bu adam ilk zamanlarda bu işi güzel yapıyordu. Ama son 1,5-2 yıldır zıvanadan çıktı diyebilirim. İlginçtir piyasaya çıkan her yeni modeli, herkesten önce test etme yarışında sürekli. Adamın bir Subaru Levorg testi varki evlere şenlik. Sanırım kendisine bir test kitapçığı hazırlamış. Tüm test ettiği otomobillerde aynı yolu izleyip, aynı kelimeleri kullanıyor. Bir bakmışım suv tes ediyor, ertesi gün ticari kamyonet, minibüs test ediyor...

Test videosunun 5.47 ve 7.49 anına dikkatli bakın, aracın gündüz led farları pırpır ediyor. Sonraki bir kaç görüntüde durum yine aynı. Hatırlarsınız daha öncede Kida Ceed'lerin problemli gündüz farlarıyla ilgili konu açmıştım. Bu durumu Hyundai İ20'de de çok görmüştüm. Bu arada Elentra Hyundai'nin en az arıza yapan modeliymiş. Test videosunda Genel müdürleri bu şekilde vurgu yapıyor. Görüntüler aldatmıyorsa eğer test aracının gündüz farları bozuk/arızalıymış. Eğer durum böyleyse marka için büyük talihsizlik olmuş. :(

  

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan Evet ariza da olabilir tabi ama bazen led lambalar videoda boyle gorunebiliyor. Ciplak gozle bir sorun gorunmezken videoda pir pir ediyor gibi gorunebiliyor. Led isik kaynagininin frekansina veya cekim yapilan kameranin hizina bagli olarak olabiliyor bu durum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 dakika önce, Canuck :

@İlhan Evet ariza da olabilir tabi ama bazen led lambalar videoda boyle gorunebiliyor. Ciplak gozle bir sorun gorunmezken videoda pir pir ediyor gibi gorunuyor. Led isik kaynagininin frekansina veya cekim yapilan kameranin hizina bagli olarak olabiliyor bu durum.

Abi selam, seninle birlikte eş zamanlı Otomobil Dünyam Yotube kanalından yanıt geldi. Kafama takılınca bu soruyu orada sormuştum. Sağ olsunlar hemen yanıtlamışlar. Gelen yanıt benimde şüphelendiğim gibi çekimden kaynaklı deniliyor. Bir birlerine yakın tarihte test edilmiş Mazda 6 ve Renault Talisman videolarınıda izlerim..Onlarda da gündüz farı var, ama böyle bir durum söz konusu değil..

a3n4Qg.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan bey çok iyi bir tesbitte bulunmuşsunuz, ayrıca size çekimlerden kaynaklı diye cevap gelmiş.

Ama benim de dikkatimi çektiği için videoyu dikkatlice izledim,10.saniyede bu pır pırlar kesiliyor.

Sizinde dikkatinizi çektimi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, abdullah :

İlhan bey çok iyi bir tesbitte bulunmuşsunuz, ayrıca size çekimlerden kaynaklı diye cevap gelmiş.

Ama benim de dikkatimi çektiği için videoyu dikkatlice izledim,10.saniyede bu pır pırlar kesiliyor.

Sizinde dikkatinizi çektimi?

Abi test videosunun başlangıcında, otomobil virajı alıyor. Orada da led gündüz farları yanıyor, ama böyle bir durum söz konusu değil. Artık ama kameradan, ama kameranın açısından durum böyle. Ya da belkide far arızalı. Gelen yanıt doğrultusunda inanmaktan başka çarem yok. :fiuw:

Bu çekimlerin tamamında GroPro kamera kullanıyorlar. Daha önceki test videolarında hiç böyle bir durum dikkatimi çekmemişti ama. Bundan sonra daha dikkatli izleyeceğim. :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, İlhan :

Abi test videosunun başlangıcında, otomobil virajı alıyor. Orada da led gündüz farları yanıyor, ama böyle bir durum söz konusu değil. Artık ama kameradan, ama kameranın açısından durum böyle. Ya da belkide far arızalı. Gelen yanıt doğrultusunda inanmaktan başka çarem yok. :fiuw:

Bu çekimlerin tamamında GroPro kamera kullanıyorlar. Daha önceki test videolarında hiç böyle bir durum dikkatimi çekmemişti ama. Bundan sonra daha dikkatli izleyeceğim. :)

 

Ben sizin gözlemlerinizin yanlış olduğunu ima etmek istemedim,size gelen cevapta çekim kaynaklı olduğunu söylemişler ya,

Madem çekim kaynaklı diyorlar bu pır-pırlar videonun tamamında varken 10.saniyede neden kesililiyor,bunu izah etmeye çalıştım.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, abdullah :

Ben sizin gözlemlerinizin yanlış olduğunu ima etmek istemedim,size gelen cevapta çekim kaynaklı olduğunu söylemişler ya,

Madem çekim kaynaklı diyorlar bu pır-pırlar videonun tamamında varken 10.saniyede neden kesililiyor,bunu izah etmeye çalıştım.

 

Abi yok ben senin ne demek istediğini anladım. Lakin konuya yanıt verirken, konunun içinde ben dağılmışım. O yüzden öyle bir ifade ortaya çıkmış. :D

Yoksa konuda hemfikir olduğumuzun farkındayım.O0

Açıkçası ben ikna olmadım, bana verdikleri yanıttan. O yüzden diğer test videolarını da dikkatle izleyeceğim dedim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski tip tüplü ekranları kamera ile çektiğimizde ekranları göremez pırpır eden görüntüler görürdük hatırlayın... Benzeri bir durum olabilir, araçların herkeze göz kırpması trajikomik bir durum çünkü :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG
    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
      Malumunuz yaklaşık 3 senedir 91 model mazda 626 kullanıyordum. Bu araçla alakalı da elimden geldiğince bazı değişiklikler yapıp forumda paylaşmıştım. Bu aracı bir arkadaşıma satıp yerine Hyundai Sonata NF 2,4 aldım. Aslında eski bir Hyundaici olarak tekrar Hyundai markasına dönüş yaptım diyebilirim. İlk aracım 96 model Accent 1,5 gls idi yaklaşık 2 seneye yakın kullandıktan sonra satıp 2005 Hyundai Elantra 1,6 gls model araç almış ve üzerinde ciddi manada değişiklikler yapmıştım 3 seneye yakın bu aracı kullandıktan sonra ev alma niyetine girip satmıştım. Uygun fiyatlı klimalı hidrolik direksiyonlu bir araç bakarken karşıma 91 Mazda 626 çıkmıştı. Ev işi olmayınca 3-5 ay kullanır satarım derken aracı beğendim ve en uzun kullandığım araç oldu diyebilirim. Yeni araç arayışındayken Mazda 6 ve Sonatalara bayağı baktım. Kafama yatan bir mazda 6 bulamayınca eski sahibini de tanıdığım Sonata marka aracı almaya karar verdim. Mazdayı ilana koyup satmayı düşünürken arkadaşım ablamlar araba alacak onlara alalım dedi ve 626 ilana bile koyulmadan satıldı.



       
      Bunlar ilk aldığım hali diyebilirim
      Öncelikli olarak parklar beyaz ledle değiştirildi
      Arka plaka aydınlatmaları beyaz lede çevrildi
      Klima gazı eksikti tamamlandı.
      Yağı yağ filtresi polen filtresi değişti.
      Yanlış bağlanan lpg su bağlantıları düzeltildi.
      Arkadaşım Köksal tarafından bir güzel temizlendi derilere bakım yapıldı.
       
      Aracın standart özellilkleri
      2,4 motor standart 166 Beygir fakat bu araçta yazılım mevcut 180 beygir civarı
      Dijital Klima,
      Hidrolik direksiyon
      Deri döşeme
      elektrikli koltuk
      Tam otomatik triptonik vites
      Hız Sabitleme
      Direksiyon Kumandası
      Sunroof
       
      Kabataslak bir yapılacaklar listesi hazırladım
      Bagaj Aydınlatma
      Tavan aydınlatma
      Ayak Aydınlatma
      Marine aydınlatma
      Ayna altı aydınlatma
      Kapı kolu (iç+dış) aydınlatma
      İç ışıklandırma renk değişimi
      Ayna içi sinyal
      Katlanır ayna
      Far sensörü
      Follow me home
      Viraj aydınlatması
      Geri viteste sağ ayna indirme
      Ön park sensörü
      Otoban sinyali
      Ani fren ikazı
      Cam Kaldırma + Sunroof kapatma
      Orjinal LPG düğmesi
      Geri görüş kamerası
      f2.4s yazısı
      Çift çıkış egzos
      Led Stop
      Gündüz Ledi
       
      Araç 2,4 motor olmasına rağmen kasko diliminden dolayı 2,0 vergisi ödeniyor.
      Yakıt tüketimi olarak uzun yolda 140-150yi geçmezseniz 10 litre civarı lpg tüketiyor
      Eğer 180-200 civarı giderseniz 15 litreye kadar çıkıyor
      İstanbul Şehir içi normal kullanım 13 litre civarı lpg tüketimi oluyor
      Şehir içi yoğun trafik sürekli kısa mesafe 15-16 litrelere çıkabiliyor.
      Yani şöyle söyleyeyim ben aldığımdan beri 4 depo şehir içinde bitirdim bunlardan 3 tanesi 13 litre civarı çıktı 1 tanesi 15 litre civarı çıktı. Lpg yi 1,89 dan alıyorum.
       
      Gelişmeler oldukça burdan paylaşmaya devam edeceğim.
×
×
  • Yeni Oluştur...