-
Etiket tabanlı benzer içerikler
-
Yazan: İlhan
Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor.
Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor.
Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz.
Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
Maksimum hız: 181km/saat
1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
Maksimum hız: 210km/saat
1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
Kaynak: SekizSilindir -
-
-
Yazan: EgeG
Yeni Hyundai i30 tanıtıldı.
Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
Bir de spor versiyonu tanıtılacak. Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim
-
Yazan: Mursel_Balci
Merhaba Arkadaşlar,
Malumunuz yaklaşık 3 senedir 91 model mazda 626 kullanıyordum. Bu araçla alakalı da elimden geldiğince bazı değişiklikler yapıp forumda paylaşmıştım. Bu aracı bir arkadaşıma satıp yerine Hyundai Sonata NF 2,4 aldım. Aslında eski bir Hyundaici olarak tekrar Hyundai markasına dönüş yaptım diyebilirim. İlk aracım 96 model Accent 1,5 gls idi yaklaşık 2 seneye yakın kullandıktan sonra satıp 2005 Hyundai Elantra 1,6 gls model araç almış ve üzerinde ciddi manada değişiklikler yapmıştım 3 seneye yakın bu aracı kullandıktan sonra ev alma niyetine girip satmıştım. Uygun fiyatlı klimalı hidrolik direksiyonlu bir araç bakarken karşıma 91 Mazda 626 çıkmıştı. Ev işi olmayınca 3-5 ay kullanır satarım derken aracı beğendim ve en uzun kullandığım araç oldu diyebilirim. Yeni araç arayışındayken Mazda 6 ve Sonatalara bayağı baktım. Kafama yatan bir mazda 6 bulamayınca eski sahibini de tanıdığım Sonata marka aracı almaya karar verdim. Mazdayı ilana koyup satmayı düşünürken arkadaşım ablamlar araba alacak onlara alalım dedi ve 626 ilana bile koyulmadan satıldı.
Bunlar ilk aldığım hali diyebilirim
Öncelikli olarak parklar beyaz ledle değiştirildi
Arka plaka aydınlatmaları beyaz lede çevrildi
Klima gazı eksikti tamamlandı.
Yağı yağ filtresi polen filtresi değişti.
Yanlış bağlanan lpg su bağlantıları düzeltildi.
Arkadaşım Köksal tarafından bir güzel temizlendi derilere bakım yapıldı.
Aracın standart özellilkleri
2,4 motor standart 166 Beygir fakat bu araçta yazılım mevcut 180 beygir civarı
Dijital Klima,
Hidrolik direksiyon
Deri döşeme
elektrikli koltuk
Tam otomatik triptonik vites
Hız Sabitleme
Direksiyon Kumandası
Sunroof
Kabataslak bir yapılacaklar listesi hazırladım
Bagaj Aydınlatma
Tavan aydınlatma
Ayak Aydınlatma
Marine aydınlatma
Ayna altı aydınlatma
Kapı kolu (iç+dış) aydınlatma
İç ışıklandırma renk değişimi
Ayna içi sinyal
Katlanır ayna
Far sensörü
Follow me home
Viraj aydınlatması
Geri viteste sağ ayna indirme
Ön park sensörü
Otoban sinyali
Ani fren ikazı
Cam Kaldırma + Sunroof kapatma
Orjinal LPG düğmesi
Geri görüş kamerası
f2.4s yazısı
Çift çıkış egzos
Led Stop
Gündüz Ledi
Araç 2,4 motor olmasına rağmen kasko diliminden dolayı 2,0 vergisi ödeniyor.
Yakıt tüketimi olarak uzun yolda 140-150yi geçmezseniz 10 litre civarı lpg tüketiyor
Eğer 180-200 civarı giderseniz 15 litreye kadar çıkıyor
İstanbul Şehir içi normal kullanım 13 litre civarı lpg tüketimi oluyor
Şehir içi yoğun trafik sürekli kısa mesafe 15-16 litrelere çıkabiliyor.
Yani şöyle söyleyeyim ben aldığımdan beri 4 depo şehir içinde bitirdim bunlardan 3 tanesi 13 litre civarı çıktı 1 tanesi 15 litre civarı çıktı. Lpg yi 1,89 dan alıyorum.
Gelişmeler oldukça burdan paylaşmaya devam edeceğim.
-
Tavsiye Edilen Mesajlar